Als het zo overkomt, ja, inderdaad: zo zal het voor jou voelen. Het was een persoonlijke inkleuring van mij. Mijn excuses als ik dit niet duidelijk genoeg zei.
Maar kun jij overzien wat het gaat doen als jij en wie dan ook deze zaak aanhangig gaan maken? Heb je de kosten-baten op een rijtje? Maar ook de emotionele kosten-baten?
Accepted! Tnx!
Er zijn geen kosten (die heb ik al gehad)...er zijn nu alleen nog maar baten te halen....
Ik snap nu dat je het als iets positiefs ziet. Zelf ben ik in sommige aangelegenheden ook heel strijdbaar en weerbaar, en dit ervaar ik zeker als heel positief.
Maar wat ik zou willen weten: hoe kan dat gratis zijn? Mr. White lijkt mij een heel dure man, dit zal een monsterzaak zijn (als hij er werk van gaat maken), en daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. Hij kan dit toch niet gratis doen? Alleen als hij zou winnen van de Amerikaanse overheid, zou die hem moeten terugbetalen en dan in het ideale geval ook zijn cliënten (waartoe jij zou behoren). Als hij de zaak verliest, moet iemand de rekening betalen, en dat zal niet de Amerikaanse overheid zijn.
Vooralsnog is dit een stukje exposure voor hem. Wanneer hij wint (voor een tweede keer) dan zal hem dit een nieuwe lading clienten wereldwijd opleveren....en die gaan zijn zakken goed vullen....en terecht(mits hij wint!)!!!
Dandyman schreef:Vooralsnog is dit een stukje exposure voor hem. Wanneer hij wint (voor een tweede keer) dan zal hem dit een nieuwe lading clienten wereldwijd opleveren....en die gaan zijn zakken goed vullen....en terecht(mits hij wint!)!!!
Wint voor een tweede keer?
En die advocaat moeten we allemaal maar vertrouwen omdat jij dat op google hebt gelezen?
Sten schreef:Maar wat ik zou willen weten: hoe kan dat gratis zijn? Mr. White lijkt mij een heel dure man, dit zal een monsterzaak zijn (als hij er werk van gaat maken), en daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. Hij kan dit toch niet gratis doen? Alleen als hij zou winnen van de Amerikaanse overheid, zou die hem moeten terugbetalen en dan in het ideale geval ook zijn cliënten (waartoe jij zou behoren). Als hij de zaak verliest, moet iemand de rekening betalen, en dat zal niet de Amerikaanse overheid zijn.
Generally, class action attorneys advance all the costs of the litigation and get paid on a contingent basis (i.e., they only get paid if they win). If the class action lawsuit is successful, the class action attorney will petition the court to award attorney fees and reimbursement of costs, which are usually paid by the defendant or out of a common fund that is recovered on behalf of the class. If the class action lawsuit is unsuccessful, however, the class action lawyer might not get paid anything.
Dandyman schreef:Vooralsnog is dit een stukje exposure voor hem. Wanneer hij wint (voor een tweede keer) dan zal hem dit een nieuwe lading clienten wereldwijd opleveren....en die gaan zijn zakken goed vullen....en terecht(mits hij wint!)!!!
Exposure is het zeker. Ik vind het een complexe zaak, maar ik kan alleen zeggen dat ik een raar gevoel kreeg al meteen bij het lezen van Mr. Whites naam. Ik begrijp dat dit geen valide argument is voor de naar logische argumenten vragende mensen (zoals ikzelf ook, dat sluit elkaar niet uit). Mijn gevoel heeft mij in ieder geval nog nooit bedrogen. Jij zoekt je eigen weg, en je kiest je eigen pro's en contra's.
Generally, class action attorneys advance all the costs of the litigation and get paid on a contingent basis (i.e., they only get paid if they win). If the class action lawsuit is successful, the class action attorney will petition the court to award attorney fees and reimbursement of costs, which are usually paid by the defendant or out of a common fund that is recovered on behalf of the class. If the class action lawsuit is unsuccessful, however, the class action lawyer might not get paid anything.
Ach natuurlijk. Dus de cliënten hoeven in geen enkel geval zelf iets bij te dragen?
Punt is, dat we allemaal te weinig, in feite niets, weten over hoe de selectie gemaakt werd/wordt. Wij gaan uit van 100.000 trekkingen uit de miljoenen gegadigden. Maar wat als men de zaak zo opgezet heeft dat het systeem eerst at random enkele dagen kiest van de maand van inschrijving en dan trekkingen doet over die dagen ? Ik kan me zo een opzet prima voorstellen. Dan is de vraag: was er echt een bug waardoor de eerste dagen in de prijzen vielen, of vielen de eerste dagen at random in de prijzen maar is men daarvan in de paniek geraakt. (Het hadden dan ook de laatste twee dagen kunnen zijn.)
Verbazend zijn altijd de flukes in dergelijke systemen: bv. de software die men gebruikte voor LTGM, het hedge fund voor groot-investeerders. De formule klopte op zich, maar men had alleen ondersteunende info ingevoerd tot tien jaar teruggaande, en daardoor net een grote economische tegenvaller gemist. Gevolg was dat het systeem daar onkundig van was en bepaalde indicators miste. Het fund raakte in de problemen - leverage ! - en moest door andere banken (en indirect belastingbetalers) geholpen worden want het was 'too big to fail'.
Nogmaals (ik schreef het ergens anders al): mn. door de petitie op Facebook is je naam enz. bekend en dus kan ieder misdadig type je mailen en voorstellen er een zaak van te maken. Daar kan zelfs de naam van een immigratie-advokaat 'in good standing' voor gebruikt worden terwijl de goede man/vrouw nergens van weet ! ID theft is de snelgroeiende vorm van misdaad hier.
"Class Action Lawsuit" klinkt vooral niet-USers goed in de oren. Maar om tot class uitgeroepen te worden daar is een uitspraak van een rechter voor nodig bij mijn weten. De meeste c.a. lawsuits eindigen, als er gewonnen wordt, met enkele miljoenen voor de lawyers en een klein bedrag of een excuses-brief voor de betrokkenen. Vaak schikken bedrijven voor de zaak voor de rechter komt, ook al is het gelijk aan hun kant, om niet jaren verstrikt te zitten in jur. procedures met bijbehorende kosten en neg. publiciteit. Er is kans dat een deel van de software voor de DV lottery aangekocht was en dan kan er een bedrijf aangesproken worden.
Voor Sten, mbt. taal, het hangt ervanaf of je alleen naar de US komt en dus louter engels/US spreekt, dan wel getweeen. Maar zoals wij een van origine Ned.-talig echtpaar zijn, is het Engels buiten de deur en Ned. thuis-in-huis. Tweetaligheid maakt dat je hersenen zich iets anders organiseren, daar is onderzoek naar gedaan. Zelf merk ik dat na al die jaren zakelijke dingen mij nu beter afgaan in engels/US, en dat meer emotionele onderwerpen makkelijker in Ned. besproken worden. Frusterend is daarbij dan wel als je een woord zoekt en het in twee talen niet kunt bedenken !
oortjes schreef:Punt is, dat we allemaal te weinig, in feite niets, weten over hoe de selectie gemaakt werd/wordt. Wij gaan uit van 100.000 trekkingen uit de miljoenen gegadigden. Maar wat als men de zaak zo opgezet heeft dat het systeem eerst at random enkele dagen kiest van de maand van inschrijving en dan trekkingen doet over die dagen ? Ik kan me zo een opzet prima voorstellen. Dan is de vraag: was er echt een bug waardoor de eerste dagen in de prijzen vielen, of vielen de eerste dagen at random in de prijzen maar is men daarvan in de paniek geraakt. (Het hadden dan ook de laatste twee dagen kunnen zijn.)
Dat kan ik me als programmeur niet in denken dat dat zo zou gaan. De bug zorgde er voor dat er 90% van de mensen uit de eerste twee dagen werden geselecteerd. Als ze de trekking nog 100x uit zouden voeren, dan zou bij alle 100x rond de 90% uit de eerste twee dagen zijn gekomen. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe ze rekening houden met het quota per gebied. Het kan zijn dat ze eerst alle inzendingen van alle gebieden "normaliseren" en dan daar de random mensen uit laten pikken, of dat ze de mensen random selecteren en dan bijhouden of een gebied aan een quotum zit. Zo ja, dan worden de resterende personen uit dat gebied uit de groep verwijderd zodat deze niet meer geselecteerd kunnen worden.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
oortjes schreef:
Voor Sten, mbt. taal, het hangt ervanaf of je alleen naar de US komt en dus louter engels/US spreekt, dan wel getweeen. Maar zoals wij een van origine Ned.-talig echtpaar zijn, is het Engels buiten de deur en Ned. thuis-in-huis. Tweetaligheid maakt dat je hersenen zich iets anders organiseren, daar is onderzoek naar gedaan. Zelf merk ik dat na al die jaren zakelijke dingen mij nu beter afgaan in engels/US, en dat meer emotionele onderwerpen makkelijker in Ned. besproken worden. Frusterend is daarbij dan wel als je een woord zoekt en het in twee talen niet kunt bedenken !
Dank je. Dat laatste is komisch, daar sta je dan, multilinguaal.
** @Njit: ik heb je opmerking weggehaald aangezien die verre van constructief was!
@Sandy: jouw reactie op het bericht van Njit is daarmee ook verdwenen.**
** Amerikanees was zijn inloggegevens kwijt en had te weinig geduld om op een moderator te wachten voor hulp. Vandaar dat hij een tweede account aangemaakt heeft: Dandyman.
Ondertussen heb ik alle berichten terug overgezeg op naam van Amerikanees. Spijtig genoeg blijft in de quotes wel nog de naam Dandyman staan. **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Sten schreef:Maar wat ik zou willen weten: hoe kan dat gratis zijn? Mr. White lijkt mij een heel dure man, dit zal een monsterzaak zijn (als hij er werk van gaat maken), en daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. Hij kan dit toch niet gratis doen? Alleen als hij zou winnen van de Amerikaanse overheid, zou die hem moeten terugbetalen en dan in het ideale geval ook zijn cliënten (waartoe jij zou behoren). Als hij de zaak verliest, moet iemand de rekening betalen, en dat zal niet de Amerikaanse overheid zijn.
Dat is het principe van "no cure, no pay", iets wat in Nederland niet is toegestaan maar in de VS heel normaal is. De advocaat gaat aan de slag namens de client(en) en zal bij winst dan een flink percentage (soms wel 30% of meer) van eventuele schadevergoedingen opstrijken, de rest gaat naar de cliënten. Dit is ook tevens een van de redenen dat de schadevergoedingen in de VS zo bijzonder hoog liggen: een advocaat gaat geen complexe zaak aannemen op basis van "no cure, no pay" als er maar $100,000 aan schadevergoeding wordt geëist, want dan krijgt hij bijvoorbeeld "maar" $30,000. Vandaar dat veel advocaten er nog een nulletje aan vast plakken, en zo kunnen ze dan ineens $300,000 verdienen waardoor het een stukje aantrekkelijker wordt. Als hij verliest dan krijgt hij gewoon niets - da's het risico van het vak; eventuele verliezen zullen moeten worden gedragen door de (enorme) winsten uit andere zaken (nog een reden waarom de advocaat er een nulletje bij zal plakken bij een schadevergoeding).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik zag alleen dat Mr White een Paypal donatie van $200 wilde hebben voordat hij jouw case in behandeling neemt. Dat is overigens wel een standaard stukje op zijn blog dus ik weet niet of dat in deze zaak ook van toepassing is. Maar ik denk niet dat deze meneer voor nop voor je aan het werk gaat.
Other lawyers do not charge for an initial consultation. Why does your firm?
You do not need a lawyer to tell you that one usually gets what he pays for. We are one of the few firms that have extensive experience in dealing with visa issues on an everyday basis. That experience has been with some of the most difficult embassies in the world, including Moscow, Kyiv, Tashkent (a near 70% refusal rate) and Yerevan (a near 65% refusal rate). The payment of a consultation fee also reflects a client commitment that he or she is serious about preparing for an interview or overcoming a visa denial.
Besides the consultation fee, what other expenses will I incur?
Often, we are able to give a client the tools needed to resolve the issue on his/her own and no further representation is needed. If further representation is required, then a fee will be quoted based on the individual circumstances of the case. We are not interested in just collecting a fee: our fee arrangements reflect this by backloading the fees to be paid based on result.
Dus wat dat betreft is het 'No cure, Still Payed'..
Heb de brief van Dhr. White naar dhr. Donahue eens doorgelezen en ik kan me vergissen, maar op dit moment lijkt het dat er één van de 20000 winnaars Dhr. white onder de arm genomen om een case te maken
bij deze worden dan ook de 19999 andere vertegenwoordigd ...
Laatst gewijzigd door kastelke op 24 mei 2011, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Het heeft geen zin om het volledige bovenstaande bericht te quoten!
Weet je zeker dat het zo werkt? Lijkt me trouwens knap ingewikkeld om als Amerikaanse advocaat een rechtszaak te beginnen voor een grote groep buitenlanders.
Los gezien van Meneer de Wit zijn bijbedoelingen, denk ik dat een rechtzaak de enigste kans is op enige wijziging in de huidige situatie. Dus kan me eerlijk gezegd wel voorstellen dat Amerikanees die aangrijpt.
Nee heb je, ja kun je misschien krijgen.....
Njit schreef:Weet je zeker dat het zo werkt? Lijkt me trouwens knap ingewikkeld om als Amerikaanse advocaat een rechtszaak te beginnen voor een grote groep buitenlanders.
Daarvoor zijn immigration lawyers, die doen veel zaken voor buitenlanders.
Eagle` schreef:Heb de brief van Dhr. White naar dhr. Donahue eens doorgelezen en ik kan me vergissen, maar op dit moment lijkt het dat er één van de 20000 winnaars Dhr. white onder de arm genomen om een case te maken
bij deze worden dan ook de 19999 andere vertegenwoordigd ...
Dan zal hij voorlopig weinig class action ervan kunnen maken. 1 persoon die hij vertegenwoordigt is niet voldoende voor een uitspraak voor alle 22.000.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.