Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

koelbox

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
girliecathy
Amerikakenner

koelbox

Bericht door girliecathy »

Ik heb een vraag over de koelboxen in Amerika. We gaan met 2 personen rondtoeren met de auto en zijn een beetje aan het kijken voor een koelbox maar we hebben geen idee welke afmeting we moeten kopen. Ik zag een leuke op de Walmart website en die was 38 quarters geen idee hoe groot dat is.
Mijn vraag is dus welke afmeting is het handigst ? Het plan is om er drinken en wat broodjes en snacks voor onderweg in te stoppen we trekken van motel naar motel dus we gaan geen hele kilo's vlees erin stoppen.
En op welke handige dingen kunnen we nog letten als we er 1 gaan kopen.
elisab
Amerika-ontdekker

Re: koelbox

Bericht door elisab »

Wij kopen altijd die witte foam koelboxen in de supermarkt, en laten die, bij vertrek naar Amsterdam bijv., ook achter in het hotel. Die dingen kosten een paar dollar, en je kunt er een heleboel in kwijt! Handig ook om tegelijkertijd plastic bestek en bordjes-kommetjes erbij te kopen. Wij rijden soms 6 uren tot 10 uren achterelkaar, en dan is het wel prettig om je eigen ´ koelkeukentje´´ mee te nemen. Wij stoppen die boxen vol met broodjes, drinken, water, vruchten,snacks, chocola, kortom alles wat koel gehouden moet worden.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik koop meestal de 28 QT van Coleman:

Afbeelding

Als het puur is om wat eten en drinken koel te houden, voldoet die prima.

Overigens ben ik absoluut geen fan van de piepschuimboxen. De meningen hierover op het forum zijn verdeeld maar ik zal zo'n box nooit kopen. Ze mogen dan goedkoper zijn maar zijn mij te fragiel.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Die Koelmanboxen -zie afbeelding- zijn prima,. Alleen kun je die niet achterlaten! Zonde! Dus...meenemen terug naar Nederland! En voor de foamkoelboxen geldt ´´handle with care´´ natuurlijk!
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Wij hebben vorige keer ook zo een kunststoffene gekocht.

Maar ook achtergelaten in het hotel koste 17$ ofzo en was huge!
op de achterbank kan nog maar 1 pers zitten als dat ding er stond.
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wij gaan ook voor de stevige variant, kosten maar een paar $ meer.

In het begin wel eens een piepschuimen gehad, maar van een lekkage wordt je ook niet vrolijk. :mrgreen:
Daarnaast sluiten die plastic boxen doorgaans ook beter en blijft je ijs langer goed.

Voor 2 personen is die van 28 QT vaak prima.
Gewoon even kijken in de Walmart.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

De koelbox is vaak een kwestie van smaak ruimte en frequentie van gebruik. Wij hebben voor onze trip een piepschuim box gebruikt.
Bij het zoeken naar een hotel kijken we of deze een koelkast op de kamer heeft . als je de piepschuim variant 24 uur 7 dagen
gebruikt gaat hij lekken en heb je een natte achterbak . Voor als we op die manier de koelbox gebruiken nemen we voor een
aantal dolars meer een stevige die niet kan lekken.

Afbeelding
girliecathy
Amerikakenner

Wij waren inderdaad van plan om een stevige versie te kopen. Dus 28 quarter is voldoende. Gaan inderdaad bij Walmart wel even kijken of we iets vinden.
Heb er ook 1 gezien op wielen is dat handig of hebben die weinig nut ?
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Bij de Walmart hebben ze een aantal koelboxen in in alle maten en prijzen dus kun je er ter plaatse
een uitzoeken die past in de ruimte die je ter beschikking hebt. Persoonlijk vinden we een box op
wielen wat onhandig, maar dat is erg persoonlijk.
Harm
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik neem ze altijd zonder wielen. Hangt een beetje van het gebruik af. Ik zet 'm in de auto en neem 'm 's avonds mee naar de motelkamer. Voor mij de moeite niet om dan eentje met wielen te nemen. In die gevallen waar de auto ver van de kamer af staat (bijv. bij de hotels in Las Vegas) laat ik 'm in de auto.

Net wat Harm zegt, is persoonlijk. Zou ter plekke gewoon bekijken wat jullie handig lijkt. Overigens is het soms even zoeken naar de juiste koelbox bij de Walmart. Ze hebben ze vaak op verschillende plekken in de winkel staan (zoals met meer artikelen). :wink:

Roland

MainOffender
Amerika-ontdekker

Bericht door MainOffender »

Zou ook een harde koelbox willen kopen dit jaar. Vorig jaar moesten we na 2 weken een nieuwe piepschuim box kopen omdat de eerste lekte.
Ik vraag me alleen af waar je ermee blijft na de reis. Hebben ze in Amerika ook een soort van kringloopwinkel? Wij vertrekken terug vanuit Seattle.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb 'm al eens bij familie achtergelaten, ook al eens bij Loek :wink: maar de overige keren liet ik 'm gewoon achter in de motelkamer.

Roland

laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,

Wij camperen meestal tijdens onze reizen door de USA en leveren onze spullen in op de laatste camping,die hebben er meestal wel een goed doel voor (bv,leger des heils) en soms willen mede kampeerders ook nog wel iets hebben.
Persoonlijk zou ik voor een harde koelbox gaan,geen lekkage van water.
Laatst gewijzigd door laguna62 op 19 mei 2011, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
girliecathy
Amerikakenner

We laten de koelbox gewoon ergens achter. Dat deden we ook met de stoeltjes en overgebleven etenswaren en flessen cola die we over hadden.
Vorig jaar heb ik er iemand blij mee gemaakt op de laatste camping waar we stonden het was een vrouw die geen werk had en ze wilde alles wel hebben.
Gaf mij ook een goed gevoel want vond het eigenlijk zonde om alles weg te gooien.
We gaan de Walmart wel doorspitten op zoek naar een harde koelbox van ongeveer 28 quart whatever een quart is.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

girliecathy schreef:whatever een quart is.
Een quart is een kwart van een gallon.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Nog een tip: Wij zoeken er altijd 1 met een tuitje vanonder (valt niet altijd mee :( ) zodat we het water er makkelijk uit kunnen laten lopen zonder alles eruit te moeten halen. :thumbup:
girliecathy
Amerikakenner

Dankje Aida ben ik weer wat wijzer geworden :thumbup:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Rebekka1977 schreef:Nog een tip: Wij zoeken er altijd 1 met een tuitje vanonder (valt niet altijd mee :( ) zodat we het water er makkelijk uit kunnen laten lopen zonder alles eruit te moeten halen. :thumbup:
Die hadden wij ook eerst, maar hebben hem tot twee keer toe moeten ruilen omdat het tuitje lekte.
De derde keer hebben we maar een koelbox zonder tuitje genomen.

Marjon
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Houd ook dit topic in de gaten, misschien hoef je er dan niet een te kopen, of kun je hem achterlaten bij een Nederamerikaan die het weer afgeeft aan een ander forumlid. Ik heb er momenteel ook nog eentje staan. In Juni komen daar weer een bij en een paar stoeltjes bij.
girliecathy
Amerikakenner

Bedankt voor de tip Loek, we starten in Seatte dus komen we helaas niet bij jou in de buurt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer