Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Oh dat klinkt goed, Sten. Wij woonden een aantal jaar in Simi (in Woodranch), vandaar dat ik 1000 Oaks ken, het is er best mooi.
1000 Oaks is waar ik - de enige keer dat me dat overkwam - een filmster (letterlijk) tegen het lijf liep, in een shopping mall, George Kennedy.
1000 Oaks is waar ik - de enige keer dat me dat overkwam - een filmster (letterlijk) tegen het lijf liep, in een shopping mall, George Kennedy.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Sten, wat een fijn nieuws, heb je draadje een tijdje gevolgd en nu het goede nieuws van de GC, gefeliciteerd! 

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Oortjes
Haha, nou ik ben benieuwd wie wij allemaal gaan ontmoeten. Nicolas Cage misschien.
Haha, nou ik ben benieuwd wie wij allemaal gaan ontmoeten. Nicolas Cage misschien.

@ Raafje 87
Dank je wel, ja, het was een lange zit van precies een jaar tijd. We moesten een stuk langer wachten dan GJK en Ziva, maar alles heeft een reden en voor ons was dit het beste (mijn zenuwen erover even buiten beschouwing gelaten).
Dank je wel, ja, het was een lange zit van precies een jaar tijd. We moesten een stuk langer wachten dan GJK en Ziva, maar alles heeft een reden en voor ons was dit het beste (mijn zenuwen erover even buiten beschouwing gelaten).
We hebben zojuist naar de XRay foto's gekeken. Je moet er naar leren kijken en ook op internet wat informatie opzoeken. We zagen ook dat bij ons alles volkomen normaal is; mijn hart lijkt een tikkeltje groter dan dat van Jeroen (op het moment van de foto in ieder geval, misschien/waarschijnlijk verschilt dat ook), verder was het zeer goed vergelijkbaar.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben ook wel eens bij mensen in Thousand Oaks geweest, en het is daar mooi inderdaad.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Even tussendoor voor Raafje: what's a couch surfer ?
- Georgie
- Amerika-expert
Als ik zo vrij mag zijn om voor Raafje te antwoorden: Couchsurfen is een concept waarbij je mensen gratis op je bank (of logeerbed) laat slapen, of jij andersom bij mensen logeert, als je op reis bent. Op die manier kan je dus budget reizen, en ontmoet je de locals. Via de website couchsurfing.com kan je een profiel aanmaken en mensen uitzoeken om bij te gaan slapen, wanneer je op reis bent. Je kunt zelf ook je bank/bed beschikbaar stellen, maar dit hoeft niet. Ik heb het zelf nu gedaan in Bulgarije, Parijs en Sacramento, en vond het echt ontzettend leuk! Afhankelijk van hun tijd en gastvrijheid overnacht je gewoon bij hen, of nemen ze je mee naar de bezienswaardheden/insiders tips etc. Echt heel erg leuk, en de mensen die ik heb getroffen waren echt fantastisch. Ik heb zelf niet echt behoefte aan mensen in m'n huis, maar wanneer je dit leuk vindt, kan dit dus wel. Ook worden er vaak in grotere steden couchsurfing meetings georganiseerd en dat is een hele internationale community.Toen ik in Sofia woonde, ben ik met m'n Nederlandse vriendin naar zo'n meeting geweest, en daar hebben we een gigantische vriendengroep aan overgehouden, en binnen een uur waren we meegevraagd op een roadtrip naar Macedonia een paar dagen erna, wat de trip van m'n leven is geworden. Ons hele sociale leven in Sofia is daardoor op gang gekomen! Echt fantastisch! Ook werd ik met zelfde vriendin in Parijs meegenomen door de jongen bij wie we sliepen naar een CS meeting in Parijs, waar we iemand leerde kennen die ons vervolgens weer uitnodigde voor een picknick op de kade aan de Seine de volgende dag met een grote groep internationale mensen. Het is een geweldige mindset!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Georgie
- Amerika-expert
Sten, ik heb dit liedje toevallig net in een ander topic geplaatst, maar vond 'm voor jou ook wel heel toepasselijk, dus bij deze!
Allereerst super gefeliciteerd! Ook al is het vrijwel zeker dat wanneer je gewonnen hebt je ook door de keuringen komt is het toch de laatste stap die nog even spannend is en ik ben blij voor jullie!Sten schreef:Hallo Knabbeltje, Georgie, Oscar G en Guinevere (? > verkeerde topic?)!
Thanks Thanks!
Wat betreft de grote oversteek: zo snel mogelijk. We hebben ons huis nog niet verkocht, maar we hebben mogelijk wél serieus geïnteresseerde huurders. (het laatste is dus niet iets wat de voorkeur heeft, wegens redenen die jullie zullen snappen. Het lot wil dat die geïnteresseerden een Amerikaanse advocaat en zijn vriendin zijn... maar dat is dus nog niet zeker!).
We willen naar California, ondanks de vele waarschuwingen dat het te duur is. Tja, we zijn eigenwijs, en we moeten inderdaad afwachten of dat gaat lukken. We twijfelen nog tussen Davis/Sacramento en Santa Monica, en we willen die buurten als eerste gaan verkennen. We hebben een opvangadres in ieder geval voor de eerste week. (in Thousand Oaks, dus het gebied dat in de buurt ligt van L.A.)
Ik zou (en niet omdat ik er zelf woon, maar doordat ik echt van iedereen het hoor en het zelf ervaar) echt proberen om meer zuidelijker te kijken vanaf LA richting San Diego.
Het is duurder, maar ook in deze omgeving is het te overleven zelfs op plekken in de buurt van de stranden en het is het in mijn ogen zoveel meer waard.
Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar hoe zuidelijker je gaat vanaf LA, hoe beter/mooier en fijner het wordt, ik zou er echt zeker in ieder geval even rond gaan kijken!:)
Die woont hier in Newport (of woont onder andere hier, hij zal ongetwijfeld meer huizen hebben), maar ik heb hem nog niet gezien en het interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Dr wonen hier een hele rits beroemdheden, maar meer dan leuk om het te vertellen vind ik het niet:)Sten schreef:@ Oortjes
Leuk om je verhaal te lezen Sten!
PS. wat heb jij gigantisch veel followers op Twitter!!!
PS. wat heb jij gigantisch veel followers op Twitter!!!

Sandy
Georgie, dat klinkt inderdaad leuk, maar is het niet eng zomaar bij een vreemde te verblijven ? Is er een screening van gasten en gastheren/dames ?
(Ik heb in Milwaukee gewoond en daar gaf Jeffrey Dahmer ook een soort hospitality aan jonge mannen.)
(Ik heb in Milwaukee gewoond en daar gaf Jeffrey Dahmer ook een soort hospitality aan jonge mannen.)
@ Georgie
Schitterend, dank je, ik heb het meteen op mijn Twitter gezet!
Lief dat je zo meeleeft, en wij (Jeroen en ik) doen dat ook met jou.
Schitterend, dank je, ik heb het meteen op mijn Twitter gezet!

Laatst gewijzigd door Sten op 18 mei 2011, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
@ GJK
Dank je voor de tip... We horen dat veel over San Diego en de gebieden in die richting. We zullen onze eerste weken goed moeten benutten om een aantal specifieke locaties te onderzoeken. Zelf trekt mij Davis ook omdat je daar goed kunt fietsen (het is er plat
), en ik houd daar erg van en lichaamsbeweging is goed voor mij (ghe ghe voor wie niet). Met fietsen kun je ook genieten van de natuur en goed voor je lichaam zijn. Vanuit Davis kunnen we zowel naar Sacramento als naar San Francisco voor werk en voor alles meer dat je in het redelijk kleine Davis niet vindt. Bovendien is er elke week een grote o.a. groentemarkt, en voor ons - als veganisten - is het belangrijk dat we goed aan de groentes kunnen komen, en hopelijk ook betaalbaar. Ik kook bijna elke dag en dat bevalt ons beiden goed. Ook staat mij de universiteitscultuur daar zeker aan. Net als Georgie voel ik mij thuis tussen onderzoekers, docenten, studenten, etc. In Utrecht voelde ik mij ook altijd zeer goed.
Jeroen wil niet in loondienst gaan (dat zou pas een optie worden als het andere niet lukt), dus we zijn niet plaatsgebonden, omdat bijna iedereen een pc heeft en hulp nodig heeft of een website zou willen.
Ik ben sinds 2007 uit het onderwijs (12 jaar o.a. Duits gegeven), maar misschien is het raadzaam als ik mijn Duits weer eens ga ophalen, want het is helaas erg aan het verstoffen. Allereerst ga ik Jeroen helpen, ik ben denk ik handig in de santenkraam eromheen. Ook zou ik mijn boeken graag in Amerika uitgeven en als ik daar ben, zal ik die optie gaan onderzoeken.
We hopen je daar nog eens te zien, want het is toch heel bijzonder dat we in dezelfde lichting zaten...
Dank je voor de tip... We horen dat veel over San Diego en de gebieden in die richting. We zullen onze eerste weken goed moeten benutten om een aantal specifieke locaties te onderzoeken. Zelf trekt mij Davis ook omdat je daar goed kunt fietsen (het is er plat

Jeroen wil niet in loondienst gaan (dat zou pas een optie worden als het andere niet lukt), dus we zijn niet plaatsgebonden, omdat bijna iedereen een pc heeft en hulp nodig heeft of een website zou willen.
Ik ben sinds 2007 uit het onderwijs (12 jaar o.a. Duits gegeven), maar misschien is het raadzaam als ik mijn Duits weer eens ga ophalen, want het is helaas erg aan het verstoffen. Allereerst ga ik Jeroen helpen, ik ben denk ik handig in de santenkraam eromheen. Ook zou ik mijn boeken graag in Amerika uitgeven en als ik daar ben, zal ik die optie gaan onderzoeken.
We hopen je daar nog eens te zien, want het is toch heel bijzonder dat we in dezelfde lichting zaten...
Dank je Sandy!
Aan die volgers werk ik actief (via een community), want ik dacht dat dit misschien handig zou zijn in Amerika...
Aan die volgers werk ik actief (via een community), want ik dacht dat dit misschien handig zou zijn in Amerika...

- Georgie
- Amerika-expert
Ja het is een zelf regulerend systeem. Mensen die bij mensen logeren schrijven over elkaar een soort 'reflectie', en zo bouw je dus een heel netwerk op met (goede) referenties die zichtbaar zijn op je profiel. Zo kan je dus zien of iemand veel mensen ontvangt, of hij je op sleeptouw neemt of juist met rust laat, en of iemand een prettige gast was bijvoorbeeld. Het werkt heel handig.oortjes schreef:Georgie, dat klinkt inderdaad leuk, maar is het niet eng zomaar bij een vreemde te verblijven ? Is er een screening van gasten en gastheren/dames ?
Dank je Sten

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@ Oortjes, Georgie heeft het al helemaal uitgelegd zag ikGeorgie schreef:Ja het is een zelf regulerend systeem. Mensen die bij mensen logeren schrijven over elkaar een soort 'reflectie', en zo bouw je dus een heel netwerk op met (goede) referenties die zichtbaar zijn op je profiel. Zo kan je dus zien of iemand veel mensen ontvangt, of hij je op sleeptouw neemt of juist met rust laat, en of iemand een prettige gast was bijvoorbeeld. Het werkt heel handig.oortjes schreef:Georgie, dat klinkt inderdaad leuk, maar is het niet eng zomaar bij een vreemde te verblijven ? Is er een screening van gasten en gastheren/dames ?

@Georgie, ook een CS-er? Super! Thanks voor het invullen, zie het pas veel te laat weer de vraag hahaha

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Georgie
- Amerika-expert
Wat leuk Raafje, waar ben jij allemaal geweest met CS, of laat je mensen ook bij jou? 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2097 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie