Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

havasu falls

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Evelien.
Amerikakenner

Re: havasu falls

Bericht door Evelien. »

oei ja.. die 6 km had ik nog niet bij stil gestaan.
Dan denk ik dat we het ook op die voedingpacks gaan houden. Weinig gesleur en lekker makkelijk!
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Onze ervaringen komen vrijwel geheel overeen met die van Olivier (behalve dan dat vroeg opstaan, mij krijg je niet zo vroeg uit mijn bed/slaapzak :lol: ). Ik neem aan dat je mijn fotoverslagje van de hike al gevonden had, Evelien? http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... asupai+...
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

zojuist naar supai gebeld. Ik heb geen idee of de indiaan in kwestie iets verstaan heeft van wat ik zei, ik toch niet veel van hem :D maar hij zei toch het reservatienummer dus tzal wel in orde zijn zeker :lol:
Maar, ik zie hier juist dat er zijn die een brief van hun mogen ontvangen hebben, ik heb enkel men naam moeten zeggen.. Hoe zit dat dan?
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Ik heb destijds ook geen brief ontvangen. Alleen een reserveringsnummer (telefonisch).
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

oke ideaal. Dan gok i dat het wel in orde is zeker :D
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

heb nog een vraagje ivm de hilltop. Zijn daar toiletten?
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Ja, van die porta-potties, net als beneden. Vergeet niet om toiletpapier mee te nemen! :P
Groetjes, Ilona

Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

OKe :D
jullie hadden in de hualapai lodge overnacht zeker? Of ook op de hilltop?
Hoe viel het rijden in het donker mee? Waren jullie vroeg aan de wandeling begonnen?
Afbeelding
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

wij zijn paar jaar geleden in de middag naar beneden gelopen en hadden dus die dag al een stuk gereden (vanaf Sedona; 15.30 vertrek, was toen augustus, eerste uur erg heet, in september kan/moet dat denk ik uurtje eerder ivm vroeger donker worden). 2 overnachtingen in Lodge, dus tweede dag naar Falls. Derde dag omhoog gelopen en in de middag naar Vegas gereden. Kost denk ik effectief ook 2 dagen.
Weg naar Hualapai Hilltop is trouwens prima en vrij recht, dus moet in het donker ook wel te doen zijn. Er staan daar veel auto's waarin mensen ook wel slapen. Dichtstbijzijnd motel is als ik het mij goed herinner Peach Springs.
Prachtige en overgetelijke tocht, Alje
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Wat jij zegt is een optie waar ik nog niet aan gedacht had , maar misschien ook wel zeer interessant. Dan zij n we tegen de donker daar en kunnen we de dag erna volop van de watervallen genieten. Waren jullie om 15.30 in sedona vertrokken of aan de hilltop?
Afbeelding
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hoe groot is die parkeerplaats eigenlijk?
En als die vol is, kan je de wagen dan wel ergens veilig langs de weg parkeren?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

als je bij google bij de satelietbeelden inzoomt krijg je al een goed idee ervan.

Heeft iemand al eens het stuk vanaf seligman tot aan de aflsag richting de hilltop in het donker gereden ?
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

De weg is idd. prima (wij hebben hem voor een groot gedeelte in het semi-donker gereden). Let wel: er is geen straatverlichting en en is veel loslopend vee en wild langs de weg! Voorzichtigheid geboden dus.
Groetjes, Ilona

alje
Amerikafan

Bericht door alje »

Wij zijn toen in de ochtend uit Sedona vertrokken, rustig aan, geluncht in Seligman (leuk route 66) en daarna naar hilltop gereden. Vijf uur voor donker starten met lopen is wel verstandig voor als het niet zo snel gaat als je gehoopt had, Alje
robin 3011
Amerika-newbie

Bericht door robin 3011 »

Hallo,

Wij willen in september naar de Havasu falls gaan. Is het ook mogelijk om lopend heen te gaan en terug met de helicopter?
Maw land de helicopter bij die parkeerplaats of op een hele andere plaats?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Robin
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

De helicopter landt wel bij de parkeerplaats op de Hualapai Hilltop, maar je moet wel een hele goede conditie hebben om dit te halen en ontzettend vroeg vertrekken.
De wandeling tot Supai is 13 km. Vandaar moet je nog 10 km heen en terug naar de watervallen lopen.
Om zeker te zijn van een vlucht moet je je vóór 1 pm melden.
Hier kan je alles lezen over de helicoptervluchten.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Misschien hoeft Robin niet terug diezelfde dag nog :)
robin 3011
Amerika-newbie

Bericht door robin 3011 »

Hallo Sonja,

bedankt voor je snelle reactie.
Echter bedoelde ik of we zeg maar de ene dag heen te voet kunnen gaan en dan de volgende de dag of na 2 dagen weer met de helicopter terug kunnen vliegen, en of we dan op dezelfde parkeerplaats komen als we we vandaan zijn gelopen.

GR Robin
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

:oops: Verkeerd begrepen.
Ja, wij doen dat ook.
Te voet naar beneden en 2 dagen later met de helicopter omhoog.
Je moet het vertrek wel goed inplannen want de helicopter vliegt alleen op zondag, maandag, donderdag en vrijdag.
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Een vraag aan degene die er al geweest zijn..
Wij gaan in september en zullen met de tent er overnachten. Nu weten we alleen nie goed hoe het praktisch aan te pakken.. onze rugzakken zijn te klein( 25l) dus dachten we eerst 2 rugzakken van 40 a 50l te kopen.. deze zouden normaal groot genoeg moeten zijn. Alleen zitten we nu een beetje te denken dat dat weg gegooid geld zou zijn.. Omdat als we miss in de toekomst echt gaan trekken met de rugzak hebben we er grotere van 60/70 l nodig dus dan zijn die van 40/50 weer niet meer bruikbaar..
Dus mijn vraag.. hoe hebben jullie dat aan gepakt? Welke rugzakken hebben jullie mee genome?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer