Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Terug naar NL met J1 visum
Terug naar NL met J1 visum
Dit jaar ga ik met een J1 visum naar Amerika om onderzoek te doen in Los Angeles.
Nu ben ik daar al eerder geweest op een J1 visum (wel 2 year rule, maar inmiddels >2 jaar geleden), maar ik lees ook uit andere topics dat een 2e keer J1 visum geen probleem is.
Ik kan alleen niet terugvinden of je tijdens je J1 visum naar Nederland mag reizen en weer terug mag komen. M.a.w. ik wil tussendoor een week of 3 terug naar NL en daarna weer teruggaan. Weet iemand of dit mag?
Alvast bedankt.
Nu ben ik daar al eerder geweest op een J1 visum (wel 2 year rule, maar inmiddels >2 jaar geleden), maar ik lees ook uit andere topics dat een 2e keer J1 visum geen probleem is.
Ik kan alleen niet terugvinden of je tijdens je J1 visum naar Nederland mag reizen en weer terug mag komen. M.a.w. ik wil tussendoor een week of 3 terug naar NL en daarna weer teruggaan. Weet iemand of dit mag?
Alvast bedankt.
Re: Terug naar NL met J1 visum
Ja, dat mag gewoon, mits het visum in je paspoort nog geldig is en je een travel-approval handtekening van je sponsor op je DS-2019 form hebt.
Heb zojuist het DS2019 voorbeeld formulier voor me maar zie hierop geen kopje met een soort 'travel approval'...iemand een idee hoe dat zit? Moet ik dat nog specifiek aangeven bij de instantie aldaar?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Rechtsonder op het formulier is een kopje "Travel validation by responsible officer"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1976 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 1 Reacties