Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Big Al »

Het hangt er helemaal vanaf of de State Department (Hillary Clinton) denkt er geen politieke schade van over te houden. Het wil er bij mij niet in dat je tot vrijdag hebben gewacht omdat de advocaten zoveel tijd nodig hadden. Het is een welbekende tactiek om zaken dat je in de doofpot wilt stoppen pas bekend maakt op het moment dat zo min mogelijk mensen het in de gaten zullen hebben en zeker de volksvertegenwoordigers vrijwel niet bereikbaar zijn (het weekend). Tegen de tijd dat het weekend over is dan is de eventuele storm voorbij. Het is ook vreemd dat er geen persbericht over is verschenen.

Mijn inschatting is dat er alleen een gunstige uitkomst (voor de gedupeerden) zal kunnen komen als het politiek gezien schadelijk zou zijn om dat niet te doen. De media-cycle voor de blunder is waarschijnlijk al voorbij. Rest nog vragen van het publiek aan hun vertegenwoordigers (in de VS) en wellicht ook vragen (bij voorkeur van de pers) aan de Amerikaanse ambassades/consulaten. Wellicht kunnen ook immigratieadvocaten een rol spelen. Ik zie het echter somber in...

Ik zal morgen even bellen met mijn House Representative. Tussen haakjes, dat is hier heel gewoon. In tegenstelling tot NL... (een tijdje geleden heb ik nog het 2e-Kamerlid waarop is gestemd had opgebeld - ze wisten absoluut niet wat ze met m'n telefoontje moesten doen) :lol:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik zou graag iedereen heel erg willen bedanken voor de moeite die jullie nemen om hier achter aan te gaan. Dit hoeven jullie natuurlijk helemaal niet te doen, en toch doen jullie het. Echt heel geweldig :thumbup: En ik wil ook iedereen bedanken die zijn of haar medeleven heeft geuit, het maakt het allemaal wat dragelijker!
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Big Al schreef:Het wil er bij mij niet in dat je tot vrijdag hebben gewacht omdat de advocaten zoveel tijd nodig hadden. Het is een welbekende tactiek om zaken dat je in de doofpot wilt stoppen pas bekend maakt op het moment dat zo min mogelijk mensen het in de gaten zullen hebben en zeker de volksvertegenwoordigers vrijwel niet bereikbaar zijn (het weekend). Tegen de tijd dat het weekend over is dan is de eventuele storm voorbij. Het is ook vreemd dat er geen persbericht over is verschenen.
De pers jongens zullen het nu te druk hebben met de Strauss-Kahn story.
Misschien is dit een deel van het complot? :mrgreen:
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

RiverCola schreef:
Amerikanees schreef:kan het straks hier op mijn werk, dat ik inmiddels ook had opgezegd hierom, gaan uitleggen.... :? :? :? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik ben toch heel erg benieuwd waarom je, binnen twee weken na notification, je baan hebt opgezegd. Waarom? Zo'n haast had dat toch niet? Het proces was nog maar amper in gang gezet en dan wil je toch gewoon blijven werken, je geld verdienen, en sparen voor de grote overstap? Tenzij je het geld echt niet nodig hebt begrijp ik niet dat je een baan opzegt.
River Cola...ik heb het je al eens uitgelegd maar daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen. Nog eenmaal, speciaal voor jou......Ik zit in Nieuw Zeeland. Ik had een heel laag case-nummer en was waarschijnlijk al in oktober aan de beurt. Mijn contract liep 8 juni hier af. Heb dus tussen einde contract hier (wat ik kon verlengen maar niet gedaan heb vanwege mijn dv winst) en augustus/september een Asia trip gepland....alles opgezegd, vliegtickets gekocht....en nu krijg ik dit op mijn bord...

Je mag ervan denken wat je wilt...dit was voor mij de juiste optie om alles op tijd te regelen. Helaas voor mij heeft dit me dus nu uiteindelijk een hele smak geld gekost en kan ik mooi fluiten naar die Greencard.

Misschien komt het door het tijdsverschil omdat het hier al maandag morgen is maar ik heb tot op heden nog geen actie van welke partij dan ook gezien. Ook staat niet iedereen te popelen om die petitie te tekenen.....komt er eigenlijk op neer dat mensen bang zijn dat ze op een blacklist komen. Wat eigenlijk wel weer heel krom is, blijkbaar mag je geen enkele kritiek uiten op een proletenactie als deze....we worden vriendelijk bedankt....
Only the strong survive.....
Amerikanees
Amerikafan

Zojuist las ik op het internationale forum:

They could not void the results if they want to keep their reputation. I agree that they should select again, but not void the previous winners. As lots of people already deleted or threw away their confirmation numbers or don't know of this change, many new winners won't be able to check their status on or about July 15th which will lead to a much fewer visa applicants. I try to be logical,but I don't see the logic in what US govt have done. Very unfair to the selectees!!!!

Ik neem aan dat iedereen hier wel Engels kan als je juist op dit US forum zit. Dit is toch ook wel een goed punt....van de 1,9 miljoen mensen hebben zich 1.878.000 zichzelf niet zien winnen. Ik kan me zo voorstellen dat slechts 5% van al deze mensen hun confimation nummer dus hebben weggegooid....die mensen maken 15 juli dus geen kans want ze hebben hun nummer al weggegooid...al is het maar 5 % dan zijn dat nog veel meer mensen dan die 22.000...en dat is dan nog veel oneerlijker.....damn....what a mess.......DoS heeft er echt een puinhoop van gemaakt, kan niet anders concluderen...een re-draw kun je niet rechtvaardigen tegen al die mensen die nu onterecht hun nummer hebben weggegooid....dat word immers maar eenmalig verstrekt....kun je ook niet maken dan....parrrrrrAAAA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Amerikanees schreef:..van de 1,9 miljoen mensen hebben zich 1.878.000 zichzelf niet zien winnen. Ik kan me zo voorstellen dat slechts 5% van al deze mensen hun confimation nummer dus hebben weggegooid....die mensen maken 15 juli dus geen kans want ze hebben hun nummer al weggegooid...
Sorry, maar dit klinkt als wishful thinking. Wat die mensen hebben gedaan weten we niet en het zomaar aannemen, nee.
Amerikanees
Amerikafan

Hockey schreef:
Amerikanees schreef:..van de 1,9 miljoen mensen hebben zich 1.878.000 zichzelf niet zien winnen. Ik kan me zo voorstellen dat slechts 5% van al deze mensen hun confimation nummer dus hebben weggegooid....die mensen maken 15 juli dus geen kans want ze hebben hun nummer al weggegooid...
Sorry, maar dit klinkt als wishful thinking. Wat die mensen hebben gedaan weten we niet en het zomaar aannemen, nee.
Bewaar jij de Staatsloten waar je niet op gewonnen hebt? Dan zul je wel een hele schuur oud papier hebben inmiddels....wat is nu 5%?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Amerikanees schreef:Zojuist las ik op het internationale forum:

They could not void the results if they want to keep their reputation. I agree that they should select again, but not void the previous winners. As lots of people already deleted or threw away their confirmation numbers or don't know of this change, many new winners won't be able to check their status on or about July 15th which will lead to a much fewer visa applicants. I try to be logical,but I don't see the logic in what US govt have done. Very unfair to the selectees!!!!

Ik neem aan dat iedereen hier wel Engels kan als je juist op dit US forum zit. Dit is toch ook wel een goed punt....van de 1,9 miljoen mensen hebben zich 1.878.000 zichzelf niet zien winnen. Ik kan me zo voorstellen dat slechts 5% van al deze mensen hun confimation nummer dus hebben weggegooid....die mensen maken 15 juli dus geen kans want ze hebben hun nummer al weggegooid...al is het maar 5 % dan zijn dat nog veel meer mensen dan die 22.000...en dat is dan nog veel oneerlijker.....damn....what a mess.......DoS heeft er echt een puinhoop van gemaakt, kan niet anders concluderen...een re-draw kun je niet rechtvaardigen tegen al die mensen die nu onterecht hun nummer hebben weggegooid....dat word immers maar eenmalig verstrekt....kun je ook niet maken dan....parrrrrrAAAA

En we kunnen wel stellen dat ik daar 1 van ben. Een week heeft mijn inschrijvings nummer nog naast mijn laptop gelegen.......
Had de nummers gecheckt en zoals ik al meldde zaten we er niet bij. En eigenlijk om langer "leed" te besparen heb ik het maar weggegooid van de week. Donderdag was de ophaal dag van onze afval container. Vrijdag staat het er op dat er opnieuw getrokken wordt. Ik kan me zelf wel voor me kop slaan.
Maanden lang lagen de printjes netjes in een mapje op mijn buro. Juist omdat je nu nog alleen maar met een conformation number kon kijken of je gewonnen had.
Waarom ik geen print screen gemaakt heb vraag ik me nog af. De voorgaande jaren heb ik allemaal gesaved en kan ik zo terug vinden.
Maar dacht, wat als er wat met de computer fout gaat? Hij gaat kapot of er komt een virus in. Laat ik het maar printen.....

Vind het echt wel minder erg dan het horen dat je gewonnen hebt en dat het dan nu niet zo zou zijn.
Maar..... pffff baal er toch wel van. Het was de 13e en 14e keer dat we mee doen dit jaar en strakjes niet kunnen controleren of we toch gewonnen hadden zal nog wel even knagen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Doet me er aan denken dat ik in het Sticky rond de loterij misschien maar even een stukje mee op moet nemen voor de volgende keer: dat mensen best een print screen maken, het nummer ook nog eens mailen naar zichzelf en/of een familielid, en een printje maken en dat ergens veilig opbergen (in de kluis als dat mogelijk is). Dit om te vermijden dat je straks je nummer kwijt bent...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Ja maar dan nog Elke. Het is wat Amerikanees zegt. Bewaar jij de krasloten of andere loterij tickets na de trekking en waarop je niet gewonnen hebt in elke andere loterij? Dat doe ik eigenlijk ook niet. Wie had dit nu kunnen zien aankomen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat is waar, voor deze loting komt mijn waarschuwing te laat.

Maar: ze moeten heel zeker een bestand hebben dat die confirmation numbers linkt aan de specifieke deelnemer. Dus misschien zetten ze een service op waarbij jij je moet kunnen identificeren en dan bezorgen zij je terug je confirmation number?
Of ze openen een nieuwe inschrijvingsperiode, maar filteren er iedereen uit die ook de vorige keer deelgenomen heeft (dus niet die mensen die nu snel snel beslissen om dan ook hun kans te wagen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Amerikanees
Amerikafan

Staceybeesie schreef:Ja maar dan nog Elke. Het is wat Amerikanees zegt. Bewaar jij de krasloten of andere loterij tickets na de trekking en waarop je niet gewonnen hebt in elke andere loterij? Dat doe ik eigenlijk ook niet. Wie had dit nu kunnen zien aankomen?
Dat zeg ik...het is een regelrechte puinhoop....een grote blamage. Wat mij betreft is de enige juiste oplossing dat de 22.000 Doorgaan en dat ze d'r 78.000 nieuwe nummer bij trekken. Dit geeft niet winnaars een "extra" kans en laat alle winnaars hun droom niet in rook zien opgaan.

Al met al hadden ze het vooraf moeten checken, niet gebeurt.....je kan niet na twee weken doodleuk de uitslag terugtrekken. Mensen hebben dan allemaal arrangements gemaakt, dat kun je vanuit moreel oogpunt gewoon niet meer maken na twee weken...(althans dat kunnen ze blijkbaar wel maar ik vind het een schandalig)....Als ik naar dat Internationale forum kijk dan zitten er wat mensen op die torenhoog schreeuwen dat winnaars moeten stoppen met janken etc....anderzijds zijn er ook heel veel mensen die serieuze stappen aan het bedenken zijn, mailtjes naar congresleden, senatoren etc etc...

Ik ga zelf vanavond ook een mail sturen naar de KCC want ik voel me ook zwaar in het ootje genomen. Heb immers ook allerlei processen in gang gezet door hun brief en die kan ik nu niet 1,2,3 terugdraaien.

Voor alle duidelijkheid. Ik vind niet dat 22.000 mensen een GC moeten krijgen, ik vind wel dat 22.000 mensen "further processing" moeten krijgen. Uiteindelijk zal daarvan dan vanzelf blijken wie wel en niet aan alle voorwaarden voldoet. Je kan niet al die mensen blaimen voor een stomme computerfout...

ZIjn er nog mensen met ideetjes waar we het beste die Email heen kunnen sturen? Tnx alvast voor alle love & support... :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Trouwens, als ze die 22.000 mensen verder processen, dan zullen ze zien dat dat alles behalve tot 22.000 green card zal leiden. Van de 17 confirmation numbers op dit forum, zullen er maar 14 het proces verder in gang zetten. Immers, gehuwde partners die gewonnen hebben zullen niet snel elk apart door de procedure gaan, aangezien dat ook dubbele kosten met zich meebrengt.
En hoe onwaarschijnlijk het op dit moment ook lijkt, maar ik ben er zeker van dat uiteindelijk niet al die 17 mensen naar de US zullen trekken... Immers, elk jaar stappen mensen heel enthousiast in, maar er haken er onderweg toch weer af om allerlei (persoonlijke) redenen.
Dus aangezien er bij die 22.000 heel wat gehuwde stellen zitten + je hebt altijd nog afvallers in de loop van het proces, zullen er uiteindelijk echt geen 22.000 die green card ophalen.
Elke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mensen, neem het van iemand, die jarenlang te maken heeft gehad met de US immigratiedienst. Er wordt verder niet over nagedacht. De mededeling is gedaan, ongetwijfeld op basis van het advies van allerlei advocaten. De volgende trekking is 15 juli, als je je nummer kwijt bent tough tiddlywinks, zoals mijn man zegt. Ik zou zo graag willen, dat er een zilver lijntje bij dit alles zou zitten, maar vergeet het maar. Meedogenloos is het woord, dat bij mij opkomt, als ik aan USCIS denk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Staceybeesie
Amerika-expert

kastelke schreef:Of ze openen een nieuwe inschrijvingsperiode, maar filteren er iedereen uit die ook de vorige keer deelgenomen heeft (dus niet die mensen die nu snel snel beslissen om dan ook hun kans te wagen.
Mag hopen dat dan het computer programeren door iemand anders gedaan gaat worden dan de laatste keer. Als de gewone inschrijving al niet lukt, hoe deze constructie dan moet gaan lukken :D
Checken op basis van achter naam en geboorte datum en eventuel nog verdere gegevens lijkt me een optie. Die weet ik namelijk nog wel, dat hoef ik niet uit te printen. Maar of zij het met me eens zijn?
Heb er wel een mailtje aan gewaagd overigens. Ik zal inderdaad niet de enigste zijn. Al verwacht ik daar eerlijk gezegd niet zo veel van.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik ben bang dat het enige zilver lijntje zal zijn dat er in juli hopelijk nog steeds een paar forummers bijzitten ... maar daar heeft de eerste groep natuurlijk niks aan.

Jammer dat ze niet gewoon de eerste groep in behandeling nemen (zoals iemand anders al zei worden ze uiteindelijk lang niet alle 22000 gebruikt) en dan in juli de lotterij opnieuw doen. Op die manier is de loterij nog steeds legaal uitgevoerd en hebben ze gewoon eenmalig een aantal mensen een kans gegeven, maar ik zal wel te simpel denken.
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Petra/VS schreef:Mensen, neem het van iemand, die jarenlang te maken heeft gehad met de US immigratiedienst. Er wordt verder niet over nagedacht. De mededeling is gedaan, ongetwijfeld op basis van het advies van allerlei advocaten, de volgende trekking is 15 juli, als je je nummer kwijt bent tough tiddlywinks, zoals mijn man zegt. Ik zou zo graag willen, dat er een zilver lijntje bij dit alles zou zitten, maar vergeet het maar. Meedogenloos is het woord, dat bij mij opkomt, als ik aan USCIS denk.
Nou zoveel advocaten hoefden er niet naar te kijken. lijkt me zo.
Een claim van 15 miljoen mensen of een claim van mensen uit de 22.000 groep. Niet zo moeilijke keuze lijkt me.

Denk dat er in de twee maanden die komen gaan, pas gekeken wordt door advocaten wat er verder mee gebeurt.
Advocaten die binnen 1 of 2 weken al weten hoe ze alles gaan aanpakken, die heb ik nog niet ontmoet.
Daar zullen ze vast meer tijd voor nodig hebben denk ik.
Staceybeesie
Amerika-expert

guinevere schreef:Ik ben bang dat het enige zilver lijntje zal zijn dat er in juli hopelijk nog steeds een paar forummers bijzitten ... maar daar heeft de eerste groep natuurlijk niks aan.

Jammer dat ze niet gewoon de eerste groep in behandeling nemen (zoals iemand anders al zei worden ze uiteindelijk lang niet alle 22000 gebruikt) en dan in juli de lotterij opnieuw doen. Op die manier is de loterij nog steeds legaal uitgevoerd en hebben ze gewoon eenmalig een aantal mensen een kans gegeven, maar ik zal wel te simpel denken.
Dat houdt dan in dat de groep die niet winnaar was, van de kleine kans die iedereen al heeft, 22 % minder kans heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Punt is, dat ze deze beslissing zeker niet zomaar hebben genomen. Dat we allemaal boos of erger zijn hierover staat buiten kijf. Ik wil gewoon niet, dat mensen valse hoop gaan krijgen. De USCIS heeft geen gevoelens, absoluut niet. Ik heb iemand van hen koud een groene kaart zien verscheuren voor de ogen van een hele groep, omdat die persoon een ding niet volgens de regels had gedaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Staceybeesie schreef:Dat houdt dan in dat de groep die niet winnaar was, van de kleine kans die iedereen al heeft, 22 % minder kans heeft.
Niet als je de eerste groep buiten beschouwing houdt en als een eenmalige "oops" category behandeld. Met andere woorden, alle NLs van mei in behandeling nemen en dan juli de echte loterij houden, alsof er nog geen NLs vergeven zijn.

@Petra, wat verschrikkelijk! Wie doet dat nou ... afwijzen kan altijd, maar op zo'n manier is toch niet nodig.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer