Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
handbagage of koffer?
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
handbagage of koffer?
Ik heb even een vraagje. Volgende week vertrekken we naar Florida met mijn zoon en schoondochter. Nu heeft mijn scoondochter een "pufje" tegen de hooikoorts.Nu is mijn vraag of ze dit mee mag nemen in haar handbagage of moet dit in haar koffer??
Fan of the U.S.A.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: handbagage of koffer?
kan/mag gewoon in de handbagage
http://www.seatguru.com/articles/tsa_pr ... _items.php
http://www.seatguru.com/articles/tsa_pr ... _items.php
Medicijnen neem ik altijd mee in de handbagage, een koffer kan nog wel eens kwijtraken.
Dit mag gewoon in de handbagage. Mijn ventolin neem ik ook altijd mee in de handbagage, nooit geen problemen mee gehad en ik heb altijd een engelse doktersverklaring bij me, zowel in de handbagage als in de koffer aangezien er naast de ventolin nog meer mee gaat.
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Hartelijk dank voor jullie antwoorden. Ik zal het tegen mijn schoondochter zeggen..
Nog even een vraagje. MIjn kleindochter is gek op kaas. Wij willen nu een stuk meenemen. Ik weet nu nog steeds niet of je dit moet aangeven op je groene formulier of gewoon nee zeggen bij de vraag of je iets van zuivel bij je hebt. Het is uiteraard vacuum verpakt. Ik weet dat er hier al veel over geschreven is op het forum, maar er staan soms tegenstrijdige antwoorden...
Nog even een vraagje. MIjn kleindochter is gek op kaas. Wij willen nu een stuk meenemen. Ik weet nu nog steeds niet of je dit moet aangeven op je groene formulier of gewoon nee zeggen bij de vraag of je iets van zuivel bij je hebt. Het is uiteraard vacuum verpakt. Ik weet dat er hier al veel over geschreven is op het forum, maar er staan soms tegenstrijdige antwoorden...
Fan of the U.S.A.
- jvandijk65
- Amerikafan
Ook ik vraag me wat dingen af wat dit betreft. Je leest/hoort toch wel eens dat er een koffer kwijtraakt, en dat je dan kleding/toiletartikelen mist, is niet zo'n ramp, die kun je wel ergens vandaan halen. Maar ik denk aan allerlei opladers en ons roadbook. Toch niet grappig als je dit kwijtraakt. Maar om dit dan in de handbagage te stoppen, lijkt me ook niet zo handig. Hoe doen jullie dit?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Opladers en road book gaan bij ons echt altijd in de handbagage mee hoor ...
Ik neem ook altijd mijn opladers mee in mijn handbagage. Goed oprollen en helemaal onderin de tas. Ik heb er maar 3 bij me dus dat scheelt enigszins.
De stekkerdoos gaat wel gewoon in de koffer, als die kwijtraakt dan is dat maar jammer, ik heb 2 wereldstekkers bij me. 1 in de koffer en 1 in de handbagage.
De stekkerdoos gaat wel gewoon in de koffer, als die kwijtraakt dan is dat maar jammer, ik heb 2 wereldstekkers bij me. 1 in de koffer en 1 in de handbagage.
Alle electronica en laders doe ik altijd in de handbagage.
In principe zit in m'n handbagage alles wat ik niet kwijt wil raken.
Een koffer kwijt is nog tot daar aan toe, kleren kan je overal kopen,
maar laptops, camera's, tom-toms en dergelijke is toch zonde om opnieuw te moeten kopen
In principe zit in m'n handbagage alles wat ik niet kwijt wil raken.
Een koffer kwijt is nog tot daar aan toe, kleren kan je overal kopen,
maar laptops, camera's, tom-toms en dergelijke is toch zonde om opnieuw te moeten kopen
- Bandido
- Amerika-expert
Je bedoelt waarschijnlijk het witte douaneformulier, maar het antwoord is: ja, je moet het erop aangeven. En waarom zou je het niet doen, het is niet illegaal om het land in te brengen, het is alleen illegaal om het de VS binnen te brengen zonder het formeel te melden.Noa schreef:Ik weet nu nog steeds niet of je dit moet aangeven op je groene formulier of gewoon nee zeggen bij de vraag of je iets van zuivel bij je hebt. Het is uiteraard vacuum verpakt. Ik weet dat er hier al veel over geschreven is op het forum, maar er staan soms tegenstrijdige antwoorden...
"Keep Georgia On Your Mind"
Inderdaad, altijd vermelden.
Wat betreft laders: ga ook eens na welke laders je voor meerdere apparaten kan gebruiken. Steeds meer apparaten maken gebruik van een USB-Micro USB stekker. Ik kan mijn eReader en telefoon bv met dezelfde oplader opladen, scheelt weer een oplader meezeulen
Wat betreft laders: ga ook eens na welke laders je voor meerdere apparaten kan gebruiken. Steeds meer apparaten maken gebruik van een USB-Micro USB stekker. Ik kan mijn eReader en telefoon bv met dezelfde oplader opladen, scheelt weer een oplader meezeulen

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij hebben ook altijd kleren van elkaar in de koffer mocht 1 van de 2 zijn koffer kwijt raken. Zelfs als we met een groepje gaan dan heeft iedereen wel wat van elkaar in de koffer. Kleren heb je op zich zo gekocht maar iets van jezelf wat je schoon aan kan vind ik toch altijd fijner. Ook nemen wij altijd tandenborstel en ondergoed mee in de handbagage ook vanwege het kwijtraken van een koffer. Het is ons al eens binnen Europa overkomen en vond dat toch wel fijn. Mijn koffer kwam ook pas 5 dagen later terwijl we maar 10 dagen weggingen.
Als je stekkers op rolt kun je ze vaak ook heel makkelijk in kleine (zij)vakjes in je tas kwijt dan zitten ze ook niet tussen je andere spullen.
Als je stekkers op rolt kun je ze vaak ook heel makkelijk in kleine (zij)vakjes in je tas kwijt dan zitten ze ook niet tussen je andere spullen.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- jvandijk65
- Amerikafan
Oke, is duidelijk, opladers en roadbook gaat dus in de handbagage. Ik denk dat ik alle opladers maar bij elkaar doe in een klein tasje, en een labeltje eraan ga maken, waar ze voor dienen. Camera en laptop gaan natuurlijk ook in de handbagage.
En om wat bagage te verdelen onder de koffers is ook een goed idee.
Iemand nog andere goede vliegtips (wij zijn geen ervaren vliegreizigers, afgelopen 20 jaar voornamelijk gekampeerd in Nederland/Frankrijk). Goede en handige tips dus altijd welkom. Alvast bedankt.
En om wat bagage te verdelen onder de koffers is ook een goed idee.
Iemand nog andere goede vliegtips (wij zijn geen ervaren vliegreizigers, afgelopen 20 jaar voornamelijk gekampeerd in Nederland/Frankrijk). Goede en handige tips dus altijd welkom. Alvast bedankt.
Ik heb dan nog maar gelijk een vraag over de baggage.
Wat ik op de site van United kan vinden is het volgende:
Totaal gecombineerd gewicht van ruim- en handbagage mag niet hoger zijn dan 20 kg (44 lbs.)
En als ik dan kijk bij de ruimbagage staat er dit:
Max. gewicht per bagagestuk 23 kg (50 lbs.)
Wat bedoelen ze nu met het gecombineerde gewicht? Dat is toch een beetje raar als ik kijk naar het gewicht van de ruimbagage.
Wil dat nu zeggen dat je gecombineerde gewicht van je ruim EN handbagage maar 20 kilo mag zijn?!
Dan snap ik namelijk niet helemaal waarom ze dan bij ruimbagage 23 kilo neerzetten..
Wat ik op de site van United kan vinden is het volgende:
Totaal gecombineerd gewicht van ruim- en handbagage mag niet hoger zijn dan 20 kg (44 lbs.)
En als ik dan kijk bij de ruimbagage staat er dit:
Max. gewicht per bagagestuk 23 kg (50 lbs.)
Wat bedoelen ze nu met het gecombineerde gewicht? Dat is toch een beetje raar als ik kijk naar het gewicht van de ruimbagage.
Wil dat nu zeggen dat je gecombineerde gewicht van je ruim EN handbagage maar 20 kilo mag zijn?!

Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk je in beide gevallen wel bij de bagagevoorschriften voor reizen naar de VS? Die 20 kg zie ik nergens staan.
Marianne
Marianne
Ik denk inderdaad dat die 20 kg niet voor naar de vs geld.
Beetje vreemd omschreven, want ik kan verder niks anders terug vinden over het gewicht van de handbagage.
Maar in ieder geval bedankt, want ik heb het nu beter gelezen. Volgens mij gaat het hier dan om Azië.
http://www.unitedairlines.nl/core/dutch ... rryon.html
Hier vind je namelijk dat lijstje terug.
Beetje vreemd omschreven, want ik kan verder niks anders terug vinden over het gewicht van de handbagage.
Maar in ieder geval bedankt, want ik heb het nu beter gelezen. Volgens mij gaat het hier dan om Azië.
http://www.unitedairlines.nl/core/dutch ... rryon.html
Hier vind je namelijk dat lijstje terug.
Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht