Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Upgraden of Downgraden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Tejo
Amerika-ontdekker

Upgraden of Downgraden

Bericht door Tejo »

Hallo allen,

We denken eraan om een Convertible te huren bij usareisen.de, nu weten we dus niet zeker of er ook een Convertible (het liefst natuurlijk een mustang) te huur is bij Alamo in Saint Louis.
Stel dat er géén Convertible's zijn daar, kun je dan makkelijk "Downgraden" naar een fullsize SUV?
Het scheelt maar een paar tientjes verschil op de site bij usareisen.de als wij bijvoorbeeld een fullsize SUV zouden huren.
Zal het dan downgraden worden? Of denken jullie dat ze dan juist ter plekke meer geld vragen als je voor de fullzise gaat? Dat hun het "Upgraden" vinden?
Het is zo ver! Voor de eerste keer 10 dagen naar de USA!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Upgraden of Downgraden

Bericht door Njit »

Het gaat denk ik puur om het prijsverschil.. Even gekeken bij USAReisen:

Mid-Size SUV: 214 euro
Premium/Luxury: 302 euro
Convertible: 313 euro
Standard Size SUV: 311 euro
Full Size SUV: 344 euro

Upgraden gratis als ze jouw klasse niet hebben. Maar dan is het maar net wat ze hebben staan/kwijt willen.
Als je geluk hebt dan krijg je toch die Full Size. Maar kijk gewoon waar ze mee aankomen zetten. Ik zou nooit zelf beginnen over upgraden/downgraden..

Overigens hebben ze bij Alamo volgens mij geen Mustangs maar Chrysler Sebrings..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

Bedankt voor je reactie en tips!

Inderdaad lijkt het me niet verstandig om er zelf over te beginnen.
Ik dacht ook al dat ze geen Mustangs hebben daar.. Ik zou nog voor AVIS kunnen gaan, maar ik dan twijfel ik ook weer of ze hem daar wel op dat filliaal hebben.
We willen alleen een Mustang als convertible, anders liever een full size suv.

Als ik kijk naar de verschillen dan zie ik dit: (Ik kijk dan alleen naar het SUPER INCLUSIV PLUS tarief)

Fullsize suv: 434,52
Convertible: 460,31

Ik vraag me af of ik iets verkeerd doe bij usareisen.. Omdat het bij jou net andersom staat qua prijs?

Dus jij zegt dat upgraden gratis is als ze mijn klasse niet hebben, maar wat als ze alleen sebring's hebben? Die willen we namelijk niet.
Dan gaan we dus liever voor de full size suv.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Geen idee wat jij anders doet. Zie hier mijn zoekopdracht: http://www.drive-usa.de/rental-cars/ren ... uage=&si=J (is wel via de engelstalige site, maar daar zit hetzelfde bedrijf achter)

En als ze wel een Convertible hebben maar niet degene die je wilt dan zul je moeten onderhandelen.
En dan is het maar net hoe aardig ze zijn/hoe goed jij kan praten wat ze je meegeven en of het extra geld kost.
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

Bedankt weer.
Ik zie het inderdaad dat het bij jou anders is.
Misschien komt dat door de plaats waar het filliaal zich gevestigd heeft?

Ik denk dat wij toch voor een Fullsize SUV gaan dan...
Mochten ze toch wél convertible's hebben dan kunnen we altijd nog onderhandelen.
De kans is groter dat ze wel mooie fullsize SUV's hebben dan dat ze mustangs hebben denk ik :roll:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bekijk terplekke even wat ze hebben staan voordat je naar binnen gaat (voor zover dat mogelijk is natuurlijk).

Grote kans dat ze over een upgrade beginnen. Wacht daar op of ga geïnteresseerd in het mapje met de huurauto's kijken dat ongetwijfeld op de balie ligt. Gegarandeerd dat ze over een upgrade beginnen. Vanaf dat moment sta je sterker qua onderhandelingen. Vraag vervolgens of ze de Mustang Convertible hebben. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan bij National (al stond de Mustang Convertible voor de ingang bij mij, dus die hadden ze. :wink: )

In het begin zullen ze een veel te hoge dagprijs vragen. Bij mij $ 40 maar uiteindelijk werd het $ 14 per dag. Bepaal voor jezelf wat je max. extra wilt betalen per dag en houd daar aan vast.

Overigens is bij jou hierboven het verschil tussen een Full Size SUV en een Convertibe niet zo groot. Dan kun je beter de goedkopere Mid Size SUV huren en dan hopen op een (goedkope) upgrade naar een Convertible. Zo deed ik het vorig jaar en probeer ik as. vrijdag in Miami ook. Lukt dat dan is het mooi meegenomen. Lukt het niet dan heb ik altijd nog de Mid Size SUV die ik gereserveerd heb en waar ik sowieso wel 4 weken in rond wil rijden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

Bedankt voor je info.

Ik heb wel gemerkt, super dit forum trouwens, dat ze je van alles proberen aan te smeren.
Ik denk dat ik verkeerd heb zitten kijken bij usareisen.de, erg handig *ahum*. In mijn rijtje van auto's stond alleen de equinox.. En dat is een midsize suv begreep ik.
Maar omdat wij toch graag liever een fullsize willen hebben we het nu toch maar anders geregeld.

Via eautohuur.be was het allemaal toch goedkoper om een full size suv te huren. We hebben hem via hun gehuurd en dan bij Alamo.
Ik heb even telefonisch contact gehad, erg prettig gewoon in het nederlands. Aardige mensen.
We hebben het alamo gold pakket + een tank bezine.
Hier zitten alle nodige/verplichte verzekeringen bij.

Voor 435 euro hebben we er nu een full size suv gehuurd voor 9 dagen.
De prijs is gelijk aan de Equinox bij usa reisen, dus ik denk dat we het best goed hebben gedaan nu?

Op een gegeven moment moet je de knoop door hakken en huren denk ik, ik ben namelijk al dagen aan het speuren wat en hoe we een auto moesten huren.
Dit voelt nu wel goed gelukkig.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Prima dat je de knoop hebt doorgehakt. Een Cabrio is leuk maar een SUV is praktischer :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Goed dat je de auto (het type) gekozen hebt die je graag wilt hebben. Veel plezier ermee! :thumbup: :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Tejo
Amerika-ontdekker

Bericht door Tejo »

Njit, ik vind ook dat je gelijk hebt hoor. Een cabrio is leuk, maar een SUV misschien wel beter.
Na hier info te hebben gelezen zijn er ook weer voordelen verbonden aan een SUV, je zit hoger/ziet meer, en met de airco aan toch beter dan een open dak..
Misschien is dat te warm.

Bedankt voor al jullie info nogmaals :thumbup:
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Paar jaar geleden eens een poging gedaan voor downgrade van Premium (Chrysler 300) maar fullsize Charger en het zou me geld kosten volgens de dame aan de balie van Dollar want de prijs die ik betaalde was veel later dan de prijs van full size op dat ogenblik. Dus dan maar de grotere auto genomen die ik geboekt had.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer