Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mag men kruiden en specerijen meenemen naar de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Evelien.
Amerikakenner

Mag men kruiden en specerijen meenemen naar de VS?

Bericht door Evelien. »

Op onze rondreis zijn we van plan veel zelf te koken. Daarbij vroeg ik mij af of het toegelaten is van kruiden vanuit belgie mee naar de usa te nemen. Ik vind het nogal stom om daar allemaal potjes kruiden te kopen waar je amper wat van nodig hebt..
Laatst gewijzigd door markro op 26 mei 2011, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast voor de duidelijkheid.
Afbeelding
jokealie
Amerika-ontdekker

Re: specerijen

Bericht door jokealie »

Wij nemen altijd een kruidencaroussel mee en gehaktkruiden. Dit levert geen problemen op.
newengland
Amerikafan

Re: specerijen

Bericht door newengland »

Vul je dat ook in dan op je douane formulier? want volgens mij moet je dat wel aangeven.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mag men kruiden en specerijen meenemen naar de VS?

Bericht door ned in MO »

dat ga je toch niet op je douane formulier aangeven? Ik niet in ieder geval en ik sleep altijd massa's kruiden mee :lol:
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Ook wij nemen een kruidencaroussel mee heb je van alles wat,geven dit ook niet aan.
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke ideaal. Dan ga ik het ook zo oplossen :)
Afbeelding
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Zolang het maar wel gedroogde kruiden zijn (en niet te veel op wiet lijkt 8) ).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Van de CBP site:
What are the requirements for importing coffee, tea or spices for personal use?

There are no restrictions on the importation of coffee, tea or spices for personal use, although they may be subject to Animal and Plant Health Inspection Service (APHIS) and Food and Drug Administration (FDA) inspections if a Customs and Border Protection (CBP) Officer suspects contamination or insect infestation of the product.

Please note that tea or spices containing fruit or vegetable leaves or seeds, including citrus leaves or seeds, are typically prohibited.
en ook hier:
Can I bring in food as a traveler (fruit, cheese, meat, etc.)?

The information contained in this answer does not apply to food being sent to the U.S. through the mail, courier services or other means. This information only covers food (fruit, chees, meat, etc.) entering the United States in passenger baggage for personal use. See the question "How do I import food (canned goods, meat, vegetables, fruits, bulk food, etc.) for resale?" for information on importing food for resale.

You may be able to bring in food such as fruits, meats or other agricultural products depending on the region or country from which you are traveling. Restrictions are placed on these products to protect community health, preserve the environment and prevent the introduction of devastating diseases to domestic plants and animals.

Failure to declare food products can result in up to $10,000 in fines and penalties.

The following are generally admissible:
...
-Spices- most dried spices are allowed except for orange, lemon, lime and other citrus leaves and seeds, lemongrass, and many vegetable and fruit seeds
Dus ja, het mag, maar officieel moet je het dus op je customs formulier aangeven.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik vul ook altijd in wat ik mee breng ,waarom risico nemen om een boete te krijgen of de last die je kan krijgen door iets binnen te brengen zonder het aan te geven . Het is nochtans heel gemakkelijk ,men maakt totaal geen problemen van dat je iets binnen brengt en als ze het niet direct kennen zullen ze je vragen wat het is . Ik heb nog nooit hinder ondervonden van iets wat ik aangeef .
Ik zal wel alle chocolade producten als 1 neerschrijven dus als chocolade en koekjes en andere snoepjes als snoep .
Ik heb ook al kruiden mee genomen en dit ging ook prima .
Gr,
elisab
Amerika-ontdekker

Bericht door elisab »

Evelien, ik zit nu 24 uur in de VS. Ik heb Indische kruiden, stroopwafels, pindakaas, hagelslag en koekjes meegenomen. Voor de familie hier aan de Oostkust Geen geen controle geweest! :clap: Zelfs onze 2 koffers met TSA sloten zijn niet aangeraakt! Het is Memorial weekend, dus hartstikke druk op de wegen en vliegvelden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer