Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
-
- Amerika-expert
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Dan moeten er 22.000 extra "oops" groene kaarten uit gegeven gaan worden.
Denk dat dat ook niet zo snel zal gebeuren, gezien de huidige politieke immigration perikelen.
Denk dat dat ook niet zo snel zal gebeuren, gezien de huidige politieke immigration perikelen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja. nogal schokkend, maar het gebeurde wel. Niemand, die er wat tegen deed.guinevere schreef:@Petra, wat verschrikkelijk! Wie doet dat nou ... afwijzen kan altijd, maar op zo'n manier is toch niet nodig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat kan ik me voorstellen ... ik zou zelf veel te bang zijn om mijn eigen GC in gevaar te brengen mocht ik zoiets meemaken.
@Stacey, waarschijnlijk niet inderdaad, maar als er genoeg ophef gemaakt wordt misschien toch een mogelijkheid? Het stond trouwens in A-sectie van de Washington Post en bovenaan bij binnenlands nieuws op CNN, dus er wordt ook binnen de VS wel aandacht aan besteed.
@Stacey, waarschijnlijk niet inderdaad, maar als er genoeg ophef gemaakt wordt misschien toch een mogelijkheid? Het stond trouwens in A-sectie van de Washington Post en bovenaan bij binnenlands nieuws op CNN, dus er wordt ook binnen de VS wel aandacht aan besteed.
- Amerikanees
- Amerikafan
Kan het op geen van die sites vinden...zit ik wel goed te kijken?guinevere schreef:
Only the strong survive.....
- emsny
- Amerika-ontdekker
Ik las het nieuws via Petra's blog - wat enorm hard voor iedereen die dacht te hadden gewonnen. Ik heb zelf inmiddels al een paar keer meegedaan met de loterij en heb altijd naast het net gevist (ook dit jaar weer) maar kan me voorstellen dat eerst winnen en dan dit nieuws krijgen veel erger is dan gewoon te "verliezen".
Ik vind het ook bizar hoe ze dit nieuws naar buiten hebben gebracht. Ik kan me voorstellen dat de mensen die in principe dit jaar verloren (zoals ik), zich helemaal niet meer met DV 2012 bezig houden (zoals ik tot op vanmiddag) en misschien ook geen flauw benul hebben van de hertrekking. Dus het lijkt me heel goed mogelijk dat uiteindelijk, na 15 juli, van de 100,000 (of is het 50,000?) gelukkigen maar een bepaald percentage uberhaupt weet dat ze hebben gewonnen.
BIZAR!!!
Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ken, behalve Petra vanwege haar blog, niemand's persoonlijke situatie maar ik hoop dat jullie realiseren dat een green card niet de enige manier is om in de VS te wonen. Vooral als je jong en ongebonden bent (en je hebt wat geld gespaard), moet je toch echt kijken of je een J1, F1 of H1B kunt regelen. Zelf woon ik inmiddels ook al 5 jaar in New York op verschillende visas.
En oh ja, wat betreft class action law suits of compensatie, etc. lijkt me HEEL STERK. Als niet-Amerikaan in Amerika ben je absoluut second class citizen (ha ha, citizen, I wish) dus als niet-Amerikaan buiten Amerika stel je nog veel minder voor. Zoals ze hier zouden zeggen: "cry me a river!"
Ik vind het ook bizar hoe ze dit nieuws naar buiten hebben gebracht. Ik kan me voorstellen dat de mensen die in principe dit jaar verloren (zoals ik), zich helemaal niet meer met DV 2012 bezig houden (zoals ik tot op vanmiddag) en misschien ook geen flauw benul hebben van de hertrekking. Dus het lijkt me heel goed mogelijk dat uiteindelijk, na 15 juli, van de 100,000 (of is het 50,000?) gelukkigen maar een bepaald percentage uberhaupt weet dat ze hebben gewonnen.
BIZAR!!!
Ik ben helemaal nieuw op dit forum en ken, behalve Petra vanwege haar blog, niemand's persoonlijke situatie maar ik hoop dat jullie realiseren dat een green card niet de enige manier is om in de VS te wonen. Vooral als je jong en ongebonden bent (en je hebt wat geld gespaard), moet je toch echt kijken of je een J1, F1 of H1B kunt regelen. Zelf woon ik inmiddels ook al 5 jaar in New York op verschillende visas.
En oh ja, wat betreft class action law suits of compensatie, etc. lijkt me HEEL STERK. Als niet-Amerikaan in Amerika ben je absoluut second class citizen (ha ha, citizen, I wish) dus als niet-Amerikaan buiten Amerika stel je nog veel minder voor. Zoals ze hier zouden zeggen: "cry me a river!"
Laatst gewijzigd door emsny op 16 mei 2011, 06:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Op wat voor visa als ik mag vragen ? Wij kwamen 17 jaar geleden naar de US en ik heb toen alle mogelijkheden onderzocht maar het ene visum was onmogelijk, het andere visum kon ik niet opblauwen enz. enz. Dus in mijn ervaring is het niet zo simpel als jij het voorstelt - maar klaarblijkelijk is jouw ervaring anders en dat maakt me nieuwsgierig. Plus wellicht heb je wat goede tips voor de vele gegadigden hier.
- emsny
- Amerika-ontdekker
Oh, begrijp me goed, visa's regelen voor de VS is nooit simpel. Ik en al mijn Nederlandse vrienden hier kunnen beamen dat je het HEEL GRAAG moet willen om je keer op keer weer door die papierwerk rompslomp, kosten, de onzekerheid en stress te kunnen slaan. Wat dat betreft is dat al een soort selectie, als je dat onderschat, red je het niet. Ik ben ook al een keer van baan gewisseld met alle visum transfer perikelen van dien - je moet er tegen kunnen. En heel goed geinformeerd zijn.oortjes schreef:Op wat voor visa als ik mag vragen ? Wij kwamen 17 jaar geleden naar de US en ik heb toen alle mogelijkheden onderzocht maar het ene visum was onmogelijk, het andere visum kon ik niet opblauwen enz. enz. Dus in mijn ervaring is het niet zo simpel als jij het voorstelt - maar klaarblijkelijk is jouw ervaring anders en dat maakt me nieuwsgierig. Plus wellicht heb je wat goede tips voor de vele gegadigden hier.
Ik ben begonnen als uitwisseling student op een studenten visum. Heb daarna 18 maanden op een trainee visa (J1) gewerkt en zit nu op een H1B (gesponserd door mijn werkgever).
Hi - dank voor je antwoord, en de verduidelijking. Ben je nu bezig met een G.K. procedure ?
Dat ieder die graag naar de US wil en half kans maakt op een visum er helemaal voor moet gaan, ben ik met je eens. Op dit moment is het aantal H1B aanvragen lager dan voorgaande jaren, dus dat zou meer kans voor gegadigden kunnen betekenen.
Persoonlijk hoop ik dat de puinhoop die UCSIS gemaakt heeft van de DV lottery zal leiden tot afschaffen ervan en dat er dan meer visa beschikbaar komen, met ruimere criteria, voor immigranten in spe.
Dat ieder die graag naar de US wil en half kans maakt op een visum er helemaal voor moet gaan, ben ik met je eens. Op dit moment is het aantal H1B aanvragen lager dan voorgaande jaren, dus dat zou meer kans voor gegadigden kunnen betekenen.
Persoonlijk hoop ik dat de puinhoop die UCSIS gemaakt heeft van de DV lottery zal leiden tot afschaffen ervan en dat er dan meer visa beschikbaar komen, met ruimere criteria, voor immigranten in spe.
- emsny
- Amerika-ontdekker
Ik ben nog niet met de Green Card aanvraag bezig, mijn H1B is in principe nog tot 2015 geldig dus daar maak ik me er voorlopig nog niet druk om. De GC aanvraag op basis van employment is ook veel duurder dan de H1B procedure, dus op het moment financieel niet haalbaar voor mij. Hopelijk dat ik tegen die tijd of de loterij win of een leuke Amerikaan tegen kom "who will put a ring on it" 
Ja, helemaal waar van de H1B quota. Het jaar dat ik mijne aanvroeg (2009) was geloof ik het eerste jaar dat er geen overschot van aanvragen was en er dus geen pre-loterij was en sinds 2010 is geloof ik het jaarlijkse quota helemaal niet gehaald. Voorheen moest je absoluut op 1 april filen en dan maar hopen dat je werd ingeloot. Nu is dat geen punt.

Ja, helemaal waar van de H1B quota. Het jaar dat ik mijne aanvroeg (2009) was geloof ik het eerste jaar dat er geen overschot van aanvragen was en er dus geen pre-loterij was en sinds 2010 is geloof ik het jaarlijkse quota helemaal niet gehaald. Voorheen moest je absoluut op 1 april filen en dan maar hopen dat je werd ingeloot. Nu is dat geen punt.
Hi ik wil me niet met jouw zaken bemoeien - dus doe het even wel. Pleaze ! realiseer je dat een G.K. procedure in sommige gevallen jaren kan duren. Wij zijn acht jaar bezig geweest (6 jaar in de US op H1B/H4, anderhalf jaar exile in Canada, terug op L1/L2). In my mind ben je al laat als je H1B in 2015 afloopt, al is het wel zo dat zowel de situatie als de wet nu anders is dan 'in onze tijd' - de achterstanden zijn minder groot, de procedure meer gestroomlijnd, plus nu kan H1B verlengd worden ook na zes jaar als je in een gevorderde fase van de G.K. procedure zit. Maar echt, je wilt niet dat jou overkomt wat ons is gebeurd, de werkvergunning 'op' en dus hopla het land uit.
In veel gevallen wil een werkgever sponsoren ook fin. geheel of ten dele. Het probleem is dat je met een G.K. overal kunt gaan werken, maar je zou een overeenkomst kunnen maken dat je een bepaald aantal jaren blijft ofzo. Ook zijn er advokaten die een payment plan hebben, je betaalt dan per stap van de procedure. Een G.K. geeft je meer zekerheid, als je werkgever reorganiseert of opgeheven wordt kun je een andere baan gaan zoeken en is er niet een nieuwe H1B procedure nodig.
In veel gevallen wil een werkgever sponsoren ook fin. geheel of ten dele. Het probleem is dat je met een G.K. overal kunt gaan werken, maar je zou een overeenkomst kunnen maken dat je een bepaald aantal jaren blijft ofzo. Ook zijn er advokaten die een payment plan hebben, je betaalt dan per stap van de procedure. Een G.K. geeft je meer zekerheid, als je werkgever reorganiseert of opgeheven wordt kun je een andere baan gaan zoeken en is er niet een nieuwe H1B procedure nodig.
- emsny
- Amerika-ontdekker
Oortjes, ik maak me er nu nog niet druk om vanwege persoonlijke redenen die ik niet op het forum kan zetten... maar ik ga me er volgend jaar wel druk om maken. Ik meen dat je, als je eenmaal in de GK procedure zit, in Amerika mag werken tot je uitslag hebt.
Er wordt hier wel heel erg gesproken over degenen die gedupeerd zijn door deze situatie en heel begrijpelijk ook!
Maar laten we niet vergeten dat ook velen hier blij zijn een tweede kans te krijgen en het misschien niet gepast vinden om dat hier te uiten. Toch wens ik iedereen veel succes!!
Maar laten we niet vergeten dat ook velen hier blij zijn een tweede kans te krijgen en het misschien niet gepast vinden om dat hier te uiten. Toch wens ik iedereen veel succes!!
Sandy
EMSNY: die redenen gaan me ook totaal niet aan.
Plus als ik het nu goed begrijp (even geGoogled) moet je G.K. verzoek minstens 365 dagen voor het verlopen van je H1B gefiled zijn om voor de verlengingen in aanmerking te komen. Dus disregard wat ik hierboven schreef - ik dacht dat je 'verder op weg moest zijn' - je hebt zo te lezen inderdaad nog speelruimte.
Plus als ik het nu goed begrijp (even geGoogled) moet je G.K. verzoek minstens 365 dagen voor het verlopen van je H1B gefiled zijn om voor de verlengingen in aanmerking te komen. Dus disregard wat ik hierboven schreef - ik dacht dat je 'verder op weg moest zijn' - je hebt zo te lezen inderdaad nog speelruimte.
-
- Amerika-ontdekker
Enorm rot voor de winnaars , weet even niet wat te schrijven .
Ben er helemaal ondersteboven van
Ben er helemaal ondersteboven van

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Unf*ckingbelievable!
- DixieChick
- Amerika-expert
Meedogenloos is een goed woord. Je kan daar ook rustig "onvriendelijk" aan toe voegen. Ik weet dat vlak na mijn oath ceremony een man naar een dame van de USCIS ging, want er was een fout gemaakt in zijn naam op zijn naturalistatie certificaat. Officieel zegt de USCIS dat ze, als je de fout dan ter plekke opmerkt, je certificaat daar nog een keer voor je uit draaien (dat kondigden ze zellfs aan voor de ceremonie). Maar deze dame ontkende dat in alle toonaarden, en vertelde de man doodleuk dat dat zijn nieuwe naam was, en hij nu maar voor een name change moest gaan via het court systeem.
Je bent niks meer dan een nummer voor ze, wat het geheel natuurlijk nog veel wranger maakt.
Aan de andere kant, ik zou zelf denk ik doen alsof mijn neus bloedt, en die papieren gewoon toch opsturen. Nothing ventured, nothing gained. Er zal waarschijnlijk niks van komen, maar who cares, proberen kan toch altijd? En zoals Houstonwehavea al aangaf, dat is echt niet hetzelfde als "intent", dat is gewoon het spelletje meespelen.
Je bent niks meer dan een nummer voor ze, wat het geheel natuurlijk nog veel wranger maakt.
Aan de andere kant, ik zou zelf denk ik doen alsof mijn neus bloedt, en die papieren gewoon toch opsturen. Nothing ventured, nothing gained. Er zal waarschijnlijk niks van komen, maar who cares, proberen kan toch altijd? En zoals Houstonwehavea al aangaf, dat is echt niet hetzelfde als "intent", dat is gewoon het spelletje meespelen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Amazing dat dit kan gebeuren!
Veel sterkte met dit een plekje geven en allemaal succes in de nieuwe trekking!

Veel sterkte met dit een plekje geven en allemaal succes in de nieuwe trekking!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-expert
ik zag het op het nieuws en moest gelijk aan alle gedupeerden hier denken. Wat een 'welcome to america' zeg. Zoals jullie weten en al zo vaak is geschreven: dit is een keihard land. En met de huidige stemming in dit land kunnen jullie op erg weinig sympathie van amerikanen rekenen. Ik vind het ontzettend sneu, en hoop dat er misschien toch nog iets wordt geregeld maar zou er persoonlijk zelf niet op rekenen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat wat gebeurd echt onaanvaardbaar en dom is, daar zijn we het hier wel met zijn allen over eens op dit forum, zowel winnaars niet winnaars als mensen die in het verleden een GC hebben gewonnen.Voor alle duidelijkheid. Ik vind niet dat 22.000 mensen een GC moeten krijgen, ik vind wel dat 22.000 mensen "further processing" moeten krijgen. Uiteindelijk zal daarvan dan vanzelf blijken wie wel en niet aan alle voorwaarden voldoet. Je kan niet al die mensen blaimen voor een stomme computerfout...]
Dat dit ook heel wat emoties los brengt is ook niet meer dan normaal. Had dit bij mij gebeurd dan had ik ook wel ontploft van woede en teleurstelling.
Maar vanuit het oogpunt van lottery speelt er geen emotie mee enkel het aftoetsen van het resultaat tov het wettelijk kader en ook al ben ik geen advocaat het lijkt me dat je helaas niet anders kan dan een nieuwe trekking organiseren want door die computerfout is er de trekking dus blijkbaar niet echt ad random gebeurd en ontneem je de winstkans van 19 miljoen deelnemers - 22000 winnaars.
Meer GC dan 50.000 kan men wettelijk niet uitgeven en ook al kan ik me in bovenstaand voorstel wel vinden, het wettelijk kader van de trekking lijkt me hierdoor volledig ondergraven.
Zomaar even een uitzondering maken voor 2012 lijkt me ook niet evident gezien de standpunten over emigratie nogal ver uit elkaar liggen tussen democraten en replubikeinen en geen van beiden heeft meerderheid in en senaat en huis van afgevaardigden...
Helaas voor alle winnaars
Bart1
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 16 mei 2011, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote compleet gemaakt
Reden: Quote compleet gemaakt
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;