Ik heb mijn papieren op woensdag 11 mei met DHL Express verstuurd. Op vrijdag 13 mei om 10:44 plaatselijke tijd werd de zending voor ontvangst afgetekend in het KCC.newengland schreef:Mijn (aangetekende) enveloppe is ook trouwens nog steeds niet aangekomen volgens DHL. Ik had hem de dinsdag na de uitslag opgestuurd.
Ik denk dat ze hem bij de KCC niet geaccepteerd hebben.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
-
- Amerika-expert
Ik had dat eerst ook niet door, maar er hadden nog maar 1,9 miljoen gecheckt of ze winnaar waren. Daarvan waren er 22.000 winnaar. De andere 13 miljoen hadden nog niet gekeken. Er worden natuurlijk ook veel aanvragen ingediend door buro's zeker in de wat meer onder ontwikkelende landen.oortjes schreef:Dat van die weggegooide nummers, dat snap ik niet. Er waren 22.000 namen van 'gelukkigen' op de UCSIS site begin deze maand. Maar ik heb altijd begrepen dat er 100.000 deelnemers worden ingeloot (uitgeloot ?) en dat daaruit dan de 50.000 winnaars komen. Dus als het niet misgegaan was hadden er toch nog 78.000 namen moeten volgen ? Of mis ik iets ?
De green card loterij staat overigens al veel langer ter discussie. Onlangs stond hier ook een topic op dit forum. En zijn er veel suggesties om op andere manieren mensen binnen te laten. Inderdaad door studies. Het is raar dat studenten die hier studeren na hun studie het land uitmoeten. Dan pas kunnen ze wat gaan betekeken voor een land. Onlangs gaf Obama nog een speech in Texas hierover. Bedrijven als yahoo en Google zijn allemaal opgestart door immigranten. In die speech vertelde hij ook dat hij de dream act er door krijgen. (kinderen van illegale ouders die hier naar schoolgaan krijgen dan een greencard)
Zoals hier vooral de green card in de gaten gehouden, wordt dat in Amerika zelf helemaal niet. Die dream act Krijgt veel meer aandacht in de media.
Voor wie zich afvraagt waarom het nog tot 15 juli duurt eer je kunt checken of je gewonnen hebt: het antwoord is te vinden in deze transcriptie van een persconferentie of teleconferentie: http://barbados.usembassy.gov/pr05162011a.html
De nieuwe trekking heeft dus mogelijk al plaatsgevonden, maar de controle op eventuele dubbele entries loopt nog. Voor elke winnaar controleert men dus alle inzendingen op eventuele frauduleuze dubbele entries.We select out randomly from those who submitted, and then we do a thorough vetting to say that they are fully qualified as far as their applications prior to notifying them that they can continue to qualify. So for example, if - to see if they apply twice, we don't do that against the 19 million.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Centrino schreef:Voor wie zich afvraagt waarom het nog tot 15 juli duurt eer je kunt checken of je gewonnen hebt: het antwoord is te vinden in deze transcriptie van een persconferentie of teleconferentie: http://barbados.usembassy.gov/pr05162011a.html
De nieuwe trekking heeft dus mogelijk al plaatsgevonden, maar de controle op eventuele dubbele entries loopt nog. Voor elke winnaar controleert men dus alle inzendingen op eventuele frauduleuze dubbele entries.We select out randomly from those who submitted, and then we do a thorough vetting to say that they are fully qualified as far as their applications prior to notifying them that they can continue to qualify. So for example, if - to see if they apply twice, we don't do that against the 19 million.
Als ze dat altijd doen, is het zo raar dat ze niet eerder die glitsch hebben opgemerkt. Maar ja, speculaties schmeculaties.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Oei - dat is wel heel kort door de bocht. In feite zeg je dat mijn vrouw (die thuis is om de kinderen op te voeden) niet meetelt in de VS.oortjes schreef:Heeft je man enig idee wat het betekent H4 te zijn ? "don't even think about having a life in the US". Je telt hier niet mee als je geen baan hebt. Als je niet uitkijkt vereenzaam je al snel hier. Officieel mag je ook geen vrijwilligerswerk doen.
Als ik het goed heb dan is vrijwillgerswerk wél toegestaan, mits het écht vrijwilligerswerk is en niet werk dat in feite betaalt werk zou moeten zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Uit diezelfde link:tombourgui schreef:Volgens de Washington Journal 15 miljoen
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... tions_news

De helft van het aantal aanvragen kwam vorig jaar dus uit Bangladesh. Zo schiet de loterij zijn doel voorbij natuurlijk.
Zo! Dat is veel meer dan ik had gedacht. Maar ze hebben wel quota per regio/continent volgens mij, toch? Zodat het niet zo is dat de meeste winnaars uit Bangladesh komen, maar dat het meer gelijk verspreid is over de verschillende regios.Ripley6174 schreef: De helft van het aantal aanvragen kwam vorig jaar dus uit Bangladesh. Zo schiet de loterij zijn doel voorbij natuurlijk.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij wel, maar ik weet niet hoe de regio's zijn verdeeld. Als Azië als 1 regio wordt gezien, zal dus alsnog een behoorlijk deel naar Bangladesh gaan.OscarG schreef:Zo! Dat is veel meer dan ik had gedacht. Maar ze hebben wel quota per regio/continent volgens mij, toch? Zodat het niet zo is dat de meeste winnaars uit Bangladesh komen, maar dat het meer gelijk verspreid is over de verschillende regios.Ripley6174 schreef: De helft van het aantal aanvragen kwam vorig jaar dus uit Bangladesh. Zo schiet de loterij zijn doel voorbij natuurlijk.
Edit: Hier is het aantal winnaars per land te zien. Aan de resultaten te zien zou het geen slecht idee zijn om per land een quota vast te stellen.
Laatst gewijzigd door Ripley6174 op 17 mei 2011, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Je slaat de spijker op z'n kop. Helaas komt dit soort dingen nogal vaak voor. Ik werk in IT (Informatiebeheer?) en ik heb door de jaren heen een ware parade van incompetente IT-consultants voorbij zien trekken. Hoe duurder, hoe groter de kans dat ze eigenlijk niet weten wat ze doen. Voor de ingewijden een paar voorbeelden: een $175-per-uur IT Architect die niet wist hoe Load Balancing werkte, en een $225/uur Implementation Consultant voor een groot bedrijf die hun web-applicatie moest installeren en configureren maar nog nooit van HTTP Headers had gehoord. (Ik had veel lol toen mijn baas hem uiteindelijk een artikel "HTTP Headers for Dummies" stuurde met de hele groep in het CC-veld.)Georgie schreef:Als ze dat altijd doen, is het zo raar dat ze niet eerder die glitsch hebben opgemerkt. Maar ja, speculaties schmeculaties.Centrino schreef:Voor wie zich afvraagt waarom het nog tot 15 juli duurt eer je kunt checken of je gewonnen hebt: het antwoord is te vinden in deze transcriptie van een persconferentie of teleconferentie: http://barbados.usembassy.gov/pr05162011a.html
De nieuwe trekking heeft dus mogelijk al plaatsgevonden, maar de controle op eventuele dubbele entries loopt nog. Voor elke winnaar controleert men dus alle inzendingen op eventuele frauduleuze dubbele entries.
Het gaat hier om grote bedrijven die grote bekentenis genieten - en ook een goede reputatie hebben. Helaas wordt dit soort bedrijven meestal door de Vice Presidenten ingehuurd (Good Old Boys Club) tijdens het golfen. Men vraagt zelden naar de mening van de mensen 'op de vloer' en wil ook geen kritiek horen (dat is immers slecht voor de reputatie van de VP's). Ik had die ervaring in NL al en het is hier niet anders.
Het is gelukkig niet zo dat de NLs evenredig verloot worden onder de deelnemers. De regios waarvandaan minder immigranten komen krijg meer NLs toegewezen en verder kan een land maximaal 7% van de beschikbare visums krijgen. Jij hebt daardoor als Nederlander statistisch gezien meer kans op een visum dan iemand uit Bangladesh.
Amerikaanees, ik snap dat je boos en teleurgesteld bent, maar je woede is een beetje misplaatst. Iedereen hier leeft met je mee en vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, voor jou en voor de andere gedupeerden. Niemand betwist dat je keuzes gemaakt heb op basis van de eerste trekking en dat je daardoor dingen gedaan hebt die je anders niet zou doen. Maar het blijven keuzes; van de kleine - DHL of gewone post, tot de grote - baan gelijk opzeggen of nog even wachten.
Laten we het gezellig houden!
Amerikaanees, ik snap dat je boos en teleurgesteld bent, maar je woede is een beetje misplaatst. Iedereen hier leeft met je mee en vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, voor jou en voor de andere gedupeerden. Niemand betwist dat je keuzes gemaakt heb op basis van de eerste trekking en dat je daardoor dingen gedaan hebt die je anders niet zou doen. Maar het blijven keuzes; van de kleine - DHL of gewone post, tot de grote - baan gelijk opzeggen of nog even wachten.
Laten we het gezellig houden!

Erg jammer dat dit gebeurt is.
Had zelf de documenten niet opgestuurd (was het van plan om dat deze week te doen) maarja... That's life zekers.
Hopelijk is er nog een kans op de trekking in juli, en anders in oktober terug deelnemen.
Wss zullen de interviews toch heel wat vertraging oplopen aangezien de 'officiele' trekking nu 2 maanden later is, niet??
en aanvechten om ze toch geldig te verklaren heeft volgens mij niet veel zin, aangezien de meesten onder ons daar momenteel geen rechten hebben, en ze jou dus niets verplicht zijn.
Had zelf de documenten niet opgestuurd (was het van plan om dat deze week te doen) maarja... That's life zekers.
Hopelijk is er nog een kans op de trekking in juli, en anders in oktober terug deelnemen.
Wss zullen de interviews toch heel wat vertraging oplopen aangezien de 'officiele' trekking nu 2 maanden later is, niet??
en aanvechten om ze toch geldig te verklaren heeft volgens mij niet veel zin, aangezien de meesten onder ons daar momenteel geen rechten hebben, en ze jou dus niets verplicht zijn.
Nee toch .. hoe zeker is dat, of is dat maar een gerucht. Dat zou wel balen zijn!Georgie schreef:Ik heb via via trouwens ook gehoord dat de loterij misschien sowieso afgeschaft gaat worden, maar dat schijnen de Republikeinen met name voor te pleiten. Dan zou dit sowieso de laatste loterij geweest zijn. Heb er even geen goede source voor overigens, de link waarvan ik dacht dat die werkte, doet het niet goed.
Dank je wel .. ik heb het gelezen. Ik hoop voor jullie dat er een mogelijkheid komt om langer te kunnen blijven...SemJes schreef:@Sandy: we zijn hier nu sinds februari dit jaar. In principe maar voor een jaar (op een studentenvisum). Hier een link naar ons topic http://allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=31410
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
** De foute trekking heeft heel wat emoties teweeg gebracht. Sommigen bleven hierdoor maar in hetzelfde cirkeltje draaien van onbegrip of frustratie ten opzichte van de situatie en/of elkaar.
Daarom zijn er een aantal berichteten uit dit topic gehaald. Deze waren tegen de forumregels of bevonden zich heel erg op het randje en droegen zeker niet bij tot een constructieve wending.
Mogen we vragen om a.u.b. deze forumregels nog eens goed door te lezen, en je bij elk bericht dat je plaatst af te vragen of het wel een gepaste reactie is. Want ook olie op het vuur gooien is weinig constructief.
Elk bericht dat hier verder nog geplaatst wordt en dat terug dezelfde toon heeft dan de verwijderde berichten (scheldwoorden, verwijten maken, olie op het vuur gooien, iemand persoonlijk aanvallen/beledigen, enz. zal onmiddellijk verwijderd worden en de schrijver krijgt een ban van een aantal dagen. **
Daarom zijn er een aantal berichteten uit dit topic gehaald. Deze waren tegen de forumregels of bevonden zich heel erg op het randje en droegen zeker niet bij tot een constructieve wending.
Mogen we vragen om a.u.b. deze forumregels nog eens goed door te lezen, en je bij elk bericht dat je plaatst af te vragen of het wel een gepaste reactie is. Want ook olie op het vuur gooien is weinig constructief.
Elk bericht dat hier verder nog geplaatst wordt en dat terug dezelfde toon heeft dan de verwijderde berichten (scheldwoorden, verwijten maken, olie op het vuur gooien, iemand persoonlijk aanvallen/beledigen, enz. zal onmiddellijk verwijderd worden en de schrijver krijgt een ban van een aantal dagen. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dank je voor de moeite, Elke. Intussen is er ook een goed topic gestart (dankzij jou volgens mij, maar intussen op naam van SemJes) over 'wat na deze uitslag', waarin de gedupeerden goed kunnen verder praten. En verder wil ik iedereen die nu weer kans maakt, ook veel succes wensen. Wat ik al zei: Ik gun het uiteindelijk iedereen, en begrijp jullie vreugde dat je nu wel kans maakt heel goed. Ik hoop natuurlijk het liefste op mezelf, maar de rest ook wel hoor 
(hee, en ik zie net dat ik dankzij dit topic vandaag de 2500 reacties gepasseerd ben, whoehoe!)

(hee, en ik zie net dat ik dankzij dit topic vandaag de 2500 reacties gepasseerd ben, whoehoe!)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Big Al, nee natuurlijk dat zeg ik niet. Ik zie thuisblijven en kids opvoeden als het equivalent van een baan (wat heet, meer dan....) en de US samenleving doet dat over het alg. ook in mijn ervaring. Jij en je vrouw hebben die keuze gemaakt, en het operatieve woord hier is 'keuze'. Plus als je kids hebt, dan heb je kontakt met andere ouders, er zijn kontakten met de school, er is sport enz. Op die manier tel, en doe, je toch mee. Gaat je vrouw straks eventueel toch solliciteren, dan wordt ze serieuzer genomen dan iemand die 'zonder reden' thuis zat - zoals ik. Weinig USers kennen H4, en bijna geen enkele USer wil geloven dat hun overheid mensen belet te werken. (Immers de prez zegt regelmatig dat een ieder die hard wil werken in de US een kans heeft.)
Any substantial volunteering is verboden, het enige dat ik weet dat toegestaan was, was blikjes uitdelen bij de FoodBank. De meeste immigration lawyers 'err on the side of caution', dus alles werd afgeraden, want zou mijn man zijn G.K. in gevaar brengen. Tsja, het was ook niet hun leven dat weglekte, nietwaar. Plus zelfs als ik iets te volunteren had gevonden dat mocht, zonder tweede inkomen was er geen tweede auto, enz. En SoCal is echt niet te befietsen (been there, tried to do that.)
Staceybeesie, dank voor je uitleg !
Kastelke, dank ! goed idee het onderwerp niet op slot te doen, maar op te schonen !
Any substantial volunteering is verboden, het enige dat ik weet dat toegestaan was, was blikjes uitdelen bij de FoodBank. De meeste immigration lawyers 'err on the side of caution', dus alles werd afgeraden, want zou mijn man zijn G.K. in gevaar brengen. Tsja, het was ook niet hun leven dat weglekte, nietwaar. Plus zelfs als ik iets te volunteren had gevonden dat mocht, zonder tweede inkomen was er geen tweede auto, enz. En SoCal is echt niet te befietsen (been there, tried to do that.)
Staceybeesie, dank voor je uitleg !
Kastelke, dank ! goed idee het onderwerp niet op slot te doen, maar op te schonen !
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 mei 2011, 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat was op voorstel van o.a. Sandy (en nog iemand, maar ik weet zo direct niet meer van buiten wie, mijn motortje is een beetje vermoeid na al dat gedoe). En ik vond het bericht van SemJes heel passend om daar mee te starten.Georgie schreef:Intussen is er ook een goed topic gestart (dankzij jou volgens mij, maar intussen op naam van SemJes) over 'wat na deze uitslag',

Elke
-
- Amerikafan
OscarG schreef:Zo! Dat is veel meer dan ik had gedacht. Maar ze hebben wel quota per regio/continent volgens mij, toch? Zodat het niet zo is dat de meeste winnaars uit Bangladesh komen, maar dat het meer gelijk verspreid is over de verschillende regios.Ripley6174 schreef: De helft van het aantal aanvragen kwam vorig jaar dus uit Bangladesh. Zo schiet de loterij zijn doel voorbij natuurlijk.
Ik heb deze week gelezen (dacht op de officiële site) dat er nooit meer dan 7% van de greencards uit 1 land mogen komen. Vandaar dat de kans voor Bangladesh ook 0,2 % is. En de 19,6 miljoen deelnemers van dit jaar een wat vertekend beeld geeft.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Jeetje ik lees dit nu pas!! (zie dat het ook op dezelfde dag gebeurd is als toen ik even andere dingen aan mn hoofd had....)
Wat erg zeg!!
Sophie wat moet dat een klap in je gezicht geweest zijn zeg!!! Ik hoop echt voor je dat je m alsnog weer wint!!
Wat erg zeg!!
Sophie wat moet dat een klap in je gezicht geweest zijn zeg!!! Ik hoop echt voor je dat je m alsnog weer wint!!
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"