Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat voor typiche Nederlandse 'dingen' mee te nemen naar USA?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Magnolia87
Amerikakenner

Wat voor typiche Nederlandse 'dingen' mee te nemen naar USA?

Bericht door Magnolia87 »

Ik ga in de zomer naar vrienden van mij in North Carolina, en ze zijn zelf nog nooit in Nederland geweest (ze wisten niet eens dat het ook kon sneeuwen in Nederland :P )

Ik ben een lijstje aan het opstellen van dingen die ik allemaal voor ze mee neem, dat typisch Nederlands is. Dit is mijn lijstje tot nu toe:

- Hagelslag
- Drop
- Stroopwafels
- Souveniertjes zoals kleine klompjes, sleutelhangers, en andere dingen dat met Nederland te maken heeft.

Ik wilde eigenlijk ook pannenkoekenbeslag meenemen zodat ik daar echte Nederlandse pannenkoeken kan bakken, maar dat krijg ik vast niet de grens over, of wel?

Heeft iemand van jullie weleens problemen gehad met het meenemen van drop etc?

Weet iemand nog meer echte typische Nederlandse dingen (eten) dat ik mee kan nemen?
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

• Borrelnootjes
    Kaas (vaccuum verpakt)
    koffie koekjes
    Merci chocolaatjes
    Speculaas
    Sambal Badjak

Laatst gewijzigd door Sandy op 07 mei 2006, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Magnolia87
Amerikakenner

Ooohja speculaas is ook idd typisch Nederlands! Ik wilde eigenlijk ook pepernoten meenemen, maja die worden nu natuurlijk niet verkocht in de winkels (iemand nog een zak pepernoten in de kelder liggen?? :wink: )

Maar krijg je kaas enzo wel de grens over dan?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Magnolia87 schreef:Maar krijg je kaas enzo wel de grens over dan?
Als je het vaccuum laat verpakken bij de kaasboer wel ..
En dan doe je er een leuke kaasschaaf bij als cadeau bijvoorbeeld ..

Sandy
Magnolia87
Amerikakenner

en waarom mag je het wel meenemen als je het vacuum laat verpakken, en niet als je dat niet doet?
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Magnolia87 schreef:en waarom mag je het wel meenemen als je het vacuum laat verpakken, en niet als je dat niet doet?
Ik vermoed dat het te maken heeft met de ontwikkeling c.q. het vrijkomen van bacteriën. Hoe dan ook, zo zijn de regels. Wel met een uitzondering: een hele, onaangesneden kaas (denk aan een heel Edammertje of zo) mag je onverpakt meenemen. Een kaasschaaf erbij is inderdaad een goed idee, want dat is hier niet echt bekend.

Ook je pannenkoekmix kun je gewoon meenemen, uiteraard met echte stroop erbij (dat is heel wat anders dan de pancake syrup die men hier kent).

In grote lijnen mag je de volgende levensmiddelen niet meenemen:
- vlees en vleesproducten, ook niet ingeblikt of wat dan ook;
- verse groenten en fruit.

Kortom, met snoepgoed en supermarktproducten (behalve de hiervoor genoemde) zit je eigenlijk altijd goed.

Groeten uit North Carolina,
Marcel
Life is good in the Tarheel State.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb mijn klasgenoten hier verslaafd gekregen aan de chocola. Ik heb een aantal van die pakjes met 5 kleine reepjes van de Aldi meegenomen. Chocola is hier meestal echt van slechte kwaliteit vind ik (en mijn klasgenoten nu ook :lol: ). Pannenkoekmix is hier ook gewoon te maken hoor (eieren, melk, bloem en snufje zout), dus dat is niet zo bijzonder. Wij bakken hier regelmatig pannenkoeken zonder die kant en klare pakken.
Waar ik verder nog aan denk is inderdaad wèl de stroop, kaas, koffie, satésaus, currysaus en whiskeysaus. Dat zijn de dingen die ik hier het meeste mis (buiten de chocola). Hagelslag en allerlei andere varianten zijn ook een leuk kado denk ik.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Er is een kans dat de Amerikanen geen (zoute) drop lusten. Mijn moeder gaf mijn Canadese neef en nicht een (zout) dropje en dat vonden ze toch wel zo vies!!
Daarna gaven wij ze salmiak uit zo'n staafje, je moest die gezichten eens zien :lol:

Groetjes van Marloes
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Speculaas koop ik hier regelmatig. Die heten hier "windmill cookies". Smaakt net zo als in nederland.

Margaret
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Iets delftsblauws :D
Ik heb afgelopen jaar een delftsblauwe koe meegenomen met een rood-wit-blauw strikje om de nek met een oranje belletje eraan.
Vonden ze errug leuk! Staat nu bij hun op de kast tussen alle cowboy-attributen :D
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ik heb al een hoop oranje-t shirts en oranje-klompen-sloffen ingeslagen (we gaan in september weer). Reuze handig dat het wk voor de deur staat :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, die WK dingen zijn heel leuk, vooral voor tieners. Drop zou ik voor de grap meenemen, maar reken erop, dat men het niet lekker vindt.

Stroopwafels zijn leuk, vooral in zo'n "Delfts blauw" blikje. Pannenkoekenmix kun je wel meenemen, hoor. Wat ook leuk is: Poffertjesmix met een poffertjes pan erbij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Petra/VS schreef:Wat ook leuk is: Poffertjesmix met een poffertjes pan erbij.
Hebben ze daar wat aan? Ik bedoel, het zou zonde zijn als ze 1x poffertjes kunnen maken en dan een nutteloos apparaat in de kast hebben staan...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Als ze eenmaal poffertjes hebben geproefd, denk ik dat ze het wel vaker maken. Leuk idee ook voor een potluck of om mee te nemen naar het werk. Je ziet dat nl nergens hier volgens mij, en gezien de liefde van Amerikanen voor pancakes, waffles and French Toast, denk ik dat het heel leuk is.

Ik neem misschien ook een pofertjes pan mee next time.

D
SEEING IS BELIEVING
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Mack schreef:
Petra/VS schreef:Wat ook leuk is: Poffertjesmix met een poffertjes pan erbij.
Hebben ze daar wat aan? Ik bedoel, het zou zonde zijn als ze 1x poffertjes kunnen maken en dan een nutteloos apparaat in de kast hebben staan...
Met hoe heet dat spul, Bisquick geloof ik, zal zo'n pan ook prima werken :p
Jootje
Amerika-ontdekker

Bericht door Jootje »

Ik ben nogal gek op gewone nederlandse mayonaise. Zou dat ook mee mogen in het vliegtuig?
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

doreennicole schreef:Als ze eenmaal poffertjes hebben geproefd, denk ik dat ze het wel vaker maken. Leuk idee ook voor een potluck of om mee te nemen naar het werk. Je ziet dat nl nergens hier volgens mij, en gezien de liefde van Amerikanen voor pancakes, waffles and French Toast, denk ik dat het heel leuk is.

Ik neem misschien ook een pofertjes pan mee next time.

D
Hebben ze in Amerika ook echte roomboter en poedersuiker? Dat hoort op poffertjes, anders is er niets aan... : ))
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echte roomboter wel, maar de poedersuiker hier smaakt anders. Ik heb altijd een bus poedersuiker uit Nederland hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gabi W.
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabi W. »

Mijn dochter woonde 10 maanden bij een gastgezin in Nebraska. Wij hebben voor het hele gastgezin klomp-sloffen gekocht en zij vonden het helemaal geweldig.

Amerikanen dragen vaak shirts met hun plaatsnaam of de naam van hun staat erop. Met Hollandshirts zit je daroom zeker goed.

Mijn dochter had ook een poffertjespan meegenomen. De gastouders wilden haar verrassen en de poffertjes klaar maken, toen zij niet te huis was. Dat mislukte helemaal, omdat zij de Nederlandse maten niet kennen.
Het werden harde balletjes en zij zetten de pan in de oven. :blink:
Het zou daarom handig zij om de tekst op het pak al te vertalen en de maten om te rekenen, voordat je op bezoek gaat.

Koop een pan van gietijzer (niet duur bij Xenos) als je niet weet, hoe hun fornuis eruit ziet. De holle pannen kunnen alleen op gas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer