Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in Amerika HELP!!!

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Shermaine
Amerika-ontdekker

Re: Studeren in Amerika HELP!!!

Bericht door Shermaine »

Ik ben op het moment bezig met het kiezen van mijn vakken en het regelen van mijn housing.
Ik heb geluk want in tegenstelling tot de 8 vakken per semester in NL hoef ik in Amerika maar 4 te volgen.
Volgens mijn rooster heb ik ze ook nogeens allemaal vroeg in de ochtend.

Ik heb een vraagje over on-campus wonen. Het is aardig duur 4,800 dollr voo een semster wel met meal plan erbij.
Heeft iemand ervaring met on-campus wonen en community showers? Het klinkt niet echt fijn XD.

Alvast bedankt. :mrgreen:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Shermaine schreef:
Ik heb een vraagje over on-campus wonen. Het is aardig duur 4,800 dollr voo een semster wel met meal plan erbij.
Heeft iemand ervaring met on-campus wonen en community showers? Het klinkt niet echt fijn XD.

Alvast bedankt. :mrgreen:
Ik heb een paar weken op een campus doorgebracht (Gordon College, Wenham, MA). Mijn vrouw heeft er jaren gewoond (op de campus). Allereerst, kamers op campus worden vrijwel altijd gedeeld met meerdere studenten (meestal twee). Er is echter vrijwel geen verwachting van privacy onder de studenten. Houdt daar rekening mee.
Wat heb "meal plan" betreft, veel studenten raken door hun 'credits' heen lang voor het einde van het semester. Soms zijns er keukens voor studenten om zelf te koken, soms niet. Studenten hebben meestal ook een (kleine) koelkast op de kamer.
Afhankelijk van de campus kan het zijn dat studenten tijdens de 'breaks' hun kamer moeten verlaten.

Er is vrijwel altijd een Residential Director (of een vergelijkbare title) om de boel een beetje in de gaten te houden.

In het verleden was het heel gemakkelijk een huurwoning (of kamer) buiten de campus te vinden. Men verhuurt hier over het algemeen aan huurders die men aardig vindt en vertrouwt - de regelgeving is hier veel minder streng dan bijvoorbeeld in Nederland. Echter, nu veel mensen hun huis zijn kwijtgeraakt (teveel hypotheek op hun vork genomen) is het iets moeilijker geworden om een woning of kamer te huren.
Een probleem waarmee je wellicht te maken krijgt is het zogenaamde "credit report", waar het hele land zo'n beetje om lijkt te draaien. Als je een lage "credit score" hebt dan is het moeilijk om te huren. In jouw geval heb je geen credit score, wat sommige huurbazen ook een groot probleem zullen vinden. Overigens, de 'credit score' geeft niet aan hoe goed iemand met geld kan omgaan, maar hoe goed ze zijn in het afsluiten van leningen (en afbetalen). Met andere woorden, het is een indicatie dat een persoon geld uitgeeft dat ze niet hebben... Het gekke is dat hoe beter je daarin bent hoe gemakkelijker het is om dieper in de schuld te geraken.

Nog iets om rekening mee te houden: het kan in de winter bar en boos zijn in Colorado. Soms worden klassen afgelast, maar soms ook niet. Als je verder weg woont dan kun je ervan uitgaan dat er dagen zijn waarop je niet de weg op kan. Wellicht is dat geen probleem omdat de docenten dan ook niet de weg op kunnen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Big Al schreef:[Overigens, de 'credit score' geeft niet aan hoe goed iemand met geld kan omgaan, maar hoe goed ze zijn in het afsluiten van leningen (en afbetalen).
Dat is wat kort door de bocht. Je kan een zeer goede creditscore opbouwen zonder ook maar 1 lening te hebben! Je rekeningen op tijd betalen, een huis cash aankopen, en een creditcard hebben die je wel gebruikt voor aankopen maar waarvan je het volledige bedrag op het einde van de maand gewoon direct betaald zorgen er ook voor dat je een uitstekende credit score kan hebben!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:
Big Al schreef:[Overigens, de 'credit score' geeft niet aan hoe goed iemand met geld kan omgaan, maar hoe goed ze zijn in het afsluiten van leningen (en afbetalen).
Dat is wat kort door de bocht. Je kan een zeer goede creditscore opbouwen zonder ook maar 1 lening te hebben! Je rekeningen op tijd betalen, een huis cash aankopen, en een creditcard hebben die je wel gebruikt voor aankopen maar waarvan je het volledige bedrag op het einde van de maand gewoon direct betaald zorgen er ook voor dat je een uitstekende credit score kan hebben!
Als je geen leningen afsluit krijg je geen credit score... (of een score van 0).

Hoe je het ook wendt of keert, een credit score (zeker voor de gemiddelde Amerikaan) is een indicatie van lenen - ofwel het uitgeven van geld dat ze niet bezitten... Of, volgens het bankwezen, het risico dat iemand binnen twee jaar meer dan 90 dagen te laat zal zijn met het betalen van de maandelijkse betaling.

Wellicht is dat kort door de bocht, maar de vraag is of het klopt. Ik denk van wel.

Misschien zou ik het iets anders (genuanceerder) moeten zeggen: een lening is het uitgeven van geld dat niet (oorspronkelijk) in het bezit van de lener was en uiteindelijk moet worden terugbetaald. Helaas komt dit er in de praktijk op neer dat men geld uitgeeft dat men niet in het bezit heeft maar hoopt terug te betalen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dus zou er iemand anders moeten zijn die een lening op mijn naam heeft afgesloten, volgens jou? ;-)
(ik veronderstel dat het krediet dat ik met mijn credit card *zou kunnen* gebruiken dan meetelt, ook al betaal ik altijd alles onmiddellijk terug op het einde van de maand dus zonder er iets van interesten op te moeten betalen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Big Al schreef:Als je geen leningen afsluit krijg je geen credit score... (of een score van 0).
Dit klopt niet. Er zijn mensen met een "excellent" credit score terwijl ze toch nog nooit een lening hebben gehad.

Edit: Sorry, mijn fout, ik heb het aangepast.
Laatst gewijzigd door Hockey op 03 jun 2011, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hockey, wel correct citeren aub! Ik ben juist diegenen die zei dat je geen lening moet afsluiten om een goede credit score te hebben. :-)
(aangezien ik zelf ook geen lening heb, maar na 9 maanden wel een credit score die uitzonderlijk goed is voor zulke korte tijd, dixit de bank)
Elke
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Toen ik credit score op wilde bouwen was de makkelijkste manier om een credit card aan te vragen bij de bank waarbij ik $300 op de credit card rekening moest storten als soort van onderpand en daar dan vervolgens de credit card betalingen mee deed. Ik heb dus nooit geld geleend om een credit card te krijgen. De bank ziet dit trouwens wel als een soort lening. En als ik elke keer na uitgaven het saldo van die $300 maar weer bleef aanvullen tot die $300, bouwde ik credit score op.
Het kan dus wel om credit score op te bouwen zonder dat je geld leent van een bank.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:Hockey, wel correct citeren aub! Ik ben juist diegenen die zei dat je geen lening moet afsluiten om een goede credit score te hebben. :-)
(aangezien ik zelf ook geen lening heb, maar na 9 maanden wel een credit score die uitzonderlijk goed is voor zulke korte tijd, dixit de bank)
Ik vraag me af of we niet "credit score" verwarren met "credit report".
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nooit geweten dat je aan je huisbaas een credit report moet laten zien. Mij is enkel de vraag naar credit score bekend. Waar haal je een credit report?
Elke
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

kastelke schreef:Nooit geweten dat je aan je huisbaas een credit report moet laten zien. Mij is enkel de vraag naar credit score bekend. Waar haal je een credit report?
De verhuurder vraagt die aan. Daar zijn kosten aan verbonden die de verhuurder weer aan de (potentiële) huurder berekent.

Iedereen mag zijn eigen credit report 1x per jaar gratis opvragen credit bureaus. Er zijn 3 grote credit bureaus; de kleinere tellen eigenlijk niet mee.

Overigens heb je een Social Security Number (SSN) nodig voor credit.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Big Al schreef:Er zijn 3 grote credit bureaus; de kleinere tellen eigenlijk niet mee.
En de verschillen tussen de 3 bureaus (Experian, Equifax, en TransUnion zijn de grote drie) kunnen verbazingwekkend groot zijn. Ik zat bijvoorbeeld bij twee van de drie ruim boven de 700 met mijn credit score, bij de derde ruim onder de 700. Bij twee van de drie had Anna een betere score dan ik, en bij de derde was de mijne beter dan Anna. :?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer