Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sesamstraat

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
patrickl
Amerika-ontdekker

Sesamstraat

Bericht door patrickl »

Ik vroeg me af wie er op dit moment al in de VS wonen met kleine kinderen en of er mensen zijn met schotel die Sesamstraat kunnen ontvangen via de Nederlandse TV Wereldzender. Ik zou me voor kunnen stellen dat als iemand de moeite zou willen nemen de afleveringen op te nemen er best afnemers zullen zijn als we de dvd's of videobanden rond laten circuleren. TV is een grote hulp om je kind tweetalig op te voeden en niet alleen het Nederlands van zijn ouders te laten horen. En wat is er leuker dan Sesamstraat?
Ik hoop dat er animo voor is. Laat hetme weten. Als er genoeg animo is dan is er wellicht ook iets te regelen voor wat betreft iemand die de afleveringen in Nederland opneemt.
Reacties graag naar sesamstraat@easywebedit.net :D
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ach, het hoeft niet persee Sesamstraat te zijn hoor. Je kunt in Nederland een heleboel DVD's kopen met kinderprogramma's en films. Ook kun je computerspelletjes kopen van Robbie Konijn e.d. Die zijn in elk geval educatief. Ik denk dat het probleem met jonge Nederlandse kinderen in de US is dat ze het Nederlands niet meer leren schrijven. Praten zal wel meevallen als ze het elke dag van hun ouder(s) horen.
Ik denk dus dat er meer moeite gedaan moet worden voor de schrijfwijze dan voor de uitspraak en daar helpt kijken naar Nederlandse tv niet mee.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

Ik heb een DVD speler die zowel regio vrij is en tevens zowel PAL als NTSC DVD's kan weergeven op mijn NTSC TV. En het mooie is, dat het een goedkope made-in-china speler is, want de grote merken zijn allemaal regio 1 / NTSC only.

Je kunt in Nederland, bijvoorbeeld bij http://www.bol.com of een ander bedrijf echt ladingen met Sesamstraat DVD's bestellen. Het mooiste is natuurlijk om op de ene dag je kind voor de Amerikaanse sesamstraat te zetten, en de andere dag voor de Nederlandse.

Verder kun je natuurlijk ladingen met DVD's bestellen met andere kinderfilms en programmas.
"I reject your reality, and substitute my own!"
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Pal en ntsc zijn technieken voor TV
DVDs zijn niet pal of ntsc maar digitaal(mpeg4) en hebben alleen last van regiocodering.
DVDspelers kunnen bijna altijd ,naar keuze, het pal (er zijn 3 of meer verscillende pals bv het europese, het engelse het zuid-amerikaanse) of ntsc signaal weergeven
patrickl
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickl »

Ik weet dat er heel wat video's/dvd's zijn die je kunt kopen, ook van Sesamstraat, maar dit zijn dan van die thema dvd's zoals Ernie aan het rekenen en dergelijke en persoonlijk ervaar ik die toch anders dan de reguliere uitzendingen. net zoals ik ook liever de volledige Pippi langkous afleveringen zou hebben in plaats van de vier films die je kunt krijgen, dus als er nog mensen geinteresseerd zijn in het met elkaar delen van de normale 'elke-dag-uitzendingen' van Sesamstraat (en wellicht andere kinderprogramma's) dan hoor ik het graag.

Maartena, welke DVD speler heb je gekocht? Regiovrij is wel zo handig als ik dan toch zo nu en dan zo'n kinder dvd-tje wil aanschaffen.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

patrickl schreef:Maartena, welke DVD speler heb je gekocht? Regiovrij is wel zo handig als ik dan toch zo nu en dan zo'n kinder dvd-tje wil aanschaffen.
Eentje van KOSS, een chinees merk.... KS3102 Ik heb em bij de Costco even goedkoop opgepikt voor $150 ofzo, met 500W woofer en surround speakertjes erbij. Je kunt ook eens kijken op http://www.videohelp.com - hier staat van veel DVD players hoe je em regiovrij kunt maken.

http://www.videohelp.com/dvdplayers.php ... rch=Search

Dat is die van mij. Tot nu toe speelt ie echt vrijwel alles af wat ik em te vreten geef. Video CD, DVD+R(W), DVD-R(W), DVD's uit regio 1, 2, en gebrande gedownl....ehm...GELEENDE dvd's, en zowel PAL als NTSC schijven worden zonder problemen gelezen. Ook vreet ie MP3 en WMA CD's.... ik gebruik em ook als audio speler, en CD's speelt ie ook perfect af.

Voor de prijs was het een goede deal in ieder geval. Mijn volgende DVD speler word er in ieder geval ook eentje die van alles en nog wat leest :)
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

6foot6 schreef:Pal en ntsc zijn technieken voor TV
DVDs zijn niet pal of ntsc maar digitaal(mpeg4) en hebben alleen last van regiocodering.
DVDspelers kunnen bijna altijd ,naar keuze, het pal (er zijn 3 of meer verscillende pals bv het europese, het engelse het zuid-amerikaanse) of ntsc signaal weergeven
Klopt half. ;)

DVD's worden geproduceerd in een pixelformaat: 720 x 576 pixels (PAL DVDs), of 720 x 480 pixels (NTSC DVDs). Een DVD waar "PAL" op staat is dus in de eerste resolutie opgenomen, en een DVD waat NTSC op staat is in de eerste resolutie opgenomen.

Niet alle DVD spelers zijn slim genoeg dat ze een DVD waarop een film staat die in 720 x 576 pixels op de DVD is gezet, om te zetten naar een NTSC scherm van 720 x 480 pixels. Andersom is al iets makkelijker, en daarom zie je al jaren dat DVD spelers in Nederland gemakkelijk Amerikaanse DVD's accepteren als ze regiovrij zijn, maar andersom ging dat wat moeilijker. Niet echt veel moeilijker trouwens technisch gesproken, en een beetje DVD speler tegenwoordig kan inderdaad alle formaten afspelen, maar op de Amerikaanse markt kun je nog steeds een hele zut DVD spelers tegenkomen die wel regiovrij te maken zijn , maar toch nog problemen hebben met een DVD geformateerd op 720 x 576 pixels.

Om het nog ingewikkelder te maken hebben we ook nog breedbeeld. De PAL+ breedbeeldversie is weer beter van kwaliteit dan de NSTC versie, net als bij de gewone 4:3 afbeelding, en werkt ook weer met een andere beeldpunten resolutie. Een PAL TV in Europa geeft uiteindelijk een beter beeld dan een NTSC TV.

Met de volgende TV revolutie gaan we eindelijk internationaal standaard: HDTV is hetzelfde in Europa en de VS, en de HD-DVD en BluRay schijven komen dit jaar nog op de markt.... Het zou tijd worden. ;)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Op http://www.dutchavenue.com/dvd/ (PDF-versie op http://www.dutchavenue.com/download/pla ... the_us.pdf) doe ik uitgebreid uit de doeken hoe je Nederlandse DVD's in de V.S. kunt afspelen.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
patrickl
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickl »

hey Maarten, bedankt voor je tip qua apparatuur. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Nu eerst nog eens even een sportsbar of iets dergelijks vinden waar ik wat WK wedstrijden kan zien, want ik heb nog geen kabel (vind ik voorlopig te duur en we pikken hier met de antenne al heel wat op) en dus geen ESPN.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

patrickl schreef:hey Maarten, bedankt voor je tip qua apparatuur. Ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Nu eerst nog eens even een sportsbar of iets dergelijks vinden waar ik wat WK wedstrijden kan zien, want ik heb nog geen kabel (vind ik voorlopig te duur en we pikken hier met de antenne al heel wat op) en dus geen ESPN.
ABC zend ook een paar wedstrijden uit, maar dan voornamelijk een aantal wedstijden die op zaterdagen en zondagen gespeeld worden zodat ze niet conflicteren met andere programmering. Op zaterdag en zondag doen ze sowieso al sport, dus een stuk of wat wedstrijden kun je daar ontvangen.

Ik neem even aan dat je in de meest sportcafes wel ESPN kunt ontvangen.... je hebt alleen nog even het bijkomende probleem dat Nederland om 09:00 ET, 12:00 ET, en 15:00 ET speelt..... nu zal om 15:00 wel een sportbar open zijn, maar meestal gaan ze dus ook pas tegen de middag (lunchtijd) open, dus die van 09:00 word wat lastiger.

Overigens werk ik gewoon om die tijd, ik zoek wel ESPN Radio op de AM golf hier zodat ik toch kan luisteren. ;)
patrickl
Amerika-ontdekker

Bericht door patrickl »

Hmm, ja die tijden moest ik nog gaan uitzoeken en dat lijkt inderdaad niet altijd gunstig. Misschien maar eens heel snel iemand gaan zoeken met ESPN 1
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer