Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Onbehoorlijk gedrag immigratiedienst USA

Bericht door jolanxyz »

Weliswaar gaat het over de Australische douane, maar als je naar Border Security kijkt, dan zie je wat mensen met visa kan overkomen als het verhaal toch niet helemaal zo geloofwaardig overkomt bij de immigratiebeambte. De beambte bepaalt of de condities waarop het visum is verstrekt nog steeds geldig zijn. Trouwens dat is in Nederland ook zo, maar daar heb je als Nederlands staatsburger over het algemeen weinig last van. Je hebt je aan de regels te houden en het elk half jaar opzoeken van de grenzen is niet echt handig. Het verhaal doet me een beetje denken aan iemand die permanent in een vakantiehuisje woont, wat vaak ook niet mag en elk jaar dus een maand op vakantie gaat zodat hij er op papier niet permanent woont. Ook die hoor je tieren als er gecontroleerd en gehandhaafd wordt en zijn onredelijk omdat ze weten dat ze de grenzen overschreden hebben. En dat de immigratiebeambte in de USA misschien wat onvriendelijker is als oom agent hier, dat kan. Maar onbeschoft heb ik ze nooit meegemaakt. En ook ik heb wel eens de fout gemaakt door te letterlijk te antwoorden op de paar controle vragen die we kregen. Op de vraag hoe lang ik in Miami zou blijven, antwoorde ik letterlijk 2 dagen (omdat we daarna verder zouden rijden) en hoeveel cash ik bij me had; 100 dollar, niet wetende dat een creditcard en een debitcard ook als cash gelden. Ik dacht aan contant geld. Maar goed, dat is dan misschien blond, maar het maakte wel dat we nog een paar vragen kregen en onze reserveringen moesten laten zien. Maar als je om de 3 maanden aan de poort rammelt met een camper die amerikaanse platen heeft, zou ik als beambte ook zoiets hebben van hmmmm, wat is hier gaande en ook een verhoor/onderzoek starten.
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Maar als je om de 3 maanden aan de poort rammelt met een camper die amerikaanse platen heeft, zou ik als beambte ook zoiets hebben van hmmmm, wat is hier gaande en ook een verhoor/onderzoek starten./quote]

Waar heb je dat vandaan "om de 3 maanden aan de grens staan" Als dit zo was zou ik ook daar mee eens zijn maar dat was en is niet zo.Een huurcamper heeft ook Amerikaanse platen en passeert de grens naar Canada ook.....wat is het verschil ? Ik begrijp nog steeds niet wat het ermee te maken heeft......het ging en gaat me alleen nog steeds om de Comment Card.........
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Verelle »

@ Yvonne van der Berg: Je hebt toch een eigen camper, je vertelde op je blog dat de camper waarschijnlijk een jaar op een camping in de stalling zou gaan. Tijdens ons verblijf in de States hebben wij geen enkele keer problemen gehad met border crossings naar Canada en terug naar Amerika. Als er ook maar gerede twijfel is aan jullie bezoek aan Canada of Amerika, kan dat in twijfel genomen worden. Heel vervelend en lastig wat jullie is overkomen, maar als je vaak het land in en uit gaat kan dat argwaan opleveren en dus ook vervelende situaties aan de grens op leveren.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Na een jaar thuis te zijn gebleven zijn we weer voor 6 maanden in de USA. Ook nu weer dezelfde ervaringen als we al eerder hadden. Gelukkig zijn we niet de enigste....
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ik kan me voorstellen dat als er eenmaal een aanmerking in het systeem staat, dat deze er niet meer uit gehaald wordt.
Ik denk dat het je voortaan wel zal blijven gebeuren.
Anyway... Je bent binnen in de US begrijp ik uit je melding, dus have fun (en ga niet naar Canada :wink: ).
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Vervelend dat je weer zo'n nare ervaring had, ik las alles op je blog.
Dat kamertje bij immigration in Detroit ken ik wel. Daar heeft mijn man ook twee uur opgesloten gezeten toen we aankwamen.
Wij vliegen nooit meer via Detroit, wat een vervelende mensen werken daar bij immigrations.

Marjon
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Ik wil toch even de ervaringen plaatsen van afgelopen zondag.
Ik moest door de body scan en werd er uitgepikt vanwege mijn borstprothese. ik had dit al verwacht en dus totaal geen probleem mee.
De vrouwelijke beambte was zeer vriendelijk en vroeg me of ik bezwaar had tegen een drug test. Natuurlijk niet. Ik wil alleen zo snel mogelijk passeren. Geen "snarky'" opmerkingen,fruit of andere voedselrommel naar binnen slepen en vooral geen Hollanse humor "dank je wel".

Wat betref snuffelhonden zal ik even kopiëren wat we meegemaakt hebben tijden het verlaten van de US via Miami.

Toen we via Miami vertrokken zagen we het volgende.

Controle met honden tijdens boarden.
Het was IN de slurf van het vliegtuig TIJDENS HET BOARDEN bij het verlaten van de VS. Er stonden zeker zes douane ambtenaren in de slurf waarvan eentje met hond (Herdershond) . Je kon ze niet zien staan tijdens het wachten op boarden.

Toen wij aan de beurt waren werd de passagier na ons door de hond aangewezen. Wij moesten doorlopen en konden daarna niet zien wat er gebeurde.

Eenmaal gezeten werd er NOG een specifiek passagier uitgehaald met zijn handbagage.
De hond stond net niet in het vliegtuig maar aangezien wij de plaatsen aan de deur hadden konden wij dit gewoon bekijken.( Waar ze de kranten en tijdschriften uitdelen)

De hond sloeg weer alarm en de handbagage moest open. ( de hond werd dus ook echt beloond met het gooien van zo'n soort stok) In de handbagage zaten dikke pakken Dollars die getoond moesten worden aan de douane. Er werden papieren uitgeschreven en de man moest betalen ook dit konden we zien.

Ook zaten we eerste rang toen de piloot kwam informeren wat er aan de hand was en een van de pursers aanbood om te helpen met vertalen aangezien hij het Hongaars een beetje machtig was.

Later zaten deze heren gezellig naast elkaar.
Als mijn fototoestel niet in het ruim gezeten had,had ik foto's gemaakt alhoewel ik twijfel aan mijn eigen dapperheid om zoveel grimmige douane gezichten op de plaat vast te leggen.

Conclusie?
Onbehoorlijk gedrag ligt vaak aan jezelf en is gewoon te voorkomen door te accepteren dat je een ander land wenst te betreden waar de overheid niet vertrouwt op je mooie ogen dat je alleen maar komt om iets bij te dragen aan de welvaart.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tinkerbell schreef: Als mijn fototoestel niet in het ruim gezeten had,had ik foto's gemaakt alhoewel ik twijfel aan mijn eigen dapperheid om zoveel grimmige douane gezichten op de plaat vast te leggen.
Goed dat je fototoestel niet beschikbaar was. Anders had je zelf ook problemen kunnen krijgen.
Tinkerbell
Amerikakenner

mtl schreef:
Tinkerbell schreef: Als mijn fototoestel niet in het ruim gezeten had,had ik foto's gemaakt alhoewel ik twijfel aan mijn eigen dapperheid om zoveel grimmige douane gezichten op de plaat vast te leggen.
Goed dat je fototoestel niet beschikbaar was. Anders had je zelf ook problemen kunnen krijgen.

Dat was ons idee ook. :lol:
Voor ons geld gewoon de ijzeren regels "low profile,niet discussiëren, geen enkele vorm van voedsel invoeren,nog geen pepermuntje, de wetten respecteren en vooral zorgen dat je zonder problemen binnen mag komen.
In feite volgen we gewoon de regels die wij ook accepteren als we bezoek thuis krijgen. Lastige gasten smijt je er gewoon uit. :mrgreen:
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Een vraagje aan diegene die met (ongehuwd) partner reizen, gaan jullie beide, tegelijk (als familie) langs de immigratiedienst?

Kreeg jaren al de tip om dat (als twee mannen) dit vooral niet te doen, omdat dit altijd problemen zou opleveren. Mijn vriend gaat dus nooit gelijk met mij langs de immigratie. Is dit inderdaad zo, wat zijn jullie ervaringen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan evengoed apart gaan, tenslotte gaat dat toch maar even snel omdat voor ieder (gezinslid) dezelfde procedure geldt van paspoort controleren, vingerafdrukken, vragen wat je komt doen. Waarom zou je dan perse met z'n allen samen willen gaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb vaak zat gezien dat mensen samen naar het hokje liepen en daar gecontroleerd werden. Zou niet weten wat voor problemen dat zou opleveren.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dacht dat Harry en Jaap daar al wel eens problemen mee gehad hadden en sindsdien niet meer samen naar de immigration beambte gingen, maar als Hary of Jaap online komt zal je vast wel antwoord krijgen.
Tinkerbell
Amerikakenner

mtl schreef:Ik heb vaak zat gezien dat mensen samen naar het hokje liepen en daar gecontroleerd werden. Zou niet weten wat voor problemen dat zou opleveren.
Misschien omdat twee mannen als gezin toch nog niet echt geaccepteerd zijn?
Disney heeft " Gay Days "en je kunt je ogen niet geloven wat daarover op bepaalde Amerikaanse forums geschreven wordt. :evil:
Je zou bijna janken als je leest hoe er soms nog gedacht wordt over same sex couples zlefs al hebben ze geen relatie.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

gyatso schreef:Een vraagje aan diegene die met (ongehuwd) partner reizen, gaan jullie beide, tegelijk (als familie) langs de immigratiedienst?
Ik ga altijd met mijn vriendin tegelijk door de immigratie. Laatst ben ik ook tegelijk met mijn vader door de immigratie gegaan.

Ze vragen altijd wel wat je van elkaar bent "my girlfriend" en "my dad" werd altijd beantwoord met een "ok :)" of het ook met een normale vriend gaat weet ik niet...

Mijn zus ging laatst met mijn moeder + oma er tegelijk doorheen haha
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik vermoed dat het het meeste afhangt van de persoon achter de balie, en de kans op een vervelende ervaring zal ook wel bij de ene luchthaven groter zijn dan de andere. Het lijkt me overigens geen erg leuke baan, dus ik kan me voorstellen dat de macht die je toch in zo'n baan hebt wel eens vanuit de verkeerde motivatie wordt aangewend. Officieel mag je alleen met familie (in de wettelijke zin) samen door de immigration, maar je ziet vaak genoeg dat ze daar niet zo streng op zijn. Soms wordt een vriend of vriendin erbij geroepen als een stelletje netjes apart door de immigration gaat.

Wij zijn zowel samen als apart door de immigration gegaan (meestal SFO, en 1x Dulles), en dat ging altijd goed. Nou hebben we nooit verteld dat we getrouwd zijn, want dat zijn we nu eenmaal niet voor de federale wet. Bij immigration zijn we 'friends'. Mijn vrouw verzet zich daar wel wat tegen, maar is slim genoeg om dat niet aan de immigration officer te uiten... Toen we voor vakantie (toen we nog in NL woonden) door de immigration gingen deden we dat gewoon samen, maar de laatste keer kwamen we ieder op ons eigen visum binnen, en mijn vrouw heeft een (tijdelijk) studentenvisum, en ik destijds een (permanent stay) O-1 visum. Dat vonden we toch teveel risico voor lastige vragen, dus zijn we apart door de immigration gegaan.

Je rustig, beleefd, en vriendelijk opstellen doet vaak wonderen. Evengoed kun je een zuurpruim treffen, en dan moet je hard op je lip bijten.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Toen er nog sprake was van "wij", heb ik het wel eens meegemaakt dat ik eerst naar de balie liep en dat de beambte mijn ex erbij riep, omdat we samen reisden. Daarna zijn we eigenlijk altijd tegelijk gegaan. Nooit problemen gehad.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Bij ons werd op JFK verzocht om te gaan ''per wit formulier'', dus per adres. M'n zus ging alleen en daarna ging ik samen met m'n vader en werden wij omstebeurt afgehandeld. Geen enkel probleem gehad, het zal denk ik iets zijn van geluk hebben.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Wit customs formilier kan per familie zoals aangeduid op form zelf. Niet per adres, want die vraag is nergens te vinden (behalve adres in VS). Zie vraag 3, number of family members traveling with you.
Dus iedereen van dezelfde familie die een customs form gebruikt, kan samen gaan.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Rob schreef:Dacht dat Harry en Jaap daar al wel eens problemen mee gehad hadden en sindsdien niet meer samen naar de immigration beambte gingen, maar als Hary of Jaap online komt zal je vast wel antwoord krijgen.
Goed onthouden Rob :wink: , wij hebben inderdaad problemen gehad door samen naar de immigration beamte te gaan en gaan sindsdien gewoon apart. Vorig jaar in Atlanta vroeg de beamte of ik met iemand samen reisde of alleen, ik antwoorde "I'm with my husband" en toen mocht Jaap ook naar de balie toekomen, toen wij vertelden daar in het verleden problemen mee gehad te hebben zei de beste man "I'm sorry for that" , het hangt denk ik heel erg af van de beamte, de één vindt het goed, de ander niet.
pbuyse1 schreef:Dus iedereen van dezelfde familie die een customs form gebruikt, kan samen gaan.
Dit klopt dus niet, voor de Nederlandse wet zijn we getrouwd en dus één familie, voor de Amerikaanse wet geldt ons huwelijk niet en zijn we dus niet één familie, maar er zijn staten waar ons huwelijk weer wel erkent wordt.............., kortom het blijft een beetje lastig, maar het wordt steeds beter. :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer