Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Benodigde dagen highlights per eiland

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Benodigde dagen highlights per eiland

Bericht door Hans B »

Twee jaar geleden ben ik daar geweest en vroeg ik naar de kosten om vanuit een boot de lavaflow te bekijken.
Volgens mij was het $125 per persoon. Voor eventjes heen en weer. Vond ik te prijzig.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Hi allemaal!,

Wij ga 1 september naar Hawaii. Wij blijven iets langer dan 2 weken. Wij hebben bewust gekozen om 2 eilanden te doen. Ik ben van mening dat je beter 2 eilanden goed kunt bekijken dan in alle haast 3 te moeten doen. Wij vliegen eerst naar Chicago en dan naar LA, dan hebben we 2 dagen om in LA wat rond te kijken met een auto erbij. Vervolgens door naar Oahu. Mijn vriendin houdt erg van shoppen dus voor haar ideaal natuurlijk. Oahu moet ook prachtig zijn zolang je maar niet in het drukke Honolulu/waikiki blijft plakken. Dit gaan we ook zeker niet doen. We hebben al veel dingen gevonden die we persee willen bezoeken. Huurauto schijnt niet ideaal te zijn aangezien je veel betaald om rondom waikiki te parkeren. Heb toch een paar dagen een auto geboekt aangezien je met een auto op plekken komt waar een bus niet komt. Naast Oahu gaan we nog voor een dikke week naar Maui. Hier ook heel de week een auto tot onze beschikking. We hebben er enorm veel zin in, zijn elke dag wel met onze reis bezig (in het hoofd dan :wink: ) ESTA aanvraag was voor mijn vriendin gelijk akkoord, ik moest even in de wacht... uiteindelijk mocht ik toch mee :lol:
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

lars schreef:Mijn vriendin houdt erg van shoppen dus voor haar ideaal natuurlijk.
Dan moet ze zeker een kijkje gaan nemen bij Ross Dress For Less in Aiea. Wij zijn daar met tassen vol weggekomen. :lol:

http://locator5000.info/map.aspx?page=m ... ocId=13777
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Bericht door VillaUtopia »

Hi Lars,

Weet je zeker dat je naar LA wilt? Ik weet dat het gek lijkt om te zeggen dat LA niet zo heel leuk is (want in verhouding met veel steden is het alsnog indrukwekkend als je de goede plaatsen weet te vinden) maar ik vond uiteindelijk het niet zo heel nuttig om daar te zijn. San Francisco daarentegen vond ik geweldig.

Maar goed, dat kan in jou geval ook anders zijn...als je het maar hebt bedacht.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

lars schreef:Wij blijven iets langer dan 2 weken. Wij hebben bewust gekozen om 2 eilanden te doen. Ik ben van mening dat je beter 2 eilanden goed kunt bekijken dan in alle haast 3 te moeten doen
Daar ben ik het helemaal mee eens, ik heb de afgelopen weken familie op bezoek gehad. Ze bleven 3 weken en ondanks dat we elke dag er op uit geweest zijn en dat we elke dag iets anders hebben gedaan/gezien (vaak meerdere dingen op een dag zelfs), hebben ze nog niet alles gezien/gedaan wat ik graag met ze gedaan had. Ze moeten dus nog een keer terug komen om de rest op dit eiland te bekijken en dan ook nog eens de andere eilanden aan te doen (daar was nu echt geen tijd meer voor).
lars schreef:Oahu moet ook prachtig zijn zolang je maar niet in het drukke Honolulu/waikiki blijft plakken. Dit gaan we ook zeker niet doen.
Dat is het inderdaad, er zijn veel mensen die in Waikiki verblijven en er amper uit komen. Dat is leuk als je een strand vakantie wilt en uit de VS komt, maar als je in NL woont en alleen een strand vakantie wilt kun je beter naar de Canarische eilanden op vakantie gaan want dat is dan een stuk goedkoper. Als je naar Hawaii komt vanuit NL moet je er eigenlijk gewoon op uit trekken vind ik, als je in het toeristengebied blijft dan kun je niet echt zeggen 'ik ben in Hawaii geweest' vind ik, je hebt het dan namelijk niet gezien.
lars schreef:Huurauto schijnt niet ideaal te zijn aangezien je veel betaald om rondom waikiki te parkeren.
Nou, het ligt er een beetje aan. Vaak kun je bij je (als je in Waikiki verblijft) hotel gratis parkeren als gast zijnde, of flinke korting krijgen. Als je buiten Waikiki verblijft kun je, als je Waikiki aandoet, bij sommige publieke parkeergarages voor 5 dollar per dag, flat rate, parkeren. Als je bij een hotel parkeert, en er niet verblijft, kan het duur zijn maar je kunt als je er een drankje nuttigt wel weer een stempel op je kaartje krijgen (validation) waarmee je een deel, of helemaal, gratis kunt parkeren.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Goed idee om zo KORT mogelijk op Waikiki te zijn.
Ik vond het een van de mindere stranden, allemaal heel erg 'overdone' er zijn veel mooiere stranden op de Hawaiiaanse eilanden.
Mijn twee dochters (20 en 18) vonden het shoppen ook niets voorstellen.
Volgens hen allemaal achterhaalde mode, Parijs en Milaan was volgens hen veel beter voor de échte nieuwste kleding.
Ross Dress for Less, niks voor hun.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Gelukkig interesseert het ons totaal niet wat in een bepaald jaar in de mode is.
We kopen gewoon wat we mooi vinden. Niet omdat het toevallig in de mode is. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

@HansB: ik mag toch ook hopen dat jullie niet voor het "shoppen" naar Hawaii zijn gekomen?

Tja, ik denk dat het voor ons ook wel een beetje racen zal zijn maar als ik heel eerlijk ben dan hebben wij dat altijd al gedaan. Ik wil niet zeggen dat ik een cultuur barbaar ben maar er zit wel een kleine "japanner" factor in :D

Voor ons is het dus vaak zo dat we zo veel mogelijk van de meest spectaculaire dingen willen zien en de volgende keer weer ergens anders. Aangezien we ook al niet echte strandliggers zijn komen we vast wel een heel eind met drie eilanden en de dagen die we beschikbaar hebben.

Merkte vandaag ineens dat de site van hawaiianair op alle vluchtcombinaties een foutmelding geeft. Iemand een idee hoe ik anders mijn vluchten van SFO naar hawaii en interislands kan boeken?

kind regards,
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

@ VillaUtopia,

Ik heb eigenlijk niet bewust gekozen voor LA, we hebben dit gedaan om een korte stop in een toch wel lange reis in te lassen. Ik zie nu in mijn vluchtschema dat we hier eigenlijk maar 1 volledige dag zullen zijn. Ik denk dat we ons die dag wel kunnen vermaken, we wilden graag naar Hollywood en misschien Universal studios. De aanbieding die wij konden krijgen voor de tickets was goedkoper via LA, vandaar :wink: .
Voor iedereen die nog naar Hawaii gaat en nog niet veel voorkennis opgedaan heeft kan ik dit boek (lonely planet Hawaii) aanraden : http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
Ik heb het vorige week besteld bij bol.com, erg interessant en er staat enorm veel info in!.

@Gleuknie,
bedankt voor de tip! dan moeten we daar zeker gaan kijken :thumbup:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

VillaUtopia schreef:Merkte vandaag ineens dat de site van hawaiianair op alle vluchtcombinaties een foutmelding geeft. Iemand een idee hoe ik anders mijn vluchten van SFO naar hawaii en interislands kan boeken?
Doet ie dit nog steeds of kun je inmiddels al weer gewoon boeken? Als hij nog altijd foutmelding geeft kun je eventueel een andere browser gebruiken (soms heeft een browser opeens kuren met bepaalde websites, terwijl andere browsers nog wel goed werken) en anders zou je expedia kunnen proberen :)
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hi jiejie,

Tjah, hij doet dat nog steeds maar hij geeft ook eigenlijk geen echte foutmelding maar de melding dat de gekozen vlucht niet beschikbaar is. Het vervelende is dat ik een vlucht zoek van SFO - kauai - bigisland - maui - SFO. als je dat doet krijg je een lijst met allerlei vluchttijden en moet je per vlucht een tijd kiezen. Welke combinatie ik ook kies, elke keer geeft ie pas aan het eind aan dat die vlucht niet (meer) beschikbaar is. Daarna moet je weer helemaal van voor af aan beginnen dus het kost erg veel tijd en tot nog toe zonder succes.

ik wil ze best allemaal los boeken maar dat is helemaal een gepuzzel. Bovendien volgens mij duurder :)

Wat nu?
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

VillaUtopia schreef:Hi jiejie,

Tjah, hij doet dat nog steeds maar hij geeft ook eigenlijk geen echte foutmelding maar de melding dat de gekozen vlucht niet beschikbaar is. Het vervelende is dat ik een vlucht zoek van SFO - kauai - bigisland - maui - SFO. als je dat doet krijg je een lijst met allerlei vluchttijden en moet je per vlucht een tijd kiezen. Welke combinatie ik ook kies, elke keer geeft ie pas aan het eind aan dat die vlucht niet (meer) beschikbaar is. Daarna moet je weer helemaal van voor af aan beginnen dus het kost erg veel tijd en tot nog toe zonder succes.

ik wil ze best allemaal los boeken maar dat is helemaal een gepuzzel. Bovendien volgens mij duurder :)

Wat nu?
Inderdaad als je het zo doet krijg je telkens een foutmelding maar waarom probeer je niet het als volgt te boeken : SFO - Kauai en Maui - SFO .
En vervolgens je inter island vluchten apart te boeken. Zo lukt het wel. Of het zo duurder uitkomt weet ik niet. Mijn vluchten via SFO- Honolulu heb ik geboekt via Connections en de inter island vluchten via Hawaiien Airlines; Pacific Wings en Island Air naargelang de best passende vluchturen en/ of de goedkoopste tarief.
Nog veel succes bij het boeken
Claudine
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hey thanks Clo!

Ik had al wel gekeken naar one-way tickets maar zo kan het vast ook. Ik ga het eens proberen.

hawaiianair ziet er wel het meest betrouwbaar uit maar misschien weet jij of die andere maatschappijen ook prima zijn?

Kind regards,
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

Graag gedaan. Heb nog geen ervaring met die andere maatschappijen zal dit pas deze zomer ontdekken. Ik weet niet wanneer jij gaat maar als het na 1/2 augustus is kan ik je dan updaten.
Dit is ook één van de redenen dat ik graag zou weten wie die reisroute op TipIt heeft geplaatst zie topic : reisroute Trip it USA 2011 . Want zij reizen ook met deze vliegmaatschappijen. Ik ben vooral benieuwd naar Pacific Wings; die vliegen nl met kleine vliegtuigjes wat op zich al wat avontuurlijker moet zijn.
grtjs
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Als je via Hawaiian Air vliegt maakt het niet veel uit of je een complete reis of per ticket boekt. De kosten zijn voor de reis eigenlijk altijd hetzelfde. HA is een van de weinige luchtvaartmaatschappijen waarbij een return ticket evenveel is als twee one way tickets. Als een reis dus 100 dollar normaal kost, dan zijn de enkele reizen bij hun 50 dollar per stuk (waar andere maatschappijen soms meer rekenen dan een return ticket). Je hoeft dus niet bang te zijn dat je meer betaald :)
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

He Jiejie! Dat is nuttige info! Al met al heb ik nu weer behoorlijk wat bij elkaar weten te schrapen :D Ik had al min of meer het idee gekregen daarvan nadat ik van Claudine de tip had gekregen om het boeken anders te proberen. Ik denk dat ik totaal op bijna 1000 dollar p.p. terecht kom.

Zat ik verder nog een beetje te turen op de routemap van hawaiianair waar de rechtstreekse lijnen op staan maar die vind ik niet terug als ik daar gericht naar tickets zoek. Nou ja, volgens mij is het nu wel duidelijk voor me. Ik moet nu wel snel vlucht naar the big apple en SF gaan boeken want die lijken snel duurder te worden. Misschien dat de dollar en olieprijs dat doen of is het al gewoon het principe "hoe later hoe duurder"?

@Clo: ik ga als het goed is tussen 2 en 23 september naar Hawaii dus ik ben wel benieuwd als je met één van die anderen bent gegaan maar ik weet niet of ik nog zo lang wacht met boeken. Wel leuk om te horen hoe het was natuurlijk.

Kind regards,
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

De olieprijs zal dat momenteel niet zo doen denk ik, die is namelijk flink gezakt. Het hoe later (meer plekken bezet), hoe duurder zou er wel mee te maken kunnen hebben. Ook kan het verstandig zijn om je cookies eens te wissen, sommige websites plaatsen namelijk een cookie op je computer waarmee ze zien dat je een bepaalde vlucht al eerder gezocht hebt en dan maken ze hem duurder. Klinkt lullig, is het ook, maar het gebeurd helaas wel.
Farfan
Amerika-newbie

Bericht door Farfan »

VillaUtopia schreef:Cool! Het lijkt er dus op dat ik met eilandhoppen nog best veel aan mijn dagen kan hebben als ik maar op tijd en voor een vroeg tijdstip vluchten boek. Wederom erg bedankt voor de info.

Ga ik nu maar even op zoek naar de allerbeste must-see's op de verschillende eilanden.

Ik ben nog niet helemaal erachter of ik voor big islands nu het beste een boot of een helicopter kan boeken om lava te kijken (als het al mogelijk is)

Iemand ervaringen hiermee?
Eilandhoppen is zeker aan te raden. Vorig jaar op Oahu, Maui, Kauai en Big Island verbleven.

Vwb de lava die moet je zien! Wij hebben vorig jaar voor een boottocht gekozen met http://www.lavaocean.com/. Wat een avontuur, je komt super dichtbij (denk op zo'n 10 meter afstand) zodat je de hitte voelt!!!!

Hebben de eerste sunrisetour gedaan (vertrek 4.30 uur bij mango grove, zuid oosten van BIg Island) zeker een aanrader. Once in a life time experience (kosten ong $350 voor 2 pers.). Ik denk dat een boottoch mooier en goedkoper is dan helicoptervlucht, je ruikt de gassen, voelt/ziet de stoom en je voelt de warmte. Moet er wel even bijzeggen dat het ritje (30-45 min) naar het punt waar de lava in zee stroomt erg ruw kan zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer