Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routekaartjes maken.......opmerkingen/mededelingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

An (anneke189),

Jouw routekaartje is inmiddels ook geplaatst.

Door de lengte van de route is het kaartje niet al te duidelijk geworden helaas. Ook de nummers zitten hier en daar over elkaar heen.

Verder hebben we nog een wijziging in de route aangebracht en wel Mount St. Helens. Die stond naar onze mening 2 posities te hoog, waardoor de route niet klopte.

Veel plezier ermee!

Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hekkie schreef:An (anneke189),

Jouw routekaartje is inmiddels ook geplaatst.

Door de lengte van de route is het kaartje niet al te duidelijk geworden helaas. Ook de nummers zitten hier en daar over elkaar heen.

Verder hebben we nog een wijziging in de route aangebracht en wel Mount St. Helens. Die stond naar onze mening 2 posities te hoog, waardoor de route niet klopte.

Veel plezier ermee!

Roland en Marjan
Leuk, eindelijk eens een route die op die van ons lijkt, alleen gaan wij van Seattle naar San Francisco, met een zijsprong naar Las Vegas. En wij hebben ook problemen met het kaartje. Op ons weblog staat het in tweeën geknipt maar ook dan is het niet erg mooi, een rondje oogt vele beter.
Maar dit lijkt me een prachtige reis An! Hoeveel tijd hebben jullie er voor uitgetrokken?

Marianne
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jordans,

:welcome: op dit forum. Je routekaartje is inmiddels geplaatst.

Het traject van Yosemite naar Las Vegas heb je niet aangegeven hoe je die wilt rijden en kun je op verschillende manieren doen. Streets&Trips heeft nu de snelste route gekozen via de Interstates.

Veel plezier ermee!

Gr. Marjn
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Victor (Victor Meyvis),

we hebben jouw routekaartjes geplaatst.

Veel plezier ermee!
Victor Meyvis schreef:C info over de NP
Yosemite NP - Death Valley - Zion NP - Bryce Canyon NP - Grand Canyon NP
Voor info over Nationale Parken verwijzen wij je naar de site van de National Park Service. Ook in het forum van het Zuidwesten zijn deze parken zeer uitvoerig beproken. Wellicht kun je daar ook nog informatie vinden. Verder kun je op het forum natuurlijk terecht voor al je vragen over jouw reis.

Marjan en Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Erik,

We hebben jouw routekaartjeook geplaatst.

We zijn er van uitgegaan dat je reist via de parken Joshua Tree en Sequoia. Deze hebben we dan ook opgenomen in de route.

De Valley of the Gods Road kun je ook op twee manieren rijden natuurlijk. Hij is ingevoerd vanaf de westentrance naar de zuidentrance.

Verder geef je aan dat je in Yosemite vanaf El Portal via de Tioga Pass naar San Francisco gaat. Het routekaartje geeft het traject op en neer naar Tioga Pass aan. Is dit ook je bedoeling?

Wil je een of meer punten nog gewijzigd zien, dan passen wij het voor je aan.

Veel plezier ermee!.

Groet Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wim en Helma (wbousema),

jullie routekaartje is geplaatst.

Veel plezier ermee!

Marjan en Roland

Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

Ligt het nou aan mij, of gaan jullie dit jaar met zn allen gezellig naar de westkust? Hebben jullie dat afgesproken ofzo?
Slechts en kleine minderheid van de routes zijn aan de oostkust, heb ik gemerkt namelijk :lol:
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Elektrocute schreef:Ligt het nou aan mij, of gaan jullie dit jaar met zn allen gezellig naar de westkust? Hebben jullie dat afgesproken ofzo?
Slechts en kleine minderheid van de routes zijn aan de oostkust, heb ik gemerkt namelijk :lol:

Nee hoor, geen afgesproken werk..... :wink:

Ik heb beide kanten diverse malen bezocht, maar mijn voorkeur gaat heel duidelijk uit naar het westen van Amerika, met name om de natuur en de diversiteit. Sneeuw, bergen, woestijn, canyons, cactussen, rode rotsen, strand, zee, enz.

De oostkant is natuurlijk ook mooi met steden als Washington, New York, Niagara Falls, Florida met z'n pretparken en nog een heleboel meer. Maar die kant kies ik meestal voor de wat kortere vakanties.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hetty,

We hebben jouw routekaartje inmiddels ook geplaatst.

Beide "roundtrips" staan samen op één routekaartje.

Veel plezier ermee!

Groeten van Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij zijn afhankelijk van schoolvakanties en gaan dus een lange zomervakantie naar de Westkust. Wij hebben heel serieus plannen gemaakt voor een reis dwars door Amerika. De hoge luchtvochtigheid in het Oosten in combinatie met het orkaanrisico heeft ons doen besluiten dit toch niet in de zomer te doen. Als we over een paar jaar zonder kinderen gaan, doen we zoiets een keer in het voorjaar.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wouter en Katrijn (wouterbolckmans),

we hebben een nieuw routekaartje voor jullie gemaakt.

Veel plezier ermee!
wouterbolckmans schreef:We hebben onderdertussen ongeveer 12 hotels geboekt voor het eerste
deel van onze reis tot L.A. , de laatste 4 dagen gaan we ter plaatse op
zoek gaan naar een hotel.
Zou het eventueel mogelijk zijn om van onze nieuwe planning een
routekaartje te maken? En indien het niet teveel gevraagd is, zou het
misschien mogelijk zijn om van elke dag de apparte dagroute in een kaartje door
te sturen met de afstanden en tijd?
Indien dit te veel werk is, is dit voor ons ook geen enkel probleem,
daar hebben we zeker begrip voor.
Kennen jullie als alternatief eventueel op het internet een deftige
routeplanner waar we onze reis volledig mee kunnen plannen dan, want met
de meeste kan je maar een beperkt aantal stopplaatsen ingeven.
We hebben besloten geen aparte dagroute van elke dag te maken. Dit zou betekenen dat wij nog eens 18 (!) kaartjes voor jullie zouden moeten maken. Dit werd ons iets te gek... :wink:
wouterbolckmans schreef:De laatse plaats telkens in de dagbeschrijving is waar we onze
overnachting hebben geboekt tot Los Angeles. Hierna gaan we dus ter plaatse nog
zien.
Hopelijk is het mogelijk om deze kaartjes te maken. Liefst alleen op de
overnachtingsplaatsen een nummertje plaatsen.
Wat denken jullie er van?
Jullie routekaartje hebben we in eerste instantie gemaakt met enkel jullie overnachtingsplaatsen als stop. Dit hebben we weer veranderd en er toch extra stops tussengezet. De route werd nl. niet juist weergegeven en de routekaart die wij nu gemaakt hebben is de route zoals jullie die gaan rijden (enkele dagtochtjes hebben we eruit gelaten omdat het kaartje hierdoor te onoverzichtelijk zou worden).

Marjan en Roland

CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

nieuwenoord schreef:Wij zijn afhankelijk van schoolvakanties en gaan dus een lange zomervakantie naar de Westkust. Wij hebben heel serieus plannen gemaakt voor een reis dwars door Amerika. De hoge luchtvochtigheid in het Oosten in combinatie met het orkaanrisico heeft ons doen besluiten dit toch niet in de zomer te doen. Als we over een paar jaar zonder kinderen gaan, doen we zoiets een keer in het voorjaar.
Mooie reis Monique. Kan ik niet mee? :lol: :lol: :lol:
Carola
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Marieke,

Jouw routekaartje is ook geplaatst.

Vanaf Williams hebben we de route via Sedona en Prescott laten lopen en vanaf Blythe naar San Diego via het Anza-Borrego Dessert State Park. Evt. zou je aan Joshua Tree NP ook nog een bezoek kunnen brengen.

Veel plezier ermee!

Groetjes Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Hoi Marieke,

Jouw routekaartje is ook geplaatst.

Vanaf Williams hebben we de route via Sedona en Prescott laten lopen en vanaf Blythe naar San Diego via het Anza-Borrego Dessert State Park. Evt. zou je Joshua Tree NP ook nog een bezoek brengen.

Veel plezier ermee!

Groetjes Roland en Marjan
Anza-borrego SP is een schitterend park (als je van cactussen houd) maar in die periode wel heet (bijna net zo heet als Death Valley).
Als je nog niet zoveel camperervaring hebt is de weg vanuit Anza-Borrego naar San Diego een uitdaging, er staat een bord wat aangeeft dat de weg voor campers groter dan 22ft niet aangeraden wordt.
Het is goed te doen (zie verslag 2001) maar wil het even meegeven.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Als je nog niet zoveel camperervaring hebt is de weg vanuit Anza-Borrego naar San Diego een uitdaging, er staat een bord wat aangeeft dat de weg voor campers groter dan 22ft niet aangeraden wordt.
Het is goed te doen (zie verslag 2001) maar wil het even meegeven.
Rob
Dat wist ik niet Rob. Bedankt voor de informatie. weer wat geleerd.... :wink:

Zulke informatie kunnen we goed gebruiken bij het maken van de routekaartjes. Af en toe een beetje "steun" is wel prettig. Vandaag zijn we ook alweer heel wat uurtjes kwijt aan het maken van de routekaartjes....

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:[Af en toe een beetje "steun" is wel prettig. Vandaag zijn we ook alweer heel wat uurtjes kwijt aan het maken van de routekaartjes....

Gr. Marjan
Sorry :oops: , maar ben er nog niet zo in thuis dat ik jullie daarbij kan helpen.
Rob
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Erik,

We hebben je routekaartje aangepast.

De dagtochtjes vanuit Flagstaff, Moab en Las Vegas hebben we weggelaten omdat het geheel dan zeer onduidelijk wordt door de vele nummertjes.

Hopelijk is het zo in orde.

Groet Roland en Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:Sorry :oops: , maar ben er nog niet zo in thuis dat ik jullie daarbij kan helpen.
Rob
Nee joh, geen probleem. Ik was alleen maar blij met de aanvullende informatie die jij er bij geeft, zoals over de weg door het Anza-Borrego. Het gekke is trouwens dat ik me daar niets van kan herinneren. Wij zijn in 1993 van San Diego helemaal door Anza-Borrego naar Palm Springs gereden, maar ik herinner me alleen maar een brede geasfalteerde weg die weliswaar af en toe door bergachtig gebied ging met bochten en stijgingen, maar een dirtroad herinner ik me niet.

Of ik word echt oud en vergeetachtig, dat kan natuurlijk ook best..... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

yvonne 1000 schreef:ik wilde vragen of julli ook een routekaartje voor mij konden maken we gaan in juni 2007 naar amerika en willen vanaf san fransico vertrekken en dan 3 weken met de camper,we willen nationale parken bezoeken en las vegas en disneyland of disneyworld ik weet niet welke in californie ligt
we weten niet of we in san fransico willen eindigen of ergens anders miscchien hebben jullie een suggestie.
graag de afstanden en de reistyden erbij aub
alvast heel erg bedankt
mvg yvonne
Yvonne,

zoals gezegd is het niet de bedoeling dat wij een route voor jou samenstellen.

Aan de hand van door jou opgegeven plaatsen maken wij vervolgens graag een routekaartje voor je. Wat je nu opgeeft is echt te vaag.

Wellicht is het verstandig dat je eerst eens rondkijkt op het forum en vragen stelt wat jullie allemaal zouden kunnen bezoeken. De forumleden zullen jullie er graag bij helpen. Ook het doorlezen van reisverhalen van de forumleden kan een goede start zijn voor het samenstellen van een route.

Ik laat je verzoek nog een dag staan om je de kans te geven een route te maken. Jullie hebben nog een jaar te gaan dus de route en het kaartje komen er wel. :wink:

Edit Roland 09/05: inmiddels heb ik je aanvraag verwijderd. Zodra je een volledige route hebt, mag je altijd een verzoek voor een routekaartje indienen.

Succes ermee!

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 09 mei 2006, 20:06, 3 keer totaal gewijzigd.

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Nee joh, geen probleem. Ik was alleen maar blij met de aanvullende informatie die jij er bij geeft, zoals over de weg door het Anza-Borrego. Het gekke is trouwens dat ik me daar niets van kan herinneren. Wij zijn in 1993 van San Diego helemaal door Anza-Borrego naar Palm Springs gereden, maar ik herinner me alleen maar een brede geasfalteerde weg die weliswaar af en toe door bergachtig gebied ging met bochten en stijgingen, maar een dirtroad herinner ik me niet.

Of ik word echt oud en vergeetachtig, dat kan natuurlijk ook best..... :wink:

Groetjes Marjan
Het is geen dirt road, (je word dus nog niet oud en vergeetachtig :dunno: ) maar de S-22 vanaf Borrego Springs westelijk richting de kust is redelijk stijl en er zitten een paar erg scherpe bochten in het stuk vanaf de CA -86 naar Borrego Springs is wel goed te doen.
Je hebt ook nog de S-3 vanaf Borrego Springs naar het zuiden die komt uit op de CA-78 en daar wodrt je bijna misselijk van de SSSS bochten :lol:
Rob
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer