@ Elke
Ja, er was nog wel een los eindje wat betreft dit forum, maar ik kan het niet nalaten er elke dag even te lezen. Ik zal ook nog een blog schrijven over vandaag en voorgaande relevante dagen.
Wat betreft het medische onderzoek: ik had alarmerende info gelezen op de site van de regering zelf,dat ze heel veel van je zouden willen weten en zien, en ofschoon meerdere mensen mij gerustgesteld hadden, zat me dit toch niet lekker. De zeer aardige dokter Schulte jr. gaf me tijdens het gesprek zelfs meerdere leuke Duitse songs op een papiertje mee, toen hij hoorde dat ik o.a. docent Duits was. Echter vond ik de standaard vragenlijst met toch veel ' heavy' vragen niet echt prettig, en ik werd ook zenuwachtig van het lichamelijke onderzoek (wat heel erg meeviel, dat weer wel). Mijn hartslag en bloeddruk waren een stuk sneller respectievelijk hoger dan normaal.
Dit weet ik omdat Jeroen en ik nog speciaal naar onze eigen dokter (die wij niet eens kennen, want we komen daar nooit, en het is een praktijk van meerdere doktoren!) waren gegaan, om een pre check-up te doen. Daar kwam toen uit, dat mijn bloeddruk zelfs laag was te noemen (en de hartslag was ook een stuk lager dan tijdens het US medische onderzoek), maar nu was dat allemaal een stuk hoger en zeker niet meer ' laag' te noemen. Maar het viel binnen de normen, dus het was oké. Jeroen was een stuk kalmer en had een hartslag van 60 per minuut (ik 88 per minuut). Ik zat me dus aardig op te winden, niets voor mij, die hoge waardes. X ray en bloedonderzoek waren dus ook oké en we hebben de cd rom met x ray foto's vandaag mee gekregen (nog niet eens bekeken in de drukte!).
En vandaag: het was heel druk op de Amerikaanse Ambassade en we moesten circa 1 uur en 50 minuten wachten. We mochten ook nog even een gezellige $1638,- aftikken op onze AE, en ik had in mijn naïviteit gedacht dat het slechts twee maal $440 was, bleken er nog twee posten bij te komen. Het gekke is dat ik dit wel een paar keer had zien staan, dus dat er meerdere fees bij kwamen kijken, maar toch was uiteindelijk het kwartje niet helemaal gevallen haha. (die viel vandaag wel, heel letterlijk).
Niet dat dit een probleem was, maar het was meer dan we dachten. In het totaal hebben we nu zeker €2500 euro uitgegeven als voorbereiding op/voor dit gesprek (vertalingen, medisch, interview). Maar goed, ik zal nog een blog voor mijn eigen website schrijven, dat doe ik in het Amerikaans.
Wat betreft de vragen: de knappe US consul (jonge kerel, donker haar en ogen, intelligent voorkomen) zat Jeroens papieren zeer aandachtig, maar snel te bekijken. Hij keek zo serieus, dat we allebei toch een beetje schrik in de benen kregen, en hij stelde ook even het geluid uit om met een collega nog eens extra iets door te spreken. Maar hij eindigde dan toch met: your visas are approved (en op het eind lachte hij meer). We zeiden: thank you, we are very happy about it. En toen zei hij met een lach: me too! Het gesprekje viel reuze mee en ook hierover had ik me zitten opwinden, maar het bleek dus allemaal niet zo wereldschokkend als ik gedacht had.

Het resultaat vind ik wel wereldschokkend: we hebben de Green Cards. Ik moet het even laten bezinken en er wat nachtjes over slapen om het te verwerken, de spanning van het wachten hierop.
Grappig van die huurders.

Ook hierover moeten wij nog goed nadenken... (naast denken over wanneer " POE" , hoe nu verder met huis etc.)