Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bagage meenemen naar en van de VS
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bagage meenemen naar en van de VS
zondag, 15 mei 2011 - 16:47
"Bagage
Voor alle luchtmaatschappijen die naar Noord-Amerika vliegen gelden speciale voorwaarden wat betreft de hoeveelheid bagage die u als reiziger meeneemt. Normaal gesproken mag u tot 20 kilo per persoon meenemen. Vluchten naar Noord-Amerika hebben echter het zogenaamde 2-pieces concept. Dit betekent dat iedere passagier 2 stuks bagage mag inchecken. Het gewicht van deze bagage mag niet hoger zijn dan 23 kilo. Het volume van de koffer (lengte + breedte + hoogte) mag niet meer zijn dan 158 centimeter. Het 2 -pieces concept zorgt ervoor dat u in plaats van 20 kilo nu 46 kilo met u mee mag dragen. Dit scheelt aanzienlijk. "
Hoi, bovenstaande vond ik op een site en is volgens mij (zie datum) erg up2date, maar ik heb toch mijn twijfels omdat ik ook op het forum van iris tegen komt dat haar vriend voor $ 44 (geloof ik) extra bagage mee mag nemen. Is het idd nog steeds 46 kilo. niet dat ik op de heen weg zoveel mee wil nemen, maar op de terugvlucht kom ik vast aan meer kilo's.
wie weet het antwoord hierop. Ben ook aan het googlen geweest, maar kom er niet helemaal uit. Btw: ik vlieg met continental.
"Bagage
Voor alle luchtmaatschappijen die naar Noord-Amerika vliegen gelden speciale voorwaarden wat betreft de hoeveelheid bagage die u als reiziger meeneemt. Normaal gesproken mag u tot 20 kilo per persoon meenemen. Vluchten naar Noord-Amerika hebben echter het zogenaamde 2-pieces concept. Dit betekent dat iedere passagier 2 stuks bagage mag inchecken. Het gewicht van deze bagage mag niet hoger zijn dan 23 kilo. Het volume van de koffer (lengte + breedte + hoogte) mag niet meer zijn dan 158 centimeter. Het 2 -pieces concept zorgt ervoor dat u in plaats van 20 kilo nu 46 kilo met u mee mag dragen. Dit scheelt aanzienlijk. "
Hoi, bovenstaande vond ik op een site en is volgens mij (zie datum) erg up2date, maar ik heb toch mijn twijfels omdat ik ook op het forum van iris tegen komt dat haar vriend voor $ 44 (geloof ik) extra bagage mee mag nemen. Is het idd nog steeds 46 kilo. niet dat ik op de heen weg zoveel mee wil nemen, maar op de terugvlucht kom ik vast aan meer kilo's.
wie weet het antwoord hierop. Ben ook aan het googlen geweest, maar kom er niet helemaal uit. Btw: ik vlieg met continental.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Bagage meenemen naar en van de VS
Het hangt af van met welke maatschappij je vliegt. Staat het niet op de vluchttickets? Of op de site van Continental?
Ik denk dat het 1x 23 kilo is...
Wij vliegen met Swiss airlines en wij mogen 2 x 23 kilo meenemen. We hebben in november geboekt voor juli. Maar tickets gekocht vanaf 1 maart 2011, zijn 1 x 23 kilo. Ik weet dat Swiss 1 van de maatschappijen was waar je meer mocht meenemen. Maar dat ik nu ook sinds 1 maart 2011 veranderd. Dus ik denk dat je maar 1 x 23 kilo mag meenemen.
Ik zou voor de zekerheid gewoon eens bellen.
Eliza
Ik denk dat het 1x 23 kilo is...
Wij vliegen met Swiss airlines en wij mogen 2 x 23 kilo meenemen. We hebben in november geboekt voor juli. Maar tickets gekocht vanaf 1 maart 2011, zijn 1 x 23 kilo. Ik weet dat Swiss 1 van de maatschappijen was waar je meer mocht meenemen. Maar dat ik nu ook sinds 1 maart 2011 veranderd. Dus ik denk dat je maar 1 x 23 kilo mag meenemen.
Ik zou voor de zekerheid gewoon eens bellen.
Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
United en Continental in economy 1 stuk gratis aan 23 kilo.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
ook als je in januari al een ticket hebt geboekt? op de site van continental lijkt het of ik 2x 23 mag meenemen. heen is dat geen probleem, en anders betaal ik (mocht het nodig zijn) wel wat extra's
bedankt voor jullie reacties enne ik zoek gewoon nog even door, heb nog volop de tijd.
bedankt voor jullie reacties enne ik zoek gewoon nog even door, heb nog volop de tijd.
1982 Florida
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als ik zo op de site van Continental kijk staat er:
In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.
Als je dan iets verder naar beneden kijkt staat er dat de 2e koffer je 50 dollar gaat kosten. (2 koffers is trouwens het maximum pp)
Verwarrende site want als je dan nog verder naar onder scrolt dan staat er dat mensen met een ticket gekocht voor 9 maart ook voor de 1e koffer zouden moeten betalen ????
(of lees ik dit nu fout?)
In general, Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) per bag and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) per bag in exchange for the applicable service fees set forth below.
Als je dan iets verder naar beneden kijkt staat er dat de 2e koffer je 50 dollar gaat kosten. (2 koffers is trouwens het maximum pp)
Verwarrende site want als je dan nog verder naar onder scrolt dan staat er dat mensen met een ticket gekocht voor 9 maart ook voor de 1e koffer zouden moeten betalen ????
- Ingrid1958
- Amerikakenner
ik had nog niet zover naar beneden gescrolled , maar lees dit ook en nu snap ik er helemaal niks meer van. en ja dus voor 9 maart 2011 een ticket gekocht. vreemd wel, als je al voor je 1e stuks baggage moet betalen, dat is toch nog nooit geweest? ik hoop dat iemand meer kan vertellen??

1982 Florida
Zorg er wel voor dat je niet of niet te veel over die 50 pond geraakt. Koppel naast mij had 76 pond bagage en dat ging hem 400 dollar kosten. In dit geval is een 2de koffer aan 50 pond toch een goede zaak. Ik zat aan iets tegen de 52 en dat was geen probleem. Volgens de United verantwoordelijke is het 200 dollar tot 70 pond en 400 als erover.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij mochten in maart 2011 maar 1 x 23 kg pp meenemen op een vlucht van Continental
- Ingrid1958
- Amerikakenner
dan hou ik het vooralsnog ook maar op een max van 23 kg heen, ligt natuurlijk ook aan de $ koers of je leuk extra kunt shoppen. ik blijf wel kijken / zoeken naar de juiste informatie. bedankt voor alle reacties so far.
1982 Florida
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat gewichtslimiet is trouwens ook bedoeld voor de mensen die de bagage moeten afhandelen!
sowieso prettig als je dmv een sticker laat weten dat je koffer zwaar is....
sowieso prettig als je dmv een sticker laat weten dat je koffer zwaar is....
Wij willen in totaal 3 stuks bagage meenemen. Kan ik dit al aangeven bij het online inchecken of gaat dit bij het afgeven van de baggage op Schiphol? Wanneer en hoe moet je dan betalen?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Ja, zo lees ik het ook ?!?!Ingrid1958 schreef:ik had nog niet zover naar beneden gescrolled , maar lees dit ook en nu snap ik er helemaal niks meer van. en ja dus voor 9 maart 2011 een ticket gekocht. vreemd wel, als je al voor je 1e stuks baggage moet betalen, dat is toch nog nooit geweest?
Ik heb een ticket gekocht op 14 april, dus voor mij zou dat dan weer niet gelden?
Vreemde uitleg, waarom zou je in een bepaalde periode ook voor je 1e koffer moeten betalen en in een andere periode weer niet?
Ik reis altijd maar met 1 koffer van rond de 20 tot 22 kilo en heb er nog nooit voor hoeven betalen.
Hopelijk blijft dat zo.
16x USA / 30 staten
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan het bij het online inchecken al aangeven (komt ook een vraag hoeveel stuks bagage je hebt) hou wel je C-C bij de hand want je moet dan gelijk betalen.Joycee schreef:Wij willen in totaal 3 stuks bagage meenemen. Kan ik dit al aangeven bij het online inchecken of gaat dit bij het afgeven van de baggage op Schiphol? Wanneer en hoe moet je dan betalen?
Jer kan het ook op het vliegveld doen, ook hier weer de C-C bij de hand want cash betalen gaat niet bij de meeste maatschappijen.
Bij somige maatschappijen is het op voorhand bij het online inchecken betalen van de extra bagage goedkoper ($ 5,00 per koffer) dan op het vliegveld.
We vliegen met Continental dus zal het in de gaten houden. Handig als dat ook al geregeld is bij het online inchecken.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zoals ik het lees geldt dit alleen voor enkele (binnenlandse) bestemmingen gekenmerkt met een *.lyan schreef:Verwarrende site want als je dan nog verder naar onder scrolt dan staat er dat mensen met een ticket gekocht voor 9 maart ook voor de 1e koffer zouden moeten betalen ????
Continental website schreef:* The following table lists ticket purchase dates and the applicable checked baggage fee:
Date of Ticket Purchase 1st bag checked and paid online at continental.com 1st bag checked and paid at airport 2nd bag checked and paid online at continental.com 2nd bag checked and paid at airport
Between - January 9, 2010 and March 9, 2011 $23 $25 $32 NA
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikafan
- Contacteer:
1 koffer van 23 kg is gratis, de 2e koffer is $50. En je mag 2 stuks handbagage meenemen.
http://www.continental.com/CMS/en-US/tr ... ggage.aspx
http://www.continental.com/CMS/en-US/tr ... ggage.aspx
Jullie hebben gelukkig gelijk en ik heb het niet goed gelezen
Leermomentje van vandaag: Altijd op de * * en + + letten!

Leermomentje van vandaag: Altijd op de * * en + + letten!
16x USA / 30 staten
Ik neem aan dat je ook inlog codes hebt om straks online in te loggen, of misschien kan dat nu al.
Ik heb bij KLM geboekt en kan daar op mijn account mijn vlucht zien. Ik kan daar ook een stoel kiezen die ik graag wil hebben en daarbij is ook een kopje bagage. Als ik daarop klik zie ik daar heel duidelijk staan dat ik 1 stuk mee mag nemen en als ik een 2e koffer wil inchecken mij dit (even uit mijn hoofd) iets van €50,- gaat kosten.
Ik weet dus zeker dat ik 1 koffer gratis mee mag nemen.
Heeft continental dit ook niet? Dan weet je het gewoon zeker.
Ik heb bij KLM geboekt en kan daar op mijn account mijn vlucht zien. Ik kan daar ook een stoel kiezen die ik graag wil hebben en daarbij is ook een kopje bagage. Als ik daarop klik zie ik daar heel duidelijk staan dat ik 1 stuk mee mag nemen en als ik een 2e koffer wil inchecken mij dit (even uit mijn hoofd) iets van €50,- gaat kosten.
Ik weet dus zeker dat ik 1 koffer gratis mee mag nemen.
Heeft continental dit ook niet? Dan weet je het gewoon zeker.
- Ingrid1958
- Amerikakenner
Ja, hier op het forum leer ik "gelukkig" nog steeds, niet zo super goed gelet op de ** en ++ , ofschoon ik het wel verwarrend blijf vinden en gezien de reacties op het forum ben ik niet de enige. Maar euhh.....ik ga ook eens op mijn ticket kijken, zoals Steffanie schrijft of ik daar iets terug kan vinden, ik heb nl ook al eens stoel "gekozen", bedankt opnieuw voor alle reacties.
1982 Florida
Ben ook even aan het kijken wat hoeveelheid bagage juist zal mogen bedragen.
Wij vliegen met Britisch Airways. Als ik op hun site kijk zie ik, naar mijn bescheiden mening, het volgende:
We zouden GRATIS per persoon 2 tassen mogen meenemen, met een maximum gewicht van 23 KG.
Klopt dit? zijn er nog mensen die met Britisch vliegen.
We vertrekken ook uit brussel naar heathrow waar we landen in terminal 5, 4 uur later vertrekken we opnieuw vanuit terminal 5 in Heathrow naar Las Vegas, met dezelfde luchtvaartmaatschappij. Ik neem aan dat de bagage dan ook automatisch zijn weg zal vinden van ons eerste naar ons tweede vliegtuig? Iemand ervaring mee?
thanks
Wij vliegen met Britisch Airways. Als ik op hun site kijk zie ik, naar mijn bescheiden mening, het volgende:
We zouden GRATIS per persoon 2 tassen mogen meenemen, met een maximum gewicht van 23 KG.
Klopt dit? zijn er nog mensen die met Britisch vliegen.
We vertrekken ook uit brussel naar heathrow waar we landen in terminal 5, 4 uur later vertrekken we opnieuw vanuit terminal 5 in Heathrow naar Las Vegas, met dezelfde luchtvaartmaatschappij. Ik neem aan dat de bagage dan ook automatisch zijn weg zal vinden van ons eerste naar ons tweede vliegtuig? Iemand ervaring mee?
thanks
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3368 Weergaves
-
Laatste bericht door kevin123
-