Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lansink: 26 dagen Grote Ronde West USA - advies nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roylansink
Amerika-ontdekker

Reis Lansink: 26 dagen Grote Ronde West USA - advies nodig!

Bericht door roylansink »

Hallo mensen,

Ook wij (stel van 27 en 30jr) zijn van plan om onze droomreis te maken door West Amerika. We hebben een grove planning gemaakt van wat we willen doen / zien. Maar zijn met heel veel zaken aan het twijfelen. Hopelijk kunnen jullie ons voort helpen.

De periode is van 17 september tot 13 oktober en we vliegen op LA. Tickets zijn geboekt, SUV en overige moet nog.

Voorkeur gaat uit naar een gezonde mix van National Parks (backpackers, trails, avontuur) en mooie steden. Overnachten doen we in motels, hotels, en in de National Parken in een tent. Er is nog niets geboekt.
  • 17-sep Los angeles (aankomst 16:00)
    18-sep Los angeles
    19-sep Los angeles --> Big Sur
    20-sep Big Sur --> San fransisco
    21-sep San fransisco
    22-sep San fransisco
    23-sep San fransisco --> Yosimite NP
    24-sep Yosimite NP
    25-sep Yosimite NP
    26-sep Yosimite NP --> Lake Tahoe
    27-sep Lake Tahoe --> Twin Falls
    28-sep Twin Falls --> Craters of the Moon --> Yellowstone NP
    29-sep Yellowstone NP
    30-sep Yellowstone NP
    1-okt Yellowstone NP --> Salt Lake City
    2-okt Salt Lake City --> Lake Powell
    3-okt Lake Powell --> Bryce Canyon NP
    4-okt Bryce Canyon NP --> Zion NP
    5-okt Zion NP --> Grand Canyon
    6-okt Grand Canyon --> Havasu Canyon
    7-okt Havasu Canyon --> Las Vegas
    8-okt Las Vegas
    9-okt Las Vegas --> Death Valley
    10-okt Death Valley --> San Diego
    11-okt San diego
    12-okt San diego --> Los Angeles
    13-okt 18:10 Vertrek per vliegtuig

Tot en met Yosemite NP zijn we er wel redelijk uit. Hierna begint de twijfel. Enkele vragen:
  • Hebben we tijd genoeg voor zo´n grote ronde, of moeten we hem inkorten door Yellowstone over te slaan?
    Hoe zit het met Lake Tahoe? Is dat wat?
    Is omgeving Twin falls / Craters of the Moon wel zo aantrekkelijk?
    Salt Lake City trekt ons niet zo. Wat zijn jullie bevindingen? Alternatieven?
    De periode tussen 3-10 en 10-10 lijkt ons te gehaast, is dit ook zo?
    Liggen er nog mooie plekken op onze route die we nu niet genoemd hebben maar zeker de moeite waard zijn?
    Hebben jullie verder nog tips?
Alvast bedankt voor de inbreng.

Roy
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lansink: 26 dagen Grote Ronde West USA - advies nod

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Roy,

Het laatste stuk (al vanaf 30 sept) is inderdaad gehaast; Yellowstone ligt behoorlijk uit de route, om die omweg te maken heb je eigenlijk meer tijd nodig. Twee dagen voor Yellowstone is echt het absolute miniumum en je mist tijd voor Grand Teton NP. Ik zou dat deel laten vallen - ook omdat je al vrij laat in het jaar bent voor Yellowstone (veel voorzieningen gaan al in september dicht).
Je kunt eens in ons 2008-verslag kijken voor een route met Yellowstone, maar wij hebben veele dingen niet gedaan, omdat we die al eens eerdere bezocht hadden.

Het eerste stuk t/m Yosemite is mooi zo (misschien handiger om die dag LA op het laatst te doen), maar daarna zou ik naar Death Valley gaan, en dan Las Vegas, Zion, Bryce, Page, Grand Cayon, etc. Schrijf dat eens uit, ik denk dat je dan niet veel tijd over houdt.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Big Sur schijnt prijzig te zijn, je kun ook halverwege in Cambria of San Simeon iets zoeken wanneer je de kustroute in 2 dagen doet.

Eind september is inderdaad laat voor Yellowstone. Craters of the Moon gaat ook ten koste van Yellowstone. Overigens vind ik 3 nachten daar op zich wel voldoende voor de meeste highlights. Maar dan zou ik Grand Teton NP niet willen oversllaan; eigenlijk had er nog een nacht in Jackson tussen Yellowstone en SLC moeten zitten.
De volgorde van Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, Horseshoe Bend), Bryce en Zion is niet helemaal logisch.

Voor Havasu Canyon heb je meer tijd nodig, tenzij je met een helikopter gaat. Zie: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

Wanneer je Yellowstone echt wil zien, dan zul je in het zuidwesten moeten schrappen. Sla je het over, dan kun je een hele mooie route door het zuidwesten doen.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou inderdaad ook Yellowstone vergeten en je zult zien dat je een heerlijke, rustige route krijgt. Lake Tahoe zou ik dan na San Francisco doen en Monument Valley kun je ook nog in je route opnemen.:

17-sep Los Angeles (aankomst 16:00)
18-sep Los Angeles
19-sep Los Angeles --> Cambria
20-sep Cambria - Monterey
20-sep Monterey --> San Francisco
21-sep San Francisco
22-sep San Francisco
23-sep San Francisco --> Lake Tahoe
24-sep Lake Tahoe
25-sep Lake Tahoe - Yosemite NP
26-sep Yosemite NP
27-sep Yosemite NP
28-sep Yosemite - Lee Vining
29-sep Lee Vining - Death Valley
30-sep Death Valley - Las Vegas
1-okt Las Vegas
2-okt Las Vegas - Zion
3-okt Zion
4-okt Zion - Bryce Canyon
5-okt Bryce Canyon - Page
6-okt Page
7-okt Page - Monument Valley
8-okt Monument Valley - Grand Canyon
9-okt Grand Canyon - Kingman
10-okt Kingman --> San Diego
11-okt San Diego
12-okt San Diego --> Los Angeles
13-okt 18:10 Vertrek per vliegtuig

Eventueel kun je Lake Tahoe ook nog vervangen voor Capitol Reef, maar dat is waar jullie interesses liggen. Dan ben je vanaf Yosemite overal dus 2 dagen eerder en kom je 2 oktober al bij Bryce Canyon aan.:

2-okt Zion - Bryce Canyon
3-okt Bryce Canyon - Torrey
4-okt Torrey (Capitol Reef)
5-okt Torrey - Monument Valley
6-okt Monument Valley - Page
7-okt Page
8-okt Page - Grand Canyon
9-okt Grand Canyon - Kingman
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
roylansink
Amerika-ontdekker

Allen ontzettend bedankt voor jullie tips! Dank zij jullie gaat het roer volledig om.

Hieronder de aangepaste versie. We hebben 'm niet 1 op 1 overgenomen van de bovenstaande posts aangezien we de variatie tussen natuur (kamperen in een tent) en steden (in enige luxe overnachten) belangrijk vinden. Daarnaast hebben we een paar persoonlijke wensen.

18-sep Los Angeles
21-sep Monterey --> San Francisco
22-sep San Francisco
23-sep San Francisco
24-sep San Francisco - Yosemite NP
25-sep Yosemite NP
26-sep Yosemite NP
26-sep Yosemite NP - Lee Vining
27-sep Lee Vining - Death Valley
28-sep Death Valley - Las Vegas
29-sep Las Vegas
30-sep Las Vegas - Zion
1-okt Zion
2-okt Zion - Bryce Canyon
3-okt Bryce Canyon - Page
4-okt Page
5-okt Page - Flagstaff
6-okt Flagstaff - Grand Canyon
7-okt Grand Canyon - Havasu Canyon
8-okt Havasu Canyon
9-okt Havasu Canyon - Kingman
10-okt Kingman - San Diego
11-okt San Diego
12-okt San Diego
13-okt San Diego - Los Angeles 18:10 Vertrek per vliegtuig

Nog enkele vragen:
- Ten eerste, wat vinden jullie er van? :-)
- Verder, waarom 2 stops tussen LA en San Francisco? Is 1 stop niet voldoende?
- Lake Tahoe hebben we geschrapt. Deze hadden we opgenomen om in "luxe" bij te komen van Yosemite NP in een hotel of iets dergelijks.
- Waarom Lee Vining? Zijn er nog andere alternatieven? Meer in de buurt van Death Valley bijvoorbeeld? Zie ook voorgaande punt.
- Is het de moeite waard om tussendoor nog naar Sequoia NP te gaan? Deze hadden we geschrapt omdat er in Yosemite ook reuze bomen te zien zijn.
- Ik zit er aan te denken een extra dag te pakken in Las Vegas.
- Monument Valley lijkt ons iets uit de richting, en is daarnaast "weer" een NP, en hebben we om deze reden niet opgenomen
- Om bovenstaande reden hebben we Flagstaff juist wel op genomen.
- Havasu Falls lijkt me prachtig. Zo afgelegen dat het een avontuur op zich is om er heen te gaan. Maar ik schrik wel van de prijzen die ze vragen. 57 dollar p.p. Het komt me bijna (te) commercieel over. Is het wel de moeite waard om hier 3 volle dagen en diverse $$$ aan te spenderen? Of zijn er dan nog wel mooiere plekjes met het zelfde "avontuur" gehalte?
- Waarom Kingman?
- Tot slot willen we laatste dagen lekker onthaasten in een zonnige plaats aan het strand. Vandaar 3 nachten San Diego. Zijn er nog alternatieven, hoe mooier hoe beter!

Ik begrijp dat bovenstaande vragen ook voor een groot deel van persoonlijke aard zijn, toch zijn we benieuwd naar jullie mening. Doen we verstandig aan bepaalde keuzes, zijn we iets vergeten wat we absoluut niet moeten missen of misschien slaan we de plank wel volledig mis op bepaalde punten.

We zien jullie reacties met plezier tegemoet!

[EDIT] Ik zie dat ik een 26-9 dubbel heb. Dit lossen we wel op na jullie (eventuele) reacties.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Havasu Falls lijkt me geweldig om naartoe te gaan als je de tijd hebt. Ik had het eigenlijk ook graag gedaan dit jaar, maar we hebben niet echt de tijd om er voldoende tijd voor uit te trekken. :cry:

Vergeet niet dat het een lange (en waarschijnlijk hete) wandeling is naar beneden. Het is 8mi wandelen tot het dorp Supai en daarna nog 2mi tot de campground. Je kan dus niet met je wagen tot daar rijden. ;-) In de praktijk betekent dit dat je je wagen moet achterlaten op Hualapai Hilltop. De meeste mensen logeren de nacht ervoor dan ook in een dorp in de buurt (Peach Springs, klein uurtje rijden dacht ik?) om dan 's morgens zo vroeg mogelijk naar Hualapai Hilltop te rijden en aan de wandeling te beginnen. Volgens de website is het toch een 3 tal uur rijden vanaf Flagstaff, dus als je die dag nog van de GC moet komen, denk ik dat het wel een heel zware wandeling zou kunnen worden. Tenzij je echt héél vroeg vertrekt 's morgens.

Misschien moet je proberen van die dagen een beetje anders in te delen? :)
Zoek hier ook maar eens even op het forum. Er zijn wel een aantal mensen die deze wandeling gemaakt hebben. Je kan misschien van hen nog wat tips krijgen. ;-)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Page - Flagstaff en dan Flagstaff - Grand Canyon... die snap ik niet. Wil je iets speciaals zien? Want anders snap ik Flagstaff niet. Het is logischer om "gewoon" vanuit Page naar de Grand Canyon te gaan (en daar te overnachten, hetzij in het park (grote voorkeur) of in Tusayan). Dus als Flagstaff geen must is, is daarmee de dubbele 26 september opgelost.

De kustroute kan wel met 1 overnachting, maar de vraag is of je dat wilt. Er is genoeg te zien langs de kust. Het beroemde lijstje van SpaceAce...:
Afbeelding
- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Havasu ben ik nog nooit geweest, daar kan ik niets over zeggen. Kingman wordt vaak gebruikt als overnachting tussen Grand Canyon en L.A. omdat de afstand anders te groot is. Het is verder geen bijzondere plaats.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Havasupai moet je wel kijken of dat haalbaar is qua accommodatie. Je kunt niet helemaal ernaartoe rijden, maar hopelijk wist je dat al. Ja het lijkt mij ook een prachtige plek. Als het je lukt is het prachtig. En de route ziet er zo ook veel mooier uit.
Ben je al bekend dat alle parken op de NPS.gov een stukje hebben waar je kunt kijken wat te doen in een bepaalde tijd? "plan your visit" heet dat. Erg handig en vaak zijn de brochures van vorig jaar ook een bron van info. Niet alles blijft hetzelfde (dagprogramma van activiteiten) maar het gros van de zaken wel.
Yosemite is een prachtig wandelpark en ook Zion is dat.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ter info: ik neem aan dat je weet dat je Yosemite ver vooruit moet boeken om kans te hebben op een kampeerplek?
Voor jullie data kan je vanaf aanstaande zondag boeken! Zie ook dit topic
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goede tip van Inge, het is al weer bijna zo ver! Even ter aanvulling: het is theoretisch wel vanaf, maar in de praktijk is het op 15 mei, en wel meteen om 7.00 uur plaatselijke tijd (16.00 hier).
Zie ook het stuk over Yosemite op de AA-site.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 mei 2011, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Marianne bedoelt hier natuurlijk 15 mei. En niet denken: het zal wel loslopen met dat reserveren, want dan heb je geen plek! :shock:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dank je, ik heb het aangepast!

Dus: Voor een plek tussen 15 september en 15 oktober met je op 15 mei klaarzitten!

Lees dit goed van te voren.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Reserveren Yosemite is echt nodig en echt op tijd zitten want anders grijp je ernaast... het is een gekken huis en in 5 min zijn alle plaatsen weg!!!!!!!! Ik lieg er echt nisk van!

Voor je kunt reserveren moet je een eigen account aanmaken op de NPS reserveringssite. Je kunt op de site ook camping plattegronden bekijken en een indruk krijgen van de plaatsen, dat geldt voor alle campgrounds in NP.

Het reserveren van Yosemite valley campgrounds is echt een must!
Op 15 januari/ februari en april begint het reserveren om 16.00 Nl tijd. Op 15 maart vanaf 15.00 uur het is raadzaam om 14.45 uur(15.45) in te loggen en alle gegevens klaar te zetten zodat je alleen nog de reserveringspagina zelf pagina hoeft te laden.

Het is handig om droog te oefenen in een periode in mei/ juni om te kijken hoe het werkt. Het droog oefenen maakt je bekend met de verschillende dingen die je als voorkeuze kunt invullen. Je kunt ook oefenen met een ander NP. Bij de andere parken is het niet zo hectisch. Daar gaat elke dag een dag open 17 feb kun je 17 aug reserveren. Het systeem is allemaal een beetje hetzelfde. Voor Yosemite (ook Zion/ Arches/iets anders) kun je vooraf eens op de kaart kijken wat leuke plekken zijn (riverside).

Dan kun je bij het daadwerkelijke reserveren al het nummer van de plek opgeven. Bij de daadwerkelijke “stressdag” heb je dus een tabblad openstaan met bijvoorbeeld nummer 62 (op de ene campground Yos) en een tabblad met nummer 522 (andere campground Yos). Met 1 account kun je meerdere tabbladen open hebben.

Voor het oefenen in Yosemite in een periode voor je zelf echt gaat reserveren: Eerst kijken welke plek er in die periode nog ongereserveerd staat en bij welke datum.

Zie ook weblog bij voorbereidingen… stuk over reserveren Yosemite (dan zie je hoe snel het ging).
www.recreation.gov
  • Inloggen
    “Camping” tabblad midden boven aan in scherm
    “Looking for” RV sites / tent sites
    “State” California
    “Park” Yosemite
    “Date arrival” 11 aug 2010 of een andere..
    3 nights (oid)
    Klik op ”site with” vul in: length 25 ft (of andere lengte van je RV) dat scheelt zoeken naar geschikte plekken.
    Klik “SEARCH”
Vóór 15.00 uur op 15 maart (of 16.00 uur als je in een andere maand reserveert )zal bij de betreffende campings (Upper, Lower en North Pines) een rood omlijnt schermpje te zien zijn met daarin de tekst “Find next avail date”. De plek is dan niog niet vrij om te reserveren. Tot 15/16 uur blijven verversen (!) van het scherm.
Verversen (!) tot de pagina gaat laden en er “See Details” verschijnt bij campingnaam; daarop klikken een camping kiezen (lower upper of north pines) en dan kom je op een overzicht waarop de beschikbare plekken, die voor onze RV goed is.
In deze lijst “site list” met nummers (van plekken). Zoek een nummer dat beschikbaar is en liefst ook op ons lijstje staat. Als dat kan!
KLIK op “See Details” en KLIK gelijk op “BOOK NOW”
Even overleggen of je niet allebei een plek hebt geboekt; als je nu langer dan een kwartier wacht verloopt de boeking, moet je overnieuw beginnen. Het gaat heel erg snel met plekken. Je hebt een kwartier om de boeking definitief te maken en de gegevens van je Cr C in te vullen. Het nummer van je Cr C invullen met spaties!

Voor campers:
Onze voorkeur ging uit naar Lower Pines daar is het amfitheater en is wellicht ook leuk voor kids. Anders maakt het niet veel uit qua camping. Ligt allemaal bij elkaar in buurt. Dikgedrukte nummers zijn aan rivier. ik weet niet of ze ook geschikt zijn voor een 31 ft, Wij hadden een 25ft. Maar misschien heb je er wat aan, wij stonden op 41.

Lower Pines
022 023 035 036 037 038!! 041!! 045 047 058 060!! 062 064 066

North Pines
501 503 505 506!! 507 509 511 520 522 524 526

Upper Pines
004 049 051 052 053 061 092 099 122 154 155!! 156!! 159
232 234!! 236!! 238!!

je kunt twee of meer tabbladen openzetten. En dat ook nog es op twee p.c.’s. 2x2 =4
Plek 522 ligt bijna recht aan de overkant 41 (in werkelijkheid) van de rivier.

Optioneel verkorte versie dan laat je stap 11 en 12 weg:
Je kunt ook de camping en het nummer van een plek invoeren, dat is wel handig maar dan moet je tevoren al kijken wat interessante plekken zijn. Dan staat het tabblad alleen voor die plek open. Je kunt dan nog meer tabbladen openen voor meer plekken. Als je dit niet doet, moet je bij stap 11 en 12 het nummer van de plek opzoeken en klikken op “See Details” . Ook dit kan met verschillende tabbladden.

Dit moet je wel even proberen… dan wijst het zich vanzelf.

Je kunt ook hier kijken
http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
roylansink
Amerika-ontdekker

Mensen,

Alle eerst weer bedankt voor de vele tips! Het is gelukt! Vanmiddag een campground geboekt in Yosemite NP - North Pines, plaas 321. Met mijn smartphone, bij de MacDonalds (wifi) op het Van Heekplein te Enschede tijdens Ajax - Twente (hierdoor de belangrijkste doelpunten gemist, maar deze waren toch tegen :x ).

Nu dat vast staat, word ook de rest concreter:

18-sep Los Angeles
21-sep Monterey --> San Francisco
22-sep San Francisco
23-sep San Francisco
24-sep San Francisco - Yosemite NP
25-sep Yosemite NP
26-sep Yosemite NP
27-sep Yosemite NP - Bodie NP - Lee Vining
28-sep Lee Vining - Death Valley
29-sep Death Valley - Las Vegas
30-sep Las Vegas
1-okt Las Vegas - Zion
2-okt Zion
3-okt Zion - Bryce Canyon
4-okt Bryce Canyon - Page
5-okt Page
6-okt Page - Grand Canyon
7-okt Grand Canyon - .....
8-okt
9-okt
10-okt ... - San Diego
11-okt San Diego
12-okt San Diego

Havasupai heb ik laten vallen. Het lijkt m'n vriendin een te zware trip, en ik vind het veel geld voor dat je er bent, en je tentje op gezet hebt. Maybe next time. Maar nu valt er wel een gat, en ik weet niet zo goed waar ik hem mee op moet vullen.

Hebben jullie nog ideeën? Iets stedelijks voor de variatie, of een verlenging van de huidige bezoeken verdient de voorkeur, want volgens mij hebben we de mooiste hotspots al wel in de planning.

Persoonlijk lijkt het me ook mooi om eens compleet afgelegen ons tentje op te kunnen zetten. Iemand hier nog ideeën over?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route !
Na Grand Canyon zou ik via Sedona naar Joshua Tree rijden en dan naar San Diego. Je hebt daar voldoende tijd voor.
Je kan van Sedona naar Joshua Tree via Blythe ofwel via Kingman en route 66. Hierover is al veel gezegd welke de mooiste route is. Wij deden het via Route 66 en kan je nalezen op onze site 2008 gedeelte, dag 3 en 4 (in Sedona)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je zou eventueel ook het prachtige Monument Valley toe kunnen voegen aan je trip. Het advies van Bart is ook een prachtige om via Sedona en Joshua Tree naar San Diego te rijden.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je kan zelfs beiden doen maar dan wordt het, naar jouw mening, misschien te druk

.....
6-okt Page - Monument Valley
7-okt Monument Valley - Grand Canyon
8-okt Grand Canyon -Sedona
9-okt Sedona - Joshua Tree
10-okt Joshua Tree - San Diego
11-okt San Diego
12-okt San Diego

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wat ken je me goed. :lol: Maar dat is persoonlijk. Misschien vindt de TS het helemaal niet te druk.
Ik zou inderdaad kiezen tussen Monument Valley en Sedona, maar zoals ik net al zei: Dat is persoonlijk. Mijn mening is dat minder meer is. Vandaar dat ik een keuze zou maken.
Groetjes René

angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Ik zou er nog een dag en nachtje in Las Vegas aan vast plakken, er is daar zoveel te zien en te doen, veel shopping malls, hotels bekijken, shows, heerlijk eten en drinken, en heb je genoeg van de drukte, ga je lekker een dagje aan het zwembad liggen, even ontspannen.
Wij zijn tijdens onze reis in het westen (ongeveer zelfde route als jullie) 2 dagen in Las Vegas geweest, dat vonden wij eigenlijk te kort, en dan hebben nog geen eens een gokmachine aangeraakt :wink: vanwege tijd gebrek! Je komt natuurlijk uit een paar dagen natuur, dan is even onder de mensen ook erg leuk!
Veel succes met plannen, ik weet het is zoooo moeilijk, zoveel te zien en zo weinig tijd ;-) Maar geniet van jullie reis het wordt vast geweldig!!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor rustige plekken kun je denken aan State Parks waar de ruimte om je heen groter is dan op privaat campings. Alleen er is veel verschil tussen de SP; de een heeft net sanitair en bij de ander is het bagger.
Wij vodnen het Sp Sunset Beach (nabij Watsonville en Santa Cruz) mooi qua plek maar met een tent als je sanitair nodig hebt geen aanrader. Er zitten bij Santa Cruz (net boven Monterey) nog ene paar SP en ook rond Cambria moeten er een paar zitten. Overigens zijn de SP meestal goedkoper maar langs de kust zijn ze alsnog niet echt een koopje. Pirve campings zijn ook duur en veel plaatsen geen tenten.
Langs de kust is trouwens wel fijn om op je gemak te doen. Je kunt bij een plaats als Santa Barbara eens even rodnwandelen en op de pier of bijde mission kijken. ALs je in 2dagen (1 nacht) de hele kustweg doet kan dat niet.
Santa Cruz en Monterey zijn beide ook goede uitgangspunten voor een Whale watch tour.

Wanneer in het weekeinde zou ik tevoren bellen of er plek is want het is zeer geliefd onder Amerikanen om een weekeinde daar te bivakkeren langs de kust.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer