Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Eagle` »

Hockey schreef:
Eagle` schreef:Heb de brief van Dhr. White naar dhr. Donahue eens doorgelezen en ik kan me vergissen, maar op dit moment lijkt het dat er één van de 20000 winnaars Dhr. white onder de arm genomen om een case te maken
bij deze worden dan ook de 19999 andere vertegenwoordigd ...
Dan zal hij voorlopig weinig class action ervan kunnen maken. 1 persoon die hij vertegenwoordigt is niet voldoende voor een uitspraak voor alle 22.000.
Ik kan me niet inbeelden dat Immigration enkel 1 persoon tegemoed gaat komen en niet de rest, moesten ze al gevolg geven aan Dhr. White zijn oproep ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als hij een 'verliezende winnaar' vertegenwoordigt, en die wint, dan is er wel precedent geschapen. In US rechtspraak is de uitspraak van een rechter een belangrijk element in de uitspraak van een andere rechter in een identieke zaak (stare decisis/laat de beslissing staan, als ik me goed herinner). Mogelijk gaat de zaak naar de Hoge Raad - als die toestemt de zaak te horen - en dat geeft meer publiciteit. De weg daarnaartoe kan overigens jaren en jaren duren.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Eagle` schreef:Ik kan me niet inbeelden dat Immigration enkel 1 persoon tegemoed gaat komen en niet de rest, moesten ze al gevolg geven aan Dhr. White zijn oproep ?
Zullen ze ook niet doen. Maar omdat hij slechts 1 persoon vertegenwoordigt wordt het lastig om deze zaak aan te spannen als een class action suit. En zal uitspraak ook niet bindend zijn voor al die andere benadeelden.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Ik stel me eigenlijk de vraag of al die mensen die een law suit willen aanspannen niet meer kwaad dan goed doen. De kans dat die 22000 mensen zomaar een green card extra krijgen lijkt me zeer twijfelachtig, en gezien het feit dat immigratie een hekel punt is (en dat er reeds een voorstel is voor afschaffing van de DV), vraag ik me af of dit misschien het programma nog meer in het gedrang kan brengen...

Of ben ik de enige hier met dit gevoel?
Sten

Bericht door Sten »

tombourgui schreef:Ik stel me eigenlijk de vraag of al die mensen die een law suit willen aanspannen niet meer kwaad dan goed doen. De kans dat die 22000 mensen zomaar een green card extra krijgen lijkt me zeer twijfelachtig, en gezien het feit dat immigratie een hekel punt is (en dat er reeds een voorstel is voor afschaffing van de DV), vraag ik me af of dit misschien het programma nog meer in het gedrang kan brengen...

Of ben ik de enige hier met dit gevoel?
Ook ik kan me heel goed indenken dat dit de Loterij zaak geen goed zal doen! Mijn gevoel daarbij is namelijk al dat die op scherp staat. En als het jaren gaat duren met onzekere uitkomst...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik geloof nooit dat de loterij zal staan of vallen met dit debacle.

En eerlijk gezegd: als het enige dat ik moet doen, $200 betalen is, om deel te nemen in een rechtszaak als deze, dan doe ik dat. Wat is nu $200? Als je het kwijt speelt, pech. En als het wel gevolgen heeft, leuk!
Natuurlijk moet je je leven de komende jaren niet gaan inrichten met het idee dat er ooit iets positiefs voor je uit die zaak gaat komen. Maar ik zou het beschouwen als $200 die ik betaal om een lotje te kopen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef:Ik geloof nooit dat de loterij zal staan of vallen met dit debacle.

En eerlijk gezegd: als het enige dat ik moet doen, $200 betalen is, om deel te nemen in een rechtszaak als deze, dan doe ik dat. Wat is nu $200? Als je het kwijt speelt, pech. En als het wel gevolgen heeft, leuk!
Natuurlijk moet je je leven de komende jaren niet gaan inrichten met het idee dat er ooit iets positiefs voor je uit die zaak gaat komen. Maar ik zou het beschouwen als $200 die ik betaal om een lotje te kopen. ;-)
Mijn gedachte precies!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Niet om mensen voor het hoofd te stoten maar is het hele doel van de DV lottery niet dat het een gratis kans is om de USA binnen te komen? Door geld te betalen wordt er een ongelijkheid gecreëerd. Hier in NL zal $200 wel op te hoesten zijn maar er zullen onder die 22.000 ook vast wel deelnemers zijn van armere landen. Ik weet ook wel dat er daarna geld nodig om de procedure op te starten is maar in beginsel is deelname gratis..

Just my 2 cents..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Sten

Bericht door Sten »

Staceybeesie schreef:
kastelke schreef:Ik geloof nooit dat de loterij zal staan of vallen met dit debacle.

Mijn gedachte precies!
Ik zou niet durven! Wat dat betreft heb ik veel ontzag voor de Amerikaanse overheid en ik kan me daarnaast dus iets voorstellen bij de gekozen oplossing van die overheid.
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik als (potentiële) nieuweling in Amerika zou vinden dat ik me beter maar wat koest kan houden. Misschien is dat paranoïde, maar ik zou geen risico willen nemen met mijn meest favoriete land aller tijden. De andere reden heb ik al genoemd (dat ik op die manier niet mijn rechten zou willen verwerven op een GC).
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Njit
Ja dat is ook zo, maar denk dat die kans er nu niet meer is voor de verliezende winnaars helaas.
Behalve dan via de 2e trekking.
En wil je je "recht" hebben, zul je dat moeten bewijzen. En voor $200.- lijkt me dat best schappelijk.
Zoals ik al zei, nu heb je zeker niks, dus veel erger kan het niet worden.

Bovendien is er al jaren sprake dat de loterij afgeschaft gaat worden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Niet om mensen voor het hoofd te stoten maar is het hele doel van de DV lottery niet dat het een gratis kans is om de USA binnen te komen? Door geld te betalen wordt er een ongelijkheid gecreëerd. Hier in NL zal $200 wel op te hoesten zijn maar er zullen onder die 22.000 ook vast wel deelnemers zijn van armere landen.
Maar het is niet omdat persoon A, B of C dit niet willen/kunnen, dat ik het niet zou mogen doen he!

Want ondanks het feit dat de loterij gratis is om deel te nemen, winnen is alles behalve gratis! En een overzeese verhuis kost ook veel geld. Dus er zijn zo wie zo ontzettend veel mensen die wel mee zouden *willen* doen, maar het niet kunnen omdat ze niet voldoende lang naar school gegaan zijn en/of niet voldoende werkervaring hebben, of omdat ze gewoonweg geen geld hebben om de visafees en vliegtuigticketen en de eerste opstart te betalen. Daarom moeten we de loterij toch ook maar niet afschaffen?!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Als je dan toch Quote, quote dan mijn hele bericht. Want in het laatste stuk schrijf ik exact wat jij als commentaar geeft:
Njit schreef:Ik weet ook wel dat er daarna geld nodig om de procedure op te starten is maar in beginsel is deelname gratis..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Sten schreef:
Ik zou niet durven! Wat dat betreft heb ik veel ontzag voor de Amerikaanse overheid en ik kan me daarnaast dus iets voorstellen bij de gekozen oplossing van die overheid.
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat ik als (potentiële) nieuweling in Amerika zou vinden dat ik me beter maar wat koest kan houden. Misschien is dat paranoïde, maar ik zou geen risico willen nemen met mijn meest favoriete land aller tijden. De andere reden heb ik al genoemd (dat ik op die manier niet mijn rechten zou willen verwerven op een GC).

Dat heb ik ook een beetje, Sten. Los van het feit dat ik helemaal geen verstand heb van dit soort zaken, geen tijd en zin heb om hier uberhaupt energie in te steken, en van mening ben dat ik het maar beter los kan laten en verder gaan, ben ik bovendien ook inderdaad een beetje paranoide en bang dat m'n naam dan op een soort zwarte lijst komt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Njit schreef:Als je dan toch Quote, quote dan mijn hele bericht. Want in het laatste stuk schrijf ik exact wat jij als commentaar geeft:
Njit schreef:Ik weet ook wel dat er daarna geld nodig om de procedure op te starten is maar in beginsel is deelname gratis..
Maar omdat deelname zelf gratis is, vind jij nu dat mensen er niet voor zouden mogen/moeten kunnen kiezen om $200 uit te geven om misschien alsnog te winnen?
Elke
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Njit schreef:Ik zag alleen dat Mr White een Paypal donatie van $200 wilde hebben voordat hij jouw case in behandeling neemt. Dat is overigens wel een standaard stukje op zijn blog dus ik weet niet of dat in deze zaak ook van toepassing is. Maar ik denk niet dat deze meneer voor nop voor je aan het werk gaat.
Other lawyers do not charge for an initial consultation. Why does your firm?

You do not need a lawyer to tell you that one usually gets what he pays for. We are one of the few firms that have extensive experience in dealing with visa issues on an everyday basis. That experience has been with some of the most difficult embassies in the world, including Moscow, Kyiv, Tashkent (a near 70% refusal rate) and Yerevan (a near 65% refusal rate). The payment of a consultation fee also reflects a client commitment that he or she is serious about preparing for an interview or overcoming a visa denial.

Besides the consultation fee, what other expenses will I incur?

Often, we are able to give a client the tools needed to resolve the issue on his/her own and no further representation is needed. If further representation is required, then a fee will be quoted based on the individual circumstances of the case. We are not interested in just collecting a fee: our fee arrangements reflect this by backloading the fees to be paid based on result.

Dus wat dat betreft is het 'No cure, Still Payed'..
Het kan best zijn dat die $200 bedoeld is voor een normale zaak die hij in behandeling neemt en dat het inderdaad niet geldt bij deze class action. Als ik het stukje zo lees dan lijkt het wel erop dat het gaat over individuele cases.

Als hij 22,000 man nodig heeft en het lukt hem dan is dat alleen maar gunstig voor hem, want hoe meer mensen in de class action suit, hoe hoger de schadevergoeding die hij zal eisen, en hoe meer hij dus eraan verdient. Heel vaak bij class actions is deelname erin gratis om zo de drempel voor deelname laag te houden, om zo weer aan het benodigde aantal mensen te komen. Als je daar een fee op gaat zetten van $200 heb je kans dat veel mensen afhaken dus dat is niet altijd verstandig.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Zo...hehe...ik mag weer posten nadat ik op enkele lange teentjes was gaan staan hier op het forum....

Mijn mededeling voor vandaag is dat al diegenen die geen zin hebben om er tijd en energie in te steken dat lekker niet moeten doen. Ga lekker verder met je ding en kijk 15 juli vooral niet op die site. Voor mij persoonlijk is het wel zaak dat ik van me laat horen en doorga tot er echt geen ander middel meer voorhanden is om mijn winnende lotnummer te kunnen claimen. Immers heb ik gewonnen en zijn zij degene die zwaar de fout in zijn gegaan.

Over een zwarte lijst maak ik me geen zorgen. Dat is pure bangmakerij. Zwarte lijsten hebben ze in corrupte landen die de human rights van hun burgers niet respecteren. De US is niet zo'n land. De US heeft een lijst voor malloten die hun wil af willen dwingen door vliegtuigen in torens te boren, en terecht. Maar als ze lijsten bijhouden voor wie kritiek heeft op de manier waarop de US overheid hier gehandeld heeft dan is dat treurig. Degenen die hier bang voor zijn moeten zich sterk afvragen of ze wel in zo'n land willen wonen, ik niet in ieder geval.

Al met al vind ik het jammer dat sommige 'winnaars' hier op het forum nog niet de petitie willen tekenen voor de goede zaak. Mochten we toch de zaak omgedraaid krijgen dan is het eigenlijk onterecht dat al die mensen alsnog hun GC gaan claimen, immers hebben zij het proces meer lopen frustreren dan een beetje fatsoenlijk de handen uit de mouwen gestoken om te helpen het voor elkaar te boxen.

Oooow....voordat mensen zich nu weer 'persoonlijk aangevallen' voelen, dat is niet mijn bedoeling, dit is gewoon mijn mening...

Aju paraplu!

A.
Only the strong survive.....
Amerikanees
Amerikafan

Ow...en nog voor alle duidelijkheid...Mr. White helpt ditmaal GRATIS.......niemand hoeft 200 Dollar te betalen, dat is alleen voor een regulier Visatraject en daar is hier nu geen sprake van.

http://blog.visarefusal.com/

God Bless,

A.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

$ 200 vragen voor een eerste consult is overigens vrij normaal, "onze' immigratie advokaat rekende tien jaar geleden al $ 200 voor het eerste gesprek.
Amerikanees
Amerikafan

Amerikanees schreef:Ow...en nog voor alle duidelijkheid...Mr. White helpt ditmaal GRATIS.......niemand hoeft 200 Dollar te betalen, dat is alleen voor een regulier Visatraject en daar is hier nu geen sprake van.

http://blog.visarefusal.com/

God Bless,

A.
Nog eenmaal dan...het is GRATISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sten

Bericht door Sten »

@ Amerikanees

Ik voel me niet aangevallen, waarom zou ik. Dat paranoïde is een wat breder begrip wat mij betreft. Of ze 'lijsten' hebben, dat was niet alleen mijn invulling ervan. Ik zou niet willen dat deze energie die je tegen hen richt, als een boemerang naar je terug komt. Ik moet inderdaad toegeven dat ik niet zeker weet of dit zou gebeuren, het is eenvoudig niet te overzien hoe en wat. Dat vind ik het probleem op zich.

Ik zou het gewoon niet zien zitten (als het mij betrof) de Amerikaanse regering eindeloos te confronteren met een fout die ze nu voor het eerst een keer gemaakt hebben in deze loterij. Ze hebben toch hun excuses aangeboden, ik denk niet dat ze er blij mee zijn. Ik vind het van karakter getuigen dat ze het openbaar hebben gemaakt, ze hadden het ook in de doofpot kunnen doen. En dan waren er dus andere gedupeerden geweest, andere mensen dan jij, die er geen weet van hadden gehad, dat ze niet eens meegedaan hadden, omdat ze niet in de eerste twee dagen zaten. Nu krijgt iedereen opnieuw een kans.

Zo'n zaak kan lang gaan duren en daar moet je maar zin in hebben. Ze hadden je nog niets toegezegd, alleen een mededeling dat je geselecteerd was 'for further procession'. Ik kan net als anderen blijven herhalen, hoe zuur het is. Maar als dit jouw gekozen weg is, wil je toch succes wensen, je weet maar nooit.
Laatst gewijzigd door Sten op 25 mei 2011, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer