De vraag is in hoeverre de overheid er nog iets kan doen als het inderdaad tot een class action suit komt; het is dan aan de rechter en aan de jury om te bepalen wat er gebeurt, tenzij de overheid met een "settlement" aanbod komt, en dan weet je dat er maar één antwoord zal zijn: "okay, we vergeten de punitive damages, maar geef dan die 22,000 mensen een GC en we hebben het er niet meer over". In dat scenario krijgt meneer White wel mooi wat hij wil.Sten schreef:Ik vraag me af of de US overheid het zover laat komen.
YEAH!!!!Dento schreef:De vraag is in hoeverre de overheid er nog iets kan doen als het inderdaad tot een class action suit komt; het is dan aan de rechter en aan de jury om te bepalen wat er gebeurt, tenzij de overheid met een "settlement" aanbod komt, en dan weet je dat er maar één antwoord zal zijn: "okay, we vergeten de punitive damages, maar geef dan die 22,000 mensen een GC en we hebben het er niet meer over". In dat scenario krijgt meneer White wel mooi wat hij wil.Sten schreef:Ik vraag me af of de US overheid het zover laat komen.
Sten schreef:Zo bedoel je dat. Ik pijnigde mijn hoofd al om te bedenken of ik je ergens in mijn leven kon plaatsen.Amerikanees schreef:@ Sten...als ik nou een Hagenees ben en jij woont nog steeds in Scheveningen dan zou je toch kunnen stellen dat je mijn oude buurvrouw bent![]()
![]()
![]()
Wat ik eruit haal is dat er dan over de uitslag valt te filosoferen. Maar goed wat ik er ook uit haal is dat een eventuele Email die ze sturen NOT LEGITIMATE is. Dit komt erop neer dat ik nog steeds niet "officieel" ben verwittigd van het feit dat het ongeldig is verklaard. Er is namelijk gezegd dat de enige manier is om iets van ze aan te nemen PER POST is.
Zij versturen nu dus Emails aan slechts aan een deel van de deelnemers. In die zin verzinnen ze hier nu hun eigen regels en door die regels die er vooraf al liggen raken ze verstrikt in hun eigen web. Zij zijn namelijk nu degene die het niet random meer maken. Zij beinvloeden nu de resultaten, immers is dit niet fair en zeker niet meer random. De trekking van 15 juli is hierdoor per definitie niet random.![]()
Je argument van die e-mail van de US is interessant, zonder meer. Je had die e-mail over de beruchte fout op de keeper af beschouwd zomaar weg kunnen gooien, immers: zij communiceren niet per e-mail, dat hebben ze zelf duidelijk gezegd. Het punt is wel dat er veel gezegd en gewaarschuwd is, waaronder dit: onderneem geen stappen... (I repeat, do no take any action untill...) Deze blijft nagalmen, en valt overal terug te lezen.
Mogelijk wordt het tegenargument: nood breekt wetten. Maar dan hebben we het al over een rechtszaak en ik vraag me serieus af of die er komt. Moet zoiets niet eerst ontvankelijk worden verklaard?
Ow je bedoelde die waarschuwing je huis en haard niet te verlaten? Die heb ik ook op de .gov site gelezen, her en der. Niet gekeken in deze instructie.Amerikanees schreef:HIER de FAQ 16.:
16. HOW WILL SUCCESSFUL ENTRANTS BE SELECTED?
At the KCC, all entries received from each region will be individually numbered. After the end of the
registration period, a computer will randomly select entries from among all the entries received for each
geographic region. Within each region, the first entry randomly selected will be the first case registered; the
second entry selected the second registration, etc. All entries received during the registration period will have
an equal chance of being selected within each region. When an entry has been selected, the entrant will be
notified of their selection through the Entry Status Check available from May 1, 2011 on the E-DV website
http://www.dvlottery.state.gov. The KCC will continue to process the case until those selected to be visa applicants
are instructed to appear for visa interviews at a U.S. consular office or until those qualifying to change status
in the United States apply at a domestic USCIS office.
Important Note: Notifications to those selected in the random lottery are not sent by e-mail. Official
notifications of selection will be made through - Entry Status Check, available from May 1, 2011 on the
E-DV website http://www.dvlottery,state.gov. The KCC will no longer send selectee notifications or letters
by regular postal mail. Should you receive an e-mail notification or a mailed letter about your E-DV
selection, be aware that the notification is not legitimate. It is only after you are selected, and
respond to the notification instructions made available to you via Entry Status Check, and processing
begins on your case, that you may receive follow-up e-mail communication from the KCC informing
you to review Entry Status Check for new information about your application. The KCC will not ask
you to send money to them by mail or by services such as Western Union.
Ik ben het met een aantal punten met je eens:Amerikanees schreef:
Omdat zij nu de resultaten beinvloeden voordat de 'random' trekking (hopelijk krijgen ze het voor elkaar zonder glitch te trekken nu) plaats zal vinden...zij trekken nu al nummertjes want niet iedereen heeft een Email met z'n nummer gekregen.
Ja en van dat punt rol je dan vanzelf op het feit dat ze niet per Email zouden communiceren. Zij breken nu hun eigen regels om hun eigen fouten recht te trekken. Dat kan natuurlijk echt niet...
Als je niet iedereen een mailtje stuurt die wel heeft ingeschreven dan ben je de groep van 15,6 miljoen deelnemers al kleiner aan het maken, in feite zitten er nu niet zoveel balletjes in de tombolo. De mensen die geen mail hebben gehad(enkelen hier op het forum zelfs!) zijn in principe een balletje buiten de tombolo want ze kunnen niet checken en hebben dus geen eerlijke kans te winnen (De winst op te strijken.....onee...je kon niets winnen volgens DoS, dom van me.....zucht...).Sten schreef: Ik begrijp de redenatie ook niet helemaal meer, Amerikanees.
Iedereen wordt weer in de grote tombolo gestopt en iedereen dingt nu wel mee met een juist uitgevoerd logoritme. Wat hebben die verstuurde mailtjes daarmee te maken?
1) Inderdaad, ik bedoelde die andere waarschuwing. Ik kan die nergens teruglezen. Ook niet op die site.Sten schreef:Hier:
Ow je bedoelde die waarschuwing je huis en haard niet te verlaten? Die heb ik ook op de .gov site gelezen, her en der. Niet gekeken in deze instructie.Amerikanees schreef:HIER de FAQ 16.:
16. HOW WILL SUCCESSFUL ENTRANTS BE SELECTED?
At the KCC, all entries received from each region will be individually numbered. After the end of the
registration period, a computer will randomly select entries from among all the entries received for each
geographic region. Within each region, the first entry randomly selected will be the first case registered; the
second entry selected the second registration, etc. All entries received during the registration period will have
an equal chance of being selected within each region. When an entry has been selected, the entrant will be
notified of their selection through the Entry Status Check available from May 1, 2011 on the E-DV website
http://www.dvlottery.state.gov. The KCC will continue to process the case until those selected to be visa applicants
are instructed to appear for visa interviews at a U.S. consular office or until those qualifying to change status
in the United States apply at a domestic USCIS office.
Important Note: Notifications to those selected in the random lottery are not sent by e-mail. Official
notifications of selection will be made through - Entry Status Check, available from May 1, 2011 on the
E-DV website http://www.dvlottery,state.gov. The KCC will no longer send selectee notifications or letters
by regular postal mail. Should you receive an e-mail notification or a mailed letter about your E-DV
selection, be aware that the notification is not legitimate. It is only after you are selected, and
respond to the notification instructions made available to you via Entry Status Check, and processing
begins on your case, that you may receive follow-up e-mail communication from the KCC informing
you to review Entry Status Check for new information about your application. The KCC will not ask
you to send money to them by mail or by services such as Western Union.
Dat is een argument dat mee kan spelen als je een vergoeding eist voor de reeds door jou gemaakte kosten. Je vliegtuigticket gaan ze niet vergoeden, en je kan ook niets eisen omdat je je job al hebt opgegeven of omdat je nu in een duurdere woning moet gaan wonen omdat je je huurwoning opgezegd hebt. Maar daar is het Amerikanees (en vele anderen) volgens mij niet om te doen.Sten schreef:Het punt is wel dat er veel gezegd en gewaarschuwd is, waaronder dit: onderneem geen stappen... (I repeat, do no take any action untill...)
Ja, het daagt me, wat je bedoelt. Maar dit wordt toch geheel ondervangen als de winnaars, dit keer de echte, een brief op hun deurmat vinden? Of ga je dan weer rekening houden met de mensen die al verhuisd zijn?Amerikanees schreef:Als je niet iedereen een mailtje stuurt die wel heeft ingeschreven dan ben je de groep van 15,6 miljoen deelnemers al kleiner aan het maken, in feite zitten er nu niet zoveel balletjes in de tombolo. De mensen die geen mail hebben gehad(enkelen hier op het forum zelfs!) zijn in principe een balletje buiten de tombolo want ze kunnen niet checken en hebben dus geen eerlijke kans te winnen (De winst op te strijken.....onee...je kon niets winnen volgens DoS, dom van me.....zucht...).Sten schreef: Ik begrijp de redenatie ook niet helemaal meer, Amerikanees.
Iedereen wordt weer in de grote tombolo gestopt en iedereen dingt nu wel mee met een juist uitgevoerd logoritme. Wat hebben die verstuurde mailtjes daarmee te maken?
Zij zijn dus de resultaten X danwel Y aan het beinvloeden door niet iedereen een (2e/nieuw) lotnummertje te 'verkopen(Lees; Emailen)'.
Is het nu duidelijker wat ik bedoel?
during the registration period...Amerikanees schreef:
2) All entries received during the registration period will have an equal chance of being selected within each region.
Hier is aan volledig aan voldaan. Alle 22.000 komen uit alle windstreken van de wereld. Er wordt hier nergens gerept over de equal chance on date of entry....
Dat lees je helaas verkeerd. Er staat within each region. Dus binnen iedere regio hebben alle kandidaten gelijke kans om geselecteerd te worden. En daar is niet aan voldaan.Amerikanees schreef: 2) All entries received during the registration period will have an equal chance of being selected within each region.
Hier is aan volledig aan voldaan. Alle 22.000 komen uit alle windstreken van de wereld. Er wordt hier nergens gerept over de equal chance on date of entry....
Breng deze tussen alle berichtjes weer even naar boven...Staceybeesie schreef: Wat me weer bij het volgende brengt.... Was het verplicht om een email adres in te vullen?
Ik kan me het niet meer herinneren.
Sten schreef:Gevonden, Amerikanees:
http://www.travel.state.gov/visa/immigr ... _3743.html
:
Advance assurance that a visa will be issued cannot be given. A consular officer can make a decision only after your formal application and documents are reviewed, and you are interviewed.
DO NOT make arrangements to travel to the U.S., to dispose of property, or to resign employment until the visa has been issued.
En het staat in de Interview Preparation, niet de minste plek.Sorry!
Uh ja? Dit betekent dus dat jij dat ook had kunnen lezen als winnaar, dat je niet huis en haard moet verlaten tot je tijdens het interview te horen kreeg dat je erdoor was. Ik wist deze passage omdat Jeroen en ik dit zelf hebben meegemaakt en ik alles bleef napluizen... Deze tekst stond mij helder voor de geest, vandaar dat ik hem zo snel kon terugvinden.Amerikanees schreef:Sten schreef:Gevonden, Amerikanees:
http://www.travel.state.gov/visa/immigr ... _3743.html
:
Advance assurance that a visa will be issued cannot be given. A consular officer can make a decision only after your formal application and documents are reviewed, and you are interviewed.
DO NOT make arrangements to travel to the U.S., to dispose of property, or to resign employment until the visa has been issued.
En het staat in de Interview Preparation, niet de minste plek.Sorry!
A consular officer can make a decision only after your formal application and documents are reviewed, and you are interviewed.
Ik ben het niet geheel met je eens. Wanneer je mensen uitsluit van het checken van hun uitslag, sluit je ze in feite uit van deelname. In dat geval zit je dus aan de kansproporties van deelnemers die je wel hebt gemailed te "sleutelen". Dit maakt het niet meer random, dat is een statistisch feit en daar kun je simpelweg niet omheen.kastelke schreef: Dat uiteindelijk een hoop mensen hun prijs niet komen ophalen (omdat ze niet op de hoogte zijn), dat heeft dan niets meer te maken met het random principe, maar heeft wel terug te maken met het geknoei van de eerste trekking.
Dus volgens mij is de volgende trekking legaal volledig in orde. En dat was deze keer, door de bug in het programma, niet het geval.
Maar de gevolgen van de trekking, daar kan je dan weer over verder gaan...