Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Dento »

Georgie schreef:Maar je interview had pas in oktober plaatsgevonden. Je had dus pas nou zeg in augustus of september in Nederland hoeven zijn voor de medische keuring en eventuele andere dingen. Wat ik niet goed begrijp is waarom je nu dan al je huur en baan op had gezegd en vluchten had geboekt. Dat laatste kan ik me nog enigszins voorstellen gezien de prijzen alleen maar omhoog gaan, maar verder vind ik het eerlijk gezegd toch wat voorbarig, of je nou in Nieuw Zeeland zit of niet. Ik wist in gedachten al dat ik in oktober mijn huis uit zou gaan, maar heb expres nog niets ondernomen. Maar het blijft je eigen keuze om in Nieuw Zeeland weg te gaan (en daar uberhaupt te zitten), door Azie te gaan reizen alvorens je naar NL terugkeert, en dat je deze dingen zo snel gedaan hebt. Het is echt heel erg vervelend voor je, maar het heeft gewoon geen nut om daarom boos te zijn op het KCC. Daaraan zijn zij toch echt niet schuldig.
Precies wat ik dus ook dacht...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Het is begrijpelijk dat de emoties bij heel wat mensen hoog oplaaien. Maar ondertussen zal echt alles wel gezegd geweest zijn over of dingen al dan niet verstandig zijn om te doen. Dus gelieve daar niet meer verder op door te blijven malen! Het wordt zo al snel zo persoonlijk dat er op de man gespeeld gaat worden, en ik zou het spijtig vinden om omwille daarvan mensen een ban te moeten geven!

Beter kunnen we hier op blijven volgen of er nog verdere reacties komen vanuit de overheid. Of er meer info bekend geraakt over hoe men het gaat oplossen voor die mensen die hun confirmation number niet meer hebben. Enzoverder.**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Georgie schreef:Ik denk dat iedereen zich echt heel rot zou voelen inderdaad. Jij hebt een vriendin in Amerika wonen en bent toch ook bezig met een visum proces, of heb ik het mis? Heb je ook meegedaan met de loterij? Ik hoop dat je dan nu toch nog wint. Het lijkt me erg moeilijk als je zo ver weg van je woont. Ik denk dat het voor jou ook extreem zuur geweest was als je lot weer ingetrokken was. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor iedereen uiteindelijk.
Sorry, had deze helemaal gemist.
Ben inderdaad ook bezig met het immigratieproces. H1-B visum. Diploma's zijn imiddels gewaardeerd op master niveau, dus nu nog een baan hebben.
Doch, een onvoorwaardelijke green card zou mooi zijn, vandaar dat ik ook meedeed aan de DV lottery en helaas niet gewonnen, of gelukkig niet gewonnen gezien het terugtrekken van het resultaat.
Gelukkig wisten we waar we aan begonnen. Wat wel tegenvalt is hoe weinig Amerikanen weten van het hele proces van het land binnen mogen komen. Zelfs mijn immigratie advocaat verbaast me af en toe nog. Go figure.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom valt dat tegen? Daar word ik altijd een beetje kriegelig van. Een immigratie advocaat zou inderdaad beter moeten weten, maar de "gewone" Amerikaan? Het gros van de Nederlanders heeft er ook geen idee van hoe moeilijk het is daar binnen te komen, als je geen EU burger bent. Waarom zou je, als je er nooit mee te maken hebt?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hockey schreef:Wat wel tegenvalt is hoe weinig Amerikanen weten van het hele proces van het land binnen mogen komen. Zelfs mijn immigratie advocaat verbaast me af en toe nog. Go figure.
Wat ik hierop kan zeggen als beginnend ervaringsdeskundige ( :wink: ) is dat immigrations echt 1 van de moeilijkste kanten van het recht is in de US. Je hebt te maken met federale wetten en die komen niet altijd overeen of lopen niet altijd gelijk met staatswetten (ook in elke staat weer anders). Het is ontzettend complexe materie, omdat regels elk jaar veranderen en omdat een client misschien nog onder een oude regel zou kunnen vallen of misschien niet. Advocaten gaan dan niet zomaar wat roepen en zeggen meestal eerlijk dat ze het niet weten. Zij hebben wèl de middelen in huis om die dingen op te zoeken en zelfs dàn is het soms nog lastig. Je wilt niet weten hoe ik op zoek ben geweest naar sommige dingen, omdat er gewoon nergens een duidelijke regel te vinden was.
En voor de rest sluit ik me aan bij Petra. Ik heb deze week een Nederlandse vriend op bezoek gehad die me even wat dingen vertelde over hoe moeilijk het was om zijn vriendin naar Nederland te halen. Toen ben ik ook bijna van mijn stoel gevallen en heb me serieus op mijn hoofd gekrabd en me afgevraagd waar ze nu helemaal mee bezig zijn daar in Nederland.

Het is en blijft een rotsituatie, maar hoe oneerlijk ik het vind voor de gedupeerden nu die blij gemaakt zijn met een dooie mus, ik zou het ook oneerlijk hebben gevonden als ze wèl zouden besluiten om de mensen die door hun fout zijn geselecteerd een speciale behandeling te geven. Dat klopt voor mijn gevoel niet, maar ook niet als je de wet erop naleest. Men heeft hierin de regels van de wet te volgen. En zoals Benno ooit eens zei (dacht ik); soms is het recht een beetje krom.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Golden Eagle
Amerika-ontdekker

Bericht door Golden Eagle »

Wat een vervelend nieuws dit. Ik kan me heel goed voorstellen dat de 'winnaars' het even niet meer zitten. Het is echter wel zo dat het leven vol tegenslagen zit, zeker in Amerika als nieuwe emigrant. Ik ben dan geen emigrant (ben op een B1 visum hier, en bezig met evt. locatie bedrijf in Amerika), maar ik kan je wel vertellen dat Amerika een keiharde maatschappij is, en in de maanden dat ik hier nu zit (LA), vraag ik me wel eens af of nieuwe emigranten er wel goed aan doen om naar California te komen (voor andere staten kan ik niet spreken). Ik heb het financieel zeer goed en heb twee weken geleden een appartement gekocht nabij Newport Beach, maar voor mensen met een beperkt budget, zie ik weinig toekomst in Amerika (of noujah, vooral California dan). Veel armoede, laag salaris (mensen leven van fooi), niet in goede staat verkeerde huizen, slechte banenmarkt, etc.

Ik gun het iedereen, maar denk wel heel goed na wat je gaat doen in plaats van stels overkop baan opzeggen, en jezelf in het diepe dal te gooien en maar zien waar het schip gaat stranden.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ik volg dit topic en reageer soms ,als nitwit,geen idee hoe de dv loterij normaal werkt met al z'n regeltjes.Dus sorry als ik nu met een stomme vragen kom.
Ik vraag me hetvolgende af.Toen de uitslag bekend werd,vanaf 1 mei heb ik dus begrepen, kon je dan alleen via internet zien of je gewonnen had of krijg men er ook per post melding van? Degene die dus binnen de eerste 13 dagen gekeken hebben weten dus dat ze gewonnen hebben/hadden en de rest kan dit nu niet meer zien?
Mijn eigenlijke vraag betreft :stel dat je nadat je gezien hebt dat je gewonnen hebt niet meer op internet bent geweest weet je dus nog steeds niet dat de trekking ongeldig is,of heeft inmiddels iedereen die dacht gewonnen te hebben schriftelijk bericht?
In theorie zou het kunnen zijn dat er mensen zijn die bezig zijn met hun aanvraag en niet weten dat dit allemaal niet meer hoeft.
Bovenstaande is gewoon een algemene vraag die bij me opkomt want er wordt hier dan gesproken of het niets is dat er nu 22000 mensen gedupeerd zijn maar eigenlijk gaat het om bijna 2 miljoen gedupeerden ( in welke vorm dan ook).Tenminste ik meen ergens gelezen te hebben dat er bijna 2 miljoen mensen meegedaan hebben.Correct me if i'mwrong.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Beter kunnen we hier op blijven volgen of er nog verdere reacties komen vanuit de overheid. Of er meer info bekend geraakt over hoe men het gaat oplossen voor die mensen die hun confirmation number niet meer hebben. Enzoverder.**
Juist.. ik wilde al een nieuw topic voorstellen. Je hebt toch een beetje een tweedeling van de 'gedupeerden' en reacties daarop, die begrijpelijkerwijs overheersen... en diegenen die toch weer hoop hebben 'nieuwe ronde, is nieuwe kansen'... maar dit toch voor zich houden, omdat het voelt dat het niet gepast is om dat in dit topic te uiten... of het wordt ondergesneeuwd! (misschien is een nieuw topic/tweedeling toch niet zo'n slecht idee, of splitsen naar het DV chat topic?)

Ik ben wel benieuwd wie stiekem weer hoop heeft gekregen (of een gat in de lucht is gesprongen) en wie zijn/haar confirmation nummer nog heeft. Wij gelukkig nog wel, omdat we alles bewaren in een map. Maar we hadden het net zo goed ook weg kunnen gooien. KCC zal hier ook niets aan kunnen doen, hoe zouden ze dat kunnen oplossen? Waarschijnlijk zijn de kansen nu beter bij een hoog nummer dan voorgaande jaren, omdat er veel winnaars niet meer in het bezit zijn van hun confirmation nummer.

Of wat Jokaluma zegt.. degenen die eerder hebben vernomen dat ze niet gewonnen hebben en geen weet hebben dat alles is teruggedraaid (want zo groot in het nieuws, is het niet geweest... bovendien wie checkt de website een tweede keer?). Misschien dat ze bij de tweede trekking er wel bij zitten, maar er geen weet van hebben.
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 mei 2011, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

wellicht dat dit de reden is dat er zo lang gewacht wordt met een nieuwe trekking omdat het best wel ingewikkeld wordt.Dus als je het confirmation number niet meer in je bezit hebt en je wordt straks toch ingeloot heb je geen recht meer? Dus eigenlijk te vergelijken met een staatslot dat je wegggooit terwijl je gewonnen hebt? Wat "grappig"( cynisch bedoeld).....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Dat is ook vreselijk, winnen maar je nummer niet meer hebben. Ben je net zo goed ook gedupeerd.. Het grote verschil is alleen, dat je het dan niet weet!! Als je je nummer niet meer hebt, zul je daar namelijk nooit achterkomen. Ik ben benieuwd of hierover nog uitleg wordt verstrekt door het KCC. Een soort van Q&A voor al deze vragen...
Sandy
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat van die weggegooide nummers, dat snap ik niet. Er waren 22.000 namen van 'gelukkigen' op de UCSIS site begin deze maand. Maar ik heb altijd begrepen dat er 100.000 deelnemers worden ingeloot (uitgeloot ?) en dat daaruit dan de 50.000 winnaars komen. Dus als het niet misgegaan was hadden er toch nog 78.000 namen moeten volgen ? Of mis ik iets ?

Wat betreft Amerikanees, hij is van de jawel/helaasniet winnaars toch wel een van de meest gedupeerden. En waarom hem verwijten dat hij meteen stappen zette ? De US houdt al zo'n kleine 20 jaar G.K. loterijen, dan mag je aannemen dat men weet waar men mee bezig is. Dus toen Amerikanees zijn naam op de USCIS site zag dacht hij (terecht) prijs te hebben. Het was pas in de dagen daarna, toen 'winnaars' zich hier gingen melden, dat sommigen hier (mn. Kastelke) een vreemd patroon gingen zien.

Amerikanees, is er geen mogelijkheid voor jou op een tijdelijk visum (werk, studie) naar de US te gaan ? (als je hier nog naartoe wilt....)
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

oortjes schreef:Dat van die weggegooide nummers, dat snap ik niet. Er waren 22.000 namen van 'gelukkigen' op de UCSIS site begin deze maand. Maar ik heb altijd begrepen dat er 100.000 deelnemers worden ingeloot (uitgeloot ?) en dat daaruit dan de 50.000 winnaars komen. Dus als het niet misgegaan was hadden er toch nog 78.000 namen moeten volgen ? Of mis ik iets ?

Wat betreft Amerikanees, hij is van de jawel/helaasniet winnaars toch wel een van de meest gedupeerden. En waarom hem verwijten dat hij meteen stappen zette ? De US houdt al zo'n kleine 20 jaar G.K. loterijen, dan mag je aannemen dat men weet waar men mee bezig is. Dus toen Amerikanees zijn naam op de USCIS site zag dacht hij (terecht) prijs te hebben. Het was pas in de dagen daarna, toen 'winnaars' zich hier gingen melden, dat sommigen hier (mn. Kastelke) een vreemd patroon gingen zien.

Amerikanees, is er geen mogelijkheid voor jou op een tijdelijk visum (werk, studie) naar de US te gaan ? (als je hier nog naartoe wilt....)
Oortjes, ik ben blij te lezen dat er toch nog mensen zijn die mijn situatie met de daarbij behorende ergernis begrijpen. Wellicht kan ik tijdelijk op een werk visum naar de US...maar dan moet ik wel eerst een baan vinden...via Internet, en laat dat nu net in deze tijd erg lastig zijn. Die GC kwam als een geschenk uit de hemel vallen en inderdaad, nadat het 20 jaar gewoon zo ging zoals het ging had ik dit nooit en te nimmer verwacht. Mijn leven gaat verder en ik ben wel een positief persoon die de dag plukt maar dit heeft me wel gekrenkt, het was immers wel een droom die eindelijk in vervulling zou gaan en die dus nu hardhandig weer word afgepakt...ik zag het gewoon niet aankomen dus wellicht dat het dan dubbel zo hard aankomt....geen idee wat ik nu afgezien van vakantie in Azie ga doen, had mijn geld beter bij elkaar kunnen houden dan nu een snoepreisje, voel me in ieder geval wel aardig vern**ckT (** ivm spambots, ik heb nu eenmaal een Haagsche tongval, schaam ik me ook niet voor) door heel die KCC perikelen. Had liever geen bericht gehad dan had ik nu mijn huis, baan en geld nog...en blijkbaar snappen een aantal mensen dat hier nog steed sniet, of ze willen het niet snappen. Maar okay, ik heb de moderator beloofd mijn frustraties niet meer verder te verwoorden hier want dat is allemaal al eerder in het topic gezegd.

Ik hoop dat iedereen mag winnen 15 juli.....nadat alle 22K gewoon eerst alsnog hun kans hebben mogen verzilveren (En dat zullen er minder zijn ivm afhakers, koppels, criminelen etc)...En ik hoop nog meer dat die KCC eindelijk eens naar buiten treed met wat nieuws...
Only the strong survive.....
Amerikanees
Amerikafan

Sandy schreef: Juist.. ik wilde al een nieuw topic voorstellen.
Met 7583 berichten op dit forum zou je die knoppen toch moeten weten te vinden :lol: :lol: :lol:

Ik snap je standpunt wel Sandy....maar toch is het ongepast....stel je voor dat je wint 15 juli....en dat ze dat 28 juli doodleuk even intrekken vanwege een "foutje, bedankt"...

Naja...ik heb eigenlijk ook alles al gezegd.....ga nu weer fijn verder met mijn pet opeten... :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik kan me voorstellen dat je boos bent - ook dat anderen boos zijn - omdat de hele situatie niet nodig was, voorkomen had kunnen worden. Maar op een gegeven moment moet je je toch losmaken ervan. Want jij hebt meer last van je woede (bloeddruk !) dan UCSIS. Ook is het zo dat 'het leven' mij geleerd heeft dat je soms iets overkomt dat op dat moment een enorme tegenslag is en dat je jaren later ontdekt dat er juist positieve kanten aan waren. Maar daar heb je nu weinig aan.
Wat is je opleiding/expertise ?
Heeft de NZ werkgever geen kontakten in de US ?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Amerikanees schreef:Ik hoop dat iedereen mag winnen 15 juli.....nadat alle 22K gewoon eerst alsnog hun kans hebben mogen verzilveren (En dat zullen er minder zijn ivm afhakers, koppels, criminelen etc)...En ik hoop nog meer dat die KCC eindelijk eens naar buiten treed met wat nieuws...
Weet je wat het is..dat gaat gewoon niet gebeuren. Je moet er gewoon echt geen hoop op vestigen. Ik zou het je zo gunnen, en mijzelf ook, en alle anderen. Ach ik gun werkelijk iedereen hier een GC. Maar, feit is dat ze het zo hebben aangepakt en je moet er gewoon niet op gaan hopen dat ze de 22K foutieve winnaars nog een kans geven. We zijn een nummertje, we zijn niet belangrijk voor hen. En dat vind ik heel logisch, want zo werkt het nou eenmaal. Je moet niet wachten op nieuws, en niet verwachten dat er nog bericht komt op de officiele website, want dat komt er niet. Waarom zouden ze? Ze hebben hun mededeling gedaan, this is it, en die laten ze staan voor de mensen die het nog niet gelezen hebben. Hoe rot het ook is, verwacht er gewoon niet meer van, probeer je leven in NZ op te pakken, en wacht op de uitslag in juli. Daar mag je best een beetje hoop voor hebben, je hebt nu weer net zo veel kans als iedereen, net zoals de eerste loterij had moeten zijn, maar niet was. Begrijp me niet verkeerd, ik als geen ander weet hoe je je voelt, maar het heeft geen zin om boos te blijven, want het is nou eenmaal gebeurd. Ik hoop dat je die rust ook kunt vinden, en nu niet Amerika als land gaat haten, of iets dergelijks. Dat zou zo zonde zijn.

Sandy, voel je absoluut niet bezwaard om hier te melden dat je nu hoopt weer te winnen. Dat vind ik heel logisch. En wat mij betreft blijf je gewoon in dit topic kletsen hierover hoor, al mag de slow chat natuurlijk ook. Ik heb zelf ook wel weer wat hoop voor de loterij, immers, er is weer kans. Ik ben wel sceptisch omdat ik denk van 'wat is nou de kans om twee keer te winnen?!' Maar het voelt ook ergens wel alsof ik niet 'echt' gewonnen heb (wat ook zo is), wat het aan de ene kant zuurder, en aan de andere kant minder zuur maakt.
Fijn dat jullie je confirmation nummer nog hebben! Alles wat jij en Jokaluma besproken hebben op deze pagina, ben ik het ook mee eens. Er zijn zo veel mogelijkheden waardoor het nu toch weer allemaal anders zal uitpakken. Mensen die misschien nog niet weten dat de loterij is afgezegd, mensen die hun confirmation nummer hebben weggegooid.

Jokaluma, het was inderdaad dit jaar voor 't eerst online en daardoor kon je met je confirmation nummer online kijken op de website. Die moest je dan invoeren en kwam er een bericht van 'geselecteerd' of 'niet geselecteerd'. Er waren dus 22K mensen die gekeken hadden, en gewonnen. Maar er zal dus ook een heel aantal mensen geweest zijn die uberhaupt nog niet hebben gekeken. Nou ja, die zien vanzelf wel dat ze pas weer op 15 juli kunnen kijken, en ze weten dan niet of ze gewonnen of niet gewonnen hadden bij de eerste trekking, maar dat maakt toch niets uit.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Amerikanees schreef:Ik snap je standpunt wel Sandy....maar toch is het ongepast....stel je voor dat je wint 15 juli....en dat ze dat 28 juli doodleuk even intrekken vanwege een "foutje, bedankt"...

Naja...ik heb eigenlijk ook alles al gezegd.....ga nu weer fijn verder met mijn pet opeten... :lol:
Ik snap jouw standpunt ook heel goed, iedereen hier! Ik heb al eerder gezegd dat het vreselijk is voor jullie en dat meen ik oprecht. Zeker in jouw situatie waar je al stappen hebt ondernomen (waar ik overigens geen oordeel over heb). Ik kan me de enorme teleurstelling heel goed voorstellen, daar zijn eigenlijk geen woorden voor...

Maar je kan niet verwachten dat anderen die net zo'n grote droom hebben als jij, niet blij mogen zijn dat zij nu weer een kans hebben. Of dat niet mogen uiten, ik vind dat niet ongepast... Voor hen is het net zo goed oneerlijk geweest die eerste trekking, want in die zin hebben ze geen eerlijke kans gehad. En dit staat helemaal los van hoe erg en onrechtvaardig het is voor jullie.... Ik hoop dat je dat verschil begrijpt.

Mijns inziens hadden ze het beste kunnen oplossen om degenen die gewonnen hebben, verder het proces in te laten gaan (de fout ligt immers niet bij hen) en daarnaast nog een trekking voor de overigen.. Dat is in mijn ogen de meest rechtvaardige oplossing geweest.

En natuurlijk weet ik hoe ik een nieuw topic moet openen, maar als aangegeven is dat dit het topic is om hierover verder te praten, dan open je niet zomaar een nieuw topic. Maar gezien de gevoeligheid lijkt het me geen slecht idee.... Ik weet zeker dat er nog veel vragen zijn zoals ik hierboven al heb genoemd (confirmation nummers die zijn weggegooid e.d.).
Laatst gewijzigd door Sandy op 17 mei 2011, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Misschien is het inderdaad slim om een topic te openen over de nieuwe trekking in juli, dus niet een terugblik, maar een vooruitblik. Dan kan dit topic blijven voor informatie over de mei-loterij. En ik vind het ook echt niet ongepast hoor Sandra. Maar in een ander topic zou ik ook begrijpen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb me tot op heden onthouden om iets hier te posten ,al was het maar om geen mensen te kwetsen .
Hetgeen nu gebeurt is is zeer erg en ik zou het zeker niet willen meemaken in de euforie te willen leven dat je geselecteerd bent en nadien doodleuk te horen krijgt dat het een foutje was die trekking .

Maar aan de anderen kant hebben wij (de niet geselecteerde ) nooit kans gehad om te winnen ,vooral dan diegene die hun ingeschreven hebben vanaf de derde dag .Ik heb het steeds zeer unfair gevonden hoe die trekking was verlopen want dan konden ze evengoed de trekking maar 2 dagen houden en dan had deze situatie anders geweest .Ook al is de kans uiterst klein om geselecteerd te geraken ,ik kijk wel uit naar de trekking van 15 juli .
Ik heb onze confirmation nummer nog maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die na die eerste teleurstelling hem hebben weggesmeten .En wat met diegene die nooit zullen weten dat de trekking ongeldig is ,die wel gecheckt hebben maar verder niet forums aflopen en dit alles lezen .

En dan ook de vraag wat met die anderen 78000 geselecteerden die nog moesten getrokken worden ? Wat is daar inderdaad mee gebeurd ? Als je vanaf 1 mei kon controleren ,had je toch verwacht dat alle 100.000 getrokken werden .
Raar hoe heel deze trekking is verlopen .
Amerikanees
Amerikafan

Georgie schreef: Weet je wat het is..dat gaat gewoon niet gebeuren. Je moet er gewoon echt geen hoop op vestigen. Ik zou het je zo gunnen, en mijzelf ook, en alle anderen. Ach ik gun werkelijk iedereen hier een GC. Maar, feit is dat ze het zo hebben aangepakt en je moet er gewoon niet op gaan hopen dat ze de 22K foutieve winnaars nog een kans geven. We zijn een nummertje, we zijn niet belangrijk voor hen. En dat vind ik heel logisch, want zo werkt het nou eenmaal. Je moet niet wachten op nieuws, en niet verwachten dat er nog bericht komt op de officiele website, want dat komt er niet. Waarom zouden ze? Ze hebben hun mededeling gedaan, this is it, en die laten ze staan voor de mensen die het nog niet gelezen hebben. Hoe rot het ook is, verwacht er gewoon niet meer van, probeer je leven in NZ op te pakken, en wacht op de uitslag in juli. Daar mag je best een beetje hoop voor hebben, je hebt nu weer net zo veel kans als iedereen, net zoals de eerste loterij had moeten zijn, maar niet was. Begrijp me niet verkeerd, ik als geen ander weet hoe je je voelt, maar het heeft geen zin om boos te blijven, want het is nou eenmaal gebeurd. Ik hoop dat je die rust ook kunt vinden, en nu niet Amerika als land gaat haten, of iets dergelijks. Dat zou zo zonde zijn.
Ik ben het zeg maar 99% met je eens...maarrrrrrrrrrrrrrrrr.....die ***piep*** van het ***piep*** KCC...mogen op z'n minst een vergoeding geven voor de DHL post die dus blijkbaar nooit verstuurd had hoeven worden. Heeft me al met al nog zo'n 150 Dollar gekost. Afgezien van heel die ***piep*** loterij en alle problemen van dien. Als ik verlies dan is het weggegooid geld...als ik win kan ik het twee keer sturen...al met al ook behoorlijk over the top, nietwaar....ach ja....berusten en bezinnen...gelukkig heb ik vandaag weer lekker al mijn agressie in de gym van me af kunnen boksen, er is nog hoop.....
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Tja dan nog blijft het je eigen keuze om het met DHL zo snel mogelijk op te sturen. Ik had zelf voor de goedkopere variant gekozen die er langer over deed. Ik weet dat het echt heel vervelend is, maar dat soort keuzes zijn gewoon niet de schuld van de KCC. Reken er ook niet op dat er iets van een financiele vergoeding komt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer