Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen naar New York met 18 jaar

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Farona
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Alleen naar New York met 18 jaar

Bericht door Farona »

Hallo,
Ik ben een meisje van 18 jaar en wil dolgraag eens naar amerika en dan het liefst naar new york.
Het probleem is alleen dat mijn vrienden het te duur vinden, of ze willen er gewoon helemaal niet heen, en ook mijn vader ziet het niet zitten dus denk ik eraan om alleen te gaan, alleen nu ben ik dus nog nooit in amerika geweest en heb ook nog nooit alleen gereisd, dus ik weet niet of het zo'n goed idee is.
Zou ook wel evt met met een reisgenoot willen reizen (via zo'n reisgenoot zoek site) die er ook heen wil maar dat vind ik ook weer een beetje eng, die persoon ken ik dan immers niet echt, heeft iemand hier ervaring mee?
Ben wel volwassen voor mijn leeftijd (al zeg ik het zelf :) ) en weet wel dat ik moet oppassen in grote steden.
Ik wil ook niet uitgaan of midden in de nacht door de stad lopen of in enge buurtjes rondwandelen dus qua veiligheid komt het wel goed toch?
Ik las ook ergens dat je voor veel hostels 21+ moet zijn, klopt dat of is dat onzin? Zijn er nog andere dingen die ik niet mag behalve gokken en alcohol drinken?
mijn vraag is dus eigenlijk of er speciale dingen zijn waar ik op moet letten?
alvast bedankt
t1m
Amerikakenner

Re: Alleen naar New York met 18 jaar

Bericht door t1m »

Er zijn op dit forum vele reizigers die alleen gaan. Zelf ook alleen naar de VS geweest voor een korte periode (studie), maar je leert snel anderen kennen. Het valt me op dat je juist door alleen te reizen meer beleeft, meer met de locale cultuur in aanraking komt en meer 'open minded' bent. Je geeft aan het 'eng' te vinden met een onbekende reisgenoot. Mogelijk zou het voor je interessant zijn eens een talencursus o.i.d. te doen voor een langere tijd. Je ontmoet direct vele klasgenoten die vaak ook alleen gaan en de weekenden staan dan in de planning om de stad te verkennen. In mijn ogen leuker, gezien de cultuurdiversiteit (klasgenoten Japan/Brazilie/Zwitserland/Nepal etc.) dan met een groep vrienden te gaan.

Let inderdaad op dat je pas een adult in de V.S. bent vanaf 21. Naar ik weet is er geen enkele fed/governmental policy die voor een hostel 21 eist, zou best een hostel-specifieke wet kunnen zijn. Wij hebben overnacht in zowel een hostel als 5* hotels, allen was het geen probleem voor de <21'ers.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Farona, ik ben ook 18 en ga over 4,5 weken alleen naar de USA om daar rond te reizen. Ik vind het enorm spannend en word met de week nerveuzer, maar als je voor jezelf verantwoordelijkheid kunt nemen zou ik maar één ding zeggen: DOEN!

Lees hier eens op het forum rond en plan een eigen reis. Als je alles zelf los boekt heb je veel voorpret en kun je heel specifiek kiezen wat je voor een reis wilt gaan maken. Ik slaap in New York in het Gershwin hotel, een hostel en hotel tegelijk maar ik deel de kamer met een paar anderen. Accommodaties in New York zijn duur, maar ik was er bij het Gershwin gelukkig vroeg bij waardoor ik een relatief lage prijs betaalde. Een beetje zelfstandigheid is wel handig als je alleen gaat reizen, maar het enige wat je daarvoor nodig hebt is de moed om helemaal alleen zoiets aan te gaan pakken.

Ben benieuwd!

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Leuk! NY is prima te doen in je eentje.
Let wel, er zijn juist maar heel weinig hotels die mensen onder de 21 accepteren, onbegeleid dan...
dus verifieer dat heel goed met het hotel naar je keuze!
Volgens mij verder geen speciale dingen waar je op moet letten, behalve wat je zelf al noemde.

Een hostel is vast de leukste plek om mensen te ontmoeten, je kunt ook het Brandon residence eens overwegen:
http://www.thebrandon.org/
zij rekenen voor korte logeerpartijen 80$ per nacht, met een non-refundable aanbetaling.
alleen voor meiden, incl maaltijden, dus je leert geheid andere bewoonsters kennen.
Ik weet niet of zij een leeftijdsgrens hebben en of de belasting inbegrepen is (belasting wordt in NY vaak apart gerekend...heel lastig!)

het is niet in het centrum van Manhattan, maar wel in een hele leuke buurt. en met de subway zit je overal zo....

suc6
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De meeste hostels zijn niet allemaal super legaal en de NYse overheid is momenteel zeer actief met het sluiten ervan...
zelfs het Big Apple Hostel, dat als legaal bekend staat, is momenteel gesloten...(misschien voldeden ze niet aan de veiligheidseisen?)
dus als je een hostel kiest, dan is het waarschijnlijk het verstandigste als je je tot de YMCA's beperkt, daar zijn er verschillende van....

oh, en je kunt makkelijk 's avonds laat over straat lopen, maar niet in louche buurten, the Bronx zou ik bijv niet doen, maar verder is het zo druk overal, no worries!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En als het alleen reizen je toch een beetje afschrikt, tenminste, zo heel erg ver weg, of als je je ouders eerst wat gerust wilt stellen: trek dan deze zomer eens een paar dagen alleen naar Parijs, Londen, Madrid, Barcelona of elders in Europa. Bij wijze van test voor jezelf, of om je ouders te laten zien dat je best een grote meid bent. ;-)
(had zelf ouders die me op mijn 18de niet op kamers wilden laten gaan uit schrik dat ik dat "niet aan kon". Later besefte ik dat het eerder was omdat mijn moeder dat niet aan kon. :lol: In ieder geval ben je niets met allerlei emotionele argumenten, dus goed doorvragen waar het probleem exact zit zonder al die emotionele rimram, en dan kan je ook makkelijker een oplossing zoeken om ze gerust te stellen.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ach, Parijs enzo is niet per se veiliger, al is het dichterbij.
Geen gekke dingen doen, dat wil zeggen, niet met vreemden naar huis gaan....altijd goed naar dat kleine stemmetje binnenin luisteren...

ik heb juist in Parijs gedonder gehad, omdat ik daar niet naar luisterde, en dan mag het dichterbij zijn, je ouwelui zijn dan toch niet in de buurt..
Gezond verstand en lekker genieten...NY is zo heeerlijk... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je kunt bij moeilijkheden natuurlijk altijd proberen lezers van dit forum in de VS te bereiken in de stad waar je toevallig zit. Een oproep op dit forum of via PBs, bijvoorbeeld. Ik woon in Brooklyn en sta gewoon in het telefoonboek (redelijk makkelijk te vinden, een niet-Amerikaanse naam is soms handig!).

De Nederlandse consulaten, de ambassade hebben noodnummers die 24 uur per dag open zijn. En de politie kan altijd voor een tolk zorgen.

Zal allemaal wel niet nodig zijn, maar voor het geval dat. En vooral voor je ouders.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Farona
Amerika-ontdekker

Bericht door Farona »

Bedankt voor alle reacties :wink: mijn ouders maken zich er eigenlijk geen zorgen over dus dat is niet zo'n probleem. Zo'n taalcursus lijkt me wel wat alleen dan wordt het allemaal nogal duur, zoveel geld heb ik niet. Was zelf gewoon van plan om een week/ 1.5 week te gaan.
Is er trouwens een periode die wat goedkoper is? of is het gewoon het hele jaar druk, hang zelf wel nog vast aan schoolvakantie's...
En veiligheid maak ik me eigenlijk niet zo zorgen om, er kunnen in elke grote stad dingen gebeuren en ik kijk wel een beetje uit, ben meer bang voor de eenzaamheid enz
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

juli augustus is relatief "goedkoop" omdat het dan lekker warm is.... :lol:

Zelf hoop ik dat KLM in september weer met leuke all-in aanbiedingen komt. Eind vorig jaar hadden ze fijne prijzen voor 6 dagen in feb...(dat is ook weer goedkoop, want dan is het lekker koud.... :roll: )

*zucht* zou zo weer in het vliegtuig willen stappen!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

En Bennogr...jij woont in Brooklyn? JALOERS!! :twisted:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Farona
Amerika-ontdekker

Bericht door Farona »

juli augustus is relatief "goedkoop" omdat het dan lekker warm is....
juli/ augustus goedkoop, dat vind ik zelf niet echt logisch zou juist denken dat het dan druk is, want er is overal vakantie en NY staat er niet bekend om dat het zo super warm is toch? lijkt me juist wel leuk in de zomer, naar central park enz
Niet dat ik je niet geloof hoor, vind het gewoon wat gek.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tja, wat is "niet zo super warm"? Het kan er makkelijk 30 graden zijn hoor. Reken in ieder geval maar een stuk in de 20 graden. En dat op beton...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Hey Farona,

Ik ben vorig jaar in oktober toen ik nog 17 in mijn eentje een week naar New York geweest. Officieel moest ik inderdaad 18 zijn voor hostels en hotels, maar ik ging er maar vanuit dat ze er geen probleem van zouden maken (ik heb hele mooie blauwe ogen :wink: ) . Alleen reizen naar Amerika is echt super makkelijk, ook voor een jong iemand. De metro werkt echt super simpel, mensen zijn behulpzaam en helpen je graag.

In december ben ik weer een paar daagjes alleen naar New York geweest, en wederom is het mij zeer goed bevallen!

Overigens is juli/augustus juist ongeveer de duurste tijd om te gaan. In de zomer overspoelt New York echt helemaal met toeristen, maar ook de vliegtickets zijn vaak twee keer zo duur als in andere tijden van het jaar.
Afbeelding
Farona
Amerika-ontdekker

Bericht door Farona »

kastelke schreef:Tja, wat is "niet zo super warm"? Het kan er makkelijk 30 graden zijn hoor. Reken in ieder geval maar een stuk in de 20 graden. En dat op beton...
jah oke dat is ook wel waar, maar dat zou ik zelf niet als een bezwaar zien
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.expedia.nl/New-York-Hotels-A ... -11&rm1=a1

http://www.booking.com/hotel/us/shelbur ... -6&lang=nl

http://www.booking.com/hotel/us/shelbur ... -7&lang=nl

I rest my case.....oh, en in de 20 graden, alleen als je mazzel hebt.... :lol:

nu ja, 2 jaar terug ben ik begin juli geweest, was heet (ruim in de 30), maar te doen....nu eind mei/begin juni....en niet uit te houden....met weer moet je nou eenmaal mazzel hebben
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik had toen wel een goedkoop hotel, da's nu veel minder goed gelukt... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.booking.com/hotel/us/shelbur ... -8&lang=nl

http://www.booking.com/hotel/us/shelbur ... -9&lang=nl

nou ja, nog eentje, ik ben nou eenmaal een zeikerd.... :? :lol: :mrgreen: :roll:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

overigens, hier een link van een site die ik dankzij Chrisp ken:
www.travelox.de
prima om op goedkope opties terecht te komen en wat ik begrijp hebben ze zo 1x per jaar echt HEEL goedkope vluchten naar NY...via een of andere constructie (zie het verslag van Chris over zijn reis afgelopen december!!)

en ik zit net tickets te vergelijken, die zijn in september dan wel weer goedkoper, zie ik.... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Schnäppchenalarm instellen inderdaad op Travelox! Goede aanrader. Tijdje terug ook voor € 302,- naar Californië.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer