Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door suebrons »

Wow ik lees dit nu pas. Jemig zeg. Meteen mijn familie even op de hoogte gesteld die ook van niks wisten (maar ook niet geslecteerd waren).

Het verklaart wel een hoop van waarom er in ene zoveel stelletjes wonnen, alle lage case nummers etc maar de teleurstelling wordt er niet minder om.

Heel heel heel veel sterkte aan iedereen. Mensen kunnen wel zeggen het leven gaat door, maar dit is wel een vreselijk zure appel om doorheen te bijten.

Hopenlijk zitten de winnaars van dit forum er weer bij op 15 July. Het is jullie gegunt.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Krijg nou de hik. :evil: Ben er even helemaal uitgeweest, lees je dit. Medeleven aan alle gedupeerden.

Gr., Flipje
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

The Wall Street Journal bericht vandaag over deze zaak: http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 52178.html
Robertdekok
Amerika-ontdekker

Bericht door Robertdekok »

Thanks ! ..Lekker, weer een artikel de WJ! Altijd prettig een beetje aandacht voor deze voor mij nog altijd vreemde situatie...

Ik was door voor de volgende ronde met nummer 1078 ! Dus 1 mei werd ik met de dag steeds meer een daydream believer, tot het bericht tijdens mijn vakantie in Bali per email insloeg als een zure slok oude melk. ''Ohh mensen !! ....Scheer je weg! .... Wat ? Ongeldig verklaard !'' Enfin, gelukkig ben ik niet gelijk in huwelijk getreden, heb ik mijn huis niet in de verkoop gezet en mijn baan niet opgezegd. Een gesprek met het consulaat lijkt mij wel op zijn plaats.

But well, een kostenpost van circa 160 euro en een mierzoete droom waar menig gebit eng van word later, ben ik gewend aan het idee dat de kans zeer klein is dat het feest alsnog doorgaat. Ik heb gezonde hoop en wie weet dit jaar of volgend jaar of later. Tot die tijd geniet ik nog van de vele vakantiedagen en voorzieningen hier in Nederland ! Wanneer weet ik niet, maar ooit komt de dag, dat er een verhuisbericht richting Nederland gaat vanuit de VS met de hartelijke groeten van meneer De Kok, met K.O.K. (op dit laatste moet ik ook nog wat verzinnen... 'Cook', wellicht)

Maar goed, dit wilde ik even kwijt. Succes volgende maand allen en vooral ik heel erg veel succes, nietwaar mensen ??!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

That's the spirit!! Ik wens je ontzettend veel succes bij de loting van 15 juli of eventuele volgende lotingen!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Klinkt als een positief bericht, Robert. Je kunt ook moeilijk je hele leven stop gaan zetten in de hoop dat je ooit wint. Zo werkt het helaas niet.

Wij hebben twee keer binnen twee weken te horen gekregen dat ons leven 360 graden zou draaien, en dat was in beide gevallen heel intens. Nu een paar weken verder, voelt het nog wel zuur maar is de ergste pijn wel afgezwakt. Ik kijk intussen zelf naar andere mogelijkheden (eventuele PhD doen in Amerika), misschien zijn er ook andere mogelijkheden voor jou? Maar het belangrijkste is denk ik: Ga niet stil zitten wachten. Ga intussen gewoon verder met je leven, en kijk ook uit naar andere dingen. Zo ben ik intussen op zoek naar een nieuwe baan in Nederland. Wie weet wordt dat wel een hele leuke baan. Heel veel succes bij de volgende loting, wie weet zit jij, of ik, of wie dan ook er weer bij. Er moeten toch mensen winnen, denk ik dan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

National Public Radio (NPR) besteedt aandacht aan deze zaak en interviewt Amerikanees: http://www.npr.org/2011/06/06/137011620 ... inted?ft=1 (audio + transcriptie)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Deze keer met z'n achternaam.. dacht dat hij dat niet wilde? Verder weinig nieuws maar een herhaling van zaken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Er werd nu tenminste niet gevloekt!
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

Mr. white FAQ:

13. Will I be banned from the United States for filing a lawsuit?
No, the United States government may not retaliate against a litigant. Any such action by a consular officer would subject that officer to discipline.
However, by filing the DS-230/DSP-117 with the Kentucky Consular Center, all applicants – litigants or not - have expressed an intent to immigrate to the United States. This could adversely impact future visitor or student visa applications to a US consulate abroad because of the necessity of proving a non-immigrant intent.
interessant punt voor diegene die files al opgestuurd hadden uiteraard !
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef:National Public Radio (NPR) besteedt aandacht aan deze zaak en interviewt Amerikanees: http://www.npr.org/2011/06/06/137011620 ... inted?ft=1 (audio + transcriptie)
Leuk om te horen, jammer dat het zo kort is. Ik blijf deze zaak met interesse volgen!
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jeetje, ook ik lees het nu pas. Wel de geruchten al gehoord, en vond het ook erg toevallig dat er zoveel 'winnaars' zaten tussen de snelle inschrijvers, maar toch. Veel sterkte aan iedereen die dacht gewonnen te hebben!!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Eagle` schreef:
However, by filing the DS-230/DSP-117 with the Kentucky Consular Center, all applicants – litigants or not - have expressed an intent to immigrate to the United States. This could adversely impact future visitor or student visa applications to a US consulate abroad because of the necessity of proving a non-immigrant intent.
interessant punt voor diegene die files al opgestuurd hadden uiteraard !
Daar maak ik me niet te veel zorgen over. Het is in tegenspraak met de verklaring (telefonisch, aan sommige deelnemers) van het KCC dat alle reeds ingestuurde documenten vernietigd zouden worden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Georgie schreef: te horen gekregen dat ons leven 360 graden zou draaien,
Dan verandert er weinig aan de kant die je leven op gaat. Je wordt er wel dol van. 180 graden zou veel meer verandering betekenen.:wink:
Groet,

Old Faithful
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Mr. white FAQ:
Inderdaad een interessant punt. Wij hebben dan deze forms niet opgestuurd, maar hebben wel een waiver aangevraagd voor ons J-visum home residency requirement, met als reden dat we de DV lottery hadden gewonnen. Ik weet niet of dit ook "intent" aangeeft, maar dit zou misschien een probleem kunnen zijn voor een J-visum extensie.
Old Faithful schreef: Dan verandert er weinig aan de kant die je leven op gaat. Je wordt er wel dol van. 180 graden zou veel meer verandering betekenen.:wink:
:lol:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Old Faithful schreef:
Georgie schreef: te horen gekregen dat ons leven 360 graden zou draaien,
Dan verandert er weinig aan de kant die je leven op gaat. Je wordt er wel dol van. 180 graden zou veel meer verandering betekenen.:wink:

:lol:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hahahaha, toch voelde 't als een fikse jetlag ;)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

SemJes schreef:
Mr. white FAQ:
Inderdaad een interessant punt. Wij hebben dan deze forms niet opgestuurd, maar hebben wel een waiver aangevraagd voor ons J-visum home residency requirement, met als reden dat we de DV lottery hadden gewonnen. Ik weet niet of dit ook "intent" aangeeft, maar dit zou misschien een probleem kunnen zijn voor een J-visum extensie.
Het probleem dat je gaat hebben als je je J-1 verlengt is dat je dan weer opnieuw onder de home residency requirement valt en je opnieuw een waiver zult moeten aanvragen om er weer vanaf te komen. Toen ik mijn waiver aanvroeg golden die dingen alleen maar voor het van toepassing zijn van de twee-jaar-regel tot aan het tijdstip van de waiveraanvraag, en niet voor erna. Het werd mij in ieder geval afgeraden om een waiver aan te vragen als ik niet heel zeker wist dat mijn J-1 niet meer verlengd zou worden.

Heb je geprobeerd om contact te leggen met de instantie die de waiveraanvragen behandeld om te zien of je het kunt cancellen omdat je aanvraagreden ondertussen niet meer geldt? Het valt te proberen...
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Bedankt voor je antwoord Amikix. We hebben alleen het eerste gedeelte van de aanvraag gedaan, dus het geld opgestuurd, de statement geschreven en de biografische documenten bijgevoegd. Toen we aan het wachten waren op de formulieren van de belastingdienst kregen we het nieuws dat het niet door ging, en we hebben nu dus de verklaring van geen belastingschuld nog niet opgestuurd naar de Nederlandse ambassade. We staan dus wel bij de department of state geregistreerd, maar de no objection statement van de Nederlandse ambassade zal, tot we de belasting formulieren opsturen, niet uitgegeven worden.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Wilde ik net de grap maken ; Zo waar is nou de qoute van Amerikanees in de WSJ ...zit die in een radio uitzending !! :lol: :clap:
Van mij mogen die 22000 winnaars alsnog winnen dat scheelt weer een 0,0000000001% meer kans voor ons op 15 juli ! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer