Shermaine schreef:
Ik heb een vraagje over on-campus wonen. Het is aardig duur 4,800 dollr voo een semster wel met meal plan erbij.
Heeft iemand ervaring met on-campus wonen en community showers? Het klinkt niet echt fijn XD.
Alvast bedankt.

Ik heb een paar weken op een campus doorgebracht (Gordon College, Wenham, MA). Mijn vrouw heeft er jaren gewoond (op de campus). Allereerst, kamers op campus worden vrijwel altijd gedeeld met meerdere studenten (meestal twee). Er is echter vrijwel geen verwachting van privacy onder de studenten. Houdt daar rekening mee.
Wat heb "meal plan" betreft, veel studenten raken door hun 'credits' heen lang voor het einde van het semester. Soms zijns er keukens voor studenten om zelf te koken, soms niet. Studenten hebben meestal ook een (kleine) koelkast op de kamer.
Afhankelijk van de campus kan het zijn dat studenten tijdens de 'breaks' hun kamer moeten verlaten.
Er is vrijwel altijd een Residential Director (of een vergelijkbare title) om de boel een beetje in de gaten te houden.
In het verleden was het heel gemakkelijk een huurwoning (of kamer) buiten de campus te vinden. Men verhuurt hier over het algemeen aan huurders die men aardig vindt en vertrouwt - de regelgeving is hier veel minder streng dan bijvoorbeeld in Nederland. Echter, nu veel mensen hun huis zijn kwijtgeraakt (teveel hypotheek op hun vork genomen) is het iets moeilijker geworden om een woning of kamer te huren.
Een probleem waarmee je wellicht te maken krijgt is het zogenaamde "credit report", waar het hele land zo'n beetje om lijkt te draaien. Als je een lage "credit score" hebt dan is het moeilijk om te huren. In jouw geval heb je geen credit score, wat sommige huurbazen ook een groot probleem zullen vinden. Overigens, de 'credit score' geeft niet aan hoe goed iemand met geld kan omgaan, maar hoe goed ze zijn in het afsluiten van leningen (en afbetalen). Met andere woorden, het is een indicatie dat een persoon geld uitgeeft dat ze niet hebben... Het gekke is dat hoe beter je daarin bent hoe gemakkelijker het is om dieper in de schuld te geraken.
Nog iets om rekening mee te houden: het kan in de winter bar en boos zijn in Colorado. Soms worden klassen afgelast, maar soms ook niet. Als je verder weg woont dan kun je ervan uitgaan dat er dagen zijn waarop je niet de weg op kan. Wellicht is dat geen probleem omdat de docenten dan ook niet de weg op kunnen...