Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Hmm, als ik het lees dan heeft zijn zaak erg weinig kans. Dus ondanks een fout in de trekking, moeten de huidige winnaars alsnog gekozen worden en alle anderen die de pech hebben minder kans krijgen. Het eerste wat ik als tegenargument zou aanvoeren in de zaak is dat dit discriminatie betekent. En als je dan emoties erbij wil halen zou mijn argument zijn dat het getoonde egoïsme ook een emotie is.
Kijken wel, blijven kijken niet. Je moest op http://dvlottery.state.gov één keer kijken of je gewonnen had. Daarna moest je op een andere site, http://dvselectee.state.gov de instructies gaan bekijken over het opsturen van formulieren, verzamelen van documenten enz. Je zou noch per e-mail, noch per post verwittigd worden dat je gewonnen had.kastelke schreef:Stond er, als je gewonnen had, dat je verder per post op de hoogte gehouden ging worden?
Of stond er, dat je verder op de site moest blijven kijken voor je interview?
Dus als je begin mei gezien had dat je gewonnen had, drukte je de bevestiging af naar een PDF (ik snap niet dat mensen het hier steeds hebben over screenshots, je bewaart webpagina's toch gewoon in een PDF via een gratis Print-to-PDF programma als CutePDF), en daarna hoefde je nooit meer opnieuw naar die site te gaan kijken. Pas na 13 mei heeft men ook op http://dvselectee.state.gov de mededeling geplaatst dat de resultaten ongeldig waren.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lijkt mij ook.. wat als de andere groep die de eerste keer 'pech' hadden door het niet vroeg in te sturen ook een rechtszaak gaat beginnen? Dan krijg je dus een groep van 16 miljoen mensen die zich achtergesteld voelen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Amerikanees
- Amerikafan
Oja? Zit jij in die jury dan? Hoe weet jij nou waar ze naar gaan kijken? En als ze daar dan al naar kijken, kunnen we dan maar beter inpakken en naar huis gaan volgens jou? Dat is een opvatting die ver van mijn bed afstaat maar goed...hoe weet je dit zo goed dan?OscarG schreef: En dat is waar een jury en een rechter naar zullen kijken.
Only the strong survive.....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is duidelijk.Centrino schreef:Kijken wel, blijven kijken niet. Je moest op http://dvlottery.state.gov één keer kijken of je gewonnen had. Daarna moest je op een andere site, http://dvselectee.state.gov de instructies gaan bekijken over het opsturen van formulieren, verzamelen van documenten enz. Je zou noch per e-mail, noch per post verwittigd worden dat je gewonnen had.kastelke schreef:Stond er, als je gewonnen had, dat je verder per post op de hoogte gehouden ging worden?
Of stond er, dat je verder op de site moest blijven kijken voor je interview?
En hoe zou je op de hoogte gebracht worden van de interviewdatum? Per post, per e-mail, of moest je daar een website voor in 't oog houden?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Amerikanees
- Amerikafan
Per post, dat stond er duidelijk in...wacht ik kijk even of ik die instructies kan terugvindenkastelke schreef: Dat is duidelijk.
En hoe zou je op de hoogte gebracht worden van de interviewdatum? Per post, per e-mail, of moest je daar een website voor in 't oog houden?
- Amerikanees
- Amerikafan
- Amerikanees
- Amerikafan
HIER de FAQ 16.:
16. HOW WILL SUCCESSFUL ENTRANTS BE SELECTED?
At the KCC, all entries received from each region will be individually numbered. After the end of the
registration period, a computer will randomly select entries from among all the entries received for each
geographic region. Within each region, the first entry randomly selected will be the first case registered; the
second entry selected the second registration, etc. All entries received during the registration period will have
an equal chance of being selected within each region. When an entry has been selected, the entrant will be
notified of their selection through the Entry Status Check available from May 1, 2011 on the E-DV website
http://www.dvlottery.state.gov. The KCC will continue to process the case until those selected to be visa applicants
are instructed to appear for visa interviews at a U.S. consular office or until those qualifying to change status
in the United States apply at a domestic USCIS office.
Important Note: Notifications to those selected in the random lottery are not sent by e-mail. Official
notifications of selection will be made through - Entry Status Check, available from May 1, 2011 on the
E-DV website http://www.dvlottery,state.gov. The KCC will no longer send selectee notifications or letters
by regular postal mail. Should you receive an e-mail notification or a mailed letter about your E-DV
selection, be aware that the notification is not legitimate. It is only after you are selected, and
respond to the notification instructions made available to you via Entry Status Check, and processing
begins on your case, that you may receive follow-up e-mail communication from the KCC informing
you to review Entry Status Check for new information about your application. The KCC will not ask
you to send money to them by mail or by services such as Western Union.
16. HOW WILL SUCCESSFUL ENTRANTS BE SELECTED?
At the KCC, all entries received from each region will be individually numbered. After the end of the
registration period, a computer will randomly select entries from among all the entries received for each
geographic region. Within each region, the first entry randomly selected will be the first case registered; the
second entry selected the second registration, etc. All entries received during the registration period will have
an equal chance of being selected within each region. When an entry has been selected, the entrant will be
notified of their selection through the Entry Status Check available from May 1, 2011 on the E-DV website
http://www.dvlottery.state.gov. The KCC will continue to process the case until those selected to be visa applicants
are instructed to appear for visa interviews at a U.S. consular office or until those qualifying to change status
in the United States apply at a domestic USCIS office.
Important Note: Notifications to those selected in the random lottery are not sent by e-mail. Official
notifications of selection will be made through - Entry Status Check, available from May 1, 2011 on the
E-DV website http://www.dvlottery,state.gov. The KCC will no longer send selectee notifications or letters
by regular postal mail. Should you receive an e-mail notification or a mailed letter about your E-DV
selection, be aware that the notification is not legitimate. It is only after you are selected, and
respond to the notification instructions made available to you via Entry Status Check, and processing
begins on your case, that you may receive follow-up e-mail communication from the KCC informing
you to review Entry Status Check for new information about your application. The KCC will not ask
you to send money to them by mail or by services such as Western Union.
Nee, ik zal niet in de jury zitten, want ik ben geen citizen. Ook hoor je mij niet zeggen dat je maar beter in kan pakken en naar huis gaan? Je moet doen wat jij denkt dat goed is. Ieder zn eigen smaakje ijs. Ik beredeneer alleen vanuit mijn eigen visie de kans die er is dat een rechtzaak zoals deze zal worden gewonnen en ik denk dat deze, afgezien van de lange procesduur, zeer gering is. Dat is mijn mening. Ik ben net zo min expert als dat jij dat bent in dit soort rechtzaken, maar wij mogen beiden onze mening uitten volgens mij?Amerikanees schreef: Oja? Zit jij in die jury dan? Hoe weet jij nou waar ze naar gaan kijken? En als ze daar dan al naar kijken, kunnen we dan maar beter inpakken en naar huis gaan volgens jou? Dat is een opvatting die ver van mijn bed afstaat maar goed...hoe weet je dit zo goed dan?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Per brief:kastelke schreef:En hoe zou je op de hoogte gebracht worden van de interviewdatum? Per post, per e-mail, of moest je daar een website voor in 't oog houden?
After all of your forms have been received and approved by the Kentucky Consular Center (KCC), based on visa availability, you may receive an interview appointment letter indicating the date, time, and location of your visa interview.
- Amerikanees
- Amerikafan
Steun uit onverwachte hoek....dank Centrino!Centrino schreef: Per brief:After all of your forms have been received and approved by the Kentucky Consular Center (KCC), based on visa availability, you may receive an interview appointment letter indicating the date, time, and location of your visa interview.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus even een samenvatting op basis van geciteerde stukken uit Centrino zijn berichten:
Je checkt dus die eerste dagen van mei of je gewonnen hebt. Online.
a) je hebt gewonnen
Je gaat naar die andere website, print alles af, vult het in en stuurt het op. Je krijgt de instructie om te wachten op een brief (per post) waarin meer gegevens over je interviewdatum en medisch onderzoek zal staan.
In principe hoef je dus niet meer online iets na te gaan kijken op welke overheidssite dan ook.
b) je hebt niet gewonnen
Je zet de teleurstelling maar uit je hoofd en wacht eind van het jaar je nieuwe kans af. Immers, je wordt niet veronderstelt te weten dat er een fout was in de trekking.
c) je ging begin mei niet online om na te gaan of je hebt.
Bijvoorbeeld omdat je er nog van uit ging dat je –net als de voorgaande jaren- een grote KCC enveloppe in je brievenbus zou krijgen. Of omdat je nog niet in demogelijkheid was om online te gaan (ik denk hierbij aan mensen die in afgelegen gebieden/armere landen wonen)
Als we dan verder afgaan op de e-mail die Staceybeesie heeft gekregen van KCC:
posting.php?mode=quote&f=12&p=585896 )
Dan vraag ik mij af of iedere deelnemer eigenlijk wel op de hoogte is van wat er aan de hand is...
Het moge duidelijk zijn dat dit echt een rommeltje aan ’t worden is... Vraag me af of ze een volgende versie ook nog volledig online gaan doen. Al maak je het zelden (nooit?) mee dat men ‘vooruitgang’ terugdraait.
En mensen die gewonnen hadden maar die niet constant de fora bevolken, die waren dus tot ongeveer 20 mei in de waan dat ze gewonnen hebben...
Sommigen zijn dat misschien nog, want blijkbaar heeft nog niet iedereen een mailtje ontvangen om te zeggen dat er iets mis gelopen is...
Je checkt dus die eerste dagen van mei of je gewonnen hebt. Online.
a) je hebt gewonnen
Je gaat naar die andere website, print alles af, vult het in en stuurt het op. Je krijgt de instructie om te wachten op een brief (per post) waarin meer gegevens over je interviewdatum en medisch onderzoek zal staan.
In principe hoef je dus niet meer online iets na te gaan kijken op welke overheidssite dan ook.
b) je hebt niet gewonnen
Je zet de teleurstelling maar uit je hoofd en wacht eind van het jaar je nieuwe kans af. Immers, je wordt niet veronderstelt te weten dat er een fout was in de trekking.
c) je ging begin mei niet online om na te gaan of je hebt.
Bijvoorbeeld omdat je er nog van uit ging dat je –net als de voorgaande jaren- een grote KCC enveloppe in je brievenbus zou krijgen. Of omdat je nog niet in demogelijkheid was om online te gaan (ik denk hierbij aan mensen die in afgelegen gebieden/armere landen wonen)
Als we dan verder afgaan op de e-mail die Staceybeesie heeft gekregen van KCC:
(dit bericht staat in een ander topicStaceybeesie schreef:Nog even ter aanvulling, nadat ik hoorde van de tweede trekking had ik een mailtje naar KCC gestuurd met de vraag of ik mijn weg gegooide nummers nog ergens kon achterhalen of dat zij dat voor me konden doen.
Kreeg van de week een kort antwoordje op mijn email, waarin stond dat er automatisch contact met je werd gezocht als je inderdaad je nummer gecheckt had.
posting.php?mode=quote&f=12&p=585896 )
Dan vraag ik mij af of iedere deelnemer eigenlijk wel op de hoogte is van wat er aan de hand is...
Het moge duidelijk zijn dat dit echt een rommeltje aan ’t worden is... Vraag me af of ze een volgende versie ook nog volledig online gaan doen. Al maak je het zelden (nooit?) mee dat men ‘vooruitgang’ terugdraait.
En mensen die gewonnen hadden maar die niet constant de fora bevolken, die waren dus tot ongeveer 20 mei in de waan dat ze gewonnen hebben...
Sommigen zijn dat misschien nog, want blijkbaar heeft nog niet iedereen een mailtje ontvangen om te zeggen dat er iets mis gelopen is...
Elke
Jouw oude buurvrouw, verklaar je nader?Amerikanees schreef:
Ben ik weer Sten, wat leuk trouwens, zie net dat je mijn oude buurvrouw bent, geinig!

Je verhaal is duidelijk. Je gaat naar de site, leest dat je geselecteerd bent, en vanzelfsprekend neem je dit als waarheid aan. Zou ik ook gedaan hebben. Ik zou nog wel een paar keer extra checken. Waarschijnlijk de eerst paar volgende dagen. Vermoedelijk had ik het de eerste drie dagen of zo herhaaldelijk gechecked.
Maar vanuit de US geredeneerd hebben zij 'slechts' 5 dagen de verkeerde uitslag gepubliceerd. Ik ben het met de hier uitgesproken opvattingen (van o.a. Elke) eens dat je van de waarheid van de uitslag mag uitgaan, en niet als een helderziende na vijf of meer dagen gaat checken of je nummer nog steeds de winnende is.
In het door jou geciteerde pdf stuk zie ik echter ook dit staan: "All entries received during the registration period will have an equal chance of being selected within each region."
En dit spreekt hoe dan ook tegen de uitslag van de 90 % winnaars afkomstig uit de eerste twee dagen. Hoe rottig ook voor de eerste trekking, ik vrees toch dat dit argument aan het langste eind gaat trekken. Ik weet niet of de zaak tegen deze US trekking een kans maakt. Mijn oorspronkelijke opvatting was: nee, maar wie weet toch. Ik zelf zou echter nooit met Mr. White in zee zijn gegaan.... ik zie geen recente dingen op zijn site, de testimonials vind ik erg mager, en wat Whites belang is, vraag ik me ook af...
Amerikanees, je bent zo enthousiast, jij rolt er misschien toch doorheen, hoe, dat weet ik niet.
- Amerikanees
- Amerikafan
@ Sten...als ik nou een Hagenees ben en jij woont nog steeds in Scheveningen dan zou je toch kunnen stellen dat je mijn oude buurvrouw bent
Wat ik eruit haal is dat er dan over de uitslag valt te filosoferen. Maar goed wat ik er ook uit haal is dat een eventuele Email die ze sturen NOT LEGITIMATE is. Dit komt erop neer dat ik nog steeds niet "officieel" ben verwittigd van het feit dat het ongeldig is verklaard. Er is namelijk gezegd dat de enige manier is om iets van ze aan te nemen PER POST is.
Zij versturen nu dus Emails aan slechts aan een deel van de deelnemers. In die zin verzinnen ze hier nu hun eigen regels en door die regels die er vooraf al liggen raken ze verstrikt in hun eigen web. Zij zijn namelijk nu degene die het niet random meer maken. Zij beinvloeden nu de resultaten, immers is dit niet fair en zeker niet meer random. De trekking van 15 juli is hierdoor per definitie niet random.

Wat ik eruit haal is dat er dan over de uitslag valt te filosoferen. Maar goed wat ik er ook uit haal is dat een eventuele Email die ze sturen NOT LEGITIMATE is. Dit komt erop neer dat ik nog steeds niet "officieel" ben verwittigd van het feit dat het ongeldig is verklaard. Er is namelijk gezegd dat de enige manier is om iets van ze aan te nemen PER POST is.
Zij versturen nu dus Emails aan slechts aan een deel van de deelnemers. In die zin verzinnen ze hier nu hun eigen regels en door die regels die er vooraf al liggen raken ze verstrikt in hun eigen web. Zij zijn namelijk nu degene die het niet random meer maken. Zij beinvloeden nu de resultaten, immers is dit niet fair en zeker niet meer random. De trekking van 15 juli is hierdoor per definitie niet random.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien niet een geld-claim in de zin van compensatie voor gemaakte kosten, maar de kans is bijzonder groot dat er "punitive damages" worden geëist om zo de ernst van de zaak aan te geven - dus inderdaad om de overheid te straffen voor wat ze heeft gedaan. Punitive damages zijn heel gebruikelijk (al zijn er bepaalde gevallen waarin er in de United States Code wordt aangegeven dat het eisen van "punitive damages" niet mogelijk is tegen de federale overheid, zoals bijvoorbeeld bij bepaalde zaken rond "Equal Employment Opportunity"; wellicht dat dit rondom USCIS maatregelen ook wel ergens staat).Njit schreef:Een geld-claim lijkt me ook niet erg zinvol. De meeste mensen willen geen geld, die willen een Green Card. Dat men al kosten gemaakt heeft is de keuze geweest van de deelnemers. Dat kun het USGOV ook niet aanrekenen lijkt me..
Als meneer White voor punitive damages gaat dan houdt hij daar een leuk centje aan over; zonder meer is zijn naam nu al vele malen bekender waar hij vast en zeker ook niet slechter van wordt.Sten schreef:en wat Whites belang is, vraag ik me ook af...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Amerikanees
- Amerikafan
@ Kastelke, prima analyse, klopt volgens mij allemaal als ik het even zo lees! 

Dat volg ik niet helemaal ... waarom zou de trekking van 15 juli niet random kunnen zijn? 

Zo bedoel je dat. Ik pijnigde mijn hoofd al om te bedenken of ik je ergens in mijn leven kon plaatsen.Amerikanees schreef:@ Sten...als ik nou een Hagenees ben en jij woont nog steeds in Scheveningen dan zou je toch kunnen stellen dat je mijn oude buurvrouw bent![]()
![]()
![]()

Je argument van die e-mail van de US is interessant, zonder meer. Je had die e-mail over de beruchte fout op de keeper af beschouwd zomaar weg kunnen gooien, immers: zij communiceren niet per e-mail, dat hebben ze zelf duidelijk gezegd. Het punt is wel dat er veel gezegd en gewaarschuwd is, waaronder dit: onderneem geen stappen... (I repeat, do no take any action untill...) Deze blijft nagalmen, en valt overal terug te lezen.
Mogelijk wordt het tegenargument: nood breekt wetten. Maar dan hebben we het al over een rechtszaak en ik vraag me serieus af of die er komt. Moet zoiets niet eerst ontvankelijk worden verklaard?
Ik vraag me af of de US overheid het zover laat komen.Dento schreef:Als meneer White voor punitive damages gaat dan houdt hij daar een leuk centje aan over; zonder meer is zijn naam nu al vele malen bekender waar hij vast en zeker ook niet slechter van wordt.Sten schreef:en wat Whites belang is, vraag ik me ook af...
- Amerikanees
- Amerikafan
Omdat zij nu de resultaten beinvloeden voordat de 'random' trekking (hopelijk krijgen ze het voor elkaar zonder glitch te trekken nu) plaats zal vinden...zij trekken nu al nummertjes want niet iedereen heeft een Email met z'n nummer gekregen.guinevere schreef:Dat volg ik niet helemaal ... waarom zou de trekking van 15 juli niet random kunnen zijn?
Ja en van dat punt rol je dan vanzelf op het feit dat ze niet per Email zouden communiceren. Zij breken nu hun eigen regels om hun eigen fouten recht te trekken. Dat kan natuurlijk echt niet...