Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperroute De Bakkertjes augustus 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camperroute De Bakkertjes augustus 2011

Bericht door Isis »

Gezien de ligging zou ik daar niet naartoe gaan. Ik denk dat het echt herrie is...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
De Bakkertjes
Amerikafan

Bericht door De Bakkertjes »

Pfffff, dat was spannend, maar we hebben een plek in Yosemite :clap: :clap: North Pines nummer 219. Samen met zoon van 12 op 3 computers klaargezeten, we konden zelfs kiezen. Maar enkele minuten later was alles weg. Lekker dat het gelukt is met dank aan alle tips op het forum :thumbup:
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Cool ja Erwin heeft er ook een.. raar he dat het zooo snel op is.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
zonnetje1969
Amerika-newbie

Zelfde reis, zelfde tijd

Bericht door zonnetje1969 »

Hallo Bakkertjes,

Ik zit al heel lang op internet allemaal reisverhalen te lezen van mensen die de reis hebben gemaakt die wij ook gaan doen.
Ik heb jullie site nog niet eerder gelezen en groot was mijn verbazing dat jullie bijna dezelfde reis gaan doen als wij en in dezelfde periode.
Ook grappig vond ik dat jullie hier zijn aangemeld op 2 november...mijn verjaardag en jullie hebben ook kinderen in de leeftijd van mijn zoon ( 13 jaar)
Hoever zijn jullie inmiddels met het plannen? Wij zijn vanmorgen weer 2 uur bezig geweest, het kost inderdaad heel veel tijd en het is een heel gepuzzel.
Als je de andere verslagen leest dan denk je: dat valt wel mee totdat je zelf alles moet regelen en ( toch nog) uit moet zoeken.
Wij starten in San Francisco en maken dan hetzelfde rondje. Wij hebben alleen het hotel bij aankomst en de eerste 3 campings ( dit is tot Las Vegas) van tevoren geboekt, de rest doen we op de bonnefooi. Wij wisten dat je bijna een jaar van tevoren moet reserveren voor een plekje IN een park, nou dat was voor ons te ver vooruit. Een collega van mijn man heeft vorig jaar precies dezelfde reis gedaan als wij nu gaan doen en die had toen overal nog plaats. Hij belde een dag ervoor naar een camping en als die zei dat er nog plaats was reserveerde hij op dat moment. Wij zijn gewend om met de caravan te trekken door Europa en dat gaat ook altijd goed. Het is wat spannender denk ik dat wel.
Wij gaan nu op KOA of Rv campgrounds staan net buiten het park, ook goed te doen.
Ook zag ik dat jullie vrij lang in Las Vegas blijven. Ik ben er eerder geweest, het is leuk er is veel te doen maar persoonlijk zou ik iets minder dagen daar doorbrengen. Je wordt de herrie en drukte op een gegeven moment zat, zelfs kinderen heb ik begrepen. Ik ben er toen niet mijn zoon geweest.
Wij willen er ook savonds een show gaan zien ik denk alleen wel dat je dit van tevoren moet reserveren wil je er zeker van zijn dat je een plekje hebt.
Gaan jullie voor het eerst met een camper? Wij wel. Het is toch weer heel anders als een caravan dus ik ( en wij drieën) vinden het heel erg spannend allemaal.
Wij vertrekken op donderdag 28 Juli en we blijven de hele maand augustus weg.
Zo grappig om nu eens een verhaal te lezen van mensen die nog moeten gaan! De voorpret is al heel erg leuk he?
Wij hebben onze camper bij Roadbear gehuurd.
Ik zou het leuk vinden om te horen hoever jullie nu met de reis gevorderd zijn. Mocht je het leuk vinden kan ik mijn schema ook wel naar je toesturen.
Groetjes, en misschien tot horens!
Mirjam uit Almere
De Bakkertjes
Amerikafan

zonnetje1969 schreef: Ik zou het leuk vinden om te horen hoever jullie nu met de reis gevorderd zijn.
Hallo, leuk dat jullie ook een mooie reis gaan maken. Het wordt onze eerste camperreis in Amerika.Normaal camperen we altijd in Europa, vnl Frankrijk. Hoever we zijn met de voorbereidingen kan je lezen op ons blog
http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com/
Wij hebben bijna alle campgrounds gereserveerd, in de parken kan je 6-5 maanden vantevoren de mooiste plekjes uitzoeken. Ik denk dat dat ons heel wat rust geeft te weten dat we een plek hebben ook al komen we laat aan. Als we de route willen veranderen kunnen we bijna alles nog annuleren. Las vegas doen we 2 nachten, 1 keer RV-park en 1 keer strip-hotel. Na een ochtend hotelzwembad en middag shoppen gaan we dan naar Valley of Fire.
Veel plezier met jullie voorbereidingen!
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
De Bakkertjes
Amerikafan

Nog 4 weken en dan is het zover.We hebben nog wat route vraagjes:
Dag 4: Santa Barbara-Monterey Naast diverse stops en korte wandelingen willen we even stoppen bij Nepenthe restaurant. Dat ziet er hooggelegen uit, kunnen we daar parkeren met een RV?

Dag 7: SF- Yosemite We willen eerst langs Mariposa Grove. Wat is de beste route, 99-Madera-Oakhurst of Manteca-Jamestown-49-Oakhust? Komen we rondom SF nog tolwegen o.i.d. tegen?

Dag 10:Lee Vining-LV eerst langs Mono Lake dan verder via 120-Benton-Tonopah-LV. In veel reisverslagen rijden mensen via Bishop, is de 120 een weg die we met een RV kunnen rijden? Of toch een andere route?

Alvast weer bedankt voor de hulp, Saskia
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben in 2009 bij Nepenthe geparkeerd met een RV. Was wel even lastig omdat het erg druk was en er nog weinig plek was. Maar het kon wel.
sauvejm
Amerika-newbie

Bericht door sauvejm »

Hallo familie Bakker,

Wat hebben jullie een leuke reis gemaakt vorig jaar.
Voor ons staat de reis deze zomer op de planning.
Met veel plezier heb ik jullie reisverslag gelezen. Mag ik nog iets vragen?
Ook wij hebben bij Moturis een camper gehuurd. Hebben jullie de stoeltje daar gehuurd of in een winkel gekocht? Is de transfer naar ophaalpunt inderdaad vroeg bij overnachting bij airport of viel dat tegen?
Mogelijk dat ook wij in las Vegas in een hotel gaan overnachten. Waar hebben jullie de camper gelaten bij de overnachting?

Alvast bedankt voor beantwoorden van de vragen.
Nog tips voor onze tienermeiden?
We hebben er veel zin in!!!

Marjolein
De Bakkertjes
Amerikafan

Ha,ha, zie ik hier opeens ons topic weer staan. Ik heb zo'n heimwee dat ik hier nog regelmatig meekijk met ieder z'n voorbereidingen.
Stoeltjes hebben we in een Walmart Supercenter gekocht, ik had gelezen dat de stoeltjes die je meekrijgt als je huurt niet lekker zitten. Wij hadden ook geen personal kits gehuurd, veel kampeerspullen zelf meegenomen en daar kussen's, koffiezetapparaat en BBQ gekocht.(zo toch heel wat dollars bespaard) Die spullen heb ik bij de laatste camping en bij Moturis achtergelaten.
De transfer was keurig op tijd om 7.45 uur. Om 8.15 waren we bij Moturis, daar instructiefilm gekeken en papierwerk en uitleg zodat we om 10.00 uur klaar waren.
In LV stond de camper 3 dagen op Sam's Town RV Park( 16$ p.d.) de middelste dag zaten we in een hotel.
Voor tips kan je beter een eigen topic starten, dan zien we ook je route.
Veel plezier in de USA, Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer