Mijn naam is Chantal en ik ben 21 jaar op dit moment. Officieel woon ik in Nederland bij mijn ouders in Beuningen, maar voor mijn studie zit ik momenteel in South Beach, Miami Beach. Ik loop stage bij het National Hotel. Ik studeer Internationaal Toerisme aan de NHTV in Breda, en ben derdejaars op dit moment.
Vorig jaar Augustus heb ik een Amerikaan leren kennen, die hier op vakantie was, en we konden ’t heel goed vinden met elkaar. Al heel snel hebben we een relatie kregen en nu zijn we al meer dan negen maanden verder!

Dit is mijn eerste keer Amerika, 6 maart landde ik op Amerikaanse bodem in Detroit, waar mijn overstap naar Cincinnati was. Daar ben ik een week bij mijn schoonmoeder gebleven zonder mijn vriend, die al eerder Nederland had verlaten om naar Orlando en Miami te gaan. Het is ongelooflijk hoe snel je je kunt binden aan mensen, ik heb een erg leuke tijd gehad in Cincinnati. Wat een ontzettend mooie stad is het.
Een week later was het weer tijd om naar Miami te gaan, mijn stage zou inmiddels maandag de 14e al beginnen.
Miami, eigenlijk Miami Beach, is an sich wel een leuk eiland, maar ik vind het zo ontzettend vies. Teveel zwervers en door de warmte gaat het afval er verder ook niet beter door ruiken. Het strand is echter wel heerlijk, en wat ook heerlijk is zijn de winkels die gewoon tot ’s avonds laat open zijn! Wat een verademing! Ik heb het hier prima naar mijn zin en nog helemaal geen zin om terug te gaan naar het saaie Nederland.
Btw, waar moet ik een topic posten met een vraag over procedures betreffende samenwonen in Nederland? Ik wil met mijn vriend in Nederland gaan wonen maar wil graag meer informatie over procesdures e.d. Dankjulliewel!