Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Harry »

ToonW schreef:Intermediate dan maar? Ik weet het niet!? Nog eens over nadenken ;)

Het prijsverschil is per week een paar euro, ik zou er geen seconde over na hoeven denken en meteen een intermediate boeken.
Steven88
Amerika-ontdekker

Bericht door Steven88 »

Hallo,
Ik ben mijn vraag nog niet op het forum tegengekomen en daarom stel ik hem maar hier.
Ik weet dat je onder de 21 jaar een auto kan huren en desnoods per dag nog een toeslag moet betalen. Maar worden er nog eisen gesteld aan hoe lang je in het bezit moet zijn van je rijbewijs?
M.a.w. moet je bijvoorbeeld verplicht 1 jaar rijervaring hebben?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nope. Je moet een geldig rijbewijs hebben en thats it. Onder de 21 wordt trouwens wel lastig om te huren. USAReisen is het tegenwoordig vanaf 21. Ik ken eigenlijk geen andere maatschappijen waarbij je onder de 21 kunt huren.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Ik heb op verschillende verhuursites toch gelezen dat je minimum 1 jaar een rijbewijs moet hebben, staat normaal wel ergens op de website, dus toch goed nalezen.

En inderdaad, voor mij zal het een intermediate worden dan :)
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

ToonW schreef:Ik twijfel trouwens serieus tussen een compact en een intermediate. We zijn maar met twee personen, maar we zoeken wel redelijk wat the shoppen in florida, dus de we nemen twee grote koffers mee en ook twee zo groot mogelijke stukken handbagage. En dan nog eens een koelbox ginder op de achterbank.
De eerste keer dat wij gingen hadden we een fullsize genomen en onze koffer zat echt wel goed vol! We hadden 2 stevige valiezen, 2 rugzakken, een fototas en dan nog een coolbox, maar die moest op de achterbank. We hadden een Dodge Charger, maar zo groot vond ik de koffer niet. Voor de rest was het wel een zeer fijne wagen! :lol: Ik weet niet juist wat voor modellen ze voorstellen voor een compact, maar ik geloof nooit dat je daar al je bagage gaat inkrijgen. :wink:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Volgens mij is de compact inmiddels van de baan.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Het is inderdaad een mid-size geworden via eautohuur.be, en gelukkig bij dollar, nu kan ik de coupon gebruiken voor een free upgrade naar een full size :D
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Geweldig!! Daar ga je geen spijt van hebben. :thumbup:
Yasmine
Amerika-ontdekker

Bericht door Yasmine »

Heeft er iemand ervaring met de Under 25-pakketten van Alamo op USAreisen.de ?
Ik ga begin januari (ik weet het, niet de beste periode, maar dan is mijn semester in Canada net afgelopen en heb ik een maand vrij) met een vriendin 2 à 3 weekjes naar de westkust en we willen het liefst een auto huren. We zijn op dat moment allebei 21. Op de site van Alamo zelf kom je uit op $1500 met supplementary fee omdat we beiden >25 zijn. USAreisen biedt een pakket aan waar die fee in de prijs berekend is en daar komen die 2 weken op ongeveer €550. Scheelt dus praktisch de helft. Maar aangezien mijn Duits niet vloeiend is (en ik geen idee heb of die site ook op het Engels kan), vraag ik hier maar naar ervaringen. Weet iemand of je daar ook een supplementaire verzekering bij moet nemen of zit dat ook in de prijs verwerkt?
Het gaat over dit pakket: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo-u25/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De engelstalige website van usareisen.de

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
wimke
Amerika-newbie

Bericht door wimke »

Hoi medeforumleden,

Ben me aan het orienteren op autohuur. Ophalen in San Francisco en weer inleveren in Phoenix.

Nu heb ik alle door jullie voorgestelde verhuurmaatschappijen en tussenpersonen gecheckt, maar er komt
voor mij een andere tussenpersoon uit, die ik op deze site nog niet tegengekomen ben, als goedkoopste.

Het scheelt op een Jeep Liberty met http://www.USAreizen.de Euro 62,=, voor 16 dagen huur.

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaringen met http://www.economycarrentals.com. Het hoofdkantoor van dit bedrijf zit in Griekenland, maar ik kan er nergens iets over terugvinden.

Hopelijk kan ik hier iets wijzer worden.

Groetjes, Wim
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ik kan me herinneren dat iemand ooit een lijstje had gemaakt met welke auto's in welke categorie vallen, om even mee te nemen als je de auto op haalt (en dan niet een mid-size SUV te nemen als je een full-size geboekt hebt). Kan iemand deze nog 1-2-3 terugvinden? Ik zie 'm niet meer ergens staan.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

wimke schreef:Hoi medeforumleden,

Ben me aan het orienteren op autohuur. Ophalen in San Francisco en weer inleveren in Phoenix.

Nu heb ik alle door jullie voorgestelde verhuurmaatschappijen en tussenpersonen gecheckt, maar er komt
voor mij een andere tussenpersoon uit, die ik op deze site nog niet tegengekomen ben, als goedkoopste.

Het scheelt op een Jeep Liberty met http://www.USAreizen.de Euro 62,=, voor 16 dagen huur.

Nu mijn vraag, heeft iemand ervaringen met http://www.economycarrentals.com. Het hoofdkantoor van dit bedrijf zit in Griekenland, maar ik kan er nergens iets over terugvinden.

Hopelijk kan ik hier iets wijzer worden.

Groetjes, Wim
Ik heb er geen ervaring mee, maar persoonlijk zou ik in de huidige economische situatie die € 62 meer uitgeven en kiezen voor zekerheid. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat er wat mis zou kunnen zijn met een Griekse verhuurder! Bij ons kwam Carhireagency uit Engeland als goedkoopste eruit (voor een 7P Full Size SUV).
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Wij hebben een auto gereserveerd via hertz.nl, grootte toyota corolla (ter plekke betalen ipv van te voren). Nu weet ik dat er het één en ander inbegrepen is, en ik heb al rondgeneusd in de verschillende topics die over eenzelfde soort vraag gingen, maar vanwege de verwoording van Hertz weet ik nog niet zeker of we zo alle verzekeringen hebben die nodig zijn. Onderstaande vermelden ze in de bevestiging:

Totaal geschatte huurkosten :
LUCHTHAVENTOESLAG OP VLUCHTAANKOMSTEN
Schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
Aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
Kenteken registratie kosten invorderen
Customer Facility Charge:
Califonia Tourism Commission Assessment

Kunnen we met een gerust hart alle pogingen tot aansmeren van een extra verzekering afslaan?
miss sunshine
Amerika-newbie

Bericht door miss sunshine »

Wij hebben een auto gehuurd bij dollar via eautohuur en ik vraag me af of we met de volgende verzekeringen goed zitten of dat er bij aankomst nog bijverzekerd zou moeten worden....

* Onbeperkt aantal km ALLE auto groepen
* Verzekering ( - CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra ansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist - verzekering )
* Lokale belastingen
* Luchthaven toeslag
* Premium bestemmings toeslag
* Home Security Fee (Omzet & Staats belastingen)

Wie o wie kan mij helpen?
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Wij hebben precies dezelfde vraag, miss sunshine, grappig 8)

Uit jouw opsomming lijkt me dat je goed verzekerd bent. Het heeft de termen die ik zocht in mijn lijstje, maar niet kon vinden. Maar de andere hier kunnen daar vast beter iets over zeggen.
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

t1m schreef:Ik kan me herinneren dat iemand ooit een lijstje had gemaakt met welke auto's in welke categorie vallen, om even mee te nemen als je de auto op haalt (en dan niet een mid-size SUV te nemen als je een full-size geboekt hebt). Kan iemand deze nog 1-2-3 terugvinden? Ik zie 'm niet meer ergens staan.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Het zal handig zijn als je zo'n lijstje kunt uitprinten een meenemen. Voor het geval dat je wordt 'opgezadeld' met een Midsize SUV terwijl je een Fullsize SUV hebt gehuurd.

En in de bovenstaande vragen ben ik ook erg benieuwd.
Wij hebben ook via eautohuur gehuurd, en op de coupon staat bij ons Alamo Gold** (geen idee waar die twee sterren voor dienen..)
Volgens de jongen die ik aan de telefoon had van eautohuur waren we op deze manier voldoende verzekerd, alleen niet voor de bodem, ruiten en banden.
Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Andere lokaal te betalen toeslagen
* Buiten Kantooruren Kosten
* One Way toeslag (waar van toepassing)
* Extra's verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt
* Kosten voor Aflevering en Ophalen
* Boetes, Tolwegen & parkeerkosten
* Aanvullende Verzekering voor letsel aan bestuurder &/of inzittenden.
Die verzekering voor letsels is misschien toch het overwegen waard, maar je zou dan eerst moeten checken of je zoiets al niet hebt in je reisverzekering. Ik heb zelf ook met eautohuur gehuurd en denk dat alles voor de rest wel in orde is.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Ergens vond ik dit lijstje als Full Size SUV's bij Alamo:

FFAR DURANGO SLT 4 2010
FFAR TAHOE 2LT 4WD 2010
FFAR DURANGO CREW 2011
FFAR YUKON SLE 4WD 2011
FFAR TAHOE 2LT 4WD 2011
FFAR COMMANDER SPO 2010
FFAR EXPEDITION 4D 2011
FFAR TAHOE 4WD LT 2011
FFAR ARMADA SV 4WD 2011

Er werd bij vermeld dat de Commander niet echt een Full Size schijnt te zijn, omdat hij kleiner is.
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Kijk, dat is een mooie lijst. Welke daarvan is nu eigenlijk de 'most preferred' hier op AA? Zou dat de Tahoe of de Yukon zijn? Het meest luxe?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer