But .. We ALL are stil in the running to become America's next citizen. (met de stem van Tyra natuurlijk

En stel je eens voor, (o.a. Sophie) wie ter wereld kan er zeggen : " Ik heb de GCLotery 2x gewonnen !!!! "

Keep on having the faith !
kaap koraal schreef: En stel je eens voor, (o.a. Sophie) wie ter wereld kan er zeggen : " Ik heb de GCLotery 2x gewonnen !!!! "![]()
Keep on having the faith !
ZÓÓÓÓ met je eens, het voelt ongepast maar ik hoop stilletjes op geluk!Sandy schreef:Er wordt hier wel heel erg gesproken over degenen die gedupeerd zijn door deze situatie en heel begrijpelijk ook!
Maar laten we niet vergeten dat ook velen hier blij zijn een tweede kans te krijgen en het misschien niet gepast vinden om dat hier te uiten. Toch wens ik iedereen veel succes!!
Dat kan allemaal wel maar dat kost me klauewn vol geld...de vluchten krijg je niet terug....een nieuw huurcontract kost me sowieso weer een nieuwe "Letting Fee" en dan moet ik maar zien waar ik terecht kom want ik woonde juist zo mooi om de hoek van mijn werk...en mijn baan houden kan wel maar dat was nu juist niet de bedoeling want ik had hier een 'simpel' baantje....klaar om carriere te gaan maken met een echte baan in de States....emsny schreef:Ik snap van Amerikanees ook wel dat zijn situatie zo specifiek was dat hij weinig keuze had - hij moest die dingen opzeggen om op tijd terug in NL te zijn voor het interview. En je wilt ook niet weer een jaar huur contract tekenen als je weet dat je hoogst waarschijnlijk over 6/8 maanden naar de VS verhuist.
De vraag is nu, Amerikanees, kan je je vluchten cancellen, je baan en je woonruimte aanhouden en in NZ blijven als je zou willen?
Daar zijn zij WEL schuldig aan....zonder hun eerste brief had ik dat immers nooit gedaan. Bovendien is het nu niet zo dat ik na 1 dag alles heb opgezegd....zij komen PAS 13 dagen later aan met dit bericht. Dat vind ik zwaar nalatig van ze. Zo kun je niet met mensen omgaan, of het nu je eigen burgers zijn of daarbuiten, je stelt je zo niet op als land, dat is gewoon schofterig en arrogantOscarG schreef:Met alle respect, ik snap dat je enorm teleurgesteld bent, maar volgens mij geeft de KCC niet aan dat jij zo snel mogelijk alles moet opzeggen. Zij geven juist aan dat je hiermee moet wachten tot na het interview. Wat had je gedaan als je om welke reden dan ook was afgewezen op het interview? Dan had je alsnog alles opgezegd en dat was alsnog voor niets geweest. Je had er ook voor kunnen kiezen om huur en telefooncontracten etc later pas op te zeggen. Dan was er een risico geweest dat je een of twee maanden voor zaken betaalt terwijl je het niet meer nodig hebt, maar dan had je het risico vermeden dat je zaken te vroeg op zegt.Amerikanees schreef: Mierenneuken is ook een vak....snap je echt niet wat ik bedoel? Dus als ik zeg dat ik door hun aankondiging hier in Nieuw Zeeland, mijn huur, telefooncontracten etc etc alles heb opgezegd om richting Nederland te vertrekken voor dat interview dan mag ik dat niet "mijn leven overhoop halen" noemen? Sodemieter op zeg....zij laten mensen twee weken in de waan dat ze zo snel mogelijk in actie moeten komen.....en dan stuit het jou tegen de borst? Ik mag hopen dat het door je borst heenprikt en net zoveel pijn aan je hart veroorzaakt als heel die kutsituatie bij mij heeft gedaan....heb vliegtickets en alles gekocht, was er helemaal klaar voor en nu? Nu had ik net zo goed hier in mijn veilige haven kunnen blijven liggen daar niets van dit alles nodig was geweest...met dank aan die heikneuters in Kentucky....stoot je tegen de borst...je bent niet goed wijs als je dat zegt....misschien een cursus empatisch vermogen verhogen voor beginners zou je goed doen....![]()
Nogmaals, zeer vervelend wat er is gebeurd, zeer onprofessioneel van de USCIS, maar ze geven niet voor niets aan dat je moet wachten met de grotere zaken op te zeggen tot na het interview. Dat dit niet volledig past in jouw situatie ivm het einde van je contract en je verblijf in Nieuw Zeeland, daar zijn zij niet schuldig aan.
Amerika is nu eenmaal zo..."either you love it or hate it" en aan jouw reacties te lezen heeft iets of iemand je behoed om naar daar te verhuizen...Amerikanees schreef: je stelt je zo niet op als land, dat is gewoon schofterig en arrogant