Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I-129F (K1) aanvraag?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Syrellaris
Amerika-ontdekker

I-129F (K1) aanvraag?

Bericht door Syrellaris »

Hallo allemaal,

Al enige tijd hou ik dit forum in de gaten en lees ik de ene topic naar de andere af om er achter te komen hoe de Emigratie procedures nou precies lopen.
Toch blijft er bij nog enige twijfel bestaan over wat er nou precies opgestuurd moet worden tijdens de K1 visum aanvraag en of bepaalde dingen een grote invloed gaan hebben tijdens de procedure.

Ik heb nu zo'n 3 jaar een relatie met een Amerikaanse, en sinds augustus 2010 zijn we verloofd. Wij willen graag de stap maken om mij die kant op te krijgen, aangezien dit voor mij makkelijker is.
Voor haar is het op het moment simpel weg niet te doen, gezien ze 4 kinderen heeft. Ze alleenstaand en heeft een eigen woning en is op het moment 29 lentes jong. Zij werkt als surgical tech voor een doctor.
Ik zelf ben op het moment 25 jaar oud en werk al 5 jaar in de beveiliging. Voornamelijk Aviation Security (Vliegtuig beveiliging, passagier controle, ruim bagage etc). haar opleiding zit dus wel snor, maar met mijn kleine MBO 3 ICT opleiding en een MBO 2 Beveiliging diploma en natuurlijk het Aviation Certificaat sta ik dus behoorlijk lager. Gaat dit problemen opleveren? Is het überhaupt wel geldig in Amerika.

Mijn andere vraag is natuurlijk zoals ik in het begin al vermelde, wat er nou precies in de eerste envelop moet zitten die opgestuurd moet worden. Zoals ik begreep van de officiele Us.gov website Moet er een I-129F worden ingevuld door mijn verloofde(Amy) en opgestuurd worden met een Check van 500 Dollar. Ze had het ook al over een screening gehad die eerst gedaan moest worden, welke ze dus ook gehad heeft. Via een mail daarvan had ze mij laten weten dat ze nu de echte application mocht gaan insturen.

Is het daarom verstandig om gelijk bij de eerste aanvraag (I-129F) gelijk al foto's en kopieen van Airline tickets te doen om te laten zien dat ik er in de afgelopen 2 jaar meerdere keren geweest ben en dat het serieus is?

Zoals je snapt ben ik een beetje verloren in wat er dus precies gedaan moet worden en hoop daarom ook dat jullie mij een beetje kunnen helpen met uitleg :).

Groetjes,

Ricardo
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Re: I-129F (K1) aanvraag?

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Je zou kunnen beginnen om eens hier te kijken: http://www.uscis.gov/files/form/i-129finstr.pdf
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb zelf de K1 niet gedaan, maar ik weet dat meerdere K1 applicants hier op dit forum enorm veel aan visajourney.com gehad hebben. Die website wordt -niet- gerunned door de Amerikaanse overheid, maar de leden daar gebruiken hun ervaringen om "guides" voor allerlei soorten visa procedures te maken, en ik denk dat je daar enorm veel aan kan hebben.

Wat betreft je opleiding - je zou voor de grap eens moeten kijken wat er allemaal vereist wordt voor iemand in aviation security hier. Gewoon eens op wat banensites kijken, dan weet je meteen waar je tegen aan gaat lopen. Ook zou je kunnen kijken of je je diploma's kan laten vertalen naar een Amerikaanse equivalent (door bijvoorbeeld Nuffic - in Den Haag, of WES - in New York). Het enige dat ik weet van vliegvelden is dat als je voor de FAA wilt werken, je een bepaald niveau security clearance zult moeten hebben, en je die eigenlijk alleen maar krijgt wanneer je een Amerikaans staatsburger bent.

Maar goed, dit zijn geen redenen om te denken dat het dan maar niks wordt, natuurlijk. Waar een wil is, is een weg!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Ik heb wel de K1 gedaan en ben het met DixieChick eens, het zal zeer zeker lonen om op visajourney.com te kijken. Ze hebben daar echt een schat aan informatie, de diverse guides en ervaringen op de forums daar hebben er voor gezorgd dat het allemaal zonder problemen is gegaan.

Over die foto's en dergelijke, het is wel aan te raden dit al gelijk erbij te doen. Even kort gezegd werkt het als volgt:

- US Citizen dient de aanvraag in Amerika in, hierbij moet voldoende bewijsmateriaal aangeleverd worden om aan te tonen dat er echt een relatie is. Foto's en tickets zijn hierbij zeer gewenst, maar voor een complete lijst zou ik even op visajourney kijken. Als er niet voldoende bewijsmateriaal is, wordt het hier namelijk al afgeketst.
- Na goedkeuring gaat de aanvraag naar het consulaat in Nederland, waar je een interview met de consul krijgt. Hierbij moet je ook weer wat aanvullende informatie en bewijsmateriaal overhandigen, maar in plaats van de oudere informatie die je al opgegeven hebt, moet dit materiaal zijn dat je hebt 'verzameld' vanaf de tijd dat de I-129F is ingediend, dus erna (zodat ze zien dat de relatie 'ongoing' is).
- Daarna krijg je toestemming, je gaat naar de VS en trouw je. Na je huwelijk moet je op voor je AOS (Adjustment of Status), hierbij moet je weer nieuwe bewijsmateriaal opsturen en soms krijg je een interview. Dit is wederom weer nieuw bewijsmateriaal.
- Na twee jaar moet je je ROC (Removal of Conditions) aanvragen, waarin je moet aantonen nog altijd getrouwd te zijn. Dit bewijsmateriaal moet ook weer nieuw zijn, en vanaf de datum dus dat je je AOS hebt geregeld.

Je kunt nu dus het beste je foto's en tickets in dienen want die zullen later in de rit niet zo veel meer waarde hebben. Het gaat in het begin er dus om van wat er tot heden gebeurd is, daarna is het telkens vanaf dat vorige punt dat het bewijsmateriaal aangeleverd moet worden. Je moet dus wel de gehele tijd bewijsmateriaal blijven verzamelen (tickets bewaren, bepaalde dingen bewaren waaruit blijkt dat er gezamelijke financiële verantwoording is en ga maar door).

Maar, nogmaals, je kunt het beste even een kijkje op visajourney.com kijken want daar kunnen heel veel van je vragen beantwoord worden ;)
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Momenteel zelf bezig met de K1. Wij zitten nu in de eind-fase. NOA1, NOA2 gehad van het USCIS en de boel is dus nu onderweg naar Nederland na zo'n ±140 dagen sinds onze eerste 129F zending. I-129F kost overigens geen $500,- maar $340,- als ik me niet vergis. Toch iets minder zuur :)

Wij hebben voor onze aanvraag de VisaJourney Checklist doorlopen. Op een aantal plaatsen ging het bij ons bijna fout:
1) De knaap bij wie ik m'n pasfotos heb laten maken was er nogal luchtig over. Als ze écht streng waren geweest had ik denk ik pech gehad want IK vond ze onvoldoende.
2) Bijna naar het verkeerde kantoor gestuurt. Ik kan me nog herinneren dat er wat verwarring was waar het nu eigenlijk naar toe moest. Een PO box of een kantoor ... en welke staat dan .. Let dus goed op :)
3) Kopietjes maken van alles wat je opstuurt! Het is gewoon wijs dat je alles zelf nog door kunt lezen en later door kan sturen naar je fiancee of visa-versa.

VisaJourney heeft ook erg goede statistieken. Als je eenmaal weet waar je aanvraag in behandeling is (Bij ons Vermont) dan kan je helemaal uitspitten wat nu het gemiddelde is enzo. Niet altijd even fijn om te weten maar vooral in het begin heeft dit flink wat stress weggenomen voor mij.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

I-129F is zo te zien dus goedkoper geworden. Toen ik het een jaar geleden doorliep was het nog $455. En ik kreeg ook nog de hogere visumkosten van het consulaat ;)

Maar inderdaad, lees de info op visajourney. Foto's en bewijsmateriaal is niet alleen aan te raden, maar verplicht. Je krijgt geheid een RFE (Request for Evidence) als je deze niet meestuurt.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Syrellaris
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie, ik heb het enigszins een beetje druk gehad. Ik ben namelijk maandag net weer uit Nederland gekomen en zoals altijd staat het werk dan in principe alweer voor de deur.
maar goed, ik heb jullie reacties gelezen en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Vooral de website die DixieChick gegeven heeft vind ik erg nuttig en ga deze dan ook eens goed door pluizen.

Ik wist niet dat het bewijs materiaal tevens elke keer nieuw moest zijn, ik heb namelijk op het moment alleen foto's, vliegtickets etc van mij en ons van de 3 keren dat ik daar geweest ben. Gelukkig komt zij dit jaar ook nog naar Nederland (mits dat kan met de kinderen) en zullen we daar ook nog foto's van vast leggen, maar andere bewijzen van haar zullen wel wat creativiteit moeten verwachten. Maar dat zal allemaal wel goed komen. Dit zou tevens haar aller eerste keer in Nederland zijn. Ik hoop dat dat geen probleem is voor de hele aanvraag.

@ DixieChick,

Tja wat de opleiding Aviation betreft was ik daar inderdaad al een beetje bang voor. Dat ik dat niet mag doen vanwege dat ik nog geen staatsburger ben. Ik was er namelijk achter gekomen dat werken bij de politie ook niet mogelijk was als greencard houder. Ik had tevens wel ergens gelezen bij de Loterij informatie dat mensen uit de beveiliging wereld wel erg welkom zijn, dus hopelijk kan ik mijn diploma's laten vertalen en daad werkelijk ook geldig zijn dan. Maar dat zou ik dan maar bij Nuffic of dergelijke moeten uitzoeken. Mijn dank voor die info :)

Wat werk betreft ben ik niet te beroerd om wat voor werk dan ook te doen, ik pak in principe alles aan in het begin. Kan daarna altijd nog wel kijken voor een baan die echt bij me past. Tevens had mijn verloofde het erover dat ik ook eventueel nog terug naar school kon bij een staats universiteit, dus misschien dat dat wat is als het zover is.

Groet,
Ricardo
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Waar jullie ook aan moeten denken is de financiële kant. Hoewel dat voor de I-129F nog niet speelt, zal dat later in het proces (tijdens het interview op het Consulaat) het belangrijkste onderdeel zijn. Tenzij jij een flinke hoeveelheid spaargeld hebt, zal je verloofde je moeten sponsoren. Dit mag zij alleen als zij minstens 125% van de armoedegrens verdient. Deze grens is weer afhankelijk van de hoeveelheid mensen in een gezin dat door de sponsor worden onderhouden. In jouw geval is dat dus:
- je verloofde
- de vier kinderen
- jou

komt neer op 6 mensen, waardoor USCIS de armoedegrens van $29,990 aanhoudt. 125% daarvan is: $37,487. Als zij per jaar minimaal zoveel verdient, kan zij jou sponsoren, anders moeten jullie wellicht opzoek naar een co-sponsor (haar ouders?). Dus hoewel het voor dit gedeelte van de aanvraag nog niet belangrijk is, is het slim om een paar stappen vooruit de denken.

Alle poverty guidlines staan trouwens hier: http://www.uscis.gov/files/form/i-864p.pdf
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Syrellaris
Amerika-ontdekker

Tja, das altijd maar weer de vraag. Hoeveel iemand aan loon per jaar ontvangt. Volgens mij is de hare voldoende of bijna voldoende, misschien net 3-5 000 te weinig. Maakt dat echt heel veel uit als je er een duizendje of twee onder zit? Als er wel een extra sponsor moet zijn, moet dat dan een apart sponsor formulier worden?

Ik weet trouwens niet of het meespeelt, maar ze krijgt ongeveer 500 dollar aan food stamps per maand, omdat ze dus een alleenstaande moeder met 4 kids is, en 1 van haar ex'en geen alimentatie betaald. (deze heeft 3 kids en betaalt maar voor 1 en dat doet ie zelfs maanden niet) speelt dat tevens een rol tijdens de aanvraag?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Syrellaris schreef:Tja, das altijd maar weer de vraag. Hoeveel iemand aan loon per jaar ontvangt. Volgens mij is de hare voldoende of bijna voldoende, misschien net 3-5 000 te weinig. Maakt dat echt heel veel uit als je er een duizendje of twee onder zit? Als er wel een extra sponsor moet zijn, moet dat dan een apart sponsor formulier worden?
?
Dat maakt echt veel uit. Het is over het algemeen heel simpel: als de sponsor niet voldoet, wordt er niet voldaan aan de eis. Het gaat er namelijk om dat jij niet een last wordt voor de Amerikaanse Staat en ze moeten ergens een grens trekken. Hoe het precies zit met co-sponsoren weet ik niet, aangezien ik dat probleem gelukkig niet had (ons 'gezin' bestaat ook maar uit twee, wat de grens rond de 18.000-20.000 legt), maar je zal er ongetwijfeld veel over kunnen vinden op visajourney.

In bepaalde mate kan je ook assets, zoals huizen meenemen volgens mij. Maar wederom, ik heb me daar niet enorm in verdiept.
Clint's Thoughts
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Syrellaris schreef:Tja, das altijd maar weer de vraag. Hoeveel iemand aan loon per jaar ontvangt. Volgens mij is de hare voldoende of bijna voldoende, misschien net 3-5 000 te weinig. Maakt dat echt heel veel uit als je er een duizendje of twee onder zit? Als er wel een extra sponsor moet zijn, moet dat dan een apart sponsor formulier worden?

Ik weet trouwens niet of het meespeelt, maar ze krijgt ongeveer 500 dollar aan food stamps per maand, omdat ze dus een alleenstaande moeder met 4 kids is, en 1 van haar ex'en geen alimentatie betaald. (deze heeft 3 kids en betaalt maar voor 1 en dat doet ie zelfs maanden niet) speelt dat tevens een rol tijdens de aanvraag?
Zoals Clint al aangaf, dat maakt inderdaad enorm uit.. het klinkt lullig maar als ze zeg maar een dollar per jaar te weinig verdiend, dan kan ze al niet de enige sponsor zijn.

Betreffende huizen en dergelijke, die mogen meegerekend worden maar het bedrag dat je aan assets hebt moet een x aantal jaar * het jaarlijkse bedrag zijn. Daarbij komt er bij huizen kijken dat er een nieuwe assessment over de waarde van het huis gemaakt moet worden (en dat is niet goedkoop van wat ik heb begrepen). Auto's kunnen beperkt meegenomen worden omdat je hierbij al snel een waarde vermindering hebt.

Het gemakkelijkste zal zijn, als zij niet genoeg verdiend, om een extra sponsor ergens vandaan te krijgen. Dit mag iedereen die in de VS woont worden, mits ze een greencard hebben of dat ze US citizen zijn. Het werkt, als ik mij niet vergis, zo dat wanneer je verloofde niet genoeg verdiend dat het bedrag dat wel afgestaan zou kunnen worden per jaar, van het totaal afgetrokken moet worden en de rest door de tweede persoon gesponsord mag worden. Overigens moet je verloofde jou altijd sponsoren, ook als ze niet genoeg inkomen heeft of er zelfs geheel onder zit (is iets bureaucratisch denk ik). Het werkt een beetje als volgt:

Stel je verloofde verdient $34.500 per jaar, en het minimum wat ze moet hebben om jou te kunnen sponsoren is $37.487, dan komt ze dus ($37.487-$34.500) $2.987 te kort. Die overige $2.987 moet dus van een andere sponsor komen. Dit mag in assets aangeleverd worden, bijvoorbeeld spaargeld, maar dan moet het wel 3 of 5 keer (ik weet even niet precies zeker of het nu 3 of 5 jaar was) het bedrag zijn wat je nog mist. Laten we voor het gemak zeggen dat het 5x is, dus dan moet er nog $2.987 * 5 = $14.935 in assets zijn (als het 3x is, dan is dit bedrag uiteraard lager).

Ook kan dus iemand, zoals gezegd, een co-sponsor worden. Als bijvoorbeeld haar ouders samenwonen en geen inwonende kinderen meer hebben (dus 2 mensen thuis), dan moet één van hun minimaal $18.387 (125% van armoedegrens voor 2 personen) + $2.987 = $21.374 verdienen om jou te kunnen co-sponsoren. Overigens mogen er ook meerdere mensen tegelijk je co-sponsor zijn, er is volgens mij geen limiet tot hoeveel mensen dit kunnen zijn.

Overigens wordt er gekeken naar het bruto jaar salaris, niet het netto, dus wellicht dat het dan gemakkelijker is om aan het minimum te komen van de armoede grens? Het gaat om dat wat zij opgeeft aan de IRS.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

jiejie schreef:Het werkt, als ik mij niet vergis, zo dat wanneer je verloofde niet genoeg verdiend dat het bedrag dat wel afgestaan zou kunnen worden per jaar, van het totaal afgetrokken moet worden en de rest door de tweede persoon gesponsord mag worden. Overigens moet je verloofde jou altijd sponsoren, ook als ze niet genoeg inkomen heeft of er zelfs geheel onder zit (is iets bureaucratisch denk ik).
(Ik las het zelf eerst verkeerd, dus even voor de duidelijkheid) De co-sponsor moet zelf ook in zn geheel voldoen aan de 125% eis. Dus het is niet zo dat die alleen garant staat voor het gedeelte wat je verloofde te kort komt. Er wordt bij de co-sponsor gekeken naar zijn/haar eigen thuis situatie. Zijn daar dus minder kinderen, dan ligt de grens voor die co-sponsor lager. Maar de 125% moet nog wel steeds volledig gehaald worden door de co-sponsor.

Overwaarde van het huis kan meegenomen worden, waarde van een auto alleen als men kan laten zien dat dat niet het primary vehicle is en dat men dus niet direct afhankelijk is van de auto volgens mij.
jiejie schreef: Stel je verloofde verdient $34.500 per jaar, en het minimum wat ze moet hebben om jou te kunnen sponsoren is $37.487, dan komt ze dus ($37.487-$34.500) $2.987 te kort. Die overige $2.987 moet dus van een andere sponsor komen. Dit mag in assets aangeleverd worden, bijvoorbeeld spaargeld, maar dan moet het wel 3 of 5 keer (ik weet even niet precies zeker of het nu 3 of 5 jaar was) het bedrag zijn wat je nog mist. Laten we voor het gemak zeggen dat het 5x is, dus dan moet er nog $2.987 * 5 = $14.935 in assets zijn (als het 3x is, dan is dit bedrag uiteraard lager).
Voor de spouse worden de assets gedeeld door 3 en bij een co-sponsor worden deze gedeeld door 5.
jiejie schreef: Overigens wordt er gekeken naar het bruto jaar salaris, niet het netto, dus wellicht dat het dan gemakkelijker is om aan het minimum te komen van de armoede grens? Het gaat om dat wat zij opgeeft aan de IRS.
Het regeltje Adjusted Gross Income (AGI) op de 1040 Tax return.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

OscarG schreef: (Ik las het zelf eerst verkeerd, dus even voor de duidelijkheid) De co-sponsor moet zelf ook in zn geheel voldoen aan de 125% eis. Dus het is niet zo dat die alleen garant staat voor het gedeelte wat je verloofde te kort komt. Er wordt bij de co-sponsor gekeken naar zijn/haar eigen thuis situatie. Zijn daar dus minder kinderen, dan ligt de grens voor die co-sponsor lager. Maar de 125% moet nog wel steeds volledig gehaald worden door de co-sponsor.
Klopt, ik had het een beetje raar weggezet. Overigens mogen er wel meerdere co-sponsors zijn die samen de benodigde 125% behalen.
Syrellaris
Amerika-ontdekker

Ondanks het drukke weekend toch een telefoontje gepleegd naar mijn verloofde. Volgens haar zit ze wel aan het Gross income van boven de 38 000. Dit moet ze alleen nog wel even nalezen op het haar tax return maar dat komt vanzelf.

Tevens vroeg ik mij nog steeds af wanneer je state benefits ontvangt (food stamps) of dit ook meetelt?

In ieder geval wil ik jullie alvast hartelijk bedanken voor de informatie. Ik ga binnen kort beginnen met het klaar maken van de grootste gros documenten van mijn zijde en deze op te sturen naar haar. zodat zij haar en de formulieren er bij kan dan alvorens ze deze opstuurt. (incl. kopietjes voor mezelf haha).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ziet er dus al goed uit. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Syrellaris schreef:Tevens vroeg ik mij nog steeds af wanneer je state benefits ontvangt (food stamps) of dit ook meetelt?
Daar hoef je ze niets over te vertellen. Het is ten eerste een 'state benefit', dus niets federaals. Daarbij is het zo dat als je iets niet verteld, het nog altijd geen liegen is zolang je het maar niet gaat ontkennen als ze er wel om vragen ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kan het dan kwaad om te vertellen dat ze die foodstamps krijgt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Of het echt kwaad kan weet ik niet, maar het is uiteindelijk een menselijk oordeel dat bepaald of je het visum krijgt of niet. Foodstamps zijn in het leven geroepen voor mensen die niet rondkomen, dus als je enige sponsor iemand is met foodstamps, kan dat wellicht in het oordeel van de persoon die ja/nee moet zeggen negatief wegen. Ik zou het persoonlijk ook niet opbrengen.
Clint's Thoughts
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

jiejie schreef: Klopt, ik had het een beetje raar weggezet. Overigens mogen er wel meerdere co-sponsors zijn die samen de benodigde 125% behalen.
Dat is niet helemaal waar. Op het formulier zelf staat:
If the first joint sponsor completes Form I-864 for some rather than all the family members, a second qualifying joint sponsor will be required to sponsor the remaining family members.There may be no more than two joint sponsors. A joint sponsor must be able to meet the income requirements for all the persons he or she is sponsoring without combining resources with the petitioning sponsor or a second joint sponsor.
Je mag dus maximaal 2 joint sponsors hebben. Stel dat je meerdere familie leden immigreert, dan kan je die verdelen over de joint sponsors. Maar als er maar 1 persoon immigreert kan je het dus niet opdelen. En er staat dat iedere sponsor moet voldoen aan de 125% regel zonder de resources te combineren met andere sponsoren.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Clint schreef: Ik zou het persoonlijk ook niet opbrengen.
:offtopic: Je taal begint al behoorlijk te verengelsen. :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer