Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat niet te missen op Maui

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Livestrong
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Wat niet te missen op Maui

Bericht door Livestrong »

Dit jaar zullen we na twee weken de midwest te bezoeken een week op Maui doorbrengen.
We zijn al eerder op Oahu en Big Island geweest. Graag zouden we willen weten wat we echt niet mogen overslaan op dit eiland. We zijn hier van 19 september tm 26 september.
Alvast bedankt :thumbup:
jiejie
Amerika-expert

Re: Wat niet te missen op Maui

Bericht door jiejie »

De zonsopkomst op Haleakala en de Road to Hana zul je zeker niet mogen missen :)
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Snorkelen bij Honolu Bay!!!! :thumbup: :clap:

Afbeelding
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Livestrong
Amerika-ontdekker

jiejie schreef:De zonsopkomst op Haleakala en de Road to Hana zul je zeker niet mogen missen :)
Heb hier al over gelezen. Heel vroeg opstaan dus. Kan je hier trouwens zelf komen of alleen met een excursie?
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Als je een huurauto hebt kan je er makkelijk zelf komen. Moet je het alleen niet erg vinden om in het pikkedonker een berg op te rijden (goed te doen)...

Wij hebben dit in september 2009 gedaan, vanuit ons hotel in Wailea. Dit betekende om een uur of 3 ('s nachts/'s ochtends) de deur uit, 2 uur rijden, om 5 uur 's ochtends het aller-aller-laatste parkeerplekje bovenop de top bemachtigen (indien vol, kan je nog een paar 100meter lager parkeren en vanaf het bezoekerscentrum kijken) en dan nog een uurtje wachten voordat het echt leuk wordt :) Maar het was het zeker waard!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Farfan
Amerika-newbie

Bericht door Farfan »

En natuurlijk zwemmen in de seven sacred pools, bijna op het eindpunt van de road to Hana
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Farfan schreef:En natuurlijk zwemmen in de seven sacred pools, bijna op het eindpunt van de road to Hana
Je moet ze in ieder geval gezien hebben...ik vond het persoonlijk echt veel te druk daar om even lekker te gaan zwemmen!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Livestrong
Amerika-ontdekker

Enasni schreef:Als je een huurauto hebt kan je er makkelijk zelf komen. Moet je het alleen niet erg vinden om in het pikkedonker een berg op te rijden (goed te doen)...

Wij hebben dit in september 2009 gedaan, vanuit ons hotel in Wailea. Dit betekende om een uur of 3 ('s nachts/'s ochtends) de deur uit, 2 uur rijden, om 5 uur 's ochtends het aller-aller-laatste parkeerplekje bovenop de top bemachtigen (indien vol, kan je nog een paar 100meter lager parkeren en vanaf het bezoekerscentrum kijken) en dan nog een uurtje wachten voordat het echt leuk wordt :) Maar het was het zeker waard!
Ok, gaan we zeker doen. Heb eens op tv een item hierover gezien. Stond er ook een Hawaiiaan te zingen bij zon opkomst. Was dat ook bij jullie? Alleen zo vroeg opstaan, zal niet meevallen :lol:
Livestrong
Amerika-ontdekker

Farfan schreef:En natuurlijk zwemmen in de seven sacred pools, bijna op het eindpunt van de road to Hana

Is dat niet bij de watervallen?
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Zonsopgang op de krater is absoluut een aanrader !! Het enige nadeel was dat als je niet als laatste boven was, je wel moest wachten tot de andere mensen weer vertrokken, want je wordt totaal vast geparkeerd in rijtjes krap op elkaar. En ja, die Hawaiiaan die begon te zingen.... KIPPEVEL !!

Ik vond de Banyan Tree in Lanai trouwens ook echt bijzonder om te zien en de Iao State Park is ook heel mooi. Voor de mooiste stranden zie mijn reactie in het topic: TOP 3 stranden.

Maar check deze site eens, ook voor alle eilanden: http://www.to-hawaii.com/maui/
of anders ons reisdagboek voor uitgebreid verslag: http://steson-goes-usa.reismee.nl (helaas zonder foto's, moest reisdagboek overzetten)

Ik wil trouwens in september/oktober volgend jaar naar Oahu en Big Island..... Heb je zelf nog tips voor mij ???
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Livestrong
Amerika-ontdekker

Ik wil trouwens in september/oktober volgend jaar naar Oahu en Big Island..... Heb je zelf nog tips voor mij ???

Oahu, Pearl Harbor heeft echt indruk op ons gemaakt. Verder de stranden aan de North shore. Vergeet zeker niet om aan de North Shore om bij een Shrimp shack te stoppen. Nog nooit zoń lekkere shrimps met garlic gehad.

Big Island, Vulcano NP must see. Helaas hebben wij zelf de lava stromen niet echt gezien. Was een week van te voren juist wel veel activiteit. Ook hebben we een night snorkel tour gedaan met mantas, dit was echt een gave ervaring. Zou ik zeker doen. We hadden alleen de eerste avond geen manta gezien, dus konden we de volgende avond gratis weer mee. Dus is slim om dit niet de laatste dag te plannen zoals een ander koppel en zo dus de mantas miste.
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Hallo allemaal,
wij gaan dit jaar naar Oahu en Maui en ik lees met plezier de tips en de reisverslagen!
Wij zitten in Maui in Kihei in het Maui Coast hotel,iemand daar geweest?
Ik hoop dat er nog meer tips komen!
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
Livestrong
Amerika-ontdekker

Wij zitten ook in het Maui Coast hotel. Zijn er van 19 tm 26 september.
Ik las dat het wel een goed hotel moet zijn.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Wij hebben vorig jaar in dat hotel overnacht en het was helemaal prima! Vooral het bed lag heerlijk! :thumbup:
Het restaurant dat er bij hoort vonden wij qua diner niet veel bijzonders (en prijzig!) maar we hebben er lekker ontbeten. Ook de cocktails aan de bar zijn goed te doen.

Ik weet niet of jullie van plan zijn een auto te huren? Het hotel heeft een shuttle service en je kunt mountainbike's huren, ook erg handig!
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Leuk zeg, wij gaan 1 september naar Hawaii, aftellen is eindelijk begonnen! :clap: . Wij zitten van 10 tot 19 september op Maui. We verblijven in het Aston Lu hotel. De reacties zijn niet allemaal even positief maar ik ga er vanuit dat we er fatsoenlijk kunnen overnachten. Verder zal ik toch niet bij het hotel vertoeven, t' was de goedkoopste oplossing :wink:.
Hier misschien nog een paar tips,

Stops tijdens de Road to Hana die je niet moet missen (aldus de lonely planet). Er is voorbij Hana een bamboo forest maar aangezien wij hier geen overnachting gaan doen is dit wellicht wat te ver rijden. Nu schijnt er op de Road to Hana vlak voor Mile Marker #7 (parkeren voorbij Mile Marker 7) ook een bamboo forest te zijn wat erg mooi moet te zijn.
Hieronder de stops tijdens deze route naar Hana die je zoiezo niet moet missen :

-Twin Falls (Mile Marker #2)
-Three Bears Falls (Halve Mijl voorbij Mile Marker #19)
-Helele'ike Oha Falls (Blue Angel Falls) (Kwart Mijl voorbij Mile Marker #31)
-Wailua Falls (voorbij Hana bij Mile Marker #45)

-Verder staat Iao Valley op het verlanglijstje.
-Haleakala, beste lokatie voor zonsopgang is Pu'u'ula'ula (ook bekend als Red Hill) is 3.055 meter hoog. Vertrek vanuit Kihei +- 03:00, zonsopgang half september is omstreeks 06:10.
voor mensen met tomtom zoeken op "Kula" en dan Haleakala Rd.
-Shoppen in "Lahaina" in Front Street en lekker relaxen onder de Banyan Three op het plein.

Over de trip naar molokini heb ik gelezen dat het zwaar tegenvalt, weinig koraal en vol met toeristen, er zijn veel mooiere plekjes die makkelijk bereikbaar zijn. Molokini moet je met de boot naartoe wat ook weer $$$ kost, dat heb je maar weer bespaard dus. Voor de tomtom gangers heb ik het adres erachter gezet.

Beste snorkel spots op Maui:

-Ka'anapali beach, snorkelspot rondom de "Black Rock" (2481 Kaanapali Parkway)
-Po'olenalena Beach (Makena road, afslag rechts vanaf Kihei gezien, (Wailea-Makena) Snorkelen aan de zuidzijde langs een lange rotsformatie die langs een paar hotels loopt, schijnt erg mooi te zijn en kan veel vis gespot worden.
-Kahekili Beach Park (Rif gelijk voor het strand) (Kai Ala Dr, kaanapali)

Voor de mensen die willen gaan surfen, zowat overal rondom Kahului is materiaal te huur bij de welbekende surf merken. Ik ga zelf bij Bart huren, Bart spreekt Nederlands en woont op Maui. Het adres is: Kanaha Kai, 96 Amala Place, Kahului.
Surfen vind plaats aan de noordzijde van het eiland bij Kanaha Beach Park, Kanaha is een goede spot voor beginners. Wil je echt hardcore condities opzoeken dan kun je naar Ho'okipa beach gaan. Ook leuk om de pro's aan het werk te zien!.
Laatst gewijzigd door lars op 18 aug 2011, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Livestrong
Amerika-ontdekker

Arizona schreef:Wij hebben vorig jaar in dat hotel overnacht en het was helemaal prima! Vooral het bed lag heerlijk! :thumbup:
Het restaurant dat er bij hoort vonden wij qua diner niet veel bijzonders (en prijzig!) maar we hebben er lekker ontbeten. Ook de cocktails aan de bar zijn goed te doen.

Ik weet niet of jullie van plan zijn een auto te huren? Het hotel heeft een shuttle service en je kunt mountainbike's huren, ook erg handig!
Kijk, dat zijn goede berichten. Wij hebben de hele periode een auto. Ik weet trouwens niet of wij ook ontbijt erbij hebben. Is dit standaard? Meestal stellen de ontbijten niet zoveel voor in Amerika. Heb je nog tips, dingen die we zeker moeten doen?
Road to Hana en zonsopgang gaan we al doen.
Is er trouwens s'avonds in de buurt van het hotel iets te doen? waren vorig jaar op Big Island en dat viel daar een beetje tegen.
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

lars schreef: -Haleakala, beste lokatie voor zonsopgang is "White Hill" visitor center. Opstaan vanuit Kihei +- 03:00, zonsopgang half september is omstreeks 06:10.
voor mensen met tomtom zoeken op "Kula" en dan Haleakala Rd.
Als ik je nog een extra tip mag geven: zorg dat je vanuit Kihei om 3 uur 's ochtends al in de auto zit. Je doet er ongeveer 2 uur over om boven te komen en het beste plekje is toch echt de top en niet het visitor's center. Als om 6:10 de zon opkomt (exacte tijden wisten ze bij ons destijds bij de receptie van het hotel) wil je om 5 uur boven zijn aangezien het al snel vol is bovenop de top. Wij waren destijds om even voor 5 uur 's ochtends boven en hadden letterlijk het allerlaatste parkeerplekje boven op de top. Het alternatief is dan inderdaad een paar honderd meter lager bij het visitor's center.

Ow en het is echt bizar koud daarboven om dat tijdstip...denk daar dus ook aan ;-)
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Je hebt gelijk, ik heb het even aangepast. De top is "Red Hill" (Pu'u'ula'ula). Deze plek wordt beschouwd als een van de beste plaatsen ter wereld om een zonsopgang mee te maken.
Dat wordt wel erg vroeg opstaan dan maar we willen het zeker niet missen!. Ik denk dat ik al mijn vakantie kleding maar over elkaar doe :wink:
Ik zie dat jij ook in september bent geweest? Ze zeggen dat dit een rustige periode is maar als ik het zo lees dan valt dat wel tegen?
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Gewoon als je in Hawaii bent een dikke trui kopen...kan je thuis ook nog prima gebruiken en het scheelt weer een trui meenemen :wink:

Wij zijn inderdaad in september geweest, in dezelfde periode als jij gaat. Tja wat vind je rustig? Ik vond het persoonlijk op sommige plekken nog best druk (Haleakala, Waikiki) maar over het algemeen vond ik het best meevallen met de drukte. Genoeg plekken om de rust op te zoeken! Daarnaast ben ik er 1 keer geweest, dus ik heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal :-)
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

Het is zeker waar dat het koud is op de top van de Haleakala !!!! Maar het levert wel hele leuke creaties op wat mensen dan dragen..... Ik heb zelfs mensen gezien, gekleed in een slaapzak :lol: Ik had een fleecetrui aan en een handdoek om en nog stond ik te bibberen.
Bij ons (14 oktober) was het 8 graden op de top en 30 graden in het dal...... En dat binnen een uurtje afdalen !!

Wij vertrokken om 04:00 uur vanuit Kaanapali en konden nog helemaal op de top parkeren (we hebben wel als een Schumacher gereden om op tijd boven te zijn). Maar als je als eerste daar zou zijn, sta je vooraan geparkeerd en moet je dus wachten tot iedereen weg is die achter jou geparkeerd staat !!! Het staat echt met millimeterwerk als rijtjes achter elkaar geparkeerd en je kunt er niet uit (alleen achteruit)......

Maar..... onvergetelijk :P
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer