Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?
Re: klm vanaf antwerpen
Ik heb ruim een week geleden via ZWE gereisd. Bij het ophalen van de Thalystickets hebben ze wel een lijst met namen liggen. Ik weet niet of ze dat een dag ervoor ook al hebben. Volgens mij moet je ook een dag van te voren de tickets kunnen afhalen. Zeker als je wat later, in de avond er bent.
Op Schiphol is nergens naar gevraagd, maar misschien dat ze vanuit Antwerpen al wel doorgeven of je de treintickets hebt opgehaald. Wij hadden 's avonds de Thalys en de volgende ochtend het vliegtuig rond 10.20 uur. Maar die optie werd laatst alleen via Tix.nl aangeboden en niet via KLM.be.
Op Schiphol is nergens naar gevraagd, maar misschien dat ze vanuit Antwerpen al wel doorgeven of je de treintickets hebt opgehaald. Wij hadden 's avonds de Thalys en de volgende ochtend het vliegtuig rond 10.20 uur. Maar die optie werd laatst alleen via Tix.nl aangeboden en niet via KLM.be.
-
- Amerika-newbie
Ik heb ook tickets besteld en ik reis via Antwerpen. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam, maar kan iemand mij misschien vertellen wanneer ik de treinkaartjes kan ophalen in Antwerpen? Is dit mogelijk om het al een week van te voren te halen? Of moet het diezelfde dag? En je treinkaartje moet je laten zien bij inchecken? Ik heb alleen een bevestiging van KLM gehad, geldt dit dan gelijk als je ticket, of krijg je dat in Antwerpen?Joost9 schreef:Ook ik ben geneigd om goedkope tickets via Antwerpen te boeken. Scheelt voor onze reis naar de oostkust ruim 500 euro (250 pp), en dat is snel verdiend. Voordat ik ga boeken ben ik nog benieuwd naar ervaringen van mensen die een dag voor vertrek de treinkaartjes (met de auto) hebben opgehaald om ze de volgende dag, ongestempeld, bij de incheckbalie van de KLM af te leveren. Zijn er ervaringsdeskundigen? Kan je de kaartjes bijvoorbeeld ook eerder ophalen? Ik hoor graag de ervaringen!
Alvast bedankt voor uw reactie!
Groetjes.
- KaroUSA
- Amerika-ontdekker
Alle informatie over de Belgische spoorwegen vind je op http://www.b-rail.be/main/N/.
Treinticket wordt gecontroleerd door de conducteur op de trein.
Treinticket wordt gecontroleerd door de conducteur op de trein.
Zoals ik al op de vorige pagina heb aangegeven, is mij in Antwerpen verteld dat je Thalyskaartjes 3 maanden vantevoren kunt ophalen. Gewone treinkaartjes kun je pas de dag voor vertrek ophalen in Antwerpen. Ik heb de laatste keer een gewoon kaartje een dag voor vertrek opgehaald en dat ging zonder problemen. Je moet wel je e-ticket meenemen, want daar staat alle relevante informatie op. Vergeet ook je paspoort niet mee te nemen!janwillemput schreef:Ik heb ook tickets besteld en ik reis via Antwerpen. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam, maar kan iemand mij misschien vertellen wanneer ik de treinkaartjes kan ophalen in Antwerpen? Is dit mogelijk om het al een week van te voren te halen? Of moet het diezelfde dag? En je treinkaartje moet je laten zien bij inchecken? Ik heb alleen een bevestiging van KLM gehad, geldt dit dan gelijk als je ticket, of krijg je dat in Antwerpen?Joost9 schreef:Ook ik ben geneigd om goedkope tickets via Antwerpen te boeken. Scheelt voor onze reis naar de oostkust ruim 500 euro (250 pp), en dat is snel verdiend. Voordat ik ga boeken ben ik nog benieuwd naar ervaringen van mensen die een dag voor vertrek de treinkaartjes (met de auto) hebben opgehaald om ze de volgende dag, ongestempeld, bij de incheckbalie van de KLM af te leveren. Zijn er ervaringsdeskundigen? Kan je de kaartjes bijvoorbeeld ook eerder ophalen? Ik hoor graag de ervaringen!
Groetjes.
Ik ben nu drie keer via Antwerpen gereisd en bij de KLM hebben ze nog nooit om mijn treinkaartje gevraagd. Je e-ticket is echter niet je treinkaart. Je zult de treinkaart toch echt moeten ophalen in Antwerpen. Dit maakt namelijk deel uit van je reis en als je de treinkaart niet ophaalt, dan geldt dat als een no-show en zal het waarschijnlijk ook consequenties hebben voor de verdere reis.
-
- Amerika-newbie
Ik heb ook tickets besteld en ik reis via Antwerpen. Ik woon zelf in de buurt van Rotterdam, maar kan iemand mij misschien vertellen wanneer ik de treinkaartjes kan ophalen in Antwerpen? Is dit mogelijk om het al een week van te voren te halen? Of moet het diezelfde dag? En je treinkaartje moet je laten zien bij inchecken? Ik heb alleen een bevestiging van KLM gehad, geldt dit dan gelijk als je ticket, of krijg je dat in Antwerpen?
Groetjes.
Zoals ik al op de vorige pagina heb aangegeven, is mij in Antwerpen verteld dat je Thalyskaartjes 3 maanden vantevoren kunt ophalen. Gewone treinkaartjes kun je pas de dag voor vertrek ophalen in Antwerpen. Ik heb de laatste keer een gewoon kaartje een dag voor vertrek opgehaald en dat ging zonder problemen. Je moet wel je e-ticket meenemen, want daar staat alle relevante informatie op. Vergeet ook je paspoort niet mee te nemen!
Ik ben nu drie keer via Antwerpen gereisd en bij de KLM hebben ze nog nooit om mijn treinkaartje gevraagd. Je e-ticket is echter niet je treinkaart. Je zult de treinkaart toch echt moeten ophalen in Antwerpen. Dit maakt namelijk deel uit van je reis en als je de treinkaart niet ophaalt, dan geldt dat als een no-show en zal het waarschijnlijk ook consequenties hebben voor de verdere reis.
Bedankt voor je antwoord!
Het was voor mij allemaal een beetje onduidelijk, maar nu is het allemaal helder:) Ik ga een dag van te voren mijn kaartje ophalen in Antwerpen, dan kan ik de volgende dag in alle rust naar Schiphol, zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik te lang in de rij sta bij Antwerpen. Alleen nog 1 vraag; Is het wel mogelijk dat je al online incheckt via klm.nl? Omdat je je treinkaartje moet laten zien bij Schiphol??.. Of kan je pas inchecken bij Schiphol?
Alvast bedankt!
Als je via Antwerpen reist, is het niet mogelijk om vooraf in te checken. Dat moet inderdaad bij de KLM balie (dus ook niet bij de self incheck machines). Je kunt vaak wel al vooraf een stoel selecteren via klm.nl.janwillemput schreef:Bedankt voor je antwoord!
Het was voor mij allemaal een beetje onduidelijk, maar nu is het allemaal helder:) Ik ga een dag van te voren mijn kaartje ophalen in Antwerpen, dan kan ik de volgende dag in alle rust naar Schiphol, zodat ik niet bang hoef te zijn dat ik te lang in de rij sta bij Antwerpen. Alleen nog 1 vraag; Is het wel mogelijk dat je al online incheckt via klm.nl? Omdat je je treinkaartje moet laten zien bij Schiphol??.. Of kan je pas inchecken bij Schiphol?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-newbie
Onwijs bedankt voor je antwoord, al mijn vragen zijn beantwoord en ik weet nu hoe of wat. Ik ga vandaag nog de stoelen selecteren. Nogmaals mijn dank!
Groetjes,
Jan-Willem.
Groetjes,
Jan-Willem.
- susannef
- Amerika-ontdekker
- Partner van: Remko Voets
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hallo,
Wij vliegen in september voor de 3e keer naar Canada/USA en ik heb dit jaar voor het eerst tickets geboekt via KLM.be vanaf Antwerpen.
Het scheelde zo'n 250 euro per ticket en omdat we in Brabant wonen leek het me wel ideaal om via Antwerpen te vertrekken met de Thalys. Het volgende schema staat op de ticket:
za 10 sep 11 09:00 Antwerpen (Antwerpen Centraal Station, België) -
10:51 Amsterdam (Schiphol, Nederland)
NB: Dit deel reist u per trein.
za 10 sep 11 12:30 Amsterdam (Schiphol, Nederland) -
13:35 Calgary (Calgary International Airport, Alberta, Canada)
Echter maak ik me nu toch een beetje zorgen omdat de de reistijd 1.51u minuten duurt en dus geen Thalys maar een gewone trein is. We zijn bang voor vertraging en ik vind het sowieso maar erg krap, normaal checken we altijd zo'n 3 uur van te voren in. Zijn bang om het vliegtuig te missen door dit schema dus.
Ik heb hierboven wel alles gelezen maar lees weinig echte ervaringen dus toch een paar vraagjes voor de zekerheid:
- Kunnen we in plaats van de trein van 09.00 uur ook de trein van 07.00 uur pakken of zijn het al vaste plaatsen?
- Kunnen we de tickets al 3 maanden van te voren al ophalen of pas echt 1 avond van te voren?
- Hoe komen we aan een stempel voor de ticket, is er geen automaat of iets dergelijks en wordt er echt gekeken naar de stempel op Schiphol?
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Susanne
Wij vliegen in september voor de 3e keer naar Canada/USA en ik heb dit jaar voor het eerst tickets geboekt via KLM.be vanaf Antwerpen.
Het scheelde zo'n 250 euro per ticket en omdat we in Brabant wonen leek het me wel ideaal om via Antwerpen te vertrekken met de Thalys. Het volgende schema staat op de ticket:
za 10 sep 11 09:00 Antwerpen (Antwerpen Centraal Station, België) -
10:51 Amsterdam (Schiphol, Nederland)
NB: Dit deel reist u per trein.
za 10 sep 11 12:30 Amsterdam (Schiphol, Nederland) -
13:35 Calgary (Calgary International Airport, Alberta, Canada)
Echter maak ik me nu toch een beetje zorgen omdat de de reistijd 1.51u minuten duurt en dus geen Thalys maar een gewone trein is. We zijn bang voor vertraging en ik vind het sowieso maar erg krap, normaal checken we altijd zo'n 3 uur van te voren in. Zijn bang om het vliegtuig te missen door dit schema dus.
Ik heb hierboven wel alles gelezen maar lees weinig echte ervaringen dus toch een paar vraagjes voor de zekerheid:
- Kunnen we in plaats van de trein van 09.00 uur ook de trein van 07.00 uur pakken of zijn het al vaste plaatsen?
- Kunnen we de tickets al 3 maanden van te voren al ophalen of pas echt 1 avond van te voren?
- Hoe komen we aan een stempel voor de ticket, is er geen automaat of iets dergelijks en wordt er echt gekeken naar de stempel op Schiphol?
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Susanne
-Treintickets met de gewone/internationale trein zijn die dag geldig. Je kunt dus ook de trein van 08.00 of van 07.00 uur nemen.
-Tickets kun je wel een dag van te voren ophalen, maar veel verder van te voren weet ik niet en er wordt in eerdere posts ook aangegeven dat dit niet kan.
-Treintickets worden vaak bij het inchecken niet naar gevraagd. Maar je moet ze toch hebben om te voorkomen dat dit een probleem gaat worden en je vlucht wordt geannuleerd vanwege no-show. Officieel moeten ze afgestempeld zijn, volgens een NS conducteur kan de KLM dit niet eisen want er hoeft niet altijd een conducteur langs te komen. Je kunt ook 1 persoon op de trein zetten vanaf Leiden naar Schiphol en dan de conducteur aanschieten/opzoeken om de kaartjes af te stempelen.
-Tickets kun je wel een dag van te voren ophalen, maar veel verder van te voren weet ik niet en er wordt in eerdere posts ook aangegeven dat dit niet kan.
-Treintickets worden vaak bij het inchecken niet naar gevraagd. Maar je moet ze toch hebben om te voorkomen dat dit een probleem gaat worden en je vlucht wordt geannuleerd vanwege no-show. Officieel moeten ze afgestempeld zijn, volgens een NS conducteur kan de KLM dit niet eisen want er hoeft niet altijd een conducteur langs te komen. Je kunt ook 1 persoon op de trein zetten vanaf Leiden naar Schiphol en dan de conducteur aanschieten/opzoeken om de kaartjes af te stempelen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Vanochtend tickets geboekt naar Florida.
Ik hield de prijs al een paar weken in de gaten maar had eigenlijk nog niet vanaf Antwerpen bekeken.
Scheelt voor twee tickets ruim €500,-
Ik vlieg nu van Amsterdam rechtstreeks naar Miami (vertrek vanaf Antwerpen)
En terug vanaf Orlando met tussenstop in New York weer naar Amsterdam voor €451,- per persoon!
Ik ben echt heel gelukkig met deze prijs. (Ik ben sowieso wel heel gelukkig omdat ik dit jaar toch nog naar Amerika kan)
Els
Ik hield de prijs al een paar weken in de gaten maar had eigenlijk nog niet vanaf Antwerpen bekeken.
Scheelt voor twee tickets ruim €500,-

Ik vlieg nu van Amsterdam rechtstreeks naar Miami (vertrek vanaf Antwerpen)
En terug vanaf Orlando met tussenstop in New York weer naar Amsterdam voor €451,- per persoon!

Ik ben echt heel gelukkig met deze prijs. (Ik ben sowieso wel heel gelukkig omdat ik dit jaar toch nog naar Amerika kan)
Els
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
hallo,
Ik reis volgend jaar naar amerika met mijn man en 2 kinderen. Nu vond ik via klm.nl een goedkope vlucht met op de terugweg een treinreis vanaf schiphol naar brussel.
Nu woon ik dichtbij amsterdam dus heb ik klm gebeld om te vragen of ik de trein reis ook niet kan maken. Ze antwoorde dat dat niet kon en dat er consequenties aan zitten als je hem niet neemt.
Heeft hier iemand ervaring met het niet nemen van de laatste trein reis of is het al goed als ik op schiphol alleen de trein kaartjes ophaal?
Ik reis volgend jaar naar amerika met mijn man en 2 kinderen. Nu vond ik via klm.nl een goedkope vlucht met op de terugweg een treinreis vanaf schiphol naar brussel.
Nu woon ik dichtbij amsterdam dus heb ik klm gebeld om te vragen of ik de trein reis ook niet kan maken. Ze antwoorde dat dat niet kon en dat er consequenties aan zitten als je hem niet neemt.
Heeft hier iemand ervaring met het niet nemen van de laatste trein reis of is het al goed als ik op schiphol alleen de trein kaartjes ophaal?
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
@lovely_laura, hoe wil KLM controleren of jij die treinreis gemaakt hebt?
-
- Amerikakenner
geen idee ik dacht misschien aan boord van de trein?
Maar moet ik wel gewoon de kaartjes ophalen van de trein op schiphol zelf of kan ik gewoon naar huis?
En worden mijn koffers niet doorgestuurd naar brussel of kan ik die op schiphol van de band halen?
Zijn er mensen die de laatste trein rit niet hebben genomen?
Sorry voor alle vragen maar het lijkt te mooi om waar te zijn
Maar moet ik wel gewoon de kaartjes ophalen van de trein op schiphol zelf of kan ik gewoon naar huis?
En worden mijn koffers niet doorgestuurd naar brussel of kan ik die op schiphol van de band halen?
Zijn er mensen die de laatste trein rit niet hebben genomen?
Sorry voor alle vragen maar het lijkt te mooi om waar te zijn

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Een treinreis na je vlucht kun je wel overslaan en gewoon naar huis gaan, een treinreis voor je vlucht moet je wel maken (je moet in ieder geval de treinkaartjes in Brussel ophalen), anders wordt je niet toegelaten op de vlucht.
- moonlight91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
heb gisteren nog met KLM gebeld vanwege mijn vliegtickets via antwerpen
omdat de thalys die op mijn ticket staat op die dag ,dat tijdstip niet vertrekt
de mevrouw aan de telefoon zei nadrukkelijk dat ik de reis per trein moet maken (wat natuurlijk de planning is, omdat ik 20 minuten van antwerp woon)
maar dat ik wel vrij ben om op een ander tijdstip de trein te nemen DIE ZELFDE dag als op mijn vliegticket vermeld.
ook attendeerde ze er op dat de treintickets afgestempeld moeten worden in de trein!
omdat anders we niet kunnen inchecken op schiphol, ze gaf aan dat ik geen risico`s moest nemen vanwege de gevolgen
nu gaan wij toch geen `rare` dingen doen, omdat ik nu een reis tijd heb van 1 1/2 vanaf ons thuis naar amsterdam
en anders met de auto wij 2 uur en 20 minuten onderweg zijn ,zonder opstakels onderweg wel te verstaan
omdat de thalys die op mijn ticket staat op die dag ,dat tijdstip niet vertrekt
de mevrouw aan de telefoon zei nadrukkelijk dat ik de reis per trein moet maken (wat natuurlijk de planning is, omdat ik 20 minuten van antwerp woon)
maar dat ik wel vrij ben om op een ander tijdstip de trein te nemen DIE ZELFDE dag als op mijn vliegticket vermeld.
ook attendeerde ze er op dat de treintickets afgestempeld moeten worden in de trein!
omdat anders we niet kunnen inchecken op schiphol, ze gaf aan dat ik geen risico`s moest nemen vanwege de gevolgen
nu gaan wij toch geen `rare` dingen doen, omdat ik nu een reis tijd heb van 1 1/2 vanaf ons thuis naar amsterdam
en anders met de auto wij 2 uur en 20 minuten onderweg zijn ,zonder opstakels onderweg wel te verstaan
2010 Orlando,st.Augustine,Clearwater
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
2011 Key`s,Everglades,Orlando
2011 GSM,Chantanooga,Atlanta
2012 Memphis(graceland) en daarna Orlando/back to the magic!
2012 florida in vogelvlucht de keys via everglades,sebring naar orlando
2013 florida/georgia
@Lovely_laura: Heb je echt een vlucht die vanaf AMS vertrekt naar de USA en waar na terugkomst op Schiphol nog een treinreis moet worden gemaakt?
De treinkaartjes, vanaf Brussel Midi of vanaf Antwerpen centraal, moeten worden opgehaald. Het zou me niet verbasen dat er vanuit de treinstations wordt doorgegeven aan de KLM of je je treinkaartjes hebt opgehaald of niet. En volgens de voorwaarden van klm moeten ze zijn afgestempeld. Dat is ook niet zo moeilijk. Ik heb de laatste keer de reis van Antwerpen naar R´dam gemaakt alleen voor de stempel. En toen naar huis en vanaf huis met de auto naar Schiphol.
Bij het ophalen van de treintickets voor de heenreis krijg je ook vaak (afhankelijk van hoe lang te gaat) al de tickets voor de terugreis. Maar KLM kan nooit controleren of je deze reis hebt gemaakt ja of nee.
De treinkaartjes, vanaf Brussel Midi of vanaf Antwerpen centraal, moeten worden opgehaald. Het zou me niet verbasen dat er vanuit de treinstations wordt doorgegeven aan de KLM of je je treinkaartjes hebt opgehaald of niet. En volgens de voorwaarden van klm moeten ze zijn afgestempeld. Dat is ook niet zo moeilijk. Ik heb de laatste keer de reis van Antwerpen naar R´dam gemaakt alleen voor de stempel. En toen naar huis en vanaf huis met de auto naar Schiphol.
Bij het ophalen van de treintickets voor de heenreis krijg je ook vaak (afhankelijk van hoe lang te gaat) al de tickets voor de terugreis. Maar KLM kan nooit controleren of je deze reis hebt gemaakt ja of nee.
-
- Amerikakenner
bedankt!! Ik heb een retour vanaf brussel. Op de heen weg ga ik gewoon vanaf brussel direct naar amerika maar op de terug weg land ik dus eerst op schiphol en ga ik met de trein door naar brussel. Maar volgens de klm vrouw mocht ik die trein niet missen anders waren er consequenties. Nu kan ik me niet voorstellen wat want ik heb toch betaald dus wat maakt hun het uit of ik die treinrit maakt of niet, maar voor de zekerheid haal ik wel mijn tickets op op schiphol anders zeggen ze misschien dat ik de volgende keer niet met klm mag vliegen ofzo. Maar het is wel lekker dat het en goedkoper en een directe vlucht naar schiphol is zonder overstap wat met 2 kinderen ideaal is!!! 

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je vliegt vanaf Brussel toch niet met KLM, maar waarschijnlijk met Delta, KLM vliegt niet naar de VS vanaf Brussel.lovely_laura schreef: maar voor de zekerheid haal ik wel mijn tickets op op schiphol anders zeggen ze misschien dat ik de volgende keer niet met klm mag vliegen ofzo.
-
- Amerikakenner
klopt de heenweg is delta de terug weg KLM maar ik heb wel via klm.nl geboekt
@Lovely_laura Ik snap ´em. Het is ook een zotte constructie eigenlijk. Ik ging laatst naar Johannesburg vanaf Antwerpen en betaalde EUR 300 minder. Vervolgens moet ik op een avond naar Antwerpen rijden (woon half uur vanaf Schiphol) om de treintickets op te halen en te laten stempelen wat mij tijd en extra geld kost (brandstof auto). En de KLM betaald ook nog eens aan de NS/Thalys. Maar ja, dat is nu eenmaal de wondere wereld van de ticketprijzen. Gewoon lekker de treintickets afhalen en dan naar huis.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3343 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties