Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
High school jaar uitwisseling
Re: High school jaar uitwisseling
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb gisteren met mijn ouders het erover gehad.
Zij hadden nog wel wat vraagtekens, maar ze vinden het wel een leuk idee.
Ze zaten alleen met één groot probleem....
Het geld, alles samen is het wel 10.000 euro (samen met wat je daar uitgeeft en kosten voor visum enzo)
Ze zien het niet gebeuren dat ik in 2 jaar tijd 5.000 euro bij elkaar kan verdienen (wat ik ook wel begrijp)
Mijn moeder vindt dat ik dan te veel bezig ben met geld verdienen en de leuke dingen hier dan vergeet.
Mijn ouders dachten dat misschien mijn school wel een ander programma zou hebben dat niet zo duur zou zijn.
Daarom heeft mijn moeder gister gemaild naar de decaan, die mailde terug dat ik een keer langs moet komen om een afspraak te maken.
Dus ga ik morgen naar de decaan van onze school om een afspraak te maken.
Groetjes Emma
Ik heb gisteren met mijn ouders het erover gehad.
Zij hadden nog wel wat vraagtekens, maar ze vinden het wel een leuk idee.
Ze zaten alleen met één groot probleem....
Het geld, alles samen is het wel 10.000 euro (samen met wat je daar uitgeeft en kosten voor visum enzo)
Ze zien het niet gebeuren dat ik in 2 jaar tijd 5.000 euro bij elkaar kan verdienen (wat ik ook wel begrijp)
Mijn moeder vindt dat ik dan te veel bezig ben met geld verdienen en de leuke dingen hier dan vergeet.
Mijn ouders dachten dat misschien mijn school wel een ander programma zou hebben dat niet zo duur zou zijn.
Daarom heeft mijn moeder gister gemaild naar de decaan, die mailde terug dat ik een keer langs moet komen om een afspraak te maken.
Dus ga ik morgen naar de decaan van onze school om een afspraak te maken.
Groetjes Emma
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Emma, de reactie van je ouders valt dus zeker al niet tegen. Er is een opening gemaakt, en nu kunnen jullie samen werken aan een oplossing die voor iedereen ok is.
Hou ons zeker op de hoogte!
Hou ons zeker op de hoogte!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik vind het heel positief dat je ouders zo meedenken naar oplossingen en mogelijkheden. Ik hoop echt dat jullie er uit komen met een manier waarop je droom uit kan komen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Ik in 2008/2009 een high school jaar gedaan in (jawel) Nebraska! Ik denk ik geef je een paar tips:
1: zoals andere mensen al zeiden, het maakt niks uit waar je komt. Persoonlijk vind ik dat je (tenzij je gepensioneerd bent) niet op een plaats moet afknappen vanwege het weer. Het weer is niet hetgene dat je jaar plezierig gaat maken. Ga er dan ook niet van uit dat je in Cali komt, maar geloof mij een kleine plaats is voor een High School jaar ook veel leuker!
2: De kosten lijken inderdaad hoog maar laat je ouders niet vergeten dat je recht hebt op dubbele kinderbijslag als je naar de US gaat (1000 euro extra ofzo) , je ouders geen eten, gas elektriciteit etc hoeven te betalen wanneer je wegbent ( toch als een euro of 1500/2000 verschil) en met 250 dollar per maand (180 euro) kom je makkelijk rond. En geloof mij, prijzen worden niet lager de prijzen voor een high school year stijgen per jaar)
3: over het feit voor school of na school? Ik ben tussen 4 en 5 vwo gegaan en dat was eigenlijk prima geen aansluiting door gemist. Je kan inderdaad niet meer na je VWO, wil je toch echt wachten totdat je klaar ben met school dan moet je jezelf misschien gaan orienteren op een college jaar (vaak wel duur)
Ik heb zelf een tijdje voor Travel Active gewerkt dus als je vragen hebt over het programma stuur gerust een PM of laat een reactie achter.
Ik in 2008/2009 een high school jaar gedaan in (jawel) Nebraska! Ik denk ik geef je een paar tips:
1: zoals andere mensen al zeiden, het maakt niks uit waar je komt. Persoonlijk vind ik dat je (tenzij je gepensioneerd bent) niet op een plaats moet afknappen vanwege het weer. Het weer is niet hetgene dat je jaar plezierig gaat maken. Ga er dan ook niet van uit dat je in Cali komt, maar geloof mij een kleine plaats is voor een High School jaar ook veel leuker!
2: De kosten lijken inderdaad hoog maar laat je ouders niet vergeten dat je recht hebt op dubbele kinderbijslag als je naar de US gaat (1000 euro extra ofzo) , je ouders geen eten, gas elektriciteit etc hoeven te betalen wanneer je wegbent ( toch als een euro of 1500/2000 verschil) en met 250 dollar per maand (180 euro) kom je makkelijk rond. En geloof mij, prijzen worden niet lager de prijzen voor een high school year stijgen per jaar)
3: over het feit voor school of na school? Ik ben tussen 4 en 5 vwo gegaan en dat was eigenlijk prima geen aansluiting door gemist. Je kan inderdaad niet meer na je VWO, wil je toch echt wachten totdat je klaar ben met school dan moet je jezelf misschien gaan orienteren op een college jaar (vaak wel duur)
Ik heb zelf een tijdje voor Travel Active gewerkt dus als je vragen hebt over het programma stuur gerust een PM of laat een reactie achter.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Goeie tip van die dubbele kinderbijslag; dat scheelde indertijd een aardige slok op een borrel 

Ik heb vandaag het gesprek met de decaan en mijn ouders gehad.
Dat ging aardig goed, hij heeft verteld dat mijn school zelf geen uitwisselingen organiseerd en dat je wel via een commerciële organistatie moet gaan.
Mijn moeder vindt het nogal veel geld en dus heeft mijn decaan ook wat andere opties i.p.v. high school voorgesteld namelijk:
in de zomervakantie op kamp in een ander land je gaat dan eerst 2 weken bij een gastgezin en daarna 3 weken op een kamp met leeftijdsgenoten.
Zelf vind ik high school nog steeds het leukst, maar ook het duurst...
Ook heeft mijn decaan me in contact gebracht met een meisje uit 4 VWO die volgend jaar High school gaat doen in de USA.
Ik wil dit gewoon zo graag, en ik zou het heel erg jammer vinden als het niet zou kunnen door gaan omdat we het geld niet hebben.
maar ja die kans is er natuurlijk wel. Als iemand nog tips heeft, of als iemand dit probleem ook heeft gehad plaats dan gerus een reactie.
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes!
Dat ging aardig goed, hij heeft verteld dat mijn school zelf geen uitwisselingen organiseerd en dat je wel via een commerciële organistatie moet gaan.
Mijn moeder vindt het nogal veel geld en dus heeft mijn decaan ook wat andere opties i.p.v. high school voorgesteld namelijk:
in de zomervakantie op kamp in een ander land je gaat dan eerst 2 weken bij een gastgezin en daarna 3 weken op een kamp met leeftijdsgenoten.
Zelf vind ik high school nog steeds het leukst, maar ook het duurst...
Ook heeft mijn decaan me in contact gebracht met een meisje uit 4 VWO die volgend jaar High school gaat doen in de USA.
Ik wil dit gewoon zo graag, en ik zou het heel erg jammer vinden als het niet zou kunnen door gaan omdat we het geld niet hebben.
maar ja die kans is er natuurlijk wel. Als iemand nog tips heeft, of als iemand dit probleem ook heeft gehad plaats dan gerus een reactie.
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes!
Kijk ook eens naar de Rotary club (rotary.nl). Ze hebben uitwisselingen voor hun leden. Er zitten hier wel eens jongeren op de high school die via Rotary hier zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mijn school heeft helaas geen apart programma.
Ik heb net mijn ouders gesproken en die vinden het financieel niet haalbaar.
Ik vind het echt geel erg ik ben er echt kapot van.
Mijn ouders hebben naar alle opties gekeken zeggen ze,
Ik heb voorgesteld om het bedrag door de helft te doen en ook dat is niet haalbaar denken ze.
En bij deze moet ik mijn droom laten varen..
Ik heb echt advies nodig! Is het nu voorbij?
Ik heb net mijn ouders gesproken en die vinden het financieel niet haalbaar.
Ik vind het echt geel erg ik ben er echt kapot van.
Mijn ouders hebben naar alle opties gekeken zeggen ze,
Ik heb voorgesteld om het bedrag door de helft te doen en ook dat is niet haalbaar denken ze.
En bij deze moet ik mijn droom laten varen..
Ik heb echt advies nodig! Is het nu voorbij?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je ouders inschatten dat het een onverantwoorde uitgave voor hen is, dan is daar natuurlijk weinig aan te doen! Misschien zijn er ook wel dingen die zij heel graag willen maar waarbij ze genoegen moeten nemen met minder of zelfs helemaal niets omdat het echt niet in het gezinsbudget valt, hoe leuk die dingen ook zou kunnen zijn, en zelfs hoe nuttig die kunnen zijn. Niks aan te doen.
En ik weet niet of je nog broers of zussen hebt, maar vaak denk je dan als ouder ook er aan dat, als men het voor kind 1 moet zien te financieren, dat men dat ook nog voor kind 2 of 3 moet kunnen, want tenslotte hebben zij er dan ook recht op...
Maar: uitstel is niet altijf afstel!
Wat je kan doen, is vanaf nu goed beginnen sparen. En als je dan verder gaat studeren, dan kan je bv. een semester of een gans jaar in de US bij gaan studeren. Vaak kan je via de opleiding die je in Nederland volgt, een tijd naar de US en dan telt dat gewoon mee door voor je studie. Waarschijnlijk heb je daar nadien voor bv. je sollicitaties zelfs nog meer aan dan dat je nu zou gaan. Dus dit is geen slecht alternatief!
Al begrijp ik dat het voor een jeugdig iemand vaak heel moeilijk is om iets niet bij wijze van spreken nu-onmiddellijk-direct te doen, maar pas over 3 jaar of zo. Drie jaar lijkt voor jullie haast een eeuwigheid! (troost je, als je enkele tientallen jaren ouder bent, dan is drie jaar voorbij in een flits
)
En ik weet niet of je nog broers of zussen hebt, maar vaak denk je dan als ouder ook er aan dat, als men het voor kind 1 moet zien te financieren, dat men dat ook nog voor kind 2 of 3 moet kunnen, want tenslotte hebben zij er dan ook recht op...
Maar: uitstel is niet altijf afstel!
Wat je kan doen, is vanaf nu goed beginnen sparen. En als je dan verder gaat studeren, dan kan je bv. een semester of een gans jaar in de US bij gaan studeren. Vaak kan je via de opleiding die je in Nederland volgt, een tijd naar de US en dan telt dat gewoon mee door voor je studie. Waarschijnlijk heb je daar nadien voor bv. je sollicitaties zelfs nog meer aan dan dat je nu zou gaan. Dus dit is geen slecht alternatief!
Al begrijp ik dat het voor een jeugdig iemand vaak heel moeilijk is om iets niet bij wijze van spreken nu-onmiddellijk-direct te doen, maar pas over 3 jaar of zo. Drie jaar lijkt voor jullie haast een eeuwigheid! (troost je, als je enkele tientallen jaren ouder bent, dan is drie jaar voorbij in een flits

Elke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je wel naar de tip van Any gekeken? Je ouders hoeven geen lid te zijn van de Rotary om daar gebruik van te kunnen maken.
Marianne
Marianne
Mijn decaan heeft de rotary club ook voorgesteld, maar ik snap niet wat het nu eigenlijk inhoud. Ik heb wel op de site gekeken maar daar wordt het voor mij niet duidelijker van.
Weet iemand hier meer over? Is dit ook goedkoper?
Weet iemand hier meer over? Is dit ook goedkoper?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien eens contact opnemen met je plaatstelijke Rotary Club?
Ben net zelf eens gaan googlen op Rotary + Exchange, en vond dit al:
Van daaruit zal je het verder zelf wel kunnen vinden?
Ben net zelf eens gaan googlen op Rotary + Exchange, en vond dit al:
http://www.rotary.nl/jeugd/Rotary Youth Exchange
Clubs en districten sponsoren en verlenen onderdak aan studenten van 15 tot 19 jaar die naar het buitenland reizen om een jaar te studeren of voor een verlengde vakantie; ongeveer 9000 studenten per jaar.
Kijk op: www.rotary.nl/yep
Van daaruit zal je het verder zelf wel kunnen vinden?
Elke
De Duitse en Nederlandse high school studenten die hier via Rotary waren hoefden niks aan de organisatie te betalen voor hun uitwisseling. Ze zaten in 2-3 gezinnen gedurende het jaar, en deden hier vrijwilligerswerk erbij, wat verplicht is voor Rotary. Het kan een hele verrijking zijn van je verblijf.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Om via de Rotary club een uitwisseling te doen is een stuk moeilijker maar ook goedkoper.
Ik ga het maar eens voorstellen bij mijn ouders.
Als ik het goed begrijp moet je worden geselecteerd om te gaan, dus heb je geen garantie als je daaraan mee doet dat je ook daadwerkelijk gaat.
Het kost rond de 5000,- en je krijgt 80,- per maand voor zakgeld.
Als iemand er nog iets meer van weet hoop ik het graag te horen.
ik weet niet of er hier iemand is die ervaring heeft met de uitwisselingen van de Rotary club?
Heb je veel kans om uitgekozen te worden of is het net zo als de loterij winnen
Emma
Ik ga het maar eens voorstellen bij mijn ouders.
Als ik het goed begrijp moet je worden geselecteerd om te gaan, dus heb je geen garantie als je daaraan mee doet dat je ook daadwerkelijk gaat.
Het kost rond de 5000,- en je krijgt 80,- per maand voor zakgeld.
Als iemand er nog iets meer van weet hoop ik het graag te horen.
ik weet niet of er hier iemand is die ervaring heeft met de uitwisselingen van de Rotary club?
Heb je veel kans om uitgekozen te worden of is het net zo als de loterij winnen

Emma
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zelf geen ervaring met de uitwisseling van Rotary. Maar aangezien het een serviceclub is, denk ik niet dat je af moet komen met "ik ben al zo lang gek van Amerika en ik hou van Glee en ik wil zo heel erg graag een jaar naar High School ginder". Vrees dat je dan 0,0% kans maakt. Je zal eerder moeten gaan motiveren waarom jij denkt dat jij dat geld van hen verdient om naar ginder te gaan, hoe je jezelf daarmee ten dienste kan stellen van die mensen in Amerika, maar nadien ook in Nederland. Probeer daar al eens een vurig betoog over op te te stellen van minstens 1 pagina lang.
Staat het trouwens nergens uitgelegd op basis van welke criteria ze selecteren? Zo niet, contacteer hun gewoon en vraag er achter.
Staat het trouwens nergens uitgelegd op basis van welke criteria ze selecteren? Zo niet, contacteer hun gewoon en vraag er achter.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben in mijn middelbare school tijd 4 weken naar de US geweest via de rotery club, Je kan mij even PM'en met je vragen, Was erg leuk om te doen.
Ze vragen wel een tegenprestatie voor wat ze allemaal voor je regelen, Dit was bij vrijwel iedereen die ik ken een speech houden bij de club die je ontvangt, een kennismaking dinner met de rotery leden in nederland van de plaatselijke club, en een afsluitend dinner na de uitwissenling.
Ze vragen wel een tegenprestatie voor wat ze allemaal voor je regelen, Dit was bij vrijwel iedereen die ik ken een speech houden bij de club die je ontvangt, een kennismaking dinner met de rotery leden in nederland van de plaatselijke club, en een afsluitend dinner na de uitwissenling.
John Farmers Little Whistle!
Ik zou niet gaan kijken naar het weer om te bepalen waar ik geplaatst wil worden, ik zou sowieso geen voorkeur opgeven. Alle staten in Amerika hebben hun voor- en nadelen.
Over Rotary, is het daar niet zo dat je ( = jouw ouders) al redelijk wat connecties moeten hebben, en dat je ook niet kan kiezen in welk land je uberhaupt geplaatst wordt. Je kunt eigenlijk in de hele wereld geplaatst worden. Voordeel is dat er bijna geen kosten zijn, maar dit moet je ook maar willen, vooral als je in Amerika al wil kiezen waar je heen gaat.
Ik vertrek eind augustus op een High School Year naar Amerika, heb er super zin in en ik zou je echt aanraden om het ook te doen! Voor mijn ouders waren de financiën ook een erg groot struikelblok, maar ik heb gewerkt en de helft (zo'n €3500,-) zelf betaald. Ik ga met WEP (site: www.wep.org). Ze zijn een heel goede organisatie, met veel ervaring en ieder jaar vertrekken er veel mensen naar de VS. Ook zijn ze een stuk goedkoper dan de meeste Nederlandse organisaties, het scheelde bij mij zo'n €1000,- met de goedkoopste NL organisatie die ik kon vinden, maar ik moet er wel bij zeggen dat net als bij andere organisaties de prijs elk jaar een beetje stijgt.
WEP zit wel niet in Nederland (weet niet waar jij woont), alleen in België (Brussel). Ik ben Nederlands, maar voor mij heeft met hen naar Amerika gaan geen problemen opgeleverd. Moest maar één keer naar Brussel gaan, en een oriëntatieweekend
Succes ermee!
Groetjes,
Danique
Over Rotary, is het daar niet zo dat je ( = jouw ouders) al redelijk wat connecties moeten hebben, en dat je ook niet kan kiezen in welk land je uberhaupt geplaatst wordt. Je kunt eigenlijk in de hele wereld geplaatst worden. Voordeel is dat er bijna geen kosten zijn, maar dit moet je ook maar willen, vooral als je in Amerika al wil kiezen waar je heen gaat.
Ik vertrek eind augustus op een High School Year naar Amerika, heb er super zin in en ik zou je echt aanraden om het ook te doen! Voor mijn ouders waren de financiën ook een erg groot struikelblok, maar ik heb gewerkt en de helft (zo'n €3500,-) zelf betaald. Ik ga met WEP (site: www.wep.org). Ze zijn een heel goede organisatie, met veel ervaring en ieder jaar vertrekken er veel mensen naar de VS. Ook zijn ze een stuk goedkoper dan de meeste Nederlandse organisaties, het scheelde bij mij zo'n €1000,- met de goedkoopste NL organisatie die ik kon vinden, maar ik moet er wel bij zeggen dat net als bij andere organisaties de prijs elk jaar een beetje stijgt.
WEP zit wel niet in Nederland (weet niet waar jij woont), alleen in België (Brussel). Ik ben Nederlands, maar voor mij heeft met hen naar Amerika gaan geen problemen opgeleverd. Moest maar één keer naar Brussel gaan, en een oriëntatieweekend

Succes ermee!
Groetjes,
Danique
Mijn nichtje van 16 is net een week geleden teruggekomen van een jaar highschool.
Via school kon er ook niets geregeld worden en ze moest alles zelf organiseren en betalen (wat haar ouders gedaan hebben)
Ik weet niet precies welke organisatie het was maar als je wilt kan ik dat wel eens navragen (maar echt goedkoop was het niet).
Ze kon wel een voorkeur opgeven en wilde het liefst in N-O Amerika i.v.m. het sporten wat ze doet maar het is Missouri geworden, ze heeft een geweldige tijd gehad en moet nu nog 2 jaar VWO afmaken.
Ze is wel hopelijk verliefd geworden dus een klein probleempje erbij.
Succes !!
Via school kon er ook niets geregeld worden en ze moest alles zelf organiseren en betalen (wat haar ouders gedaan hebben)
Ik weet niet precies welke organisatie het was maar als je wilt kan ik dat wel eens navragen (maar echt goedkoop was het niet).
Ze kon wel een voorkeur opgeven en wilde het liefst in N-O Amerika i.v.m. het sporten wat ze doet maar het is Missouri geworden, ze heeft een geweldige tijd gehad en moet nu nog 2 jaar VWO afmaken.
Ze is wel hopelijk verliefd geworden dus een klein probleempje erbij.

Succes !!
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Hee allemaal!
Alweer bedankt voor de reacties
!!
Ik heb het met mijn ouders over de Rotary club gehad,
Ze vonden het nog steeds veel geld maarja, het blijft altijd veel geld denk ik.
Maar ik heb ze zo ver gekregen om het er eens met mijn decaan over te hebben, die weet er nog meer over.
Ook heb ik gemaild naar de Rotary club zelf, om te vragen hoeveel kans je hebt om uitgezonden te worden bij een Long-term.
Mijn ouders wouden dat graag weten.
Mijn moeder vindt dat ik ook eens moet gaan kijken naar de Zomer kampen die mijn decaan ook heeft voorgesteld.
De kans bestaat natuurlijk dat High school echt té duur is.
Ik wacht alles gewoon eens even rustig af.
Ik hou jullie op de hoogte
Emma
Alweer bedankt voor de reacties

Ik heb het met mijn ouders over de Rotary club gehad,
Ze vonden het nog steeds veel geld maarja, het blijft altijd veel geld denk ik.
Maar ik heb ze zo ver gekregen om het er eens met mijn decaan over te hebben, die weet er nog meer over.
Ook heb ik gemaild naar de Rotary club zelf, om te vragen hoeveel kans je hebt om uitgezonden te worden bij een Long-term.
Mijn ouders wouden dat graag weten.
Mijn moeder vindt dat ik ook eens moet gaan kijken naar de Zomer kampen die mijn decaan ook heeft voorgesteld.
De kans bestaat natuurlijk dat High school echt té duur is.
Ik wacht alles gewoon eens even rustig af.
Ik hou jullie op de hoogte

Emma
Hoi!
Beetje lang geleden sorry hiervoor.
Er is niet zo veel gebeurt deze vakantie, we hebben iemand van de Rotary club op bezoek gehad die ons wat meer over de programma's heeft verteld.
Voor de rest hebben mijn ouders (na lang denken) besloten dat de jaar uitwisseling gewoon geen optie voor mij is.
Ik heb me daarbij neergelegd, ik heb alles geprobeerd en het is goed zo.
Wel hebben mijn ouders gezegd dat ze wel openstaan voor een Short-term,
dus daar ga ik mee verder.
Waarschijnlijk gaan we 17 September naar de info-middag.
Groetjes!!
Beetje lang geleden sorry hiervoor.
Er is niet zo veel gebeurt deze vakantie, we hebben iemand van de Rotary club op bezoek gehad die ons wat meer over de programma's heeft verteld.
Voor de rest hebben mijn ouders (na lang denken) besloten dat de jaar uitwisseling gewoon geen optie voor mij is.
Ik heb me daarbij neergelegd, ik heb alles geprobeerd en het is goed zo.
Wel hebben mijn ouders gezegd dat ze wel openstaan voor een Short-term,
dus daar ga ik mee verder.
Waarschijnlijk gaan we 17 September naar de info-middag.
Groetjes!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 9002 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess