Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Raafje87 »

:offtopic: @Georgie, Heb tot nu toe alleen bij anderen gelogeerd of koffie gedronken maar mensen zijn meer dan welkom bij mij. Alleen krijg ik aanvragen voor dagen dat ik zelf weg ben, tot nu toe dan :wink:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

@ Oortjes, Sandy, Georgie

Erg bedankt, leuk jullie bijdrages! :thumbup:
Georgie, bedankt voor je hart onder de riem en interesse. Ik volg jou ook met veel interesse.

Ik heb zojuist een Engelstalige blog geschreven over het medische onderzoek en het interview. Misschien dat jullie het leuk vinden dat te lezen. AJB vergeef me mijn taalfouten (die er zeker in zullen zitten), ik ben natuurlijk nog geen native American kenner. :oops: Ik hoop/neem aan dat ik de link mag plaatsen (het is puur informatief)

http://www.stenoomen.com/nl/blogs/162-e ... reen-cards
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Raafje, inderdaad van je blog !

Sten, Davis ligt ten noorden van de SJ Valley en daar/hier in de vallei is het alles AG wat de klok slaat. Ik woon in het hart van de SJValley en we kopen aardbeiden (en sommige groenten) van stalletjes aan de weg en over een paar weken zijn er de perziken - soorten die je in de winkel niet kunt krijgen aangezien ze te kwetsbaar zijn voor transport, zoals de Fay Elberta. En inderdaad, de Farmer markets. Ook kun je in sommige plaatsen een abonnement nemen op farm produce, dan komen ze elke week een kistje groenten/fruit brengen van wat in seizoen is.
En even naar het noorden: wijn, wijn, wijn.
Ik vond de mensen in SoCal niet zo sociabel, erg op zichzelf betrokken over het alg., in het midden van de staat (CA dus) zijn de mensen in mijn ervaring aardiger, maken sneller een praatje, of helpen je ergens mee. (En zo ong. ieder geloof on this planet is hier vertegenwoordigd.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 mei 2011, 22:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

@ Oortjes

Jij woont daar?
Wat een goede informatie, dank je!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hi Sten, ik woon in de Fresno/Clovis area. F. is often the brunt of bad jokes. Wordt(werd ?) regelmatig verkozen tot the worst place to live in the whole USA. Dat valt wel mee, maar echt leuk is anders, daar helpen zelfs de perziken niet aan. Maar misschien moet je hier eens komen kijken ? wie weet vinden jullie het wel leuk ! en de huizen zijn goedkoop hier op het moment.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Sten (en Jeroen ook natuurlijk) van harte gefeliciteerd!!!!

Wat een geweldig gevoel is dat he? Helemaal als je eenmaal dat visum in je paspoort thuisgestuurd krijgt :wink:

Ik hoop dat jullie samen een mooi plekje vinden in de omgeving die je wilt :)
Sten

Bericht door Sten »

@ Oortjes

Ach, weer wat bijgeleerd. Ik heb het even gegoogeld, maar kon niet meteen iets vinden over dat negatieve... Hoe ben je daar zo verzeild geraakt?
Wie weet, komen we er langs. Als dat zo is, zal ik dat even hier melden...
Dank voor je info!
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Dank je, aardig van je. Ik ben benieuwd naar die stempels. Krijg je dan ook dat 'not open' pakket toegestuurd?
Ik heb je trouwens niet geantwoord op een PM van jou destijds, mijn excuses daarvoor. Ik zal je nog een keer een bericht sturen.
Jij was heel wat sneller weg hè! Zo zie wat een groot verschil het toch maakt wat voor nummer je hebt.

Groetjes en good luck
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Google maar eens Fresno en joke.

Of ga naar:
http://www.screened.com/forums/general- ... oke/11787/
dan kun je het zien !

Hoe we hier beland zijn ? Op dezelfde manier als in Simi Valley, CA, en al die andere plaatsen waar we gewoond hebben: men bood mijn man een baan aan.

Ja dat zou leuk zijn als jullie langskwamen ! Kunnen we een Sam Peckinpah western in de DVD speler stoppen. Peckinpah kwam uit Fresno. Maar zijn films zijn niet zo geschikt voor veganisten vrees ik....
Sten

Bericht door Sten »

Fresno haha... misschien als ze er Fresyeah van maken. :wink:
Mooie verzameling... het was me nooit opgevallen.
Mochten we langs je beroemde buurt komen, gaan we graag op je uitnodiging in. :)
Sten

Bericht door Sten »

Yay!!! Het visa pakket is vanmiddag aangekomen met schitterende Visa blaadjes in onze paspoorten bevestigd, een uitleg en de twee Do Not Open eneloppen. Er staat ook in "Welcome To The United States". Wow, that feels so good. My dream now reality! Sorry, even in het Amerikaans. :usa2: :wav: :wav: :wav: :usa2:
Dat is snel, dinsdag daar geweest, nu de postbode met het pakket.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Joepie!!!!!

Nu nog POE en dan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: cards
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Yep, je had gelijk. :thumbup:
Die Visa blaadjes zijn echt mooi, bijna een compleet paspoort ín een paspoort. :usa2:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Zo mooi??? :shock:

Die van mij is maar een "papieren vodje"
Ben er superblij mee hoor, don't get me wrong, maar mooi is ie niet :lol: .....
of hebben ze 'em dit jaar anders gemaakt?
(watervast ook bijv. ik heb weleens gehoord van een nat paspoort met doorgelopen visa omdat het zo'n vodje is, vandaar).
Sten

Bericht door Sten »

Wow, Jaja5, hij is écht mooi, ik overdrijf niet. Het is gewoon een compleet full color paspoort blad met reliëfjes en alles erop en eraan. Ik weet niet of ik het mag inscannen, doe het liever niet, maar het lijkt gewoon al een echte Green card, maar dan als één vel en keurig vastgehecht in je paspoort. Het is vastgehecht als een stikker, paginagroot in het paspoort. We zijn er zeer van onder de indruk, ziet er 'duur' en zeer officeel uit.

Ik zal hem verder beschrijven: Linksboven: blauw, midden: rood, rechts: gouden randje. In het rood staat "United States Of America". Het kleurengedeelte is geheel reliëf... De stikker zit zeer vast en het lijkt dus alsof je een nieuw voorpagina paspoort blad hebt ín je paspoort.

Ah, gevonden:

Afbeelding

Verder: de teksten wijken wel wat af. Er staat bijvoorbeeld "Immigrant Visa"en ook DV 1 (Jeroen) en DV 2 (ik).
Ook staat er je winnende nummer op als zijnde casenumber.

Het is allemaal heel duidelijk, er staat dit als regel onderaan: Upon endorsement serves as a temporary I-551 evidencing permanent residence for 1 year
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

altijd om zulke verhalen te lezen, proficiat you both :)
Sten

Bericht door Sten »

Dank Eagle. :)

Ik zou van Ziva en GJK willen weten of zij ook zo'n compleet visa blad in hun paspoort kregen of dat dit nieuw is...
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

is het zelfde hoor :-)

je klinkt verliefd geniet er van :D
Sten

Bericht door Sten »

Noem jij dat een vodje? :D
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

hahaha ja ik las het eerder bij iemand anders en aangezien je zoveel betaald,
is het niet veel mooier dan een non-immigrant visa of (tijdelijke) visa van andere landen :lol: :lol:
Ik had er al een aantal dus was wellicht minder onder de indruk ??

en dat van doorlopen is natuurlijk een mogelijkheid, bij ons niet gebeurd hoor
maar we hielden ze achter slot en grendel tot vertrek en ook nergens anders heen gegaan voor POE :shock:
Zo waardevol heb ik het wel behandeld

Maar goed, even goed gekeken. Die foto hierboven is wel mooi(er) dan hoe ik het in m'n paspoort heb, ik had m'n roze bril niet op :geek:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer