Graag willen wij vanuit Washington naar Jacksonville vliegen.
Een aantal vragen;
- Moet je dit al toerist aanvragen (a la ESTA)?
- Van te voren boeken of op de luchthaven?
- Tips voor vliegmaatschappijen?
Eens binnengekomen hoef je die ESTA niet opnieuw aan te vragen als je een binnenlandse vlucht wil nemen.
Ik zou, ook veiligheidshalve, op voorhand boeken. Let wel op dat je domestic flights niet zo ruim op voorhand kan boeken dan international flights.
En tips voor een maatschappij? Hangt een beetje af van je voorkeuren: ben je iemand die graag met een grote carrier vliegt maar dan wel betaald voor je bags of heb je liever een iets minder bekende carrier maar waar je bags gratis vliegen (SouthWest). Er zijn 1001 keuzes om een domestic vlucht te vliegen. Zoek naar goeie fares, en reken daar de kosten van je bags bij, en als je dan de goedkoopste wil, is het simpel...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Sommige van de prijsvechters (zoals Southwest) zijn erg `makkelijk in het gebruik'. Zo kun je bij Southwest kostenloos cancelen of wijzigen, zonder gedoe. Ik meen dat als je minimaal een week vantevoren boekt ze lagere prijzen hanteren.
Niet alle tickets van Southwest kan je kosteloos annuleren, vooral de goedkopere fares niet. Als je echt goede deals wil hebben kan je het beste minimaal een maand van tevoren boeken. De goedkoopste "wanna get away" tickets worden duurder des te langer je wacht. Als je flexible data hebt kan je het beste naar de fare calendar kijken om zo de beste prijs te vinden.
Onder Amerikanen is Southwest trouwens een van de bekendste low cost carriers, dus geen rare onbetrouwbare maatschappij, maar gewoon een van "grote jongens". Ze zijn bijna altijd de goedkoopste (zeker als je ruimbagage hebt waar je anders voor zou moeten betalen), dus ik heb al ontzettend vaak met ze gevlogen en het is echt een prima maatschappij!
Ik heb Airtran genomen voor onze binnenlandse vlucht, die hadden een goede prijs en goed tijdstip, en daar moet je toch ook rekening mee houden. Een rechtstreekse vlucht op een goed tijdstip is ook veel waard! Maar ik heb geen idee of het een goede maatschappij is, het zijn meestal nogal korte vluchten, dus als het wat tegenvalt ben je er toch snel vanaf.
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone 2025: Florida met kids
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.