Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestedingsruimte creditcard?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bestedingsruimte creditcard?

Bericht door Doockles »

eric44051 schreef:Overigens stuur ik altijd een mailtje naar Visa waneer we op vakantie gaan en waar.
En werkt dit?

Toen ik vorig jaar naar VISA belde (in België wel) vertelden ze me doodleuk dat ze geen aantekeningen konden maken over het feit dat we in Amerika zouden zitten. :roll:
Martine1979
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Martine1979 »

Ik heb gelijk contact opgenomen met de ING. Het is inderdaad mogelijk om extra geld te storten op de creditcard maar dit geld is inderdaad niet verzekerd. Daarnaast duurt het 5 werkdagen tot het op de CC staat dus je moet het hele bedrag meteen voor de reis storten want in noodgevallen overmaken heeft dan ook geen zin....

Ik denk dat ik toch mijn bestedingslimiet maar verhoog en zo veel mogelijk met pin betaal. Kan je in restaurants en winkels ook met pin betalen?
Groet, Martine
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Als ze Maestro ondersteunen; ja. Maar de meeste ondersteunen alleen geen Maestro, alleen bij Walmart heb ik het tot nu toe gezien.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Bij MC staat het er na 2 dagen op hoor! Het geld wat ik extra op de kaart stort is wel verzekerd, heb nl. dit jaar al eens een geblokkeerde kaart gehad wegens fraude. Ze probeerde om telkens €1,- af te schrijven en het fraudeteam had dit heel snel in de gaten. Oude kaart werd gelijk geblokkeerd en kreeg binnen een week een nieuwe MC.

Overigens heb ook ik aan MC gemeld dat wij 5.5 week aan het rondreizen waren en ook gemeld waar we zaten om geen geblokkeerde kaart op te lopen.
Is netjes in het systeem verwerkt en klaar.

Ze schrijven niks van de kaart af tot dat je bijvoorbeeld de huurauto inleverd of je hotel uitchecked. Dan duurt het ovigens nog 2 dagen voor jij het zichtbaar hebt op je rekening overzicht.
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Wij hebben trouwens in diverse winkels kunnen pinnen met de bankpas, de CC heb ik alleen voor de hotels & autohuur gebruikt.
Is niet lastig en werkt prima. Bij een geldautomaat worden wel kosten in rekening gebracht en dat is per bank waar je wilt opnemen verschillend. Soms kun je ook alleen maar in 1 transactie $200,- pinnen en als je meer nodig hebt kun je daarna nogmaals het doen en weer transactiekosten betalen.

Neem niet teveel contant geld mee, je kunt ook travelcheques meenemen (die zijn verzekerd) en daarmee betalen :thumbup:
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Martine1979 schreef:Ik heb gelijk contact opgenomen met de ING. Het is inderdaad mogelijk om extra geld te storten op de creditcard maar dit geld is inderdaad niet verzekerd. Daarnaast duurt het 5 werkdagen tot het op de CC staat dus je moet het hele bedrag meteen voor de reis storten want in noodgevallen overmaken heeft dan ook geen zin....

Ik denk dat ik toch mijn bestedingslimiet maar verhoog en zo veel mogelijk met pin betaal. Kan je in restaurants en winkels ook met pin betalen?
Twee dagen bij de Visa Card. ING is met alles sloom. :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dreamz schreef:Neem niet teveel contant geld mee, je kunt ook travelcheques meenemen (die zijn verzekerd) en daarmee betalen :thumbup:
En dat werkt? Ben benieuwd of er winkels zijn die ze aannemen. En kosten maken om geld te krijgen ben ik nooit zo voor:
U koopt travellers cheques bij GWK Travelex voor 2.75% van de tegenwaarde + € 2,25.

Betalen met CC is gewoon gratis.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Zoals al eerder gememoreerd, kun je, bijv. de dagelijkse boodschappen, brandstof ed. gewoon met je pinpas betalen.
Als je ergens je pas afgeeft, vragen ze Credit of Debet en je pinpas is Debet.

Wij hebben zelfs in een dorp van enkele huizen en 1 mini supermarkt gewoon kunnen pinnen
Bijlagen
IMG_7812 (Medium).JPG
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

De eerste keer op rondreis waren we vanwege ziekenhuisbehandeling al snel over onze limiet van 2500. Gelukkig hadden we voor de zekerheid nog een tweede cc bij ons.
Bij de volgende rondreizen onze limiet dus maar verhoogd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Njit schreef:Betalen met CC is gewoon gratis.
Niet helemaal waar natuurlijk. Je betaalt een koersopslag. De banken verdienen er al gauw 5 cent per besteedde Euro aan denk ik.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Wij zijns ons een beetje zorgen gaan maken na dit topic en hebben het limiet van onze cc van 1000 naar 3500 verhoogd. Daarnaast hebben we gewoon ons geld op een rekening staan, waarvanaf we in de VS zullen pinnen met onze pinpas. Dat geld is gewoon het geld voor onze vakantie, de CC dus als back-up (voor borg van de auto, mogelijke schade en onverhoopt een ziekenhuisbezoek).
Zijn we zo genoeg voorbereid, denken jullie?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Coyote schreef:Niet helemaal waar natuurlijk. Je betaalt een koersopslag. De banken verdienen er al gauw 5 cent per besteedde Euro aan denk ik.
Detail-neuzelaar :) Het is iig minder dan de kosten die je voor een Traveler Cheque moet maken..
Bij de Rabobank rekenen ze een koersopslag van 1.5%

Zie overigens hier dat bij betalen met een Rabo Wereldpas het 1% koersopslag is. Wist niet dat dat verschil erin zat..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Nu lees ik hier dat jullie geld storten op jullie Visa kaart.
Hoe dan?
En vooral, hoe kom ik erachter hoeveel rente dat oplevert?
Ik kan er helemaal niets over vinden.
Overigens is mijn Visa kaart uitgegeven door de ANWB en worden mijn betalingen 1x per maand automatisch afgeschreven.
16x USA / 30 staten
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mijn Visa kaart loopt via International Card Services. Op de website staat:
Wilt u een extra betaling verrichten, maakt u dan gebruik van internetbankieren. U kunt het gewenste bedrag overmaken naar bankrekeningnummer 84.49.97.056, ten name van International Card Services in Diemen. Vergeet niet uw 16-cijferige Card-nummer als omschrijving te vermelden.
Ik zie dat overigens pas als ik ben ingelogd op "mijn ICS." Je kunt ze ook bellen.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Liz schreef:Nu lees ik hier dat jullie geld storten op jullie Visa kaart.
Hoe dan?
En vooral, hoe kom ik erachter hoeveel rente dat oplevert?
Ik kan er helemaal niets over vinden.
Overigens is mijn Visa kaart uitgegeven door de ANWB en worden mijn betalingen 1x per maand automatisch afgeschreven.
Wij hebben de kaarten ook via de ANWB.
Je kunt daar een account aanmaken en dan kun je per dag zien wat je betalingen zijn. Erg handig als je op vakantie bent. Ik download de afschriften een per maand dus per post is niet meer nodig.

Als je de eerste keer geld over wilt maken kun je misschien het beste even bellen met het nummer op je afschriften. Ze begeleiden je dan stap voor stap bij het overmaken van geld en de volgende keer is het een makkie. :clap:

Ik weet het rentepercentage niet maar zie elke maand het bedrag dat je krijgt.

Dit is de site van de ANWB Visa https://www.icscards.nl/nlic/portal/anwb
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Wij hebben ook voor de afelopen vakantie een extra kaart aangevraagd, gedeeltelijk om wat meer bestedingsruimte te hebben, om een extra kaart voor de zekerheid achter de hand te hebben en om te beschikken over 2 verschillende kaarten (VISA en Mastercard) te beschikken. Beetje risicospreiding dus.
Afbeelding
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

@Tinkerbell:
Ik download ook iedere maand mijn rekeningoverzicht, dat traject ken ik.
Omdat ik maandelijks automatisch mijn uitgaven laat afschrijven, hoef ik dus geen geld op de Visa te storten om de rekeningen te betalen.
Visa schrijft dus geld af van mijn rekening bij de Rabobank.

Ik zal nog eens even goed gaan zoeken hoe 't nou precies zit.
16x USA / 30 staten
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hadden altijd 2 Mastercards en 2 Visacards. Toch een beetje veel van het goede vonden we en nu we toch alles reorganiseren in verband met onze emigratie is dat ook op de kop gegaan. We hebben nu dus ieder nog een Mastercard. Gaat toch het probleem spelen dat als toevallig deze kaarten geblokkeerd of tegelijk gestolen worden (bijvoorbeeld bij een inbraak in huis), we geen kant op kunnen. Geen tickets naar Nederland kunnen boeken, geen creditcard voor tolpoortjes op de wegen in Spanje en Frankrijk, niet handig.

Bovendien is het diefstalrisico in Spanje wat hoger (zegt men) en moeten willen we graag credit cards houden gekoppeld aan onze Nederlandse rekening. Nieuwe kaarten zullen er dus ook niet supersnel zijn. We hebben deze week dus een prepaid Mastercard aangevraagd bij Moneybookers.com. Je zet er een bedrag op via je account en kan niet meer dan dat bedrag besteden. Bij diefstal ben je dan ook nooit meer kwijt dan dat bedrag en je hebt wel altijd een noodkaart voor het geval je zonder credit card zit, tenminste, als je deze kaart apart van je andere kaarten bewaart.

Moneybookers.com vraagt trouwens alleen om een legitimatiebewijs en een actueel bankafschrift met je huidige adres of een bewijs van de gemeente daarvan. Wellicht handig voor de soms jonge Amerikagangers die geen credit card kunnen krijgen bij een bank. Je moet dan wel je geld voor je vakantie vooraf storten en eventuele borg voor je autohuur ook erop hebben staan, maar je kan dus wel gemakkelijk een kaart krijgen. Wij zullen zo'n kaart ook aanvragen voor onze dochter die een periode naar Londen gaat en wellicht zelf soms haar tickets naar huis zal boeken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de tip. Misschien handig voor Joyce als ze volgend jaar naar Amerika gaat om dat ze geen vast inkomen heeft.

En wat creditcards betreft, zorg dat je ze gescheiden bewaard, dus ieder zijn eigen kaart. Toen mijn portemonnee werd gestolen met creditcard had Ger gelukkig die van hem nog. We konden dus gewoon geld blijven uitgeven.
Als reserve hebben wij ook nog altijd ieder een creditcard van de ANWB.

Marjon
emporionelis
Amerika-ontdekker

Bericht door emporionelis »

Wij nemen op vakantie altijd 3 CC's, 2 van mij (Amex en Mastercard) met allebei €5000 limiet en 1ABN AMRO (mastercard) creditcard van mijn vriendin.
In principe gebruiken wij alleen maar mijn CC's voor de hotels, huurauto en grote aankopen (ivm verzekering op de aankopen via de CC),deze worden overigens ook automatisch van mijn rekening afgeboekt.
De derde CC (van mijn vriendin) is puur voor nood! (you name it).
Vorig jaar had National 2x het huurbedrag van de auto afgeboekt terwijl deze pre-payed was..!! :shock:
1 telefoonTje naar Amex was voldoende! Zij hebben de bedragen geblokkerd totdat National duidelijkheid gaf :thumbup:
Wij waren daar natuurlijk heel blij mee, was toch €1400 die "even" van mijn CC afgehaald zou worden.. :?

Succes en veel plezier!!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer