Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verkeersregels cablecars SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Verkeersregels cablecars SF

Bericht door JKG »

Binnenkort begint mijn reis naar Amerika en die start in San Francisco.
Ik heb een auto gehuurd, niet dat ik die veel gebruik in SF, maar mocht ik weg willen, dan kan ik zo weg. :lol:

Ik vraag me alleen af hoe de verkeersregels zijn met de cablecars, aangezien je met de auto ook stukken hebt waar je over de rails heen rijd en je
dus ook cablecars tegen kan komen. Niet dat er veel lijnen meer zijn, maar zelf zit ik op Columbus Ave en daar heb je wel een gedeelte met de rails.
Hebben ze voorrang? Hoe zit er als je achter zo'n ding zit of zo'n ding achter je aan hebt?
Op Google kon ik er weinig over vinden, behalve dat SF geen fijne stad is om in te rijden. :lol:
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Re: Verkeersregels cablecars SF

Bericht door JKG »

Niemand? Allemaal enkel met de bus / taxi / benenwagen SF gezien?
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Ik zag ook al dat je "post" 99 keer bekeken was, maar... nul reacties :D . En het lullig is... Ik weet het ook niet :lol:
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ja, precies! Maar volgens mij zijn er nog maar 3 lijnen... maarja ik ben graag goed voorbereid.
Anders even op de speciale SF cable car website maar de vraag stellen.
Nu ik even goed met Streetview kijk, lijkt het erop dat je er naast toch wel een normale weg hebt voor het verkeer voor beide kanten op.
Dus dan zou je alleen als je zelf de bocht om gaat eventueel de cable car voorrang moeten verlenen. Voor de rest zou je er dus geen last van moeten hebben...
denk dat ik mijn eigen vraag dan wel heb opgelost. :lol:
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

volgens mij heb je gewoon voorrang wanneer je van rechts komt.
Wij zijn vorige maand een stuk met een cable car meegereden, en bij iedere kruising stopt de cable car, klinkt er een bel, en kan je uitstappen als je wil.
Een paar tellen later (mits het verkeer het toelaat) rijd hij door.
Overigens vonden wij het rijden in San Francisco erg meevallen hoor. En de cable car rijd niet op erg veel plaatsen, dus je hoeft er niet vaak rekening mee te houden :wink:
bamboo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door bamboo »

JKG schreef: Op Google kon ik er weinig over vinden, behalve dat SF geen fijne stad is om in te rijden. :lol:
Wat is wel een fijne stad om te rijden? Ik vind het gedrag in het verkeer in Amerika wat prettiger dan in Europa. Als je in Nederland in een grote stad kan rijden, zal je zeker in SF geen problemen hebben. Ook met een camper heb ik me in downtown SF op mijn gemak gevoeld.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik heb in de ochtendspits door downtown SF gereden, was wel druk, maar als je Nederlands verkeer (vooral randstad) gewend bent, stelt het weinig voor eigenlijk.
Op de vraag over cable cars en voorrang heb ik geen antwoord, ik ben er toen geen tegengekomen tijdens mijn autorit.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik heb al in veel grote steden gereden (Miami, San Francisco, Los Angeles, Las Vegas, Parijs, Londen, Madrid, Hannover, ...) maar in SF vond ik het heel vervelend dat je bij zowat elk kruispunt volledig moet stoppen om dan weer te vertrekken. Dat schiet echt niet op en het telkens stoppen en vertrekken is zowel voor de bestuurder als de passagiers niet aangenaam. De rit in SF is om die reden toen zelfs ingekort, was tevreden dat ik terug aan het hotel was.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Je hebt in San Francisco heel veel 4-way stop punten, wel irritant, maar gelukkig houden de Amerikanen zich netjes aan de regels.
Het enige wat ik irritant wordt is de onoverzichtelijkheid van veel kruisingen door het hoogteverschil. Je kunt als je omhoog rijdt moeilijk zien wat er aan komt van de andere kant. Maar wel te doen hoor, het is mij ook gelukt. ;)
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ok, helemaal helder, dank jullie wel allemaal voor de input!

En welke stad rijd wel lekker? De meeste Amerikaanse steden toch wel lijkt me... ok, Miami in de spits was een bitch, maar ook niet onoverkomelijk.
Orlando etc. is allemaal easy going. MIsschien zijn die Amerikanen niets gewend die op Google zeuren. :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waarschijnlijk ga je dat tijdens je rij opleiding wel moeten leren, hoe het zit met voorrang en zo betreffende cable cars. Dus kijk hier eens
http://dmv.ca.gov/pubs/pubs.htm
Kan je ze gratis downloaden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer