Sten schreef:
Ik heb er moeite mee jou(w verhaal) als tragedie te zien, Amerikanees. Bij tragedie denk ik aan derde wereld taferelen etc.. Voor jou ligt nog steeds de wereld open. Of zie jij dat anders? Ook het feit dat Mr. White zich vooral richt op de mensen die in Amerika zitten (zie zijn oproepen) en niet reageert op individuele mailtjes (zie genoemde site), vind ik bedenkelijk. (http://blog.visarefusal.com/ Algemeen en comments)
Ik snap je gedachten gang maar ik ben het er niet mee eens. Natuurlijk zou het voor mensen in de 3e wereld een grotere stap zijn om naar de US te gaan dan mensen uit de 1e wereld. Dat wil echter niet zeggen dat hetgeen wat er gebeurt is geen tragedie voor ALLE (winnende) deelnemers is. Het lijkt nu net alsof wij heel de dag onze blessings moeten counten en nergens meer teleurgesteld over mogen zijn omdat anderen het slechter(relatieve term) hebben dan ons...maarja, is dat eigenlijk wel zo, natuurlijk op vele manieren hebben wij betere scholen, betere gezondheidszorg...maar zij hebben weer andere zaken die geweldige trots en levensvreugde met zich meebrengen. Honger en ziekte zijn natuurlijk weer vers twee maar op zich mogen we best wat minder zo'n stimatiserende vergelijking optrekken. In de 1e wereld kampen mensen ook elke dag met bepaalde dingen om hun leven te 'handelen'. Het is nou niet zo dat wanneer je hier zit dat je heel de dag een gouden ei zit te broeden ofzo.... Kijk armoede ziet er door onze bril altijd vreselijk uit maar alles is ook wel weer relatief....beetje een madventures (leukste reisprogramma ever) idee of zoiets...
Amerikanees schreef:Ergens is dat wel jammer want het liefst wil je natuurlijk strategie etc met hem doornemen maarja, hij weet ongetwijfeld beter wat hij gaat doen dan dat wij dat weten en dus vertrouw ik erop dat hij doet wat hij kan.
Wee je wel wat een class action suit is? Lees anders eens de King of Torts van John Grisham.
De weg die je via de media wilt bewandelen kan een andere weg zijn dan deze die je in een rechtszaak wilt bewandelen.
En vanuit mijn ervaringen vroeger, wil de pers altijd maar de emotionele verhalen. (en in mijn geval: niet de wetenschappelijke feiten)
White wil aandacht, zo breed mogelijk. Om nog meer mensen achter zich te scharen, om de aandacht te krijgen in de pers, om meer druk te kunnen zetten op de Amerikaanse politici,... En die kan je krijgen door zeer persoonlijke (emotionele) verhalen. Niet door heel drog kort een paar feiten op te sommen. Dat komt later pas aan de orde, in een rechtszaal.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Ik betwijfel of White zelfs in de pers veel gaat bereiken met emotionele verhalen. De Amerikanen hebben genoeg problemen zelf aan hun hoofd, tornado's, failliete staten, Irak, Afghanistan, de crisis, noem maar op. En die leveren ook allemaal emotionele verhalen op. Verhalen waar Amerikanen wat meer begrip voor zullen hebben dan mensen die hun cadeautje niet krijgen.
Amerikanees schreef:Ergens is dat wel jammer want het liefst wil je natuurlijk strategie etc met hem doornemen maarja, hij weet ongetwijfeld beter wat hij gaat doen dan dat wij dat weten en dus vertrouw ik erop dat hij doet wat hij kan.
Wee je wel wat een class action suit is? Lees anders eens de King of Torts van John Grisham.
Geen idee Hockey en ..Nee bedankt, ben niet zo'n lezer...kun jij anders een poging wagen om het met al jouw alwetendheid, kennis en expertise hier uit de doeken te doen.....
Hockey schreef:Ik betwijfel of White zelfs in de pers veel gaat bereiken met emotionele verhalen. De Amerikanen hebben genoeg problemen zelf aan hun hoofd, tornado's, failliete staten, Irak, Afghanistan, de crisis, noem maar op. En die leveren ook allemaal emotionele verhalen op. Verhalen waar Amerikanen wat meer begrip voor zullen hebben dan mensen die hun cadeautje niet krijgen.
Er was eens een land....met wel 300 miljoen mensen....en geen vuiltje in de lucht....
@Amerikanees, de link laat je al heel veel zien. Een class action suit vertegenwoordigt heel veel mensen (benadeelden). De advocaat die deze zaak voert overlegt niet met alle benadeelden, je kan je erbij aansluiten of niet. Maar een strategie bespreking? Met alle 22.000 mensen gaat hij individueel een keer zitten om de zaak te bespreken?
Ik heb je Youtube video verder niet bekeken. Dat er geen vuiltje aan de lucht is zeg ik niet. Maar voor Amerikanen speelt dit niet. Zij hebben zat andere problemen die hun raken, elke dag weer. En de Amerikanen die ik gesproken heb (afgezien van mijn advocaat dan) die vinden de DV lottery een cadeautje. Gezien dat zij dit een cadeautje vinden denk ik niet dat zij erg veel begrip op kunnen brengen voor emotionele verhalen van mensen die dit cadeautje niet krijgen. En emotioneel verhaal over een legersergeant die een been kwijtraakt in Irak hechten ze meer waarde aan.
Amerikanees schreef:
Ik snap je gedachten gang maar ik ben het er niet mee eens.
Ik had niet anders verwacht.
De tijd zal het leren, het duurt ook nog even voordat het 15 juli is. Heeft Mr. White een duidelijk plan dat hij doorzichtig maakt voor iedereen die zich aangemeld heeft? Heeft hij stappen voor ogen? Wat heeft hij jou gezegd/gemaild? Ik neem aan dat het een standaard antwoord was dat hij iedereen stuurde? Want zo'n oproep van: stuur maar filmpjes, jongens, licht de media maar in, is net zoiets als vragen de sluis open te zetten. Maar het water moet gekanaliseerd worden. Zelf zou ik eerlijk gezegd met die emotionele boodschappen van 'mijn droom is verwoest' en 'wij zijn geen fout, wij zijn mensen met dromen' (zie YouTube), niet veel kunnen. De slachtofferrol heeft mij nooit kunnen bekoren, en deze mensen kruipen er toch in.
kastelke schreef:De weg die je via de media wilt bewandelen kan een andere weg zijn dan deze die je in een rechtszaak wilt bewandelen.
En vanuit mijn ervaringen vroeger, wil de pers altijd maar de emotionele verhalen. (en in mijn geval: niet de wetenschappelijke feiten)
White wil aandacht, zo breed mogelijk. Om nog meer mensen achter zich te scharen, om de aandacht te krijgen in de pers, om meer druk te kunnen zetten op de Amerikaanse politici,... En die kan je krijgen door zeer persoonlijke (emotionele) verhalen. Niet door heel drog kort een paar feiten op te sommen. Dat komt later pas aan de orde, in een rechtszaal.
Zeker waar, maar aan emoties, zoals Hockey al stelt, hebben ze in de USA right now geen gebrek. Er gebeurt zoveel. Ik vind dat een zeer precair iets. Voor je het weet, bereiken die 'klaagmailtjes/filmpjes' precies het tegenovergestelde, en willen ze er juist snel vanaf zijn, omdat dit niet te handelen is.
Verder lijkt de timing ook niet echt in het voordeel van de benadeelden te spelen.
Op dit ogenblik staat immigration zeer hoog op de agenda van de administration, vooral dan hoe ze die kunnen inperken en wat te doen met al die illegalen.
Dus vrees dat er vanuit de administratie niet veel steun zal te verwachten zijn....
Hockey schreef:
@Amerikanees, de link laat je al heel veel zien. Een class action suit vertegenwoordigt heel veel mensen (benadeelden). De advocaat die deze zaak voert overlegt niet met alle benadeelden, je kan je erbij aansluiten of niet. Maar een strategie bespreking? Met alle 22.000 mensen gaat hij individueel een keer zitten om de zaak te bespreken?
Hockey......zucht.........okay, je kan mijn gezichtsuitdrukking niet zien bij wat ik schrijf dus ik begrijp dat je niet 'grap' uit m'n berichten kunt lezen. Maar ik weet hoe Google werkt, vooralsnog bedankt voor de moeite, dat dan weer wel!!
Hockey schreef:
Ik heb je Youtube video verder niet bekeken.
Ik zal je helpen, Amerikanees. Zelden zo'n aandoenlijk filmpje gezien als deze; hoe die man zijn best doet alles zeer accuraat uit te leggen: - Tip: kijk hem helemaal uit.
Dan is het sneu te bedenken wat er daarna dus gebeurde. Zo'n YouTube filmpje zou mij als rechter of leidinggevende wél wat zeggen om die 22,000 te helpen!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.