Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houstondutchie stelt zich voor
-
- Amerika-newbie
Houstondutchie stelt zich voor
Ik heb me gisteren geregistreed en zal me gelijk maar even voorstellen.
Ik woon met me man(ook nederlander) en dochter van 13 in Texas. Wij zijn 7 jaar geleden uit nederland vertrokken. We hebben eerst 3 jaar in Maryland (baltimore) gewoond.
Ik woon met me man(ook nederlander) en dochter van 13 in Texas. Wij zijn 7 jaar geleden uit nederland vertrokken. We hebben eerst 3 jaar in Maryland (baltimore) gewoond.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Houstondutchie stelt zich voor
Welkom bij Alles Amerika!
Op welke manier zijn jullie ooit in de US terecht gekomen? En waarom eerst Maryland, en nu Texas? Welke verschillen ervaar je tussen beide staten (los van het klimaat
)?
Aangezien je dochter nog jong was toen jullie verhuisde: spreekt/leest/schrijft ze nog Nederlands? Want ik hoor dat dat wel eens een probleem is bij kinderen die verhuizen als ze jonger dan 8 of 9 zijn.
Op welke manier zijn jullie ooit in de US terecht gekomen? En waarom eerst Maryland, en nu Texas? Welke verschillen ervaar je tussen beide staten (los van het klimaat

Aangezien je dochter nog jong was toen jullie verhuisde: spreekt/leest/schrijft ze nog Nederlands? Want ik hoor dat dat wel eens een probleem is bij kinderen die verhuizen als ze jonger dan 8 of 9 zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Welkom op het forum; inderdaad nog ale 2 uitersten: Maryland en dan nu Texas 

- recidivist
- Amerikafan
Mocht je nog leuke tips hebben voor Houston, dan hou ik me aanbevolen. We zijn er in oktober 2 nachten (nacht van aankomst en vertrek op IAH). Behalve de Gallaria heb ik nog niet echt een idee wat we in Houston gaan doen...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Leuk nog een Nederlandse Houstonian. Welkom hier! Ik woon in NW Houston (Spring), waar woon jij?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-newbie
Het bedrijf waar me man in Nederland voor werkte hebben een kantoor een Baltimore, zo zijn wij voor 3 jaar daar heen gegaan. Na die 3 jaar wilden we eigenlijk niet terug naar Nederland (het beviel ons zo goed). Mijn man heeft toen werk kunnen vinden bij een bedrijf in Texas (het bedrijf was een klant). Ik en onze dochter waren nog nooit in Texas geweest dus via internet een huis gehuurd, verhuizers zijn gekomen en daar gingen we op naar texas.
In Maryland woonde we 45 min. vanaf Washington DC, daar zijn we heel wat kereren geweest. Hier in texas heb je niet zoveel bezienswaardigheden. Hier hebben we wel weer meer kontakt met de buren. En nu kunnen we gewoon fietsen, was in maryland ook wat lastiger met de heuvels. Al kijken ze wel raar als ik met me batavus met fietstassen naar de supermarkt fiets.
Na 2 jaar in het huurhuis gewoond te hebben hebben we een nieuwbouw huis gekocht. Moest me dochter wel weer naar een andere middleschool als waar haar vriendinnen van elementaryschool naar toe gingen, maar gelukkig vond ze dat niet erg.
Me dochter spreekt nog wel nederlands, me schoonouders bellen ieder weekend. Als ze iets wilt vertellen tegen hun dan weet ze soms het nederlandse woord niet. Ik probeer zoveel mogelijk nederlands te blijven praten, maar ze geeft wel in het engels antwoord terug. Schrijven dat is engels en nederlands door elkaar, ze draait heel veel letters om. Lezen gaat wel goed. Laatst had ik een nederlands boek en dat ging ze vertalen in het engels.
Af en toe pakken we een nederlands boek en doen we ieder een bladzijde voorlezen.
Nu ze vakantie heeft kunnen we weer oefenen. Morgen komt me zus dus dan moet ze ook weer nederlands praten.
@Houstonwehaveaproblem, wij wonen in SE Houston in League City.
In Maryland woonde we 45 min. vanaf Washington DC, daar zijn we heel wat kereren geweest. Hier in texas heb je niet zoveel bezienswaardigheden. Hier hebben we wel weer meer kontakt met de buren. En nu kunnen we gewoon fietsen, was in maryland ook wat lastiger met de heuvels. Al kijken ze wel raar als ik met me batavus met fietstassen naar de supermarkt fiets.
Na 2 jaar in het huurhuis gewoond te hebben hebben we een nieuwbouw huis gekocht. Moest me dochter wel weer naar een andere middleschool als waar haar vriendinnen van elementaryschool naar toe gingen, maar gelukkig vond ze dat niet erg.
Me dochter spreekt nog wel nederlands, me schoonouders bellen ieder weekend. Als ze iets wilt vertellen tegen hun dan weet ze soms het nederlandse woord niet. Ik probeer zoveel mogelijk nederlands te blijven praten, maar ze geeft wel in het engels antwoord terug. Schrijven dat is engels en nederlands door elkaar, ze draait heel veel letters om. Lezen gaat wel goed. Laatst had ik een nederlands boek en dat ging ze vertalen in het engels.
Af en toe pakken we een nederlands boek en doen we ieder een bladzijde voorlezen.
Nu ze vakantie heeft kunnen we weer oefenen. Morgen komt me zus dus dan moet ze ook weer nederlands praten.
@Houstonwehaveaproblem, wij wonen in SE Houston in League City.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Oh dat is dus helemaal aan de andere kant van ons. Ik verbaas me over je dochter. Mijn kinderen waren 5 en 9 toen ze hier kwamen wonen en wij zijn altijd Nederlands tegen ze blijven praten en willen dus ook geen Engels antwoord. De regel is Nederlands praten thuis en met elkaar en Engels op school en als er visite is of als we in Engelstalig gezelschap zijn. Ik vind het erg belangrijk dat ze de taal bijhouden. De oudste (nu 14) leest en schrijft nog redelijk goed Nederlands. Hij moet van ons elke week een blog in het Nederlands schrijven (ivm familie in Nederland). De jongste (bijna 10) heeft nooit leren lezen en schrijven in het Nederlands, maar hij kan wel eenvoudige kinderboekjes in het Nederlands lezen. Nederlands schrijven kan hij trouwens niet, maar ik hoop dat hij door het lezen daar een beter gevoel voor krijgt.houstondutchie schreef: @Houstonwehaveaproblem, wij wonen in SE Houston in League City.
Ik neem aan dat jullie geen plannen hebben om terug te keren naar Nederland?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerika-newbie
Me dochter was net 6 geworden toen we uit nederland weggingen en zat in groep 2, dus buiten haar naam en hele makkelijke korte woordjes kon ze ook niets schrijven en lezen dat begon te komen. De eerste paar jaar dat we in amerika wonen heb ik haar wat nederlandse les gegeven. Ze schrijft wel vriendinnen en neefje en nichtje in nederland kaartjes, maar dat zijn dan korte berichtjes.
Maar om iedere week een blog te schrijven in nederlands is een goed idee.
Gelukkig begrijpt ze nog alles wat wij in het nederlands tegen haar zeggen. Als we in nederland zijn dan wilt iedereen dat ze wat engels praat maar dat doet ze niet want dan wilt ze alleen maar nederlands praten.
Maar om iedere week een blog te schrijven in nederlands is een goed idee.
Gelukkig begrijpt ze nog alles wat wij in het nederlands tegen haar zeggen. Als we in nederland zijn dan wilt iedereen dat ze wat engels praat maar dat doet ze niet want dan wilt ze alleen maar nederlands praten.
-
- Amerika-newbie
Oh dat is dus helemaal aan de andere kant van ons. Ik verbaas me over je dochter. Mijn kinderen waren 5 en 9 toen ze hier kwamen wonen en wij zijn altijd Nederlands tegen ze blijven praten en willen dus ook geen Engels antwoord. De regel is Nederlands praten thuis en met elkaar en Engels op school en als er visite is of als we in Engelstalig gezelschap zijn. Ik vind het erg belangrijk dat ze de taal bijhouden. De oudste (nu 14) leest en schrijft nog redelijk goed Nederlands. Hij moet van ons elke week een blog in het Nederlands schrijven (ivm familie in Nederland). De jongste (bijna 10) heeft nooit leren lezen en schrijven in het Nederlands, maar hij kan wel eenvoudige kinderboekjes in het Nederlands lezen. Nederlands schrijven kan hij trouwens niet, maar ik hoop dat hij door het lezen daar een beter gevoel voor krijgt.houstonwehaveaproblem schreef:houstondutchie schreef: @Houstonwehaveaproblem, wij wonen in SE Houston in League City.
Ik neem aan dat jullie geen plannen hebben om terug te keren naar Nederland?[