Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
zware tornado in Joplin Missouri
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: zware tornado in Joplin Missouri
Ik ben ook makelaar en zag dit op het message board van de springfield board of realtors
MAR has been in contact with the Kim Cox, Association Executive at the Ozark Association of REALTORS® in Joplin. First, she wanted to thank everyone for how REALTORS want to assist and help out during this time of need. The Joplin Board is scheduled to meet tomorrow at 11:00 a.m. (May 25) to have a better idea of the situation at that time and how we can best use resources to help over the next several days and weeks. At this time the following information is what she has released:
7 Realtors are missing and their families are searching for them. The rescue squads are now quickly training civilians and REALTORS® to look for bodies they are so overwhelmed.
20 REALTORS® have lost their homes completely and they don’t know if that is all. 2 REALTOR® offices have been completely lost. They will be bulldozed down for safety reasons.
2 of Kim’s staff people have lost their homes completely. Kim’s father lost his company totally. Kim’s mother cleaned houses for people and every single house she had as a customer is totally gone.
They are hoping to set up a HQ at the board office if they can get power back etc. by Wednesday but right now they have no power or light.
They are still trying to identify how many REALTOR® offices were leveled.
Weather is still a concern in the Joplin community. So please continue to keep them in your thoughts, prayers and good wishes.
NAR will be sending out a blast email that will tell Missouri REALTORS® where they can donate.
Boards that have already organized their contribution service: Columbia Board is sending shoes. Jefferson City Board has sent water and Bagnell Dam Board has sent a trailer load of care items.
MAR has been in contact with the Kim Cox, Association Executive at the Ozark Association of REALTORS® in Joplin. First, she wanted to thank everyone for how REALTORS want to assist and help out during this time of need. The Joplin Board is scheduled to meet tomorrow at 11:00 a.m. (May 25) to have a better idea of the situation at that time and how we can best use resources to help over the next several days and weeks. At this time the following information is what she has released:
7 Realtors are missing and their families are searching for them. The rescue squads are now quickly training civilians and REALTORS® to look for bodies they are so overwhelmed.
20 REALTORS® have lost their homes completely and they don’t know if that is all. 2 REALTOR® offices have been completely lost. They will be bulldozed down for safety reasons.
2 of Kim’s staff people have lost their homes completely. Kim’s father lost his company totally. Kim’s mother cleaned houses for people and every single house she had as a customer is totally gone.
They are hoping to set up a HQ at the board office if they can get power back etc. by Wednesday but right now they have no power or light.
They are still trying to identify how many REALTOR® offices were leveled.
Weather is still a concern in the Joplin community. So please continue to keep them in your thoughts, prayers and good wishes.
NAR will be sending out a blast email that will tell Missouri REALTORS® where they can donate.
Boards that have already organized their contribution service: Columbia Board is sending shoes. Jefferson City Board has sent water and Bagnell Dam Board has sent a trailer load of care items.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
indrukwekkende plaatjes van de binnenkant van het getroffen ziekenhuis
http://www.ky3.com/news/kspr-pictures-i ... otogallery
Ook net een donatie gedaan aan het convoy of hope
Hier kan je zien wat deze organisatie doet http://www.convoyofhope.org/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tornado's zijn beperkt in omvang en tijd. Als je dan ziet hoeveel schade ze desalniettemin aan kunnen richten. Daar word je stil van.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
ned in MO schreef:indrukwekkende plaatjes van de binnenkant van het getroffen ziekenhuis
Via Facebook zijn er ook veel pagina's die je kunt "liken" en dan wordt er per like $1.- gedoneerd door dat bedrijf.
Kleine moeite voor Facebookers en levert ongemerkt toch centjes op.
De foto's van het ziekenhuis zijn vreselijk...
Van de tornado die hier was, was ik ook onder de indruk van de willekeurigheid van de schade zeg maar.
Zo waren er huizen compleet zonder dak en alleen nog een paar muren staande, maar de buren hadden geen enkele schade.
Het is maar net waar de tornado over heen gaat. Zo anders dan met een orkaan waarbij een groot gebied getroffen wordt.
Vervelende van tornado's blijft, vind ik, dat ze bijna niet te voorspellen zijn. Tot op een paar minuten van te voren na.
Terwijl een orkaan zich vaak dagen van te voren aan kan kondigen. Daardoor zijn de slachtoffer getallen bij tornado's zoveel malen groter.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb heel wat meer gedoneerd maar het blijft een druppel op een gloeiende plaat.
Even wat cijfertjes
10000-15000 mensen dakloos, duizenden mensen daarbij op het zelfde moment ook nog een werkeloos want business weggeblazen
In het ziekenhuis werken ong 2800 mensen, walmart 400, home depot 200 en er zijn honderden businesses van de kaart gevaagd
Even wat cijfertjes
10000-15000 mensen dakloos, duizenden mensen daarbij op het zelfde moment ook nog een werkeloos want business weggeblazen
In het ziekenhuis werken ong 2800 mensen, walmart 400, home depot 200 en er zijn honderden businesses van de kaart gevaagd
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En dan hebben we het nog niet over de slachtoffers van de overstromingen van de Mississippi en van de tornado's vorige maand in Alabama. Het is een grote ramplente voor het zuiden van de VS
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
Het lijkt maar 1 of 2 dollar, maar het gaat dus wel om duizenden dollars via Facebook.
Denk dat dit een zeer positief iets is van alle social media tegenwoordig.
https://www.facebook.com/newtonnissan#! ... 4523285720
Denk dat dit een zeer positief iets is van alle social media tegenwoordig.
https://www.facebook.com/newtonnissan#! ... 4523285720
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Mark,ned in MO schreef:Als er mensen in Nederland willen doneren dan moet dat ook kunen natuurlijk. Ik ben best bereid om dat persoonlijk namens het AA forum te gaan brengen.
Misschien best een goed idee. Het alles amerika forum helpt slachtoffers in Joplin Missouri. Beetje media aandacht erbij en er zou best wel eens aardig wat opgehaald kunnen worden. Vrijwilligers in Nederland? (en toestemming van Dennis natuurlijk)
Ben je hier nog mee bezig geweest? Misschien dat Dennis hier toestemming voor wil geven?
Zou een mooi gebaar zijn van de forumbezoekers en aangezien ik over enkele weken ook door Joplin kom zou ik graag wat willen doneren.
Roland
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee heb alleen zelf een donatie gedaan. Ik denk dat iemand in Nederland dit zou moeten doen.
Iedereen die zich geroepen voelt kan ook zo altijd een donatie doen (zie convoy of hope).
Vond het alleen een goed idee als er zoiets kon komen. Niet alleen voor Joplin maar in het algemeen zoals ook bij overstromingen, earth quakes,hurricanes etc.
Het zou leuk zijn als mensen die amerika op hun hart dragen op deze manier een steentje bij kunnen dragen.
Amerikanen gaan vaak op mission trips.Vaak denkt men in nederland dan dat het om zieltjes winnen gaat. Echter het woord mission betekent doel en dat kan vanalles zijn.
Boek eens een vakantie naar Joplin en ga helpen. Ik denk dat naast hard werken het best eens een leuke vakantie zou kunnen worden.
Enige is dat ik niet weet of het zomaar mag.(vrijwilligerswerk en visa). Ik zou me daar zelf niet zoveel van aantrekken.
Onze kerk bouwt bijvoorbeeld huizen in nicaragua. Als de kinderen oud genoeg zijn wil ik daar ook aan deelnemen. Het is gewoon geweldig om belangeloos iets voor andere mensen te kunnen betekenen.Voor mensen die het heel hard nodig hebben.
Iedereen die zich geroepen voelt kan ook zo altijd een donatie doen (zie convoy of hope).
Vond het alleen een goed idee als er zoiets kon komen. Niet alleen voor Joplin maar in het algemeen zoals ook bij overstromingen, earth quakes,hurricanes etc.
Het zou leuk zijn als mensen die amerika op hun hart dragen op deze manier een steentje bij kunnen dragen.
Amerikanen gaan vaak op mission trips.Vaak denkt men in nederland dan dat het om zieltjes winnen gaat. Echter het woord mission betekent doel en dat kan vanalles zijn.
Boek eens een vakantie naar Joplin en ga helpen. Ik denk dat naast hard werken het best eens een leuke vakantie zou kunnen worden.
Enige is dat ik niet weet of het zomaar mag.(vrijwilligerswerk en visa). Ik zou me daar zelf niet zoveel van aantrekken.
Onze kerk bouwt bijvoorbeeld huizen in nicaragua. Als de kinderen oud genoeg zijn wil ik daar ook aan deelnemen. Het is gewoon geweldig om belangeloos iets voor andere mensen te kunnen betekenen.Voor mensen die het heel hard nodig hebben.
Deze foto stond vanochtend op de voorpagina van onze krant, wat een ravage, wat een triestheid.
Als ik dit allemaal lees heb ik erg met de betrokkenen te doen.
Wij hier wonen in het gebied van de watersnood en nog steeds krijg ik mensen in behandeling na 58 jaar die daar last van hebben ( of juist weer als ze oud worden). Maar hier is geen acute dreiging ieder jaar weer.
En dat is dus bij jullie wel. Elke keer naar zo'n schuilkelder, ik zou er helemaal gestoord van worden.
Goed dat jullie deze mensen willen helpen.

Als ik dit allemaal lees heb ik erg met de betrokkenen te doen.
Wij hier wonen in het gebied van de watersnood en nog steeds krijg ik mensen in behandeling na 58 jaar die daar last van hebben ( of juist weer als ze oud worden). Maar hier is geen acute dreiging ieder jaar weer.
En dat is dus bij jullie wel. Elke keer naar zo'n schuilkelder, ik zou er helemaal gestoord van worden.
Goed dat jullie deze mensen willen helpen.

De kracht van zo'n tornado is toch onvoorstelbaar. De schade erna op de foto's zegt zoveel, maar de verhalen van de overlevenden nog meer. Ik las dit verhaal vandaag van een arts http://www.mercy.net/joplin/stories-of-mercy/45-seconds
Niet voor te stellen.
Niet voor te stellen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij kwamen er achter dat wij een vakantiehuis gehuurd hebben van iemand uit Joplin.
Ik heb "voorzichtig" geinformeerd of alles oke is.
Ik krijg echter geen contact. Ik hoop dat alles goed is met haar.
Ik vraag me af wat we moeten doen mocht ik niet meer met haar in contact kunnen komen.
Wij hebben haar vacationhome in Las Vegas gehuurd. Hebben wel het adres maar nog geen instructie voor de aankomst.
marina
Ik heb "voorzichtig" geinformeerd of alles oke is.
Ik krijg echter geen contact. Ik hoop dat alles goed is met haar.
Ik vraag me af wat we moeten doen mocht ik niet meer met haar in contact kunnen komen.
Wij hebben haar vacationhome in Las Vegas gehuurd. Hebben wel het adres maar nog geen instructie voor de aankomst.
marina
-
- Amerika-expert
Jeetje Annemiek, wat een aan grijpend verslag van die dag van die arts.ANY schreef:De kracht van zo'n tornado is toch onvoorstelbaar. De schade erna op de foto's zegt zoveel, maar de verhalen van de overlevenden nog meer. Ik las dit verhaal vandaag van een arts http://www.mercy.net/joplin/stories-of-mercy/45-seconds
Niet voor te stellen.
Ik ben er stil van...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ontzettend, onvoorstelbaar, geen woorden. Hoe ga je na zoiets "gewoon" verder met je leven? Die beelden raak je nooit meer kwijt. Ik ben weer heel dankbaar, dat onze vrienden aan de EF5 tornado bij Huntsville, AL, ontsnapt zijn.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ laanvdj Hier is een lijst van doden die men geidentificeerd heeft. Kun je kijken of haar naam er bij staat.
http://www.ktts.com/news/122797754.html
Als je hulp nodig hebt laat maar even weten.
@ Thuul, de schuilkelder induiken valt wel mee hoor. Ik heb mijn schuilkelder nu een jaar maar ik heb er nog niet een keer wegens slecht weer ingezeten
Morgen ga ik met vrienden naar Joplin om een dag te volunteren. Er schijnen iets van 10000!!!! vrijwilligers rond te lopen.
Kettingzaag en handschoenen gaan mee. We gaan in eerste plaats om te helpen maar ik ben diep in mijn hart ook wel nieuwsgierig hoe dit er nu live uitziet
http://www.ktts.com/news/122797754.html
Als je hulp nodig hebt laat maar even weten.
@ Thuul, de schuilkelder induiken valt wel mee hoor. Ik heb mijn schuilkelder nu een jaar maar ik heb er nog niet een keer wegens slecht weer ingezeten
Morgen ga ik met vrienden naar Joplin om een dag te volunteren. Er schijnen iets van 10000!!!! vrijwilligers rond te lopen.
Kettingzaag en handschoenen gaan mee. We gaan in eerste plaats om te helpen maar ik ben diep in mijn hart ook wel nieuwsgierig hoe dit er nu live uitziet

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekaf vandaag.
Vanochtend om half 6 (op mijn vrije dag) uit ons nest gekropen om ons klaar te maken om de reis naar Joplin te maken om te gaan volunteren. Met zijn negen waren we om kwart over 8 bij MSSU om ons in te schrijven. Kreeg een gratis tetanus spuit en vervolgens gingen we per bus naar het rampgebied. Wat je dan ziet is niet te beschrijven. Kilometer na kilometer zover het oog kan zien de grootste ravage die je je maar kan voorstellen. Plaatjes doen geen justice. Het is ongelovelijk wat je te zien krijgt. Krachten zo groot en soms ook zo vreemd. 8000 gebouwen verwoest. Het ziekenhuis is verreweg het grootste gebouw en er zit geen heel raam meer in.
De home depot met de grond gelijk gemaakt, de lowes is gespaard gebleven. Moest daar nog heen want de ketting van de kettingzaag was geknapt.
Vervolgens werden we als groep bij iemand in de tuin gezet om de tuin te gaan ruimen. Dat betekende dus de hele dag kettingzagen en sjouwen met zware takken die bij de stoep gedeponeerd moesten worden zodat later vrachtwagens met grote grijpers de boel zouden kunnen oppakken.
Er werd eten en drinken rondgebracht door weer andere vrijwilligers etc. Het was allemaal heel goed georganiseerd.
Aan het eind van de dag zag de tuin er al weer heel redelijk uit (behalve het huis dat zwaar besxchadigd was met grote bomen die nog op het dak lagen.
Dit gaat een proces van jaren worden voordat dit allemaal is opgeruimd. Ik zag Obama zondag op TV in Joplin en kon zien dat ook hij zwaar onder de indruk was.
Het plaatje wat me het meest bij bleef was er een van zo'n grote metalen container die voor je deur staat als je een grote verbouwing doet. Het ding was uit elkaar gescheurd. Wat een kracht.
Ik denk dat we nog een aantal malen terug zullen gaan om te helpen. Dat kan je voor je geweten bijna niet niet doen.
Iedereen die route 66 dit jaar doet raad ik aan om in joplin te stoppen en het rampgebied in te rijden. Het wordt het meest indrukwekkende wat je ooit in een vakantie zult zien.
ik heb foto's en video gemaakt wat ik nog zal trachten te posten
Mark
Vanochtend om half 6 (op mijn vrije dag) uit ons nest gekropen om ons klaar te maken om de reis naar Joplin te maken om te gaan volunteren. Met zijn negen waren we om kwart over 8 bij MSSU om ons in te schrijven. Kreeg een gratis tetanus spuit en vervolgens gingen we per bus naar het rampgebied. Wat je dan ziet is niet te beschrijven. Kilometer na kilometer zover het oog kan zien de grootste ravage die je je maar kan voorstellen. Plaatjes doen geen justice. Het is ongelovelijk wat je te zien krijgt. Krachten zo groot en soms ook zo vreemd. 8000 gebouwen verwoest. Het ziekenhuis is verreweg het grootste gebouw en er zit geen heel raam meer in.
De home depot met de grond gelijk gemaakt, de lowes is gespaard gebleven. Moest daar nog heen want de ketting van de kettingzaag was geknapt.

Vervolgens werden we als groep bij iemand in de tuin gezet om de tuin te gaan ruimen. Dat betekende dus de hele dag kettingzagen en sjouwen met zware takken die bij de stoep gedeponeerd moesten worden zodat later vrachtwagens met grote grijpers de boel zouden kunnen oppakken.
Er werd eten en drinken rondgebracht door weer andere vrijwilligers etc. Het was allemaal heel goed georganiseerd.
Aan het eind van de dag zag de tuin er al weer heel redelijk uit (behalve het huis dat zwaar besxchadigd was met grote bomen die nog op het dak lagen.
Dit gaat een proces van jaren worden voordat dit allemaal is opgeruimd. Ik zag Obama zondag op TV in Joplin en kon zien dat ook hij zwaar onder de indruk was.
Het plaatje wat me het meest bij bleef was er een van zo'n grote metalen container die voor je deur staat als je een grote verbouwing doet. Het ding was uit elkaar gescheurd. Wat een kracht.
Ik denk dat we nog een aantal malen terug zullen gaan om te helpen. Dat kan je voor je geweten bijna niet niet doen.
Iedereen die route 66 dit jaar doet raad ik aan om in joplin te stoppen en het rampgebied in te rijden. Het wordt het meest indrukwekkende wat je ooit in een vakantie zult zien.
ik heb foto's en video gemaakt wat ik nog zal trachten te posten
Mark
Fijn dat je mee geholpen hebt. Het is wel een druppel in een emmer maar alles helpt. Lijkt me ook dat je dit niet alleen maar 1 keer kunt doen, er is heel wat werk!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
-
- Amerika-expert
Goed dat je bent gaan helpen!
Er is vast nog veel te doen, maar alle kleine beetjes helpen.
Kan me voorstellen dat het enorm indrukwekkend is als je dat wat je op tv al gezien hebt, dan in het echt te zien krijgt.
Eigenlijk dringt het dan pas echt door. Nogmaals toppie dat je bent gaan helpen!
Er is vast nog veel te doen, maar alle kleine beetjes helpen.
Kan me voorstellen dat het enorm indrukwekkend is als je dat wat je op tv al gezien hebt, dan in het echt te zien krijgt.
Eigenlijk dringt het dan pas echt door. Nogmaals toppie dat je bent gaan helpen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zulke rampgebieden in persoon bezoeken is enorm indrukwekkend. Dat heb ik bij Ground Zero en Lower 9th Ward in New Orleans (weggevaagd na Katrina) ervaren. Heel mooi, dat je daadwerkelijk hebt kunnen helpen. Lijkt me een fijn gevoel.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mark, knap van je dat je dat gedaan hebt ! En met jou duidelijk nog vele anderen.ned in MO schreef:om de reis naar Joplin te maken om te gaan volunteren
Moest er hier in de streek zoiets gebeuren, ik zou er zelf ook niet over moeten nadenken en zou ook gaan helpen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON