Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Centrino
Amerikafan

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Centrino »

oortjes schreef:Er waren 22.000 namen van 'gelukkigen' op de UCSIS site begin deze maand. Maar ik heb altijd begrepen dat er 100.000 deelnemers worden ingeloot (uitgeloot ?) en dat daaruit dan de 50.000 winnaars komen. Dus als het niet misgegaan was hadden er toch nog 78.000 namen moeten volgen ? Of mis ik iets ?
Er waren inderdaad 100.000 winnaars uitgeloot. Toen men de site afsloot, hadden 1,9 miljoen mensen gecheckt of ze gewonnen hadden, waarvan er 22.000 winnaars waren. De 78.000 andere winnaars wisten toen nog niet dat ze winnaars waren.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Petra/VS schreef:Waarom valt dat tegen? Daar word ik altijd een beetje kriegelig van. Een immigratie advocaat zou inderdaad beter moeten weten, maar de "gewone" Amerikaan? Het gros van de Nederlanders heeft er ook geen idee van hoe moeilijk het is daar binnen te komen, als je geen EU burger bent. Waarom zou je, als je er nooit mee te maken hebt?
Waarom het tegenvalt is dat ze er echt helemaal niets van af weten. Ik weet nagenoeg niets van immigratie Nederland in, anders dan wat de krant gehaald heeft. Maar zelfs die kennis ontberen de Amerikanen.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Centrino schreef:
oortjes schreef:Er waren 22.000 namen van 'gelukkigen' op de UCSIS site begin deze maand. Maar ik heb altijd begrepen dat er 100.000 deelnemers worden ingeloot (uitgeloot ?) en dat daaruit dan de 50.000 winnaars komen. Dus als het niet misgegaan was hadden er toch nog 78.000 namen moeten volgen ? Of mis ik iets ?
Er waren inderdaad 100.000 winnaars uitgeloot. Toen men de site afsloot, hadden 1,9 miljoen mensen gecheckt of ze gewonnen hadden, waarvan er 22.000 winnaars waren. De 78.000 andere winnaars wisten toen nog niet dat ze winnaars waren.
1,9 miljoen mensen gecheckt,maar hoeveel mensen hebben daadwerkelijk ingeschreven is dat bekend?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Volgens de Washington Journal 15 miljoen

http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... tions_news
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik zou een financiële vergoeding terecht vinden. Mits het een vergoeding betreft van normale kosten. Dus portokosten bij het postbedrijf en eventuele kosten die je hebt gemaakt om documenten aan te vragen.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

pff dat wist ik niet,dan had toch zeker meteen bij iedereen die las dat er zoveel koppels erbij zaten een belletje kunnen/moeten rinkelen.....
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Vijftien miljoen aanvragen, wow! Dat is echt heel erg veel zeg. Ik vind het trouwens een goed artikel, want sommige van de genoemde punten zijn zeker waar. Waarom mensen toelaten gebaseerd op kans?

Obama gaat met zijn voorstel de andere kant op. Zo stelt hij voor om een greencard te koppelen aan buitenlanders die een master in een bétavak of PhD behalen in Amerika. Misschien iets voor jou Sophie, in het geval die wetgeving erdoor komt?
Afbeelding
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Uiteraard ging er een belletje rinkelen, maar wie denkt nu dat ze het gaan terugdraaien. Zeker gezien dat ze het al vanaf 1995 elk jaar doen en nog nooit mis gegaan is.

Mijn (aangetekende) enveloppe is ook trouwens nog steeds niet aangekomen volgens DHL. Ik had hem de dinsdag na de uitslag opgestuurd.
Ik denk dat ze hem bij de KCC niet geaccepteerd hebben.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Chrisp schreef: Obama gaat met zijn voorstel de andere kant op. Zo stelt hij voor om een greencard te koppelen aan buitenlanders die een master in een bétavak of PhD behalen in Amerika. Misschien iets voor jou Sophie, in het geval die wetgeving erdoor komt?
Ik? in een beta vak? Haha, grapjas. Maar ik begin zo langzamerhand een PhD toch wel weer te overwegen, zeker ik ook zo graag een onderzoeksbaan wil. Waarom niet die twee combineren?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Nee, haha. Zoals ik het document las zou die greencard voor ELKE PhD gelden, en niet alleen voor een béta PhD.

Wacht ik zoek het even op!
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik quote:
To strengthen our economic competitiveness and create a legal immigration system that meets our diverse needs, the President supports:

••Encouraging foreign students to stay in the U.S. and contribute to our economy by stapling a green card to the diplomas of science, technology, engineering and mathematics (STEM), PhDs and select STEM Masters Degrees students so that they will stay, contribute to the American economy, and become Americans over time;
Zoals ik het lees geldt het voor elke PhD, en niet alleen voor die bétavakken.

Source
Afbeelding
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik denk dat ze hem bij de KCC niet geaccepteerd hebben
denken,suggesties,onzekerheden,speculaties...toch erg amateuristisch eigenlijk dat er zo slordig mee wordt omgegaan.Nee slordig is niet het juiste woord....
Het treft mij totaal niet zoals ik al zei en heb verder ook geen plannen om ooit mee te doen ,ik toon gewoon empathie,maar zoveel miljoenen mensen in het ongewisse laten is toch wel absurd.
Dit zowel in positieve als negatieve zin.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hmm ja dat staat er een beetje vaag omschreven. Al is er over 't algemeen een wat grotere voorkeur voor de beta vakken, die worden sowieso meer serieus genomen in de universiteitswereld heb ik gemerkt.

Ik heb via via trouwens ook gehoord dat de loterij misschien sowieso afgeschaft gaat worden, maar dat schijnen de Republikeinen met name voor te pleiten. Dan zou dit sowieso de laatste loterij geweest zijn. Heb er even geen goede source voor overigens, de link waarvan ik dacht dat die werkte, doet het niet goed.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

newengland schreef:Mijn (aangetekende) enveloppe is ook trouwens nog steeds niet aangekomen volgens DHL. Ik had hem de dinsdag na de uitslag opgestuurd. Ik denk dat ze hem bij de KCC niet geaccepteerd hebben.
Ik weet het wel zeker. Ik neem aan dat je dinsdag de 10e bedoelt? In dat geval had het er inderdaad al lang en breed moeten zijn en hebben ze het inderdaad gewoon geweigerd, scheelt ze weer een brief terugsturen. Je kunt trouwens op die site van je postorderbedrijf je nummer checken, dan zie je waar je pakje momenteel is.
Only the strong survive.....
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Georgie schreef:Hmm ja dat staat er een beetje vaag omschreven. Al is er over 't algemeen een wat grotere voorkeur voor de beta vakken, die worden sowieso meer serieus genomen in de universiteitswereld heb ik gemerkt.
Dat wordt dus afwachten. Maar stel dat deze bill wordt aangenomen en er idd een greencard aan elke PhD wordt gekoppeld, dan is dat wel een kans voor jou!
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Chrisp schreef:Dat wordt dus afwachten. Maar stel dat deze bill wordt aangenomen en er idd een greencard aan elke PhD wordt gekoppeld, dan is dat wel een kans voor jou!
Ik denk dat ze in de VS dan wel een voorbehoud zullen maken. En dus per PhD willen bekijken of die het niveau van een PhD in de VS evenaart. Voor ons Nederlanders zou dat geen probleem moeten zijn.
Amerikanees
Amerikafan

Chrisp schreef:
Georgie schreef:Hmm ja dat staat er een beetje vaag omschreven. Al is er over 't algemeen een wat grotere voorkeur voor de beta vakken, die worden sowieso meer serieus genomen in de universiteitswereld heb ik gemerkt.
Dat wordt dus afwachten. Maar stel dat deze bill wordt aangenomen en er idd een greencard aan elke PhD wordt gekoppeld, dan is dat wel een kans voor jou!
En voor mij....maar helaas heb ik zelf niet zo heel veel zin in onderzoekertje spelen op de uni...heb al twee studies lang die bieb zitten bekijken, heb het nu wel gezien...ga liever op Wall Street meegraaien, dat zet meer zoden aan de dijk om van die studieschuld af te komen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

@ amerikanees:
2 studies dat is knap.Je werkt dus in de beleggingswereld?
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Hockey schreef:
Ik denk dat ze in de VS dan wel een voorbehoud zullen maken. En dus per PhD willen bekijken of die het niveau van een PhD in de VS evenaart. Voor ons Nederlanders zou dat geen probleem moeten zijn.
Zoals ik het lees wordt die greencard dan gekoppeld aan PhD's behaald in Amerika ;) .
Afbeelding
Amerikanees
Amerikafan

jokaluma schreef:@ amerikanees:
2 studies dat is knap.Je werkt dus in de beleggingswereld?
Momenteel werkt de beleggerswereld vooral voor mij en ben ik alleen maar aan het chillen als kersverse Koos Werkeloos...ben dus niet heel actief voor clienten bezig nu, meer mezelf aan het bedruipen in de vrije uurtjes...heb namelijk door die ***PIEP*** loterij mijn hele hebben en houden hier in Nieuw Zeeland opgegeven omdat ik in de veronderstelling was ASAP naar Nederland huiswaarts te keren voor dat interview. Anders had ik moeten bijtekenen wat weer voor de nodige teleurstelling en beslommeringen over twee maanden zou leiden....naja, wat doen we d'r aan he....ik zeg maar zo, mocht ik 15 juli winnen, dan zit ik 17 juli met een dikke trippende mushroom shake op de full moon party in Thailand... :lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer