Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?
Re: Amerikaanse (zwangere) vriendin. Hoe ginder geraken?
Beste,
Inschrijven zal zijn in oktober - november 2011 (mits er een DV-2013 zal plaatsvinden) Als de uitslag dan bekend word in mei en je hebt een redelijk laag casenumber kun je er binnen 6 maanden als zitten, heb je een hoog casenumber kan het een jaar duren, heb je een casenumber hoger dan 50.000 dan is er een kans dat je (ookal heb je dus zogezegd gewonnen) uiteindelijk geen green card meer kunt krijgen want ze stoppen zodra er 50.000 zijn uitgedeeld.
Ik zou echter niet hopen op deze loterij, ik speel nu al 4 jaar mee en heb nog niet gewonnen... Daar wil je toch niet op wachten. Ik zou in deze situatie kijken om haar hier heen te halen, dat gaat wellicht makkelijker zijn dan jij naar de vs.
Inschrijven zal zijn in oktober - november 2011 (mits er een DV-2013 zal plaatsvinden) Als de uitslag dan bekend word in mei en je hebt een redelijk laag casenumber kun je er binnen 6 maanden als zitten, heb je een hoog casenumber kan het een jaar duren, heb je een casenumber hoger dan 50.000 dan is er een kans dat je (ookal heb je dus zogezegd gewonnen) uiteindelijk geen green card meer kunt krijgen want ze stoppen zodra er 50.000 zijn uitgedeeld.
Ik zou echter niet hopen op deze loterij, ik speel nu al 4 jaar mee en heb nog niet gewonnen... Daar wil je toch niet op wachten. Ik zou in deze situatie kijken om haar hier heen te halen, dat gaat wellicht makkelijker zijn dan jij naar de vs.
met welk diploma kom je het verst in de states. ik ga gewoon een spoed opleiding proberen via loi ofzo. ben nu een beetje hopeloos te worden
Ik zou loi, nti, nha en dergelijke thuisinstituten links laten liggen. Ik betwijfel of men in de VS daar veel waarde aan hecht.dessert schreef:met welk diploma kom je het verst in de states. ik ga gewoon een spoed opleiding proberen via loi ofzo. ben nu een beetje hopeloos te worden
Welk diploma dan wel? Hoe hoger opgeleid hoe beter, en zeker als het techniek betreft. Maar ik weet niet of dat een reële optie voor je is.
Aanvulling: de vraag is wat je wil bereiken met een opleiding bij loi. Als je voor een H1-B visum wil gaan, zal dit nog flink wat tijd vergen voordat je daarvoor in aanmerking komt. Eerst zal je een opleiding op minimaal bachelor niveau moeten voltooien, wat je dus minimaal 2 jaar zal kosten, maar dan studeer je boven het normale studietempo. Reken eerder op 3 a 4 jaar. Waarna je ook op je (nieuwe) vakgebied nog werkervaring mist.
Ondanks alles is een huwelijk de beste optie om daar te geraken.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien een hele domme opmerking, maar als zij hier heen zou komen, en je trouwt dan met haar, dus in NL trouwen, maakt dat het niet makkelijker?
In heb begrepen dat zijn vriendin voor haar (zieke) moeder zorgt. Wat dat betreft zit ik me af te vragen of een senator of congressman voor haar district niet kan helpen in deze situatie.
hoe bedoel je dat oortjes?
Oh, hier dus. Nou wat ze noemen a long shot. Maar ik zat me af te vragen, of, als je vriendin de primaire care giver is van een zieke moeder, en mede daardoor niet meer kan gaan werken/ een beter betalende baan aannemen - waardoor jij naar de US geimporteerd zou kunnen worden - of er dan niet een waiver oid mogelijk is voor de inkomensvereisten. Hier in CA zijn er illegalen die mogen blijven omdat sen. Feinstein zich voor hen inzet.
Please do not get your hopes up, maar in het kader van alles proberen zou je vriendin (of haar moeder) kontakt kunnen opnemen met de Sen. voor haar staat, en de Congresmen voor haar district. Het zou helpen als er in principe iemand was waar je vriendin woont die voor jou werk had. Dan zou de vraag zijn haar inkomen plus jouw potentiele inkomen hier op te tellen.
Maar zoals je inmiddels al wel hebt begrepen, UCSIS is meedogenloos.
Please do not get your hopes up, maar in het kader van alles proberen zou je vriendin (of haar moeder) kontakt kunnen opnemen met de Sen. voor haar staat, en de Congresmen voor haar district. Het zou helpen als er in principe iemand was waar je vriendin woont die voor jou werk had. Dan zou de vraag zijn haar inkomen plus jouw potentiele inkomen hier op te tellen.
Maar zoals je inmiddels al wel hebt begrepen, UCSIS is meedogenloos.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Oortjes, wat jij bedoelt kan inderdaad in sommige situaties. Je moet dan hardship aan kunnen tonen. Maar meestal gaat dat over mensen die al in het land zijn en anders gedeporteerd zouden worden. Als de persoon die gedeporteerd wordt dan aan kan tonen dat een familielid er heel erg onder zou lijden als diegene moet vertrekken, dan willen ze nog weleens coulant zijn. Topic starter zou dan dus eerst naar de US moeten op een visa waiver, dan na de 61e dag daar trouwen. Als dan een adjustment of status wordt aangevraagd en er niet genoeg financiën kunnen worden overlegd, kan hem een greencard geweigerd worden, maar dan heeft hij altijd nog een mogelijkheid om in beroep te gaan. Nadeel is wel (financieel) dat je een immigratie advocaat in de arm moet nemen die verstand van zaken heeft om alles te begeleiden. Het zou een kans kunnen hebben, maar het is ook wel een risico.
Aan de andere kant vraag ik me af of topic starter voor zijn schoonmoeder zou kunnen zorgen, zodat vriendin in tussentijd genoeg geld kan verdienen om wel aan de inkomensgrens te komen. Zodra topic starter dan de greencard heeft en een werkvergunning, kan hij werk gaan zoeken en vriendin de zorg weer overnemen. Beetje creatief zijn...
Aan de andere kant vraag ik me af of topic starter voor zijn schoonmoeder zou kunnen zorgen, zodat vriendin in tussentijd genoeg geld kan verdienen om wel aan de inkomensgrens te komen. Zodra topic starter dan de greencard heeft en een werkvergunning, kan hij werk gaan zoeken en vriendin de zorg weer overnemen. Beetje creatief zijn...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
H/problem, Inderdaad zou het ook een goed idee zijn als Dessert plus vriendin een goede immigratie advokaat in de arm namen. Met enig zoeken is er wellicht eentje te vinden die vanwege alle 'hardship' ze niet meteen het vel van de neus trekt, dan wel op afbetaling wil werken. Persoonlijk zou mijn voorkeur naar een vrouw uitgaan.
Die advokaat kan dan aangeven wat er gevraagd kan worden en aan wie en hoe het verwoord moet worden.
Die advokaat kan dan aangeven wat er gevraagd kan worden en aan wie en hoe het verwoord moet worden.
advocaat op afbetaling???? begint erg duur te klinken of ligt dat aan mij
Ja wat wil je ? een advokaat heeft jaren gestudeerd, daar een schuld aan overgehouden, moet een pand huren, adverteren, assistent(en) inhuren, belasting betalen, enz. enz. Dat moet toch terug verdiend en de advokaat moet ook nog eten.
Maar, een goede immigratie-advokaat ter plekke kan de expertise hebben om jullie te helpen.
Je kunt kijken of er ergens niet te ver weg van je vriendin misschien een free legal clinic is, of proberen of een advokaat je tegen gereduceerd tarief wil helpen vanwege de hele situatie. Maar iemand die alleen maar goedwillend is en niet de juiste kennis heeft, kan de zaak behoorlijk vernielen.
De meeste advokaten kennen een initial consult van een paar honderd dollar waarin ze je kunnen vertellen of ze iets voor je kunnen doen en zo ja wat en hoe. Mocht je die weg gaan zorg dan wel dat je alle nodige info bij je hebt, op schrift gesteld, plus kopieen van relevante info, zodat de advokaat snel een goed zicht heeft op wat er aan de hand is.
Als je naar de US wilt, reken erop dat het je gaat kosten, geld, tijd, energie, en nog veel meer.
Je leest hier over mensen die de DV lottery wonnen dan wel een partner met voldoende inkomen trouwden in de US en dat is relatively smooth sailing. Voor alle anderen betekent het - vooral als je werkgebonden naar de US immigreert - dat er een zware tol geheven wordt, dat hun leven jaren en jaren in het teken van de visa procedures staat.
Maar, een goede immigratie-advokaat ter plekke kan de expertise hebben om jullie te helpen.
Je kunt kijken of er ergens niet te ver weg van je vriendin misschien een free legal clinic is, of proberen of een advokaat je tegen gereduceerd tarief wil helpen vanwege de hele situatie. Maar iemand die alleen maar goedwillend is en niet de juiste kennis heeft, kan de zaak behoorlijk vernielen.
De meeste advokaten kennen een initial consult van een paar honderd dollar waarin ze je kunnen vertellen of ze iets voor je kunnen doen en zo ja wat en hoe. Mocht je die weg gaan zorg dan wel dat je alle nodige info bij je hebt, op schrift gesteld, plus kopieen van relevante info, zodat de advokaat snel een goed zicht heeft op wat er aan de hand is.
Als je naar de US wilt, reken erop dat het je gaat kosten, geld, tijd, energie, en nog veel meer.
Je leest hier over mensen die de DV lottery wonnen dan wel een partner met voldoende inkomen trouwden in de US en dat is relatively smooth sailing. Voor alle anderen betekent het - vooral als je werkgebonden naar de US immigreert - dat er een zware tol geheven wordt, dat hun leven jaren en jaren in het teken van de visa procedures staat.
ff een kort update-je.
vanwege de stress die we het laatste jaar hebben gehad vanwege het behalen van die greencard is onze relatie op de klippen geraakt. hopenlijk hebben andere amerika gangers iets aan de informatie.
van mij uit mag er een slote op nu,
thanx friends voor alle tips en hulp die jullie me gaven
vanwege de stress die we het laatste jaar hebben gehad vanwege het behalen van die greencard is onze relatie op de klippen geraakt. hopenlijk hebben andere amerika gangers iets aan de informatie.
van mij uit mag er een slote op nu,
thanx friends voor alle tips en hulp die jullie me gaven
Vervelend. Heel veel sterkte met het verwerken ervan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
dessert, het is eigenlijk triest dat mensen die van elkaar houden niet gewoon samen kunnen zijn als ze dat wensen... En het zat jullie wat dat betreft ech wel tegen. Veel sterkte nog!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dankje, ik ga toch tegen ieders advies in in juli naar haar op vakantie. niet geschoten is altijd mis.
en dan neem ik het besluit wel of niet voor de green card te gaan
en dan neem ik het besluit wel of niet voor de green card te gaan
Dessert,
Vervelend zeg!
Denk je dat de relatie nog te redden zou zijn als jullie een oplossing hadden?
Ik weet dat de weg die ik bewandeld heb destijds misschien naief is, en onverstandig en wat al niet, maar toch heeft het voor mij gewerkt en heb ik (na wel erg veel geduld en niet kunnen werken of het land uit kunnen) uiteindelijk redelijk probleemloos mijn greencard gekregen.
Wel met behulp van een advocaat, just in case, dat wel.
Mijn situatie was destijds omgekeerd.
Ik in Nederland, en op vakantie in Amerika de liefde van m'n leven ontmoet. Ben 3 mnd gebleven (zomer 2001) en moest toen terug.In die korte tijd waren we erachter dat we met elkaar verder wilden. Terwijl hij mij bezocht met kerst in NL 2001 ben ik zwanger geraakt.
Ik had niets als een visa waiver maar ben desondanks toch in januari 2002 vertrokken. In juni zijn we getrouwd, ik was dus inmiddels al aan het "overstayen".
Het feit dat mijn man nog geen US citizen was vergemakkelijkte de boel niet. We hadden ook weinig geld en daarom duurde het wat lang voordat hij eenmaal US citizen was. (wat overigens probleemloos ging). Uiteindelijk, 2 kinderen later, in 2005, heb ik mijn greencard gekregen. Onze situatie was ondanks mijn overstayen vrij clean.
We waren duidelijk uit liefde getrouwd, 2 kinderen, goede relatie, geen rare dingen gedaan verder en ik heb me verder ook netjes aan de regels gehouden. Met de advocaat erbij was mijn greencard procedure dus vrij probleemloos.
Ik snap dat er risico aan verbonden is, maar als je verder weinig andere opties hebt, zou ik dit toch doen.
Woon nu alweer bijna 10 jaar in de US. Helaas is mijn man vorig jaar overleden, maar ik heb geen seconde spijt van hoe we hebben gekozen het te doen.
Vervelend zeg!
Denk je dat de relatie nog te redden zou zijn als jullie een oplossing hadden?
Ik weet dat de weg die ik bewandeld heb destijds misschien naief is, en onverstandig en wat al niet, maar toch heeft het voor mij gewerkt en heb ik (na wel erg veel geduld en niet kunnen werken of het land uit kunnen) uiteindelijk redelijk probleemloos mijn greencard gekregen.
Wel met behulp van een advocaat, just in case, dat wel.
Mijn situatie was destijds omgekeerd.
Ik in Nederland, en op vakantie in Amerika de liefde van m'n leven ontmoet. Ben 3 mnd gebleven (zomer 2001) en moest toen terug.In die korte tijd waren we erachter dat we met elkaar verder wilden. Terwijl hij mij bezocht met kerst in NL 2001 ben ik zwanger geraakt.
Ik had niets als een visa waiver maar ben desondanks toch in januari 2002 vertrokken. In juni zijn we getrouwd, ik was dus inmiddels al aan het "overstayen".
Het feit dat mijn man nog geen US citizen was vergemakkelijkte de boel niet. We hadden ook weinig geld en daarom duurde het wat lang voordat hij eenmaal US citizen was. (wat overigens probleemloos ging). Uiteindelijk, 2 kinderen later, in 2005, heb ik mijn greencard gekregen. Onze situatie was ondanks mijn overstayen vrij clean.
We waren duidelijk uit liefde getrouwd, 2 kinderen, goede relatie, geen rare dingen gedaan verder en ik heb me verder ook netjes aan de regels gehouden. Met de advocaat erbij was mijn greencard procedure dus vrij probleemloos.
Ik snap dat er risico aan verbonden is, maar als je verder weinig andere opties hebt, zou ik dit toch doen.
Woon nu alweer bijna 10 jaar in de US. Helaas is mijn man vorig jaar overleden, maar ik heb geen seconde spijt van hoe we hebben gekozen het te doen.
zo ff een update van mijn kant, ben een beetje op de achtergrond geweest.
20 juli ga ik naar amerika voor "vakantie" eigenlijk meer om mijn meisje weer te zien.
hier hangt veel van af, nml of ik probeer voor de green card te gaan. helaas moet ik de 30ste weer werken, dus de 28ste weer terug.
beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
kan iemand me zeggen wanneer de volgende ronde van de greencard lottery weer start. voor alle zekerheid lol.
op dit moment wil ik er heen, voor altijd, naar amerika dan, het liefst natuurlijk bij mijn meid.
ik hou jullie op de hoogte als ik weer terug ben in Nederland
20 juli ga ik naar amerika voor "vakantie" eigenlijk meer om mijn meisje weer te zien.
hier hangt veel van af, nml of ik probeer voor de green card te gaan. helaas moet ik de 30ste weer werken, dus de 28ste weer terug.
beter iets dan niets zullen we maar zeggen.
kan iemand me zeggen wanneer de volgende ronde van de greencard lottery weer start. voor alle zekerheid lol.
op dit moment wil ik er heen, voor altijd, naar amerika dan, het liefst natuurlijk bij mijn meid.
ik hou jullie op de hoogte als ik weer terug ben in Nederland
Heb je wel 'n vaderschapstest laten doen? En waarom heeft ze geen overtijdbehandeling of abortus laten doen? Zo te lezen hebben jullie beiden je leven nog niet op de rit: geen eigen huis, geen werk, dus geen goede situatie om 'n kind op de wereld te willen zetten.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Misschien moet je eerst eens het hele topic lezen en dan vooral het bericht van 12 mei voordat je dit soort ontactische opmerkingen maakt.
(en zonder dat dit gebeurd was, vind ik het trouwens ook wel een belachelijke opmerking. Sorry dat ik het zeg, maar wie ben jij om hier een oordeel over te vellen.)
Marjon
(en zonder dat dit gebeurd was, vind ik het trouwens ook wel een belachelijke opmerking. Sorry dat ik het zeg, maar wie ben jij om hier een oordeel over te vellen.)
Marjon
-
- Amerika-ontdekker
Ik wens je veel succes en hoop dat je geniet van je 'vakantie', dessert! Als je weer bij elkaar bent wordt er vast een hoop duidelijk, is altijd beter dan op afstand een beslissing nemen over je toekomst. Ik hoop dat het allemaal naar wens gaat verlopen voor jullie beiden. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 29 Reacties