Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Etenswaren meenemen
Etenswaren meenemen
Hoi allemaal,
Ik zou graag willen weten of je Hollandse etenswaren mee mag nemen naar Amerika. Ik had namelijk het idee om dit mee te nemen voor een familielid van mij...Ik wil dit in mijn koffer gaan vervoeren.
Ik heb al e.e.a. gekocht zoals koeken, snoep, mosterd, ontbijtkoeken, jam, pindakaas, pakje oude kaas, koffiepads, sigaren en een fles korenwijn.
Ik hoop dat dit gewoon toegestaan is..Kunnen jullie mij vertellen of dit gewoon vervoerd kan/ mag worden?
Alvast bedankt! Ilona
Ik zou graag willen weten of je Hollandse etenswaren mee mag nemen naar Amerika. Ik had namelijk het idee om dit mee te nemen voor een familielid van mij...Ik wil dit in mijn koffer gaan vervoeren.
Ik heb al e.e.a. gekocht zoals koeken, snoep, mosterd, ontbijtkoeken, jam, pindakaas, pakje oude kaas, koffiepads, sigaren en een fles korenwijn.
Ik hoop dat dit gewoon toegestaan is..Kunnen jullie mij vertellen of dit gewoon vervoerd kan/ mag worden?
Alvast bedankt! Ilona
Re: Etenswaren meenemen
De kaas moet vacuüm verpakt zijn, alcohol mag niet meer dan een liter zijn en op sigaren zit ook een beperking, maar wat die precies is weet ik niet.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
En vergeet niet om het te melden op je douane declaratieformulier dat je in het vliegtuig krijgt. In principe is men vooral streng op vleeswaren (ook vacuumverpakte rookworst) en bloembollen. De rest mag op zich, maar het verzwijgen kan je op een flinke boete komen te staan.
"Keep Georgia On Your Mind"
Oke, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gelukkig geen vleesproducten of bloembollen gekocht
En het is trouwens maar 1 (luxe) sigaar..
Dus ik kan alles gewoon zonder problemen invoeren, mits ik het aangeef op het formulier die ik in het vliegtuig krijg?
En zit er ook nog een bepaald limiet aan vast?
Groetjes,
Ilona
Ik heb gelukkig geen vleesproducten of bloembollen gekocht

Dus ik kan alles gewoon zonder problemen invoeren, mits ik het aangeef op het formulier die ik in het vliegtuig krijg?
En zit er ook nog een bepaald limiet aan vast?
Groetjes,
Ilona
Ohja, is het verstandig om alles in mijn koffer te vervoeren of kan ik een deel beter meenemen in mijn handbagage (zoals koeken)?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Kaas hoeft niet vacuum verpakt te zijn,De kaas moet vacuüm verpakt zijn
zolang het maar harde kazen zijn (geen schimmelkaas, Roquefort o.i.d.)
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use
- DixieChick
- Amerika-expert
Kaas>weet je dat zeker? Ik heb altijd gehoord dat het wel vacuum verpakt moet zijn.
Oh ja, en als het echt sigaren zijn, hou er rekening mee dat Cubaanse sigaren niet ingevoerd mogen worden
Oh ja, en als het echt sigaren zijn, hou er rekening mee dat Cubaanse sigaren niet ingevoerd mogen worden

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de site van de Amerikaanse ambassade in Den Haag staat inderdaad dit:
Als je dat echter vergelijkt met die site van de US Customs & Border Protection dan staat er dit:Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk). Most Dutch cheeses like Gouda, Edam and Leerdam are allowed
Geen vermelding dus van het vacuum-vereiste, en je mag blijkbaar dus zelfs schimmelkazen als Brie en Camembert meenemen, iets waarvan ik altijd dacht dat dit een "big no-no" was. Verrassend!-Cheeses- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat), butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissable (USDA Animal Product Manual, Tabel 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth diesease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
En volgens mij moet je alles in de koffer doen en mogen etenswaren niet in de handbaggage!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Ja hoor, etenswaren mogen in principe ook gewoon in de handbagage, behalve natuurlijk grotere hoeveelheden vloeistoffen.
Ja dit hoorde ik ook pasgeleden, haha, belachelijk maar ze letten er wel op.DixieChick schreef:Oh ja, en als het echt sigaren zijn, hou er rekening mee dat Cubaanse sigaren niet ingevoerd mogen worden
Voor wat betreft kaas, volgens mij WIL je die ook vacuum verpakken anders gaat je koffer zo stinken

Ik neem altijd vanalles mee (wel in mijn koffer!!) vanuit Nederland en geef nooit iets aan bij de douane. Mijn ervaring is dat je meer gezeur hebt als je dat gaat opgeven dan dat je er lol van hebt. Zolang je geen produkten die niet toegestaan meeneemt en ook niet boven de toegestane hoeveelheden zit zou ik niks aangeven op die formulieren. Mocht je in de problemen komen kun je altijd nog zeggen dat je niet begreep wat ze vroegen op dat formulier

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier net zo, ik geef ook nooit aan. Alles wat ik meeheb mag, dus waarom moeilijk doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Misschien roomser dan de paus, maar ik doe het wel, het is nu eenmaal een federal law om het wel aan te geven. En weet dus dat je die overtreedt als je willens en wetens het "nee"-vakje aankruist. Ik heb nu al te vaak gehoord dat mensen dingen de VS in brachten die weliswaar op zich toegestaan waren, maar toch een forse boete kregen omdat ze het niet aan hadden gegeven. Ik heb trouwens verder nooit "gedoe" gehad, de douane vraagt alleen wat het precies is en dan mag ik doorlopen. Koffers hoeven ook niet eens open of wat dan ook.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, ik reis al bijna dertig jaar internationaal en ik heb er nog nooit moeite mee gehad. Een paar keer werd er wel gevraagd of we eten mee hadden (zonder aangeven) en toen ik vertelde, wat we meehadden, mochten we zo door. Maar misschien is het beter het aan te geven, ik ga het eens proberen
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Nee hoor, mijn schoonmoeder had laatst zo een stuk kaas voor me meegenomen, gewoon in papier en een plastic zakje, geen enkel probleem. Zo lang is het natuurlijk niet buiten de koeling. Maar vacuum is na aankomst natuurlijk veel langer houdbaar, dus in dat opzicht zeker praktischer.Ziva schreef: Voor wat betreft kaas, volgens mij WIL je die ook vacuum verpakken anders gaat je koffer zo stinken![]()
Terug in Texas!
Ik doe net als Bandido, ik geef altijd aan. Better safe than sorry.
@Hemmie, dan heeft je moeder geluk gehad. Als ze betrapt was had ze de kaas weg mogen en een boete gehad.
@Hemmie, dan heeft je moeder geluk gehad. Als ze betrapt was had ze de kaas weg mogen en een boete gehad.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Waarom?Als ze betrapt was had ze de kaas weg mogen en een boete gehad.
vanwege hetgeen staat in deze link:
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html
Punt 1 A, 6e bullet:
Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk).
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html
Punt 1 A, 6e bullet:
Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk).
- Bushmaster
- Amerika-expert
Deze lijkt me betrouwbaarder.
-Cheeses- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat), butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissable (USDA Animal Product Manual, Tabel 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth diesease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.
-Cheeses- Solid cheese (hard or semi-soft, that does not contain meat), butter, butter oil, and cultured milk products such as yogurt and sour cream are not restricted. Feta cheese, Brie, Camembert, cheese in brine, Mozzarella and Buffalo Mozzarella are permissable (USDA Animal Product Manual, Tabel 3-14-6). Cheese in liquid (such as cottage cheese or ricotta cheese) and cheese that pours like heavy cream are not admissible from countries affected by foot-and-mouth diesease (FMD). Cheese containing meat is not admissible depending on the country of origin.
Sigaren uit Cuba zijn ook niet toegestaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 888 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties