Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestedingsruimte creditcard?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bestedingsruimte creditcard?

Bericht door Martine1979 »

Hallo allemaal,

ik ga in juli 3 weken toeren door de VS. Ik heb een creditcard maar mijn bestedingslimiet op de creditcard is 999 euro...(mijn vriend heeft ook een creditcard, hij heeft een limiet van 1500) Nu vraag ik me af of dit genoeg is. We zijn van plan om zo veel mogelijk met pin of cash te betalen maar ik heb begrepen dat je een aantal dingen vooral met creditcard betaalt. Kunnen jullie voorbeelden geven van dingen/situaties waarbij je vooral met creditcard betaald? En stel dat er iets gebeurt en we zouden plotseling een vlucht naar huis moeten boeken. Kan dit met pin of moet dit ook met creditcard?

Bedankt!

groetjes Martine
Groet, Martine
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Bestedingsruimte creditcard?

Bericht door Njit »

Een aantal zaken worden op je CC belast:

- Borg autohuur: $500 (deze vervalt als je de auto weer terug brengt maar verlaagt wel je bestedingslimiet)
- Borg hotel (deze vervalt bij het uitchecken maar daar kan een paar dagen tussen zitten)

Verder zal er bij een bezoek aan het ziekenhuis eerst om je creditcard gevraagd worden en daarna wat je mankeert :)

Wij hebben standaard een limiet van 2500 per CC maar laten het meestal wel verhogen, juist voor onverwachte zaken.
Credit Card is ook gewoon makkelijk. Wij betalen het liefst zo min mogelijk Cash in de USA. Dat is veel minder makkelijk bij te houden. Van de CC krijgen we na afloop een mooi overzicht met wat we allemaal uitgegeven hebben.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Als je de mogelijkheid hebt om je limiet, desnoods tijdelijk, nog te verhogen, zou ik dat zeker doen.

Zoals Martijn al aangaf zit je anders al snel aan je limiet.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Klink misschien heeeeeeel ouderwets maar ik stort altijd geld op mijn Visa voor we vertrekken.
We hebben een limiet van 2500 Euro plus de business card van de ING maar dat is alleen voor noodgevallen.
Zoiets als er komt een hurricane of er is iemand overleden en je moet tegen elke prijs naar huis.

We storter ongeveer 10. 000 Euro op onze Visa card en daar betalen we alles van zonder "schulden"te maken. Komen we onderweg te kort storten we bij.

Werkt al jaren prima en als leuke bijkomstigheid krijgen we rente over het bedrag dat op de Visa kaart staat en dat is meer dan de reguliere banken geven. :mrgreen:
Kortom je kunt je eigen limiet bepalen zonder enige bijkomende kosten
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tinkerbell schreef:Klink misschien heeeeeeel ouderwets maar ik stort altijd geld op mijn Visa voor we vertrekken.

<-- knip -->

We storter ongeveer 10. 000 Euro op onze Visa card en daar betalen we alles van zonder "schulden"te maken. Komen we onderweg te kort storten we bij.
Onze Rabocard zit direct gekoppeld aan onze betaalrekening. Het geld gaat er op het einde van de maand dus ook direct vanaf. Dus "schulden" maken kunnen wij ook niet - we stellen het betalen enkel tot het einde van de maand uit.
Wij zorgen erg dus ook voor dat er voldoende geld op de betaalrekening staat aan het einde van de maand om niet rood te komen te staan.

Ik zou ook niet anders willen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
maximpie
Amerikafan

Bericht door maximpie »

wij werken met een mastercard en hebben de limiet ook laten verhogen tot 5000 euro. Dit was kosteloos. Je moet wel bewijs van inkomsten voorleggen...
Na aanvraag was dit binnen de dag in orde.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Ik heb ook net geld overgemaakt van mijn bankrekening op mijn CC. Zo hoef je niet het bestedingslimiet te verhogen (en misschien later dus ook weer te verlagen).
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik heb op mijn MC van te voren extra bijgestort en dat was leuk, mede omdat je rente krijgt :thumbup:
Had ik tekort zonder aan mijn limiet te komen storte ik gewoon van mijn betaalrekening bij en dan was het weer gepiept!

Altijd makkelijk, zonder je bestedingslimiet te verhogen want dat kost uiteindelijk meer geld!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Dat klinkt goed!!! En maak je dan gewoon extra geld over op je creditcard? Kan dit ook met de ING creditcard? Lijkt me een goed alternatief. Het is me in ieder geval duidelijk dat er meer geld om mijn cc moet :0!
Groet, Martine
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Tinkerbell schreef:Werkt al jaren prima en als leuke bijkomstigheid krijgen we rente over het bedrag dat op de Visa kaart staat en dat is meer dan de reguliere banken geven. :mrgreen:
Dat is inderdaad een leuke bijkomstigheid :D
Voor mij zou dat dus niet zoveel uitmaken, aangezien ik ook leuke personeelsrente heb hier bij de bank waar ik werk... Die is ook hoger dan bij de reguliere banken :mrgreen:
Dus vandaar dat wij dat dus niet op die manier doen...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Martine1979 schreef:Dat klinkt goed!!! En maak je dan gewoon extra geld over op je creditcard? Kan dit ook met de ING creditcard? Lijkt me een goed alternatief. Het is me in ieder geval duidelijk dat er meer geld om mijn cc moet :0!
Geen idee of dit ook met de ING kan. We hebben deze alleen maar voor uiterste noodgevallen.

(Gelukkig nog nooit nodig gehad). Verder vinden wij het griezelig om zo'n kaart zo maar voor alles te gebruiken. Hij is bij ons gekoppeld aan de zakelijke rekening en er kan dus in een keer een bedrag afgeschreven worden waar erg van zouden schrikken bij misbruik. We hebben gewoon gekozen voor een aparte Visa die verder nergens aan gekoppeld is.

Wat betreft meer geld gaan we er van uit dat op de eerste plaats voor je auto een bepaald bedrag vast gehouden wordt. Ik meen 500 Dollar ongeveer. We trekken rond en dus zal er voor twee kamers op dat moment ook een bepaald bedrag vasthouden worden. Zijn we bij Disney staat de kaart garant voor aankopen tot 1500 Dollar per dag en ook hier gaan we er weer van uit dat dit geld vast zit in garanties.

Misschien overdreven maar we hebben liever mee verlegen dan om verlegen als het om kredietwaardigheid gaat op vakantie. :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik doe het zoals Tinkerbell. Ik stort het bedrag dat ik in de V.S. denk uit te geven op mijn Visa card. De bestedingslimiet is dan voor noodgevallen. Mijn vrouw neemt bovendien nog een credit card mee als back up voor als mijn card onverhoopt geblokkeerd mocht worden. Om dit laatste te voorkomen meld ik ook altijd wanneer ik naar de V.S. ga.
Groet,

Old Faithful
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Martine1979 schreef:Dat klinkt goed!!! En maak je dan gewoon extra geld over op je creditcard? Kan dit ook met de ING creditcard?
Ja. Je kunt geld overmaken naar rek.nr. 5095197 tnv ING Bank NV Creditcards onder vermelding van je accountnummer.
Je accountnummer vind je bij de laatste afschrijving van je creditcard.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je kunt overigens veel zaken wel gewoon cash betalen, ook als je bijv. bij een hotel je CC moet overhandigen bij het inchecken. Bij het uitchecken betaal je dan gewoon cash. Geld storten op je CC als je je limiet niet kunt verhogen is natuurlijk makkelijker dan steeds pinnen en cash betalen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kunt wel contant betalen bij het hotel, maar als je incheckt willen ze je credit card om een nacht aan kosten te reserveren voor onvoorziene kosten.
De CC maatschappij ziet dit geld als "besteed" en dat gaat dan van je limiet af.
Ook als je de volgende dag contant betaalt, kan het nog een paar dagen duren voordat het gereserveerde bedrag weer wordt vrijgegeven.
Dat is dus een probleem als je een beperkte bestedingsruimte hebt op je credit card.

Hetzelfde geldt voor autohuur, maar dan gaat het ook nog eens om hogere bedragen.
romidini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door romidini »

Ik lees hier dat jullie je bestedingsruimte van de credit card willen verhogen door een storting te doen. Hier hebben wij ook aan gedacht, omdat wij eigenlijk onze bestedingsruimte van de cc niet wilde verhogen. Echter bij navraag bij de ING, waar wij onze mastercard hebben, werd ons verteld, dat je voor het geld boven op je eigen bestedingsruimte niet verzekerd bent. Wordt er dus met je cc gerommeld ben je alleen verzekerd voor het bedrag van je bestedingslimiet.
Na dit verhaal hebben wij besloten om het bestedingslimiet te verhogen, en zodra wij terug komen van vakantie, gaat de kaart weer op o, en heb je verder geen schulden.

Groetjes, Miranda
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zoals enkelen al aangeven is het storten van geld op je creditcard een handige optie als je limiet niet omhoog kan of als je dat niet wilt. Zo kun je toch extra bestedingsruimte creëren.

Zelf doe ik dat ook, al heb ik een limiet van € 2.500 op mijn creditcard.

Herinnert mij eraan dat ik dat nog even in orde moet maken voordat ik vrijdag vertrek. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Ik heb 2 creditcards op mijn naam een bij de ABNAmro met een bestedingsruimte van €5000,- en een van
de Rabobank met een bestedingsruimte van ik dacht €2000,- beide gekoppelde aan rekeningen bij de
betreffende banken die beide aan het eind van de maand van de rekeningen afgeschreven worden.
Ik heb de auto gereserveerd met de Rabobank creditcard en die andere gewoon gebruikt in de VS voor
hotels en inkopen.

Twee creditcards is wel zo handig wanneer er een kaart geblokkeerd wordt dan heb je nog steeds de
tweede kaart. Trouwens is mij 2 keer gebeurd op mijn vakantie dat mijn ABN card voor een dag
geblokkeerd was, door verkeerd gebruik. Dan heb je nog altijd iets achter de handen.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tcoppers schreef:Twee creditcards is wel zo handig wanneer er een kaart geblokkeerd wordt dan heb je nog steeds de
tweede kaart. Trouwens is mij 2 keer gebeurd op mijn vakantie dat mijn ABN card voor een dag
geblokkeerd was, door verkeerd gebruik. Dan heb je nog altijd iets achter de handen.
Dat is inderdaad handig maar niet iedereen beschikt over 2 creditcards. :wink:

Vandaag nog even met ABN AMRO Creditcard Services gebeld over 2 (kleine) openstaande authorisaties die ik niet thuis kon brengen. Bleek gelukkig loos alarm. Toen ik aangaf dat ik e.e.a. controleerde omdat ik over enkele dagen op vakantie naar Amerika ging heeft de dame gelijk een aantekening gemaakt dat ik op vakantie ga. Voor het fraudebestrijdingsteam (dat 24h p/dag transacties in de gaten houdt) is het dan duidelijk dat er binnenkort transacties vanuit Amerika komen en niet gelijk verdacht zijn. Nu heb ik nooit problemen gehad in het verleden maar je weet maar nooit.

Overigens zal ik ook tijdens mijn reis regelmatig even online bij de creditcard kijken of ik 'vreemde' transacties zie. Better safe than sorry denk ik maar. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Ik stort ook het bedrag dat ik denk nodig te hebben op de creditcard.
En de rente is inderdaad leuk meegenomen.Ook kun je overal voor het kleinste bedrag met visa betalen
en hoeven we niet te gaan pinnen wat ook weer geld kost.
Anders ga je lenen en maak je nog extra kosten...zonde geld.
Overigens stuur ik altijd een mailtje naar Visa waneer we op vakantie gaan en waar.
Vorig jaar ook meegemaakt dat ze blokeerden.Maar na een mailtje was dit binnen een half uur opgelost.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer