Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door Bertorelli »

Wij zijn in 2003 getrouwd dus.

We maakten toen een rondrit en begonnen en eindigde in Vegas.
We hebben aan het begin in Vegas zelf de chapel en de rest geregeld, toen de rondreis gemaakt en pas aan het einde getrouwd.

De huwelijksreis was eigenlijk ietsje te vroeg :mrgreen:

Voordeel was dat we de familie ook niet te lang hoefde voor te liegen 8)
We hadden toen geregeld dat we door ons beider ouders werden opgehaald van Schiphol.
Die wisten nog van niets :crybaby: :occasion7:

Bert ( en Hilda)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
uglyape
Amerika-newbie

Bericht door uglyape »

Wij hadden niks van tevoren geregeld. We kwamen in Vegas aan, gelijk op het gemeentehuis een license gehaald, we zouden de volgende dag pas trouwen. Even ons hotel bekeken (Bellagio zeker aan te raden als huwelijksnacht) en wat rondgereden en de Graceland sprak ons wel aan.
We zijn binnen gaan informeren en konden 30 minuten later al trouwen, dus hebben dat gelijk maar gedaan :-). Er werd een "Elvis" opgetrommeld, even alles doornemen en trouwen maar.
Je kan een hoop bijkopen; foto's / video's/ bloemen zo duur als je wil, etc. Wij hebben heel basic gedaan en dus niet duur.

Het scheelt misschien wel dat we op een doordeweekse dag waren, in het weekend zal het wellicht niet zo makkelijk gaan ivm met drukte.

Succes en enjoy

Groeten Ralph
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Het is allemaal prima last minute te regelen. Mijn ervaring is dat er altijd wel een plekje is op de dag dat je graag wil trouwen.
Fotograaf e.d. is ook echt geen probleem. Deze kun je gewoon bij de kapel bijboeken.
Wij hebben een fotoshoot van een half uur gedaan op het terrein van de kapel zelf en echt super mooie foto's. We konden er dan zo'n 40 uitzoeken.
Daarnaast worden er tijdens de huwelijksvoltrekking "snapshots" gemaakt waarvan je er ook nog zo'n 20 kan kiezen.
De prijzen zijn afhankelijk van wat je wil (waar je foto's wil laten maken) en hoeveel foto's je wil laten maken, maar variëren zo tussen de 200 en 2000 euro (pakketten).
Genoeg keuze dus!

Wat betreft kapper en visagist. Ook deze zijn bij te boeken wanneer je in de kapel je huwelijk gaat plannen.
Jij geeft aan wat je wil, en zij regelen alles voor je. Makkelijker kan het niet lijkt mij.

Mijn jurk heb ik in nederland al gekocht en 2,5 week in mn koffer meegesleept voordat het dan eindelijk zover was dat ik het aan mocht! :wink:
Hij zat natuurlijk behoorlijk onder de kreukels, maar in Las Vegas naar een stomerij gebracht waarna hij er een dag later weer pico bello uitzag!
Als je een jurk uit nederland meeneemt moet je er natuurlijk wel op letten dat hij niet de wijd is. Dat pas niet in je koffer :lol: !!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Er zijn ook pakketten waarbij ze een video maken van de ceremonie.
Kost ook weer wat extra $$$ :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Oh, je kunt je trouwerij in Las Vegas echt net zo gek maken als je wilt, bv. hier http://bellagio.com/weddings/ of hier http://wynnlasvegas.com/amenities/weddings, kost een paar centen, maar ik denk dat je dan iets meemaakt wat je nooit meer vergeet.
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Bij de kapel waar wij getrouwd zijn maakte ze ook een video. We hebben hier niets extra's voor hoeven te betalen.
Ze filmen tijdens de ceremonie, en de familie thuis kon de video online bekijken tot 8 uur nadat we waren getrouwd. Helemaal
super voor de thuisblijvers! En natuurlijk krijg je de ceremonie op dvd. Een fantastische herinnering!
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

En ben je er al uit?
Wij nog niet helemaal! :?:

Heb ook weer een e-mail gestuurd naar Lasvegastravelguide.
Ze bieden natuurlijk hele leuke pakketten aan maar zoals heel veel mensen zeggen dat het ter plekke ook prima te regelen is.

Wij zijn er trouwens 13, 14 en de 15e rijden we weer door.
Jammer dat jullie dan net weg zijn!

Ik blijf het volgen hier :D
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Ow nee we komen 12 juli halverwege de middag al aan in Las Vegas.
Misschien idd wel leuk om ervaringen te delen.

Gr, Patty
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Nee, ben er nog niet helemaal uit :-)
Moeten ook stilaan onze ringen gaan bestellen en daar moet wel een datum in komen, dan heb ik weer bang dat het niet gaat lukken om op die datum iets geregeld te krijgen... Het zou wel een geruststelling zijn, moest het al in orde zijn, dus ik denk dat ik het toch ga vast leggen :-)

Ik ben ook eens op lasvegastravelguide gaan kijken en even gerekend, komt toch heel wat duurder uit hoor...
Zij bieden ook de Graceland Wedding Chappel aan, het 'can't help falling in love'-packet (= hetgene ik in gedachte heb momenteel :-) ) voor 519€.
Even omrekenen naar Dollar maakt $740.
Het packet bij de chapel kost $429, de marriage licence = $60, de minister fee = $60, de limo = $40 --> alles bij elkaar $599. Maakt toch een verschil van $140 dat het duurder is bij lasvegastravelguide... Vind ik toch al wel de moeite...
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Ja, is inderdaad de moeite.
Wij komen totaal op E 478,- bij lasvegastravelguide. inclusief de administratie die hier moet gebeuren. Het is wel het classic-pakket, moet je maar eens op de site kijken wat er allemaal in zit.
Ik ben zelf heel bang dat er iets mis gaat met het opsturen vanuit Nederland enzo, daarom vind ik het fijn als ik het uit handen geef aan mensen die er echt verstand van hebben, ook lijkt het me heerlijk om alles al geregeld te hebben van te voren, heb je nergens meer omkijken naar!

Ik denk haast wel dat we dat gaan doen, even overleggen straks ;)

Spannend hoor, komt allemaal dichtbij ineens, onze datum zal dan 14 juli worden!!
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

suuske schreef:iemand ervaring met je trouwbelofte vernieuwen in Las vegas?
Hier is inderdaad weinig over te vinden, maar toevallig kwam ik dit tegen: http://www.gracelandchapel.com/html/ren ... _vows.html

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Kun je als nederlanders gewoon trouwen in Las Vegas als één van beide gescheiden is via een flitsscheiding? Dit omdat Amerika de flitsscheiding niet als scheiding accepteert.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

De Amerikanen accepteren geen geregistreerd partnerschap. Een flitsscheiding is een huwelijk dat eerst is omgezet naar een geregistreerd partnerschap en het geregistreerd partnerschap wordt vervolgens ontbonden. Je hebt dus geen huwelijksakte met daarop de echtscheiding vermeld, die je kunt overleggen. Op de huwelijksakte staat alleen dat het huwelijks is omgezet naar een geregistreerd partnerschap.
Als zij dat zien als een ontbinding van het huwelijk is het misschien mogelijk.
Ik, als ambtenaar van de burgerlijke stand van een gemeente, ben benieuwd welke stukken er gevraagd worden om te overleggen. Ik heb namelijk weleens het idee dat ze er vrij makkelijk mee omgaan, maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Feit is dat "wij" de Amerikaanse akte (mits voorzien van apostille) moeten accepteren voor inschrijving, tenzij het in strijd is met de openbare orde (dus bijv. als blijkt dat één van de partners nog als gehuwd in Nederland staat geregistreerd).
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je hebt dus geen huwelijksakte met daarop de echtscheiding vermeld, die je kunt overleggen
Volgens mij hoef je die in Las Vegas ook niet te overleggen. Voor de Nederlandse wet ben je na een flitsscheiding wel gewoon gescheiden.
Dus ik denk dat je daar dan gewoon kunt trouwen, maar wil het wel even zeker weten.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Ja, precies. Daarom vroeg ik me ook af, wat je in Amerika in moet leveren om te kunnen trouwen. Succes ermee!
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Wij hebben nu toch via lasvegastravelguide een duurder pakket genomen met een dvd en 50 foto`s.
Vind het niet zo erg om iets meer te betalen, altijd goedkoper dan dat je hier in NL gaat trouwen :)
Het is het Vegas Romance pakket geworden, toevallig via facebook op de site van de chapel gekomen en ziet er beter uit dan verwacht (op foto dan).

Maar nu worden we een uur van te voren opgehaald om die License te halen en daarna door naar de chapel gereden in de limo, moet je dan al je trouwkleding aan enzo?
Of moet je je daar nog even vlug omkleden?
En je moet zeker beneden wachten op je limo of word er in je kamer gebeld? Geen flauw idee hoe dat in z`n werk gaat!
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Super :-) Wel spannend he :-) Je hebt groot gelijk dat je iets meer uit geeft en dan wat extra foto's en een dvd hebt! Wil ik zeker ook. Altijd leuk voor de thuisblijvers en voor later.
Wij moeten ook eens dringend knopen gaan doorhakken denk ik :-)

Zou je niet je trouwkleren al aan moeten doen voor je vertrekt? Lijkt mij het meest logische... Vraag dat allemaal even na bij Lasvegastravelguide, zij moeten je daar maar over informeren...

En heb je al nagedacht over ringen, kleed, kapsel, make-up... :-D ?
Ik moet juist de datum voor onze ringen nog doorbellen, dan kunnen die ook besteld worden (zijn al gekozen) en de rest zien we wel... Ik doe gewoon een leuk zomerkleedje aan en ik zal wel ergens in Las Vegas een kapper vinden om mijn haar te föhnen :-)
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

patty111 schreef:Vind het niet zo erg om iets meer te betalen, altijd goedkoper dan dat je hier in NL gaat trouwen
Lijkt me sterk. Kan het goedkoper dan gratis? Elke gemeente in Nederland is verplicht om minimaal 2 tijdstippen per week te hebben, waarop het trouwen gratis is.
patty111
Amerika-ontdekker

Bericht door patty111 »

Lekker negatief berichtje...

Gratis is inderdaad goedkoper, alleen trouw dan gewoon niet...

Wij hebben in ieder geval erg veel zin in onze trouwerij!
Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze in Las Vegas getrouwd zijn!
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Ik bedoelde het niet negatief hoor.
Sterker nog... Ben het grotendeels met je eens. De gratis tijdstippen zijn in het leven geroepen voor mensen die geen geld hadden om te trouwen en ze zo alsnog een mogelijkheid te geven. Nu wordt het vaak gebruikt als goedkoop alternatief voor een samenlevingscontract. En dat is toch zonde van wat de mooiste dag van je leven moet zijn ;).

Zorg in ieder geval dat alle papieren in orde zijn, zodat je je huwelijk in Nederland zonder problemen in kan schrijven. En nog een (misschien overbodige) tip: Laat je huwelijksakte ook bij het gemeentehuis in Den Haag registeren. Als instanties dan om een akte vragen, kan je een afschrift bij de gemeente Den Haag opvragen. Het is gratis ;).

Veel plezier in Vegas!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer