Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Michel-Greg Mei 2012

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MichelD
Amerika-ontdekker

Reis Michel-Greg Mei 2012

Bericht door MichelD »

hoi,

we zijn van plan met zen 2e in mei 2012 een "road trip" te doen door california en zouden is graag jullie mening/opmerkingen horen over onze route:
het betreft een periode van (spijtig maar) 14 dagen
1 - aankomst LAX in de namiddag
2 - LA
3 - LA - Santa cruz
4 - Santa cruz - SF
5 - SF
6 - SF - Yosemite NP
7 - Yosemite NP
8 - Yosemite NP - Death valley
9 - Death valley
10 - Death valley - LV
11- LV (misschien deze dag wat rond LV gaan kijke, zoals grand canyon ofzo?)
12 - LV- Joshua Tree NP
13 - Joshua Tree NP - LA
14 - LA met terugvlucht.

In hoeveree is dit een aanrader? Ik denk dat dit vooraal een druk schema is. We zouden dus graag (veel) natuur zien, wat belevenis opdoen (allebei klimmers en sporters) maar ook het bruisend stadsleven meemaken (de bars, de sfeer, etc..)
Hoofdzakelijk willen we gewoon camperen en soms is in een motel de toevlucht zoeken.
Indien grand canyon af te raden is in zo'n kleine tijdsspanne, geen probleem, als alles goe meevalt vliegen we gewoon jaar later terug;-)

ben is benieuwd op jullie reacties!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Michel-Greg Mei 2012

Bericht door jolanxyz »

De Grand Canyon gaat je als dagtrip vanuit Las Vegas niet lukken. Misschien zie je op het internet bustochten of helicoptertochten, maar die gaan meestal naar de Westrim en dat is een aardige touristtrap.

Het rondje wat je schrijft kan verder wel, al houdt het qua tijd niet over. Twee weken is wat dat betreft niet veel. Heb je al eens gedacht om te beginnen in de ene stad en te eindigen in een andere?
MichelD
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelD »

hey,

je bedoeld bijvoorbeeld: van LA naar SF zonder overnachting in Santa cruz en bijv: SF naar Las vegas? Ik dacht toch om elk NP een nachtje in tent door te brengen. Is 1 dag (of doorreis) in death valley genoeg of radne jullie aan om daar toch nachtje te blijven?

groetjes
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Nee, ik bedoel te beginnen in L.A. en vanuit Las vegas terug te vliegen. Je hoeft dan geen rondje te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat Jolan eerder bedoelt (met een t) om bijvoorbeeld in Las Vegas (of Phoenix) te eindigen. En Death Valley zou ik in de zomermaanden inderdaad maar 1 nacht doen.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het betreft mei Marianne.
Denk eraan dat de tioga pass dan waarschijnlijk nog gesloten zal zijn. Je zal dus moeten omrijden via het noorden of via het zuiden.
Voor de rest lijkt het me wel goed te doen (zonder die GC trip vanuit Las Vegas)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
MichelD
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelD »

Ik heb met de tioga pass geen rekening gehouden, maar wanneer gaat deze ongeveer open?(ik neem aan dat dit van jaar tot jaar verschilt)
Maar we denken dat we Santa Cruz overslaan en beter meer tijd vrijmaken voor een national park of een ander stad. Welke steden behalve LA,SF en LV zijn nog aan te raden die op deze route liggen?(mits omweg natuurlijk :wink: )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De link naar de openingsdata van de Tioga Road in de afgelopen jaren. Die link zal onderhand wel slijtage vertonen. :lol:
En hier kun je straks checken of de alternatieven wel of niet open zijn.

In Los Angeles aankomen en van Las Vegas of Phoenix vertrekken lijkt me een goed idee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

MichelD schreef:We zouden dus graag (veel) natuur zien, wat belevenis opdoen (allebei klimmers en sporters) maar ook het bruisend stadsleven meemaken (de bars, de sfeer, etc..)
Als klimmers en sporters denk ik dat jullie ook graag lange en zware hikes lopen? Je zou ook kunnen overwegen om in San Francisco te starten en vervolgens alle tijd te nemen in de prachtige natuurparken Yosemite, Sequoia, Kings Canyon en Death Valley. Voor het bruisende stadsleven zit je in San Francisco en Las Vegas natuurlijk super. Dan zou je deze route kunnen krijgen in 14 dagen.:

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
Dag 8: Sequoia/Kings Canyon
Dag 9: Sequoia/Kings Canyon
Dag 10: Sequoia/Kings Canyon - Death Valley
Dag 11: Death Valley
Dag 12: Death Valley - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas (Leuk uitstapje is Valley Of Fire State Park)
Dag 14: Las Vegas - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
MichelD
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelD »

het bovenstaand schema is ook leuk, mits kleine aanpassing (zouden graag de HW1 rijden, of toch een stuk) kan dit wel een goeie worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer