Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door kaap koraal »

Heftig voor de winnaars zeg ... bummmeerrrr. Veel sterkte !

But .. We ALL are stil in the running to become America's next citizen. (met de stem van Tyra natuurlijk :wink: )

En stel je eens voor, (o.a. Sophie) wie ter wereld kan er zeggen : " Ik heb de GCLotery 2x gewonnen !!!! " :thumbup:

Keep on having the faith !
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wat een drama, sterkte met verwerken van deze teleurstelling voor degene die dachten gewonnen te hebben.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

kaap koraal schreef: En stel je eens voor, (o.a. Sophie) wie ter wereld kan er zeggen : " Ik heb de GCLotery 2x gewonnen !!!! " :thumbup:

Keep on having the faith !

Hahaha dat zou wel heel grappig zijn, I've won twice! :P Ik reken er niet op, maar wie weet. Ik probeer nu inderdaad maar het beste er van in te zien, en het als een soort beproeving te zien. Ik was er zo van overtuigd dat het winnen van de loterij zo had moeten zijn, maar blijkbaar dus niet.

Ik vind het nog steeds echt zo bizar en vooral de hele situatie heel erg raar hoe het allemaal gegaan is, maar de ergste pijn is er wel vanaf. Het blijft niet leuk en ik weet hierdoor alleen nog maar zekerder dat ik die kant op wil, en zit zo langzaam eens andere mogelijkheden te overwegen en anders te hopen op volgende loterijen.

Elke, mocht je dit lezen, ik mail je vanavond of morgen terug. Heel erg bedankt voor je lieve, uitgebreide mail. :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Fredje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Fredje »

Sandy schreef:Er wordt hier wel heel erg gesproken over degenen die gedupeerd zijn door deze situatie en heel begrijpelijk ook!
Maar laten we niet vergeten dat ook velen hier blij zijn een tweede kans te krijgen en het misschien niet gepast vinden om dat hier te uiten. Toch wens ik iedereen veel succes!!
ZÓÓÓÓ met je eens, het voelt ongepast maar ik hoop stilletjes op geluk!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Fredje
Heb net jullie blog gelezen. Jullie verkeren ook in een bijzondere situatie.
De GC loterij winnen zou voor jullie ook veel zaken in 1 keer oplossen zo te lezen!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor Fredje: ik heb net ook op je blog zitten lezen - maar niet alles. Dus ik begrijp niet waarom je naar de US wilt ?
Heeft je man enig idee wat het betekent H4 te zijn ? "don't even think about having a life in the US". Je telt hier niet mee als je geen baan hebt. Als je niet uitkijkt vereenzaam je al snel hier. Officieel mag je ook geen vrijwilligerswerk doen. Plus je bouwt alleen SS rechten op als je werkt, da's anders dan in Ned.
Als je een aantal jaar niet gewerkt hebt ben je - in mijn ervaring - beschadigd materiaal, je hebt ook geen US references, niemand huurt je meer in als het even tegen zit. Voor veel H4 visa houders is het een vonnis voor de rest van het leven (zo ging het ook in mijn geval - maar voor ons duurde het acht jaar voor we de G.K. kregen.)
Dat gezegd, er is hoop, vorig jaar is er een intern advies uitgelekt van UCSIS waarin voorgesteld wordt H4 houders ook work permits te geven.
Ik weet niet wat je man zijn opleiding is, maar mijn advies: begin zsm na aankomst in de US aan een studie, desnoods via volwassenen edukatie. Of probeer een eigen H1B te veroveren, jarenlang waren de visa meteen op maar dat is dit jaar anders.
(Sorry als dit alles bemoeizuchtig klinkt....)
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

D'r gaat mooi niets gebeuren tot 15 juli....hier en daar een klein artikeltje maar ik heb nog geen actie van de grond zien komen....en dat gaat ook niet gebeuren want het gros van de mensen had zn papieren nog niet eens terug gestuurd en de rest is veel te bang dat ze worden geblacklisted....
Only the strong survive.....
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hoe ging 't op je werk vandaag, Amerikanees. Heb je het je baas uitgelegd?

M'n oom heeft contact gehad met de correspondent in Washington en die houdt het nieuws een beetje in de gaten, want op dit moment is het nog niet echt nieuwswaardig voor een journaal. Nou ja, ik verwacht niet dat er veel meer zal gebeuren, dus ze zullen er wel niets mee kunnen..Maar het is lief dat m'n oom die moeite heeft willen doen, en nu is onze NLse correspondent dus iig op de hoogte en houdt z'n ogen open.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik denk niet dat dit in de VS erg leeft. Net zoals het in Nederland ook niet heel erg zou leven. Wellicht een berichtje in de krant en dan over tot de orde van de dag.
Vandaag kwam het bericht dat in de VS de debt ceiling is bereikt. In Nederland knokken we nu tegen een nagenoeg failliet Griekenland en Portugal.
Hoe lullig ook dat dit gebeurd is, verwacht niet al te veel van persaandacht. Er zijn zaken die ze belangrijker achten.
Laatst gewijzigd door Hockey op 16 mei 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Precies, in de VS gebeurt zelf ook al genoeg en bovendien kennen de meeste Amerikanen de DV Lottery niet eens, en anders interesseert het ze weinig natuurlijk. Maar mocht er nog iets gebeuren, dan weet de NLse pers het iig.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou ja Hockey, eerlijk gezegd stond mijn leven ook wel even behoorlijk op z'n kop. Maar dan met name emotioneel gezien, want concreet was er nog niet zo veel gebeurd natuurlijk. Ik begrijp Amerikanees z'n frustratie totaal, al uit hij zich wel erg emotioneel negatief, waar ik niet zo van hou.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Georgie, ik vraag me af hoe ik me had gevoeld als het mij was overkomen. Zijn frustratie snap ik ook. Maar de wijze waarop hij zich uit en alle schuld van alles wat hij daarna gedaan heeft aan de KCC wijt, dat stuit me tegen de borst.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik denk dat iedereen zich echt heel rot zou voelen inderdaad. Hockey, jij hebt een vriendin in Amerika wonen en bent toch ook bezig met een visum proces, of heb ik het mis? Heb je ook meegedaan met de loterij? Ik hoop dat je dan nu toch nog wint. Het lijkt me erg moeilijk als je zo ver weg van je woont. Ik denk dat het voor jou ook extreem zuur geweest was als je lot weer ingetrokken was. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor iedereen uiteindelijk.

Vergeet niet dat iedereen dingen anders verwerkt, en boos zijn kan ik me heel goed voorstellen, al hou ik er zelf ook niet van, zeker niet met schelden. Dus ik snap je wel.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou nou, zo kan ie wel weer, Amerikanees. Niet je boosheid op iemand anders loslaten he, daar schiet je ook niets mee op. Het is en blijft vreselijk wat er is gebeurd, maar ik blijf van mening dat dit toch ook echt de typerende harde kant van Amerika is. Dit is dan wel een hele extreme situatie (die in Amerika ook nog nooit is voorgekomen zo bij de loterij), maar ik weet zeker dat je vergelijkbare frustraties had gekregen tijdens het hele emigratie proces en in het leven daar. Dat is ook al precies wat ik je eerder probeerde uit te leggen toen ik zei dat ik het idee had dat je Amerika wel heel erg als het beloofde land zag. Helaas heeft het ook een harde keerzijde, dat zit ook heel diep geworteld in de Amerikaanse droom, het is nou eenmaal een keihard land met de gevolgen van dien. Ik denk dat niemand dit zo had verwacht, maar ik begrijp het vanuit de Amerikaanse kant wel. We zijn voor hen ook slechts nummertjes en niets meer. Dat is helaas gewoon de waarheid.
emsny
Amerika-ontdekker

Bericht door emsny »

Ik snap van Amerikanees ook wel dat zijn situatie zo specifiek was dat hij weinig keuze had - hij moest die dingen opzeggen om op tijd terug in NL te zijn voor het interview. En je wilt ook niet weer een jaar huur contract tekenen als je weet dat je hoogst waarschijnlijk over 6/8 maanden naar de VS verhuist.

De vraag is nu, Amerikanees, kan je je vluchten cancellen, je baan en je woonruimte aanhouden en in NZ blijven als je zou willen?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Graag het taalgebruik zonder schuttingtermen houden hier. Niet omdat wij zo preuts zijn, maar omdat we daardoor door bepaalde spambots worden opgevangen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Amerikanees
Amerikafan

emsny schreef:Ik snap van Amerikanees ook wel dat zijn situatie zo specifiek was dat hij weinig keuze had - hij moest die dingen opzeggen om op tijd terug in NL te zijn voor het interview. En je wilt ook niet weer een jaar huur contract tekenen als je weet dat je hoogst waarschijnlijk over 6/8 maanden naar de VS verhuist.

De vraag is nu, Amerikanees, kan je je vluchten cancellen, je baan en je woonruimte aanhouden en in NZ blijven als je zou willen?
Dat kan allemaal wel maar dat kost me klauewn vol geld...de vluchten krijg je niet terug....een nieuw huurcontract kost me sowieso weer een nieuwe "Letting Fee" en dan moet ik maar zien waar ik terecht kom want ik woonde juist zo mooi om de hoek van mijn werk...en mijn baan houden kan wel maar dat was nu juist niet de bedoeling want ik had hier een 'simpel' baantje....klaar om carriere te gaan maken met een echte baan in de States....

...en als mensen dan zonder de situatie te begrijpen gaan zeggen dat ze het allemaal niet snappen en dat ik niet moet zeuren etc...ja sorry hoor maar dan gaat mijn bloed koken...
Amerikanees
Amerikafan

OscarG schreef:
Amerikanees schreef: Mierenneuken is ook een vak....snap je echt niet wat ik bedoel? Dus als ik zeg dat ik door hun aankondiging hier in Nieuw Zeeland, mijn huur, telefooncontracten etc etc alles heb opgezegd om richting Nederland te vertrekken voor dat interview dan mag ik dat niet "mijn leven overhoop halen" noemen? Sodemieter op zeg....zij laten mensen twee weken in de waan dat ze zo snel mogelijk in actie moeten komen.....en dan stuit het jou tegen de borst? Ik mag hopen dat het door je borst heenprikt en net zoveel pijn aan je hart veroorzaakt als heel die kutsituatie bij mij heeft gedaan....heb vliegtickets en alles gekocht, was er helemaal klaar voor en nu? Nu had ik net zo goed hier in mijn veilige haven kunnen blijven liggen daar niets van dit alles nodig was geweest...met dank aan die heikneuters in Kentucky....stoot je tegen de borst...je bent niet goed wijs als je dat zegt....misschien een cursus empatisch vermogen verhogen voor beginners zou je goed doen.... :shock: :shock:
Met alle respect, ik snap dat je enorm teleurgesteld bent, maar volgens mij geeft de KCC niet aan dat jij zo snel mogelijk alles moet opzeggen. Zij geven juist aan dat je hiermee moet wachten tot na het interview. Wat had je gedaan als je om welke reden dan ook was afgewezen op het interview? Dan had je alsnog alles opgezegd en dat was alsnog voor niets geweest. Je had er ook voor kunnen kiezen om huur en telefooncontracten etc later pas op te zeggen. Dan was er een risico geweest dat je een of twee maanden voor zaken betaalt terwijl je het niet meer nodig hebt, maar dan had je het risico vermeden dat je zaken te vroeg op zegt.

Nogmaals, zeer vervelend wat er is gebeurd, zeer onprofessioneel van de USCIS, maar ze geven niet voor niets aan dat je moet wachten met de grotere zaken op te zeggen tot na het interview. Dat dit niet volledig past in jouw situatie ivm het einde van je contract en je verblijf in Nieuw Zeeland, daar zijn zij niet schuldig aan.
Daar zijn zij WEL schuldig aan....zonder hun eerste brief had ik dat immers nooit gedaan. Bovendien is het nu niet zo dat ik na 1 dag alles heb opgezegd....zij komen PAS 13 dagen later aan met dit bericht. Dat vind ik zwaar nalatig van ze. Zo kun je niet met mensen omgaan, of het nu je eigen burgers zijn of daarbuiten, je stelt je zo niet op als land, dat is gewoon schofterig en arrogant
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Maar je interview had pas in oktober plaatsgevonden. Je had dus pas nou zeg in augustus of september in Nederland hoeven zijn voor de medische keuring en eventuele andere dingen. Wat ik niet goed begrijp is waarom je nu dan al je huur en baan op had gezegd en vluchten had geboekt. Dat laatste kan ik me nog enigszins voorstellen gezien de prijzen alleen maar omhoog gaan, maar verder vind ik het eerlijk gezegd toch wat voorbarig, of je nou in Nieuw Zeeland zit of niet. Ik wist in gedachten al dat ik in oktober mijn huis uit zou gaan, maar heb expres nog niets ondernomen. Maar het blijft je eigen keuze om in Nieuw Zeeland weg te gaan (en daar uberhaupt te zitten), door Azie te gaan reizen alvorens je naar NL terugkeert, en dat je deze dingen zo snel gedaan hebt. Het is echt heel erg vervelend voor je, maar het heeft gewoon geen nut om daarom boos te zijn op het KCC. Daaraan zijn zij toch echt niet schuldig.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Kijk Amerikanees, ik weet niet hoe goed of hoe slecht je de V.S kent maar homeland security is nu eenmaal "God" als het om het land binnenkomen gaat, waaronder ook emigratie valt.
Eenmaal een beslissing genomen is blijven ze er ook bij, hoe sneu dit ook mag uitpakken voor jou.
Amerikanees schreef: je stelt je zo niet op als land, dat is gewoon schofterig en arrogant
Amerika is nu eenmaal zo..."either you love it or hate it" en aan jouw reacties te lezen heeft iets of iemand je behoed om naar daar te verhuizen...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer