Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zware tornado in Joplin Missouri

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: zware tornado in Joplin Missouri

Bericht door ned in MO »

Hier is de container

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zover het oog kan zien
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Misschien dat jij nu een antwoord hebt op een vraag die sinds de tornado hier bij ons een beetje bij me ontstaan is.

In Nederland weet ik dat ze ontzettend voorzichtig zijn met asbest in oude gebouwen.
Daar bestaan speciale bedrijven voor die die oude bouwmaterialen weg halen.
Toen hier de tornado was en de mensen aan het opruimen gingen, zagen wij toch ook wel dakbedekking bij de wat oudere huizen die voor asbest
aangezien zou kunnen worden.
Naar mijn idee was er totaal geen toezicht wat dat aangaat. Nou weet ik nood breekt alle wetten in zulke gevallen, maar toch vraag ik me
af of er uberhaupt rekening mee gehouden wordt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Goeie vraag en geen idee.

Op het moment worden op alle percelen zoals waar ik aan het werk was eerst alles gescheiden in 6 groepen zoals electronics, gevaarlijke stoffen, construction materiaal, tuinafval etc.
Als alles opgeruimd is buiten en verzekeringsmaatschappijen etc hun werk hebben gedaan gaan de bull dozers komen en wordt allesopgeruimd qua huizen. Ik denk dat veel daarvan gewoon de landfill ingaat. Ik zal eens een emailtje naar een journalist sturen. kijken of zij dat weten.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Die laatste foto, daar word je toch stil van...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je het dan in werkelijkheid ziet snap je niet dat er niet duizenden doden gevallen zijn. Dan besef je weer dat de mens een overlevingsdier is en dan toch uit zo'n ravage tevoorschijn kan komen :clap:
Ik heb ook nog een filmpje maar het lukt me niet om deze on line te krijgen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Jeetje Mark, wat een heftige foto''s zeg! Wat goed dat je bent gaan helpen!
In 2009 reden we, bij jou vandaan, ook door Joplin over de route 66, is dat de weg op de foto?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee dit is niet route 66 maar loopt er wel vlak langs. Of route 66 ook in het pad lag weet ik niet. Het was die dag meer je een weg vinden (vanwege trafic) dus niet zo veel op route 66 bordjes gelet. Die zouden er anders toch niet meer staan :roll:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kreeg gisteren een mailtje van een klant of er niet een tornado in Springfield was geweest. Nou was het hier mooi weer dus dat leek me sterk. Er was dus wel een Tornado geweest maar dan in Springfield, MA en ik woon bij Springfield MO.
Die in MA schijnt vrij zeldzaam te zijn en heeft ook een aantal doden veroorzaakt en een hoop ravage.
Het is een wild voorjaar dit jaar :roll:
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

er waren gisteren een paar tornadoes in Springfield, MA en verschillende andere tornadoes in de omgeving. Er zijn op dit moment officieel 4 doden en een enorme ravage. Er is iedere zomer wel een tornado of twee in dat gebied maar zoveel op één dag komt niet vaak voor.

Inderdaad, wild voorjaar.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

He het was hier op het nieuws van Springfield en ik zat ook direct aan je te denken Mark. Toch een beetje familie dit AA-gedoe kennelijk :roll:
Erg voor de mensen daar, maar gelukkig dus bij jou niets.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Voordat ik emigreerde vroeg ik mijn lief "hoe vaak zit je per jaar in de stormshelter?" en toen zei hij "een keer of 4". Ik zit hier nu 2 maanden en heb er al 8 keer ingezeten. Verder heb ik al aardig wat floods gezien.

Toch ben ik heel blij dat we een stormshelter hebben, helemaal als ik deze foto's zie. Daar word je inderdaad stil van. Ik snap alleen niet waarom niet meer mensen die in Tornado Alley wonen een stormshelter hebben of gezamenlijk investeren in 1 van die dingen. Dat verbaasd me echt. Natuurlijk is het best wel duur maar je hebt wel de meeste kans om te overleven in zo'n ding.

Overigens vind ik inderdaad de natuur supermooi na zo'n funnel cloud. Hier een foto die een uur daarna genomen is:

Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat een prachtige wolken! (spijtig dat er zo'n geweld aan vooraf moet gaan)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, Ziva, al 8 keer in twee maanden! Ik kan me dat niet eens voorstellen. :shock: Eng hoor!
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Naast een hoop ravage en een hoop doden in Joplin was er nog een groot probleem namelijk een hoop misplaatste Honden en katten. 600 in totaal. Echter een totaal dusver van 156 mensen gestorven. Naar mijn idee zijn er ook andere beesten bijgestopt maar ala. Goed afgelopen weekend konden deze honden en katten geadopteerd worden.
Aangezien wij al een possje nadachten over een hond, misschien een goede gelegenheid een tornadohondje te nemen.
Op de dag zelf de website gecheckt en toen stonden er al 900 mensen in de rij voor een adoptiebeest. Wij voelden er niet veel voor om aan dat gekkenhuis deel te nemen, ookal is het natuurlijk geweldig dat zich zoveel mensen om deze beesten bekommeren.

In plaats daarvan dus maar naar de lokale humane society gegaan.
Daar hebben we dus een schat van een hond gevonden.
Eerst leek hij erg depressief. Hij was reeds eerder geadopteerd geweest en weer teruggebracht. Dat schijnt vrij traumatisch te zijn en hij zat dus nogal zielig in zijn hokje. We hebben hem eruit gehald en zijn een wandelingetje met hem gaan maken. Jemig wat veranderde de hond ineens. Alsof ie zijn beste beentje voorzette.
Zelfs mijn oudste zoon die doodsbang is voor honden vond hem wel leuk (een vd redenen voor een hond)
De hond is hier nu 24 uur en vind al dat hij volledig bij de familie hoort.
het is een mix van een basenji(congohond) en een beagle en van het slimme soort. Hij kent redelijk wat commando's zo blijkt, zelfs meer dan ik denk ik want ik heb (nog) geen verstand van honden.
De katten weten nog niet wat ze er mee aan moeten maar dat komt ook wel goed. De hond gaat er in ieder geval goed meee om. Volgens mij is ie wel aan katten gewend. Een van de prettige dingen is dat ie gedeeltelijk basenji is want hij blaft bijna niet. Wel lijkt ie nog het meest op de beagle qua uiterlijk.
Wel leuk ook voor mezelf want ik werk toch veel alleen gedurende de dag en dan is gezelschap altijd leuk.
agm114
Amerika-ontdekker

Bericht door agm114 »

Als ik zo die beelden zie en bedenk dat tornado's een veelvoorkomend verschijnsel in de VS zijn vraag ik me af waarom Amerikanen hun huizen nog steeds van spaanplaat, golfplaat en goedkoop hout bouwen. Misschien zou de Amerikaanse bouwsector eens in Nederland op bezoek moeten komen om te leren hoe je huizen met een fundering van steen bouwt. Iets met drie biggetjes en een wolf.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

ned in MO schreef: Wel leuk ook voor mezelf want ik werk toch veel alleen gedurende de dag en dan is gezelschap altijd leuk.
Wat leuk zeg! En wat goed dat er zo'n grote opkomst was!
Lief ook dat jullie bij een ander kennel zijn gaan kijken en deze hond een 2e kans geven.

Een van mijn vriendinnen hier heeft dat dit trouwens gedaan na Katrina. Een hondje die uit New Orleans kwam dus. Hij heet nu dan ook Stormy :)

Heel veel geluk met jullie dappere stapper!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

agm114 schreef:Als ik zo die beelden zie en bedenk dat tornado's een veelvoorkomend verschijnsel in de VS zijn vraag ik me af waarom Amerikanen hun huizen nog steeds van spaanplaat, golfplaat en goedkoop hout bouwen. Misschien zou de Amerikaanse bouwsector eens in Nederland op bezoek moeten komen om te leren hoe je huizen met een fundering van steen bouwt. Iets met drie biggetjes en een wolf.
Ik begrijp al dat jij helemaal niets van Tornado's afweet en al helemaal niet hoe de bouw hier werkt.

Als je het namelijk wel had geweten had je beseft dat een tornado helemaal niets ontziet. Nederland met zijn vele doorzonwoningen en vele glas (zeer tornado bestendig :roll: )
Als je de foto van de container ziet (zo'n zware metalen bak) denk je dan echt dat je in Nederland veilig zit achter zo'n prefab muurtje?
Als de nederlandse architecten het allemaal zo goed weten dan hadden jullie dus allemaal in huizen gewoond, zonder ramen, met een grote stalen deur en een muur en dak van dik en zwaar bewapend beton?

Ander voorbeeld. Nederlandse huizen bouwen in California. Bij de eerste beving stort je betonnen bouwsel in elkaar boven op je knar. Hout skelet bouw is veel flexibeler en beter bestand tegen trillingen bijv.

Reden waarom amerikanen ook met hout bouwen is omdat het voorradig is. Het groeit hier genoeg.
Zou je dat in nederland doen dan zou de veluwe allang een kale vlakte zijn.

Voortaan een beetje nadenken voordat je roept dat het in nederland toch veel beter is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer